Entertainment alle pijlers

Een Huis Vol: Topic ook voor buiten de tv seizoenen

07-04-2024 18:16 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maar even een nieuw topic aangemaakt. Hier mag alles besproken worden, over de serie maar ook over wat de gezinnen op de sociale media delen.

Hou het wel netjes.

Mocht RQ reageren hier, AUB negeren, geen reacties geven zodat we dit topic open kunnen houden.

aanvulling door de moderator:
- hou het netjes, post geen dingen die je ook niet tegen iemand persoonlijk zou zeggen.
- geen negatief commentaar op de kinderen
- de mensen die door jullie besproken worden, mogen hier zelf op reageren. Reageer er netjes op.

Ik ga hier weer structureel meelezen, als het niet goed gaat, zal ik nog 1 x een topicwaarschuwing geven. Daarna gaat het topic op slot en komt dan ook niet meer terug.
naadje79 wijzigde dit bericht op 11-04-2024 20:33
62.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Janskap schreef:
24-05-2024 21:33
Ik heb net achter elkaar de dagelijkse verslagen van de Nagelkerkjes en de Zeldenrustjes zitten lezen en ineens viel me op dat ze beiden (ik volg de Nagelkerkjes pas sinds ik hier lid werd, de Zeldenrustjes al wat langer) eigenlijk in dezelfde trant schrijven:

Opsomming van:
Wat de kinderen deden, met welke vriendjes/vriendinnetjes ze meegingen en wie er kwam spelen (meestal het eerste)
Wat de mannen (Jan en Jozua) deden,
Wat de dames (Sofie en Jantina) deed qua “ werk”
Wat er gegeten werd

Mijn conclusie:
Beide dames zijn verwend en de mannen zijn harde werkers
Beide dames zijn verslaafd aan de aandacht op social media

Dat de ene dame/familie hier dagelijks aandacht krijgt moet dus wel liggen aan het feit dat dame N meer gevolgd wordt door forumleden alhier dan dame Z?

Tot zover mijn overpeinzing :popcorn:
Klopt aardig. Ik volg dame Z ook, maar op één of andere manier vind ik die beter te pruimen dan dame N.
Waar dat aan ligt kan ik niet goed duiden. Misschien ontdek ik dat nog eens.
Alle reacties Link kopieren
Janskap schreef:
24-05-2024 21:33
Ik heb net achter elkaar de dagelijkse verslagen van de Nagelkerkjes en de Zeldenrustjes zitten lezen en ineens viel me op dat ze beiden (ik volg de Nagelkerkjes pas sinds ik hier lid werd, de Zeldenrustjes al wat langer) eigenlijk in dezelfde trant schrijven:

Opsomming van:
Wat de kinderen deden, met welke vriendjes/vriendinnetjes ze meegingen en wie er kwam spelen (meestal het eerste)
Wat de mannen (Jan en Jozua) deden,
Wat de dames (Sofie en Jantina) deed qua “ werk”
Wat er gegeten werd

Mijn conclusie:
Beide dames zijn verwend en de mannen zijn harde werkers
Beide dames zijn verslaafd aan de aandacht op social media

Dat de ene dame/familie hier dagelijks aandacht krijgt moet dus wel liggen aan het feit dat dame N meer gevolgd wordt door forumleden alhier dan dame Z?

Tot zover mijn overpeinzing :popcorn:
Die opsomming: wie boeit het wat een doorsnee kind of partner deed vandaag?
Blijkbaar toch wat mensen want ze hebben "fans".
Ik volg beide niet (meer). Ik kijk meestal nav hier eens bij de besproken gezinnen. Kraan volg ik wel bijvoorbeeld. Die sommen niet dagelijks zo op, maar schrijven allebei vlot en met inhoud.
En ook leuke foto's. Bij N is het vandaag weer opsommen een foto van een taart en bakjes en dan twee foto's uit de oude doos. Een dagelijks moetje.
Bij Zeldenrust kom ik niet eens door die woord diaree heen. Totaal oninteressant, zelfs als ze familie waren zou ik het skippen.

Bij Nagelkerke is het, denk ik, dat je je blijft verbazen wat ze er neerzetten en doen. Ze overtreffen zichzelf steeds. En ze wringen zich in allerlei bochten, om goed voor de dag te komen. Komisch om te zien.
een èigen vàllei, een èigen vàllei
Alle reacties Link kopieren
MinaBakgraag schreef:
24-05-2024 21:46
Klopt aardig. Ik volg dame Z ook, maar op één of andere manier vind ik die beter te pruimen dan dame N.
Waar dat aan ligt kan ik niet goed duiden. Misschien ontdek ik dat nog eens.
Ik vul het in want bij Z kijk ik echt nooit meer, ook nu gewoon geen doorkomen aan. Maar ik vermoed dat Z niet zit op te scheppen, terwijl die zo te zien in EHV, best wat te besteden hebben. En, als haar man er niet is, ze toch voor die hele roedel zorgt. Ze kookt zelf, bakt om wat bij te verdienen of voor liefdadigheid. Ik vond beide wel leuk overkomen in EHV. Ze steekt haar handen uit de mouwen. Alleen met de kerk heb ik totaal niks.
een èigen vàllei, een èigen vàllei
Alle reacties Link kopieren
scottiewinkie schreef:
24-05-2024 21:54
Ik vul het in want bij Z kijk ik echt nooit meer, ook nu gewoon geen doorkomen aan. Maar ik vermoed dat Z niet zit op te scheppen, terwijl die zo te zien in EHV, best wat te besteden hebben. En, als haar man er niet is, ze toch voor die hele roedel zorgt. Ze kookt zelf, bakt om wat bij te verdienen of voor liefdadigheid. Ik vond beide wel leuk overkomen in EHV. Ze steekt haar handen uit de mouwen. Alleen met de kerk heb ik totaal niks.
Toch even een kleine voetnoot (nadat ik hier begon met de dames te vergelijken) ik lees schijnbaar bij dame Z meer tussen de regels, dan valt mij op dat het zorgen voor “de hele roedel” niet veel meer inhoudt dan dat ze wat koken betreft niet echt actief is, het ziet er gezond uit door het eeuwige schaaltje komkommer. Het is altijd “kiloknaller”vlees voor de kids en aardappeltjes uit de oven, elm maar wanneer ze samen eten een biefstuk of rosbief.
Jozua kookt altijd wanneer hij thuis is, draait dan altijd de “ochtendspits” zij doet niet veel meer dan de neverending story, wandelen bakken of winkelen met vriendinnen, zelfs vorig jaar een vliegvakantie naar Spanje met een vriendin.

Dat is inderdaad geen opscheppen wat dame Z doet maar wél slinks zichzelf steeds in een gunstig licht zetten zodat de fans “en masse” roepen dat ze zo’n wonderbaarlijk lovenswaardig prijzenswaardig (om maar even in de “ hogere sferen van dame Z te blijven) iemand is. Sofie is simpeler te lezen: die schept gewoon schaamteloos op.
Anderen vinden wat van mij, ikzelf ook.
Alle reacties Link kopieren
Janskap schreef:
24-05-2024 22:16
Toch even een kleine voetnoot (nadat ik hier begon met de dames te vergelijken) ik lees schijnbaar bij dame Z meer tussen de regels, dan valt mij op dat het zorgen voor “de hele roedel” niet veel meer inhoudt dan dat ze wat koken betreft niet echt actief is, het ziet er gezond uit door het eeuwige schaaltje komkommer. Het is altijd “kiloknaller”vlees voor de kids en aardappeltjes uit de oven, elm maar wanneer ze samen eten een biefstuk of rosbief.
Jozua kookt altijd wanneer hij thuis is, draait dan altijd de “ochtendspits” zij doet niet veel meer dan de neverending story, wandelen bakken of winkelen met vriendinnen, zelfs vorig jaar een vliegvakantie naar Spanje met een vriendin.

Dat is inderdaad geen opscheppen wat dame Z doet maar wél slinks zichzelf steeds in een gunstig licht zetten zodat de fans “en masse” roepen dat ze zo’n wonderbaarlijk lovenswaardig prijzenswaardig (om maar even in de “ hogere sferen van dame Z te blijven) iemand is. Sofie is simpeler te lezen: die schept gewoon schaamteloos op.
Naar aanleiding van jouw stuk ben ik eens gaan kijken bij de familie Z.
Als ik naar familie Z kijk, zie ik een moeder die haar hand er niet voor omdraait om de boel alleen te runnen als pa weg is. Het is meer dan alleen koken als je goed leest. Ze doet het zelf zonder extra hulp van bijv opa en oma. Ze zegt ook niet dat ze hard gewerkt heeft. Vind je haar echt verwend? Alsof je als ouder van een groot gezin geen eigen tijd mag hebben.
En als pa weer aan wal is doen ze het duidelijk samen, net als in een echt gezin.
Lunch jij nooit eens met je partner zonder kinderen? Ik wel en dan eet ik ook iets wat de kinderen die dag niet eten zoals jouw aangehaalde rosbief.
Ik vind dat je best wel wat uit zijn verband haalt en daarmee haar negatief wegzet.
Wat betreft de familie uit Oudenbosch ben ik het zeker met ie eens.
Alle reacties Link kopieren
Huis van de familie N staat weer te koop. 850.00
Ga ik over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Polo schreef:
25-05-2024 10:57
Huis van de familie N staat weer te koop. 850.00
Ik dacht dat ze gingen verbouwen?
Alle reacties Link kopieren
miep schreef:
25-05-2024 12:54
Ik dacht dat ze gingen verbouwen?


Niks zo veranderlijk als de Nagelkerkjes.
Alle reacties Link kopieren
Janskap schreef:
24-05-2024 22:16
Toch even een kleine voetnoot (nadat ik hier begon met de dames te vergelijken) ik lees schijnbaar bij dame Z meer tussen de regels, dan valt mij op dat het zorgen voor “de hele roedel” niet veel meer inhoudt dan dat ze wat koken betreft niet echt actief is, het ziet er gezond uit door het eeuwige schaaltje komkommer. Het is altijd “kiloknaller”vlees voor de kids en aardappeltjes uit de oven, elm maar wanneer ze samen eten een biefstuk of rosbief.
Jozua kookt altijd wanneer hij thuis is, draait dan altijd de “ochtendspits” zij doet niet veel meer dan de neverending story, wandelen bakken of winkelen met vriendinnen, zelfs vorig jaar een vliegvakantie naar Spanje met een vriendin.

Dat is inderdaad geen opscheppen wat dame Z doet maar wél slinks zichzelf steeds in een gunstig licht zetten zodat de fans “en masse” roepen dat ze zo’n wonderbaarlijk lovenswaardig prijzenswaardig (om maar even in de “ hogere sferen van dame Z te blijven) iemand is. Sofie is simpeler te lezen: die schept gewoon schaamteloos op.
Ahhh gelukkig, nog iemand die het ziet! Ik heb een hele tijd geleden een soortgelijke reactie gegeven over J10. Maar dat viel niet in goede aarde 😉

Ze weet inderdaad heel goed de schijn te wekken maar ondertussen draait Jos zo ongeveer de hele huishouding. Terwijl hij ook aan boord hard moet werken. Hij kan niet even lekker bijkomen als hij thuis komt, maar kan meteen vol aan de bak. De ochtendspits, wassen, koken, stofzuigen, en ondertussen ook nog het huis verbouwen. J10 gaat lekker wandelen, millionairs bakken (ik kan geen foto van die taarten meer zien), lunchen en bakkies doen bij haar vriendinnen, uitslapen, etc. Toen ze een keer met vriendinnen een weekeind naar een spa was met allerlei lekkere behandelingen suggereerde ik dat Jos dat ook wel een keer verdiende. Ik kreeg meteen een felle reactie van haar: Jos was zo vaak van huis, daar had hij geen behoefte aan. Maar van huis om continudiensten te draaien of je 3 dagen lang lekker te laten verwennen, daar vind ik nogal een verschil in zitten.

Als ze alleen is moet ze inderdaad meer doen. Maar ook dan wandelt ze, bakt ze taarten en heeft ze veel tijd voor leuke dingen (en dat mag, begrijp me goed). Het eten is vaak een makkelijke hap of iets uit de diepvries wat Jos gekookt heeft. Nee, echt van heel hard werken is geen sprake. Maar ze weet het goed te verkopen.

Aan boord is het vakantie voor mevrouw. Dan steekt ze echt geen poot uit. Hooguit gaat ze een keer boodschappen doen maar verder zit ze in de stuurhut gelukkig te zijn. Voor zowel Jan als Jos geldt: ik begrijp die mannen werkelijk niet.
jupiter wijzigde dit bericht op 25-05-2024 14:15
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik volg de Zeldenrustjes niet maar vraag me sowieso af waarom we het hebben van een groot gezin eigenlijk een prestatie vinden. Het is een bewuste keuze van deze ouders om zoveel kinderen op de wereld te zetten. Ja dan moet je eindeloos veel wassen en met 8 man in de wachtkamer van de tandarts. Ik vind het vermakelijk om te zien maar dat hele ophemelen van dit soort moeders met name snap ik niet. Iemand in mijn omgeving komt uit een heel groot gezin (12 kinderen) en ik zie vooral de schade die mede daardoor is ontstaan bij deze persoon en siblings. Nul persoonlijke aandacht en al jong veel verantwoordelijkheid krijgen bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Jupiter schreef:
25-05-2024 13:56
Ahhh gelukkig, nog iemand die het ziet! Ik heb een hele tijd geleden een soortgelijke reactie gegeven over J10. Maar dat viel niet in goede aarde 😉

Ze weet inderdaad heel goed de schijn te wekken maar ondertussen draait Jos zo ongeveer de hele huishouding. Terwijl hij ook aan boord hard moet werken. Hij kan niet even lekker bijkomen als hij thuis komt, maar kan meteen vol aan de bak. De ochtendspits, wassen, koken, stofzuigen, en ondertussen ook nog het huis verbouwen. J10 gaat lekker wandelen, millionairs bakken (ik kan geen foto van die taarten meer zien), lunchen en bakkies doen bij haar vriendinnen, uitslapen, etc. Toen ze een keer met vriendinnen een weekeind naar een spa was met allerlei lekkere behandelingen suggereerde ik dat Jos dat ook wel een keer verdiende. Ik kreeg meteen een felle reactie van haar: Jos was zo vaak van huis, daar had hij geen behoefte aan. Maar van huis om continudiensten te draaien of je 3 dagen lang lekker te laten verwennen, daar vind ik nogal een verschil in zitten.

Als ze alleen is moet ze inderdaad meer doen. Maar ook dan wandelt ze, bakt ze taarten en heeft ze veel tijd voor leuke dingen (en dat mag, begrijp me goed). Het eten is vaak een makkelijke hap of iets uit de diepvries wat Jos gekookt heeft. Nee, echt van heel hard werken is geen sprake. Maar ze weet het goed te verkopen.

Aan boord is het vakantie voor mevrouw. Dan steekt ze echt geen poot uit. Hooguit gaat ze een keer boodschappen doen maar verder zit ze in de stuurhut gelukkig te zijn. Voor zowel Jan als Jos geldt: ik begrijp die mannen werkelijk niet.
En hun excuus als er aanmerkingen komen: ja Jos (en Jan) kunnen nu eenmaal niet stilzitten en zijn graag aan t werk.
Gisteren op insta maakte iemand een opmerking nadat Sofie schreef dat Jan al vroeg te bed lag. Haar antwoord: o die denkt echt wel aan zichzelf!
Ik dacht: ja want jij doet dat ook, maar dan op een andere manier.
Jos kookt vaak dingen voor de vriezer, zodat Jantina het alleen maar hoeft te ontdooien en op te warmen. Hoeft weinig aan het eten te doen. Heeft ze ook nog eens het geluk dat de meeste kinderen het ook leuk vinden om te koken of te bakken. Kan ze t mooi delegeren. En die "miljonèrs" heb ik nu intussen wel gezien. Net als die eeuwige cocktails en lattes van Sofie.
Plaats dan minder foto's, denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet echt oordelen over Zeldenrust, ik kijk daar al een eeuwigheid niet meer.
Maar wat ik me herinner zit Jozua als hij aan het werk is veel achter het stuurwiel, echt aanpoten is dat ook niet, opletten dat je niet in slaap valt.
Maar als zijn gezin er is, èn als hij thuis is, helpt hij flink mee, weet ik nog. En heeft Jantine hulp bij de schoonmaak. Dat mag en kan, maar ze doet wel veel alleen, toch? Ik moet er niet aan denken elke twee weken veertien dagen alleen met zoveel kids te zijn. En dat gaat nog even door want de jongste zijn nog in basisschool leeftijden.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Koffieleut123 schreef:
25-05-2024 14:06
Ik volg de Zeldenrustjes niet maar vraag me sowieso af waarom we het hebben van een groot gezin eigenlijk een prestatie vinden. Het is een bewuste keuze van deze ouders om zoveel kinderen op de wereld te zetten. Ja dan moet je eindeloos veel wassen en met 8 man in de wachtkamer van de tandarts. Ik vind het vermakelijk om te zien maar dat hele ophemelen van dit soort moeders met name snap ik niet. Iemand in mijn omgeving komt uit een heel groot gezin (12 kinderen) en ik zie vooral de schade die mede daardoor is ontstaan bij deze persoon en siblings. Nul persoonlijke aandacht en al jong veel verantwoordelijkheid krijgen bijvoorbeeld.
Ik moet er ook niet aan denken.
Alleen de was en het koken al.
En dat je pubers en peuters hebt.
Geef mijn portie maar aan Bella of Lowie.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag komt Janneke haar "moe en een tante en twee broers van haar moe". Dat zijn dan toch ooms, Janneke? :facepalm:
Ik hoop dat er een AED in de buurt is, want die arme moeder schrikt zich wild als ze de "finka" in het echt "mag" aanschouwen.
Alle reacties Link kopieren
Heeft Sofie het gedeeld op social dat hun huis te koop staat.
Vind het wel vreemd, zullen ze een ander huis op het oog hebben.
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij wel op dat bij de nagelkerkjes de dagelijkse foto’s steeds minder wordt..
Kinderen amper erop of alleen junior nog
Of je ziet foto’s van eten.
Alle reacties Link kopieren
.
Ga ik over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie2 schreef:
23-05-2024 12:05
Volgensmij is janneke alweer een aardig wat kilo's aangekomen na het weekje met lieve vriendinnen. Ik gok dat ze ergens in september weer op haar oude gewicht zit.
Jennie is duidelijk afgehaakt. Daar lees of zie je nooit meer wat over als het over het afvaltraject gaat. Janneke valt niet verder af zo te zien, komt eerder weer aan. Ze verbergt het ook op foto's onder wijde en vaak donkere kleding.
Alle reacties Link kopieren
Spring schreef:
25-05-2024 17:05
Jennie is duidelijk afgehaakt. Daar lees of zie je nooit meer wat over als het over het afvaltraject gaat. Janneke valt niet verder af zo te zien, komt eerder weer aan. Ze verbergt het ook op foto's onder wijde en vaak donkere kleding.
Op de laatste foto's van Jennie was volgens mij al te zien dat ze weer is aangekomen. Zo sneu voor haar. En als ze straks naar Nederland gaat, dan is het hek van de dam en ben ik bang dat ze zwaarder dan ooit eindigt. Het grote risico van crashdieten. Dat Janneke haar dochter hierin heeft meegenomen, neem ik haar zeer kwalijk.
Alle reacties Link kopieren
Het huis van de bakkers staat nu weer te koop? En ze hadden het over de keuken verbouwen en weet ik wat al niet meer. Blaat Sofie dan soms maar wat om haar dagelijkse verhaaltjes en vlogs vol te krijgen? Ik weet wel dat huizen soms even uit de verkoop worden gehaald en dan poosje later weer als "nieuw" op de de markt komen en zo weer onder de aandacht van huizenzoekers komen. Maar dat lijkt me met zo'n specifiek pand toch niet te werken? Als Jennie al is afgehaakt en Janneke ook weer wat zwaarder wordt: kun je dan nog dienen als boegbeeld van de oplichtersbende dieetclub?
Alle reacties Link kopieren
Ze lijken wel graag van het huis af te willen. Het huis stond in juni 2021 te koop voor €1.100.000. Ze zijn dus al €250.000 gezakt terwijl gemiddeld gezien de prijzen de afgelopen 3 jaar zijn gestegen.
Alle reacties Link kopieren
scottiewinkie schreef:
24-05-2024 21:54
Ik vul het in want bij Z kijk ik echt nooit meer, ook nu gewoon geen doorkomen aan. Maar ik vermoed dat Z niet zit op te scheppen, terwijl die zo te zien in EHV, best wat te besteden hebben. En, als haar man er niet is, ze toch voor die hele roedel zorgt. Ze kookt zelf, bakt om wat bij te verdienen of voor liefdadigheid. Ik vond beide wel leuk overkomen in EHV. Ze steekt haar handen uit de mouwen. Alleen met de kerk heb ik totaal niks.
Dat ze niet opscheppen weet ik wel zeker.
N komt het wel over.
Alle reacties Link kopieren
Nina-tje schreef:
25-05-2024 18:05
Ze lijken wel graag van het huis af te willen. Het huis stond in juni 2021 te koop voor €1.100.000. Ze zijn dus al €250.000 gezakt terwijl gemiddeld gezien de prijzen de afgelopen 3 jaar zijn gestegen.
Dat heeft te maken (staat ook in 1 van de vlogs) dat het huis qua indeling e.d niet een gangbare huis is. Bovendien een laag energie label.
Als ze bv een tussenwoning of een hoekwoning hadden, was het al lang verkocht.
Alle reacties Link kopieren
ManaGes schreef:
25-05-2024 18:37
Dat heeft te maken (staat ook in 1 van de vlogs) dat het huis qua indeling e.d niet een gangbare huis is. Bovendien een laag energie label.
Als ze bv een tussenwoning of een hoekwoning hadden, was het al lang verkocht.
Er staan in Oudenbosch ook veel leukere huizen te koop voor dit bedrag. Vrijstaand, ruim en met veel grond. Het huis is veel te groot, het perceel veel te klein.
Alle reacties Link kopieren
In de Facebook reels bij Jelies: de "Toppers" in concert.... :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven