Entertainment alle pijlers

De Mol (Vlaanderen)

06-02-2017 10:45 1399 berichten
Hoe mooi ook gefilmd, de Nederlandse 'Wie is de Mol' heeft voor mij aan charme ingeboet sinds de deelnemers 'bekende Nederlanders' zijn. Het Vlaamse origineel is net wat rauwer en puurder.

2016: seizoen 4 was een pareltje (aflevering 1, 2 , 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9)
2017: seizoen 5 start op maandag 6 februari 2017 op VIER. Alleen voor Vlamingen live te kijken. Voor Nederlanders wordt hier de link naar YouTube gepost. Elf kandidaten gaan samen met presentator Gilles naar Zuid-Afrika: Annelies, Bertrand, Bouba, Davey, Eline, Hans, Jessica, Jolien, Marzena, Robin en Sam.

2018: seizoen 6 is gestart op zondag 25 maart. Op VIER.BE kunnen de afleveringen terug worden gekeken. Ook is daar de nazit te vinden: Café de Mol.

Wie kijkt er ook?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2023 16:17
Reden: titel geupdatet
15.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor het eerst dat ik De Mol heb gezien, erg leuk! Leuker dan de afgelopen Nederlandse editie eigenlijk tot nu toe.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb alle seizoenen gevolgd van de mol België. Blijft toch echt een stuk leuker dan de Nederlandse, maar dat heeft ook met budget te maken. Dat ligt in België een stuk hoger en dat merk je ook.

Ik zit op Charlotte overigens. Dat stond namelijk gewoon in beeld, dus lijkt me duidelijk :mrgreen: Ooit eerder gehad met John van Eerd, die zei in de eerste aflevering ook dat hij de mol was (bij een spiegel in een grot als ik me niet vergis) en die bleek het ook te zijn. Dat verwacht ik nu ook gewoon haha!
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
25-03-2024 22:38
Ik heb alle seizoenen gevolgd van de mol België. Blijft toch echt een stuk leuker dan de Nederlandse, maar dat heeft ook met budget te maken. Dat ligt in België een stuk hoger en dat merk je ook.

Ik zit op Charlotte overigens. Dat stond namelijk gewoon in beeld, dus lijkt me duidelijk :mrgreen: Ooit eerder gehad met John van Eerd, die zei in de eerste aflevering ook dat hij de mol was (bij een spiegel in een grot als ik me niet vergis) en die bleek het ook te zijn. Dat verwacht ik nu ook gewoon haha!
Haha ja dat zag ik ook staan. Zou zomaar kunnen, maar de Mol is ook sowieso haar achternaam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat was het weer mooi in beeld gebracht. Prachtig; die filmische manier.

Nu zin om de podcast van Trust Nobody te luisteren.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk, het is weer begonnen!
Ik zit op Senne. Hij is nog wat onder de radar maar zat wel steeds toevallig op sleutelposities deze aflevering. Ben heel benieuwd naar de volgende afleveringen! :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een te gekke aflevering was dit weer! Ik houd van De Mol Vlaanderen 🩷
Alle reacties Link kopieren Quote
Top aflevering weer!

Wel een beetje dom dat het duo niet op zoek ging naar de naam van de Mol. Omdat dit de vorige keer ook in de doos te zien was. Al snap ik wel dat de paniek toeslaat als die teller gaat lopen. Als de Mol in dat duo zou zitten; zou je dan willen dat je op zoek gaat naar de naam (en de teller laten lopen)? Of wil je niet ontmaskerd worden omdat je duopartner je dan dwars gaat zitten en je minder kan gaan mollen?

Het valt me ook op dat t.o.v. de BN’ers de vrouwelijke kandidaten veel meer basic gekleed zijn; geen printjes en felle kleuren.
Voegt niet echt wat toe aan de zoektoch naar de Mol, maar wou het toch delen 😉

En wat reden die auto’s dicht op elkaar zeg! Toen ze op weg waren naar de opdracht in het kasteel.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Topaflevering weer! Ik zit nog op niemand in het bijzonder, haha.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de Vlaamse versie ook echt veel fijner. Ik kan echt genieten van zo'n opdracht als met de ijsjes. Leuke kandidaten ook, al zijn er wel seizoenen geweest met meer sprekende types. Martha/Coco zit in mijn irritatiezone, van mij mag ze snel afvallen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hele toffe aflevering weer! Die opdracht met die doos vond ik echt een fantastische twist. Wij zaten te schateren voor de tv :)

Mijn verdachten zijn Senne, Bernard, en Stephanie.

Het valt me op dat de groep nog niet zo goed samenwerkt dit jaar. Vooral veel gesnauw over en weer tijdens opdrachten... Hopelijk blijft dat niet zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
dromer schreef:
01-04-2024 23:03
Hele toffe aflevering weer! Die opdracht met die doos vond ik echt een fantastische twist. Wij zaten te schateren voor de tv :)

Mijn verdachten zijn Senne, Bernard, en Stephanie.

Het valt me op dat de groep nog niet zo goed samenwerkt dit jaar. Vooral veel gesnauw over en weer tijdens opdrachten... Hopelijk blijft dat niet zo.
Eens met alles wat je schrijft. Ik vond ze ook ronduit gemeen tegen Lynn. Dat ze bij die vingerafdrukken ook zo laat zagen wie ze misten. Terwijl ik haar juist de leukste kandidaat vind. Logisch dat Lynn gekwetst was.
:heart:
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Gemberthee schreef:
01-04-2024 23:44
Eens met alles wat je schrijft. Ik vond ze ook ronduit gemeen tegen Lynn. Dat ze bij die vingerafdrukken ook zo laat zagen wie ze misten. Terwijl ik haar juist de leukste kandidaat vind. Logisch dat Lynn gekwetst was.
:heart:
Wat dat betreft wel goed dat Bernard haar nu koos. Al was het veel slimmer om Senne of Michael te kiezen omdat die waarschijnlijk er toch in zouden blijven (tenzij Bernard de Mol is).

Ik vond het een fantastische aflevering, die ijsjes-opdracht was echt classic ‘de Mol’.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het heerlijk dat ze ook echt lekker kunnen balen van elkaar. Dat betekent dat ze echt goed in het spel zitten, veel meer dan die stomme BN'ers.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een heerlijke aflevering! Ik moest zo lachen toen die teller ineens ging lopen,mooie twist. Als de mol ik het duo zat dat de kist opende, ga je natuurlijk zo hard mogelijk zoeken naar kandidaten. Je wilt echt voorkomen dat je ontmaskerd wordt. Dat pleit voor de mol die de kist opent: je verspeelt 2000euro, plus je hebt invloed op het zoeken van je naam.

Vooralsnog verdenk ik Bernard, Coco en Senne. Lynn eigenlijk helemaal niet, Philippe en Karolien ook niet.

Ik vond de dialoog bij dagboek van de mol opvallend... "Helemaal mooi als ze naar de afvaller gaan". "We gaan JOU natuurlijk nooit op voorhand vertellen wie er af gaat vallen". Dit suggereert toch dat de mol de keuze heeft naar wie de verdubbelaars gaan. Daarmee Bernard dus verdacht? Of interpreteer ik dit niet goed?
Alle reacties Link kopieren Quote
In Vlaanderen zijn we erg trots op De Mol, het brengt ook veel mensen samen op de zondagavond. Elk jaar weer uitkijken naar het nieuwe seizoen voor veel mensen :)

Zelf zit ik nu op Coco, er is iets aan haar dat ik niet vertrouw.
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren Quote
Nadinexxx schreef:
03-04-2024 16:23

Ik vond de dialoog bij dagboek van de mol opvallend... "Helemaal mooi als ze naar de afvaller gaan". "We gaan JOU natuurlijk nooit op voorhand vertellen wie er af gaat vallen". Dit suggereert toch dat de mol de keuze heeft naar wie de verdubbelaars gaan. Daarmee Bernard dus verdacht? Of interpreteer ik dit niet goed?
Ik interpreteerde dat ook zo om dan vlak daarna te denken: als dit gesprek per ongeluk zo is gevoerd, dan hadden ze het er wel uit geknipt. Dus ik denk dat ze dit bewust erin hebben gelaten om ons op het verkeerde been te zetten.

Voor mij is Lynn toch ook verdacht. Ze heeft nu echt de underdog positie en dat kan wel helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo interpreteerde ik het niet.
We gaan jou (de Mol) niet op voorhand …..

Ik vatte het juist op dat de Mol niet weet wie de afvaller is totdat het (voor iedereen) duidelijk wordt dmv het scherm.
Kortom: op dit vlak geen voorkennis voor de Mol.

Ik vond het een briljante aflevering en heb er echt van genoten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nadinexxx schreef:
03-04-2024 16:23

Ik vond de dialoog bij dagboek van de mol opvallend... "Helemaal mooi als ze naar de afvaller gaan". "We gaan JOU natuurlijk nooit op voorhand vertellen wie er af gaat vallen". Dit suggereert toch dat de mol de keuze heeft naar wie de verdubbelaars gaan. Daarmee Bernard dus verdacht? Of interpreteer ik dit niet goed?

Ja, dat viel mij ook op! Ook omdat de mol het direct had over de verdubbelaars, en Bernard daar over ging die aflevering. Dan zit je daar mee in je hoofd natuurlijk. Sowieso staat Bernard wel op mijn verdachtenlijstje. Maar inderdaad, misschien te opvallend dus dan zouden ze het eruit hebben geknipt.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
De Mol was natuurlijk allang op de hoogte van de verdubbelaars.

Ik vind Bernard, nog afgezien hiervan, sowieso wel een verdachte.
Alle reacties Link kopieren Quote
girasole3 schreef:
03-04-2024 17:10
Zo interpreteerde ik het niet.
We gaan jou (de Mol) niet op voorhand …..

Ik vatte het juist op dat de Mol niet weet wie de afvaller is totdat het (voor iedereen) duidelijk wordt dmv het scherm.
Kortom: op dit vlak geen voorkennis voor de Mol.

Ik vond het een briljante aflevering en heb er echt van genoten.
Ik denk dat ze dit er in doen voor de algemeenheid: het hele seizoen zal de mol dus niet weten wie er af valt dus daar kunnen we niks vanaf leiden.
Dus niet per se nu Bernard maar ook volgende week Lynn. Als die ze nu wel aan de afvaller geeft zegt dat ook niks.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nadinexxx schreef:
03-04-2024 16:23
Wat een heerlijke aflevering! Ik moest zo lachen toen die teller ineens ging lopen,mooie twist. Als de mol ik het duo zat dat de kist opende, ga je natuurlijk zo hard mogelijk zoeken naar kandidaten. Je wilt echt voorkomen dat je ontmaskerd wordt. Dat pleit voor de mol die de kist opent: je verspeelt 2000euro, plus je hebt invloed op het zoeken van je naam.

Vooralsnog verdenk ik Bernard, Coco en Senne. Lynn eigenlijk helemaal niet, Philippe en Karolien ook niet.

Ik vond de dialoog bij dagboek van de mol opvallend... "Helemaal mooi als ze naar de afvaller gaan". "We gaan JOU natuurlijk nooit op voorhand vertellen wie er af gaat vallen". Dit suggereert toch dat de mol de keuze heeft naar wie de verdubbelaars gaan. Daarmee Bernard dus verdacht? Of interpreteer ik dit niet goed?
Ik was er dus van overtuigd dat de twist zou zijn: 8 pas vragen voor 1 van de 2 kandidaten van het duo, of iig een andere oneerlijke verdeling waardoor het alsnog een lastige situatie was. Maar die teller was wel echt een goede! Ik verdenk nu wel Philip, die kon zich onschuldig maken door niet te kiezen voor de pasvragen, maar draaide zich rustig nog even om toen ze moesten rennen voor de pot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weer enorm genoten van de eerste afleveringen van de Mol! Wat betreft de vraag wie de mol is, tast ik nog behoorlijk in het duister..
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijken jullie ook naar Behind the Scenes? Ook in NL te zien via de app (die je in NL op Android eenvoudig kan installeren).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het tot nu toe echt zo'n leuk seizoen! Ook de aflevering van gisteren weer. Ik zit wel hard op Bernard nu, dus dat zal wel niet kloppen ;-D
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven