Entertainment alle pijlers

Een huis vol

15-12-2014 18:52 3003 berichten
Vanavond op NPO 1 om 19:25 uur, begint weer een nieuwe reeks van "een huis vol".
Lekker ook die nicotine klauwen van pa Q.

En lekker roken in huis, welja!



Ik vond het zo'n klein, propperig, vol, rotzooi huis. Ik snap dat je met veel kinderen ook veel spullen hebt, wij hebben ook een gemiddeld groot gezin dus breek mij de bek niet open. Maar ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar wij zijn grotendeels overdag weg, kinderen op school, en 1x pw een schoonmaakster.

Ons huis is wel groot, maar vooral een stuk leger! Ik zou gestoord worden van zoveel shit om me heen. Ik zou daar compleet overprikkeld van raken.



Bovendien heb ik graag een auto waar iedereen in past, want een auto is toch vrijheid. En ik zet graag wat anders dan blikvoer op tafel.

Wij hechten extreem veel waarde aan biologisch en onbewerkt puur voedsel. Maar het lijkt hier wel: hoe meer kinderen hoe slechter de eetgewoontes: fabrieksbrood, chocopasta, blikvoer, plastic flessen yoki a 50 cent bomvol suiker ( waarom geen thee, of gewoon melk?)

Het zal allemaal wel met geld te maken hebben. Maar dr staat dan weer wel een duur pak nutrilon in de vensterbank, dan denk ik: geef toch borstvoeding mensen, kost helemaal niets! ( en is veel gezonder!)



Maar goed, ik vind vaak die multi grote gezinnen van 8 kinderen en meer, erg asociaal. Uitzonderingen daargelaten. Alsof ze kinderen verzamelen als hobby. En het een statement vinden om zoveel mogelijk koters te verzamelen.

Alleen die achterbuurt namen al van alledrie de gezinnen.

Bij de Baumgards snap ik het nog, omdat het een cultuur dingetje is, maar de overige gezinnen zijn verstandelijk gewoon erg beperkt als je het mij vraagt.



Verder heerlijk programma, ben altijd weer blij met mijn eigen gezin als ik dit kijk :-)
Id geen slecht idee dat iemand eens gaat kijken en het welzijn van deze kinderen in de gaten houdt, ook echt zielig de baby in de box, hier zie maar dat je de fles leegdrinkt. Nee, baby heeft geen hulp nodig volgens vader. En naar school brengen voor het eerst kan vader ook niet schelen. Nee, kan mij dat voorstellen bij deze malloot. Heeft helemaal geen gevoel voor die kleintjes. Id bij de familie Deijs is er wel veel liefde. Ben benieuwd vanavond.

Hoe ze het betalen is mij ook een raadsel, hoewel, als ik die 2 potten bonen zie, krijgen ze vast niet veel. Vader zegt 20 euro per dag, maar dat kan ik mij haast niet voorstellen met zoveel mensen, hoe zit het met de luiers, toiletspullen, waspoeder.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Nadine weinig tijd/rust heeft om BV te geven.



De rommel, oa een trap in de kamer, viel mij ook op. Is echt niet nodig
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ben ik toch meer fan van die ultraconservatieve Duggar familie.
Alle reacties Link kopieren
Die armpjesrukker heeft geen idee hoeveel er aanboidschappen uit gaat. Omdat die dag toevallig 20 euro was hield hij dat voor het gemak als gemiddelde.

Daar zat geen cent aan luiers of wasmiddel of toiletpapier bij.



Wat een aso is die man. Voer voor de kb.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nou die Duggers sporen anders ook niet, maar dat is van een heel andere orde. Die zijn godsdienst waanzinnig. Krijgen hun hobby wel serieus gesponsord van de staat. En flink ook!

Die runnen gewoon een commerciële zaak.



Ik merk, maar dat kan ook prima een vooroordeel zijn, dat er weinig hoogopgeleide, of dan tenminste: gemiddeld of normaal opgeleide mensen zoveel kinderen verzamelen. Het lijkt toch het opvullen van een gat in je leven. Het lijkt of deze mensen een doel in de uitzichtloosheid creëren door zich zo vaak mogelijk voort te planten.

Ze zijn vaak werkeloos, wonen in kleine huurhuisjes, hebben geen auto, kinderen slapen per 4 of meer op een piepkleine kamer, en er heerst enkel chaos en drukte in die rotzooi. Waarom wil je dit?

Het is mij serieus een raadsel.



En die man is totaal koekkoek. De baby die in de woonkamer ligt die een onrustige nacht schijnt te hebben gehad, maar waar geen haan naar gekraaid heeft blijkbaar. Dat gedraai aan die armpjes ( bezopen!!) die kleine die maar in dr eentje een fles moet zien leeg te krijgen ( even op schoot is te veel gevraagd blijkbaar, terwijl juist die warmte en 1 op 1 cruciaal is voor de binding). Allemaal dingen waar deze beperkte familie totaal geen weet van heeft. Volgens mij zien zij zich voortplanten als een kunstje wat even gefixt moet worden. Ipv dat die kinderen uit liefde zijn geboren en grootgebracht.



Bah bah bah.
quote:matroesjka_ schreef op 16 december 2014 @ 08:43:

Ben ik toch meer fan van die ultraconservatieve Duggar familie.



Ik niet. Wel een stuk leuker om te volgen, maar hun ultra-christelijke paternalistische denkwijzen (volgers van Gothard) vind ik een stuk kwalijker. Deze mensen zijn gewoon niet zo intelligent, de Duggars wel en dat maakt een groot verschil. En de Duggars doen trouwens een stuk meer dan 'gewoon' aan het armpje trekken, zij hebben toegegeven te werken met de Pearl-methode.



.. sorry, het is nou eenmaal een onderwerp wat mijn interesse heeft en dan raak ik nog wel eens wat enthousiast..
Wtf is de pearl methode?



Mja, ik kijk liever naar ultragelovigen dan naar tokkies. Sorry
Haha, snap ik ik ergens ook wel denk ik



De Pearls zijn een stel wat een boek geschreven heeft, To train up a child, wat veel gebruikt wordt door van die mega-fundie-families omdat je eigenlijk je kind door middel van fysieke dwang traint om te gehoorzamen. En gehoorzame kinderen is wel handig als je er zo veel hebt. De opvoedmethode is geassocieerd met kindermishandeling. In de US zijn er ook een paar zaken geweest waarbij een kind overleed als gevolg van die mishandeling en ouders aangaven de Pearl-methode te gebruiken (http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Pearl)



Een site die draait om families als de Duggars is freejinger.org, maar dat is meer een kritische site, dus als je fan bent zou ik daar niet gaan lezen
Zag in de uitzending van gisteren de familie Q. in de AH. Dat begrijp ik dan dus niet. Hier in Zuid-Limburg zitten zoveel boeren waar je echt voor een prikkie aardappels, fruit en groente kunt kopen, direct bij de 'loodsen'. Snap niet dat ze daar niet daartoe gaan in plaats van die zakken aardappels bij de AH (vijf keer zo duur) en sperziebonen uit een blik te kopen... :(
Alle reacties Link kopieren
Die nieuwe familie is inderdaad nogal... zwakbegaafd... Vader zat thuis met een burnout. Nou, die zal daar goed tot rust komen... Volgens mij vind hij het wel prima zo.

Ik had medelijden met al die kinderen. Als puber heb je totaal niet de mogelijkheid om je even terug te trekken. En een baby slaapt in de woonkamer.... Echt zielig gewoon.



Deed mij ook denken aan een zigeunerfamilie. Ook als je naar het voorstukje van die doop keek. Ik mag echt hopen dat er niet nog één bij komt.



Die Baumgart familie vind ik altijd nog wel leuk en gezellig. Kinderen hebben ook leuk muzikaal talent ( sommige dan) en het is er tenminste niet zo'n chaos.



De familie Deijs is al aardig uitgedund qua thuiswonende kinderen. Jordi is toch wel ernstig verstandelijk beperkt, maar het is wel een lief jochie. En ik de ouders zijn liefdevol.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
familie Q heeft een eigen website: eenhuisvolq.......
Ik heb het net teruggekeken, maar de familie Q, man wat een gezin. De "liefdevolle" bejaarde doorgerookte pa met het geruk aan die armpjes("ze breken niet hoor"), die zogenaamd elk moment weer aan het werk kan maar dat niet doet omdat hij bij zijn kinderen wil zijn. Volgens mij vindt hij er geen barst aan, al die kinderen.

Ik zie weinig liefde in dat gezin, vooral irritaties.
Alle reacties Link kopieren
Haha op die website, "Ze Groeide op in een gezin met twee halfbroers,Waarvan zij een nakomeling is."

Òf ze is eigenlijk een kind van haar halfbroers òf ze weten het verschil tussen een nakomeling en een nakomertje niet.
Alle reacties Link kopieren
Ook net terug gekeken. En wat heb ik een medelijden met de kinderen van de familie Q.

Aan de arm uit bed getrokken en zo weinig eten voor zoveel mensen.

Ik vond die vader ook heel liefdeloos overkomen, en eigenlijk ook wel een engerd.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 16 december 2014 @ 11:33:

Ook net terug gekeken. En wat heb ik een medelijden met de kinderen van de familie Q.

Aan de arm uit bed getrokken en zo weinig eten voor zoveel mensen.

Ik vond die vader ook heel liefdeloos overkomen, en eigenlijk ook wel een engerd.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Op de Facebookpagina van de familie Q gaat 't er ook behoorlijk hard aan toe.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:AnAppleADay schreef op 16 december 2014 @ 11:31:

Haha op die website, "Ze Groeide op in een gezin met twee halfbroers,Waarvan zij een nakomeling is."

Òf ze is eigenlijk een kind van haar halfbroers òf ze weten het verschil tussen een nakomeling en een nakomertje niet.Nou, het buskruit hebben ze in ieder geval niet uitgevonden, da's geen verrassing
quote:Gatti schreef op 16 december 2014 @ 11:38:

Op de Facebookpagina van de familie Q gaat 't er ook behoorlijk hard aan toe.Pfoe, ja. En de Q-tjes reageren ook erg sjiek, not. En manmanman, hoe moeten die mensen hun kinderen helpen met hun school/huiswerk als je werkelijk nog geen woord fatsoenlijk kunt spellen...
Alle reacties Link kopieren
De familie Q heeft een wat minder hoog I...Q.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
Ik snap trouwens niet hoe die mensen rond kunnen komen als je allebei niet werkt? Is kinderbijslag dan zoveel? Overigens: de familie Deijs kreeg in het begin ook commentaar toen ze nog in de flat woonden en er gezegd werd dat de kinderen maar één keer per week onder de douche gingen.



Samantha is misschien wel bazig, maar dat gezin is wel gestructureerd. Ik vind haar wel dik overigens, alsof ze eigenlijk continue 8 maanden zwanger is.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
Met enige verbazing heb ik dit topic gelezen. Het valt me nogal op dat er in grove schuttingtaal over de fam Q wordt gesproken. Die man word hier uitgemaakt voor vieze aso, debiel, drankkop, crisiskop, zelfs pedo en heeft dan ook nog nicotine-klauwen. Tsongejonge wat een taalgebruik. Ik vind het ook vreemd dat hij kinderen met één hand uit bed tilt, of rukt zoals hier werd gezegd. Die mensen komen in een programma wat nog geen half uur duurt, met drie gezinnen in beeld. Om dan gelijk zo negatief te oordelen vind ik wel erg snel.
Alle reacties Link kopieren
quote:vla-flip schreef op 15 december 2014 @ 19:47:

De kinderen hebben als roepnaam;



-Damian

-Shanna

-? Maria

-Romano

-Jayden

-Loraine

-Livana

-Jano en Gino

-Julia

-Jaila



oid.



Ik heb gekeken met ondertiteling aan, en daar werden een paar namen anders/nog wat creatiever gespeld dan dat jij hierboven deed ;) Wat ik ervan heb onthouden:



- Djinoh en Giyano (de tweeling)

- Lorena

- Yalena

- Shenna

- Giulia



Jayden zal misschien ook wel Djayden geweest zijn :P Even opletten vanavond...
Komt fam. Q anders ook nog even hier rellen? :D
quote:Raldy schreef op 16 december 2014 @ 12:41:

Met enige verbazing heb ik dit topic gelezen. Het valt me nogal op dat er in grove schuttingtaal over de fam Q wordt gesproken. Die man word hier uitgemaakt voor vieze aso, debiel, drankkop, crisiskop, zelfs pedo en heeft dan ook nog nicotine-klauwen. Tsongejonge wat een taalgebruik. Ik vind het ook vreemd dat hij kinderen met één hand uit bed tilt, of rukt zoals hier werd gezegd. Die mensen komen in een programma wat nog geen half uur duurt, met drie gezinnen in beeld. Om dan gelijk zo negatief te oordelen vind ik wel erg snel.Ik heb maar een paar seconden nodig om te zien of iemand een ongezond verrookt gezicht heeft of niet. Heb echt maar een paar seconden nodig om te zien of iemand door een heel verkeerde levensstijl er vreselijk uitziet. Ik heb ook maar 1 seconde nodig om te zien dat een kind aan een armpje trekken om het op te tillen voor mij absoluut niet aanvaardbaar is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven