Entertainment alle pijlers

Ebooks

12-12-2012 18:36 22 berichten
Wie leest ze ook?

Hoe komen jullie aan de boeken? Koop je ze allemaal?

Misschien kunnen we leuke boeken uitwisselen?
Alle reacties Link kopieren
Ik haal ze voornamelijk "gratis" van het internet via torrentsites. Ik koop alleen de boeken waarvan ik ze echt heel graag wil hebben, maar dan niet als ebook maar als echt boek.
Ik download alles, zelfs de nieuwste boeken.
Waar download je ze zoal??

Ben nu bijvoorbeeld op zoek naar 3 is teveel van Jill Mansell
Via Bol.com kun je ze downloaden.
Ik heb 8.000 boeken op mijn computer staan, gekregen.

Nu nog een e-reader. Deze krijg ik met kerst!
Als we dan toch bezig zijn kunnen we misschien ook adresjes uitwisselen waar gestolen fietsen, flatscreen t.v. 's en gestolen Iphones te koop zijn?
ebooks uitwisselen mag niet op dit forum
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
als er eens normale prijzen voor dat soort producten gevraagd zouden worden denk ik dat veel meer mensen dingen legaal zouden kopen ipv downloaden
Schrijven kost tijd en het is een beroep. Hoe moet een schrijver anders zijn boeken schrijven als hij er geen geld voor mag vragen? Dan moet hij een baan gaan zoeken en heeft hij geen tijd om te schrijven en kunnen wij niet lezen.

Inderdaad raar dat je een prijs moet betalen voor een boek.....
quote:Shenandoah schreef op 12 december 2012 @ 20:43:

als er eens normale prijzen voor dat soort producten gevraagd zouden worden denk ik dat veel meer mensen dingen legaal zouden kopen ipv downloaden

Wat lijkt je dan een normale prijs?

Ebooks zijn doorgaans een stuk goedkoper dan paperbacks, dus misschien is het al wel goedkoop.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Eens met Shenandoah, ik vind het belachelijk dat ebooks zo weinig goedkoper zijn dan papieren boeken. Die stomme wet voor vaste boekenprijzen, in het buitenland zijn boeken vaak veel goedkoper (waarom kan het daar wel?). En dan beveiligingen erop waardoor ik die boeken op mijn Kindle niet eens kan lezen (tenzij ik de beveiliging eraf gooi), en ik heb ook al boeken gezien waarbij bijv. de voorleesfunctie is uitgeschakeld. Uhh, wat? Waarom? Mag ik even lekker zelf bepalen of ik wil dat het boek voorgelezen wordt? En via bol.com is het helemaal debiel, want de link waar je je boeken kunt downloaden, is maar twee weken geldig en daarna verloopt 'ie. Dus als mijn ereader of laptop crasht, ben ik mijn boeken gewoon kwijt? Ik vind dat die boeken onbeperkt in mijn account horen te blijven staan.

Nee, zolang de klant nog absoluut geen koning is bij ebooks en de voorwaarden zo belazerd zijn, schroom ik echt niet om mijn boeken te downloaden. Laat ze het eerst maar eens wat aantrekkelijker maken om ebooks te kopen.
Ik koop ze via bol.com en als het formaat van amazon geschikt zou zijn, zou ik ook via amazon kopen. Maar helaas.
Tonkje, je kunt boeken omzetten met het programma Calibre.
Boeken in het Nederlands zijn duurder om dat de vertaler ook betaald moet worden.
quote:SuperGoomba schreef op 12 december 2012 @ 20:54:

Tonkje, je kunt boeken omzetten met het programma Calibre. Dan ga ik daar eens naar op zoek! Dank je wel.
Ik vind 14,99 voor een ebook ook te duur (bijv de nieuwste Simone van der Vlugt) die heb ik dan ook niet gekocht, maar gratis gedownload

Ik koop alleen ebooks als ze onder de 10 euro zijn.

Mijn normale boeken koop ik ook niet allemaal zelf, maar leen ik van vriendinnen ed, dus ik zie daar niet heel veel verschil in.
hier een link delen, houdt in dat ie beschikbaar wordt voor heel veel mensen, een boek van iemand lenen, is veel kleinschaliger
quote:rosanna08 schreef op 12 december 2012 @ 19:50:

ebooks uitwisselen mag niet op dit forum mag ik wel mijn email geven aan TO zodat ik haar een site kan geven met een lading gratis ebooks (ook bekende) ??
quote:koekie1980 schreef op 13 december 2012 @ 18:21:

[...]

mag ik wel mijn email geven aan TO zodat ik haar een site kan geven met een lading gratis ebooks (ook bekende) ??geen idee, dat kun je beter even bij de moderators navragen
(oke laat maar dan)
quote:Francesco schreef op 12 december 2012 @ 18:58:

Als we dan toch bezig zijn kunnen we misschien ook adresjes uitwisselen waar gestolen fietsen, flatscreen t.v. 's en gestolen Iphones te koop zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven