Entertainment alle pijlers

Een huis vol

15-12-2014 18:52 3003 berichten
Vanavond op NPO 1 om 19:25 uur, begint weer een nieuwe reeks van "een huis vol".
quote:Re__ske schreef op 16 december 2014 @ 12:37:

De familie Q heeft een wat minder hoog I...Q.Dat zeker, een weinig stimulerende omgeving voor kinderen. Maar dat ligt niet alleen aan het IQ maar ook aan het milieu.
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 16 december 2014 @ 12:56:

[...]



Ik heb maar een paar seconden nodig om te zien of iemand een ongezond verrookt gezicht heeft of niet. Heb echt maar een paar seconden nodig om te zien of iemand door een heel verkeerde levensstijl er vreselijk uitziet. Ik heb ook maar 1 seconde nodig om te zien dat een kind aan een armpje trekken om het op te tillen voor mij absoluut niet aanvaardbaar is.Wat goed van je !!
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 16 december 2014 @ 11:38:

Op de Facebookpagina van de familie Q gaat 't er ook behoorlijk hard aan toe.Doe eens een link? Ik zie alleen facebook van de pa, ma en twee van de dochters, maar daar lees ik niets bijzonders.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 16 december 2014 @ 13:03:

[...]



Doe eens een link? Ik zie alleen facebook van de pa, ma en twee van de dochters, maar daar lees ik niets bijzonders.Ik heb ook zojuist de fb-pagina van pa Q gelezen, kon ik ook niets bijzonders in ontdekken.
Alle reacties Link kopieren
Hoorde ik die meneer Q nou zeggen dat hij een bepaalde baan niet accepteerde omdat hij dan teveel uur van huis zou zijn? Is het niet zo dat als je kan werken, je ook moet werken van het UWV? Ik vind het wat vreemd allemaal.



In het voorstukje zag ik die dikke zanger (geen idee hoe hij heet) die volgens mij van het kamp komt. Zou me niets verbazen als de familie Q daar banden mee heeft (niet dat het uitmaakt) met name hij. Zij lijkt me Indisch?
quote:Raldy schreef op 16 december 2014 @ 13:01:

[...]

Wat goed van je !!Ik weet zeker dat jij dat ook ziet.
Alle reacties Link kopieren
Dat het er in een gezin met veel kinderen anders aan toe gaat dan het 'standaard gezin' met een jongen en een meisje lijkt me logisch.

Deze kinderen leren op jonge leeftijd andere vaardigheden in hun grote gezin die andere kinderen later pas leren of misschien helemaal nooit zullen ervaren.

Ik vind het wel bijzonder dat ik in de afleveringen Jordy zo vaak in zijn kinderstoel zie zitten. Ik vraag me af wat hier de achterliggende gedachte van is.

Als dit in het dagelijks leven evenredig veel gebeurt, denk ik dat hij echt ontwikkelingskansen mist. Daarnaast valt het me op dat er in gebrekkig Nederlands tegen hem gepraat wordt. Jordy tas, daar gaat broodje in en drinken. Hoe kan hij goed leren spreken als er zo gesproken wordt tegen hem? Ik denk dat beide ouders hem wat minder als een klein kind kunnen behandelen. Je gedraagt je hoe je behandelt wordt. Daarmee vergeet ik echt niet dat hij Down heeft, maar je kan hem ook stimuleren door hem uit te dagen.



Dat vind ik bij de Baumgards zo mooi, die kinderen worden gestimuleerd om het beste uit zichzelf te halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 16 december 2014 @ 13:03:

[...]



Doe eens een link? Ik zie alleen facebook van de pa, ma en twee van de dochters, maar daar lees ik niets bijzonders.ff zoeken op "Een huis vol fam. Q..."
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 16 december 2014 @ 13:06:

[...]



Ik weet zeker dat jij dat ook ziet.Ik wel veel maar zal nooit snel oordelen. Zeker niet na een paar seconden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het er ook akelig uitzien hoe die vader Q zijn kinderen aan een arm uit bed trok. En dan inderdaad niet lekker bij mama/papa op schoot een flesje drinken. Wat is er zo leuk aan het hebben van kinderen als je geen tijd hebt om ze even echte aandacht te geven, fijn even samen knuffelen tijdens zo'n drinkmoment.



Mij lijkt een wat groter gezin best leuk maar dit zijn er zo veel, dan heb je toch nergens meer tijd voor. Hoeveel was heb je wel niet met zoveel personen. En dan nog meer kinderen willen, terwijl er nu al een in de woonkamer slaapt vanwege ruimtegebrek. Op een gegeven moment moeten zelfs zij toch zien dat het niet meer past. Hoe zouden ze ermee om gaan als ze 's avonds bezoek hebben, fluisterend in de keuken zitten? En inderdaad zoveel meubels en spullen overal.



De andere families vind ik inderdaad wat gestructureerder overkomen maar dat komt waarschijnlijk ook wel omdat er daar niet meer zoveel kleine handenbindertjes rondkruipen/lopen. Dan is het toch wat makkelijker om vanalles te regelen.
Vreselijk hoe hij die kinderen aan hun arm trekt.



Ik mis ook Harm Edens als voice over!! Hij deed het zo leuk in de vorige seizoenen.
quote:Spijk-er schreef op 16 december 2014 @ 13:03:

[...]



Doe eens een link? Ik zie alleen facebook van de pa, ma en twee van de dochters, maar daar lees ik niets bijzonders.



Een huis vol fam. Quaedackers. Maar zo te zien hebben ze de boel verwijderd. Ik kan er nu ook niet meer op komen.



*Edit* Ze hebben er een besloten groep van gemaakt zo te zien.
De Facebook pagina is volgens mij verwijderd. Heb het nog wel gezien. Reacties van moeders zoals: Als jullie ons niet moeyen pleur dan lekker op. Dat schreef ze o.a.
Niemand opgevallen wat moeder zei toen ze Jordy ophaalde? Nu "moet" hij allerlei dingen thuis krijgt hij zijn drinken gewoon aangereikt.
quote:bankje schreef op 16 december 2014 @ 13:42:

Niemand opgevallen wat moeder zei toen ze Jordy ophaalde? Nu "moet" hij allerlei dingen thuis krijgt hij zijn drinken gewoon aangereikt.

Dat viel mij ook op en was me in vorige afleveringen ook opgevallen dat ze hem zo weinig stimuleren en daar plukt hij kennelijk nu de wrange vruchten van.

Ik heb trouwens ergens gelezen dat moeder B 20 kg is afgevallen, ik wilde een linkje doen maar kan het niet meer vinden helaas!
Ja, viel mij ook op. Maar dat hebben ze altijd al gedaan, dat niet-stimuleren.

Ik vond moeder B er niet slanker uitzien, eigenlijk.
Ik heb net nog even gezocht maar weet niet meer waar ik dat las, zag het voorbij komen en heb het vluchtig gelezen maar ik vond haar ook niet echt dunner, we wachten het af
http://www.deweekkrant.nl/pages.php?page=3085621





Voor de bruiloft.
Het viel mij ook op, deze moeder wil zichzelf in mijn ogen vooral heel erg onmisbaar maken, ten koste van het zo zelfstandig mogelijk maken van haar kind. Ik vond haar ook ergerlijk zelfgenoegzaam overkomen alsof ze moeite had te verhullen dat ze blij was dat het kind op de eerste schooldag zo moest huilen en naar huis wilde. Hoe dat jochie op deze leeftijd nog in een kinderstoel zit terwijl er niet eens gegeten wordt of iets anders waarbij je hoog aan tafel moet zitten, zo dwars zittend , vind ik ook heel erg vreemd. Bij alle drie de gezinnen zie ik veel overeenkomsten in de manier in hoe graag de moeders de kinderen klein willen houden en onmisbaar willen zijn. Ik zou haast denken dat dat de kern is van de reden waarom er iedere keer weer opnieuw een kleintje geboren wordt.
@hgjb266, bedankt, het was dus voor de bruiloft, toch knap hoop dat haar lukt om nog meer af te vallen.
Alle reacties Link kopieren
De Facebook pagina is inderdaad een besloten groep geworden........met 21 leden.

Nou dan zullen ze wel niet meer zoveel commentaar krijgen.



Eigenlijk vind ik dat de NCRV deze familie Q eruit moet halen. Ik vind hier echt sprake van een grote kinderverwaarlozing, aan een arm uit bed trekken, 2 potten boontjes met 13 personen, fles in bed voor een baby vastgezet met een dekentje. Sorry, maar ik vind dit echt verwaarlozing.

En of je dan 11 of 2 kinderen hebt dat is een keuze, je kind liefdevol, gezond en geborgen opvoeden is, voor mij, een plicht.

Ja, ik snap echt wel dat dingen geknipt en gemonteerd worden maar 't feit blijft dat dit is gebeurd, anders kon 't ook niet opgenomen zijn.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ja, dat bezuinigen op (gezond) voedsel stuit mij ook tegen de borst.

Wij hebben ook een meer dan gemiddeld aantal kinderen(maar laaaang zoveel niet als deze families), maar met twee potten sperziebonen zou ik het net redden, met dubbel zoveel monden heb je twee boontjes per kind of zo.

Ik vind deze mensen helemaal niet blij en gezellig met hun kinderen, meer een opgave die je nu eenmaal moet doen, zoiets als de wc schoonmaken of zo.

Waarom krijg je zoveel kinderen als je er geen reet aan vindt? Volgens pa Q had het niets met het geloof te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:ieniemienie82 schreef op 16 december 2014 @ 13:15:

Ik vond het er ook akelig uitzien hoe die vader Q zijn kinderen aan een arm uit bed trok. En dan inderdaad niet lekker bij mama/papa op schoot een flesje drinken. Wat is er zo leuk aan het hebben van kinderen als je geen tijd hebt om ze even echte aandacht te geven, fijn even samen knuffelen tijdens zo'n drinkmoment.



Dat viel mij ook op, maar dat hoeft natuurlijk niets met het aantal kinderen te maken hebben, het kan ook 'gewoon' zo'n soort man zijn. Ik herken dat wel in de vader van een vriendin van mij die ook uit een klein dorp in Limburg komt. Vader is een man van 'doe maar gewoon dan doe je gek genoeg' en zou nooit liefdevol doen tegen zijn kinderen. Geen omhelzing, geen kusje, niet lekker knuffelen en de fles geven. Niet omdat hij ze niet lief vindt, maar omdat hij vindt dat mannen dat niet doen.



Maar inderdaad, zo aan die armpjes tillen dat kan echt niet. Volgens mij heeft ook moeders helemaal geen tijd meer om nog een beetje met haar kinderen te spelen of van ze te genieten. En er werd daar inderdaad ontzettend ongezond gegeten, om te huilen die twee potten boontjes.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een zondagmiddagarmpje?

Een zondagmiddagarmpje is een term voor een afwijking in de arm van een kind. Het gaat om een ontwrichting (luxatie) van het kopje van het spaakbeen, dat ter hoogte van de elleboog zit. Dit ontstaat doordat er (te) hard aan de arm van het kind is getrokken, terwijl deze is gestrekt. Andere namen die hiervoor gebruikt worden zijn “radiuskopluxatie” en “pulled elbow”. Het komt regelmatig voor bij kinderen tussen één en drie jaar, iets meer bij jongens dan bij meisjes.

Algemene adviezen en voorzorgsmaatregelen

Een zondagmiddagarmpje kunt u voorkomen door niet aan de gestrekte arm van het kind te trekken. Bij het aankleden kan het kind zelf zijn armen door de mouwen steken. Als het kind erg onwillig is, kunt u hem beter optillen of in de buggy zetten dan aan een arm meetrekken. En als u het kind tijdens het stoeien of wandelen wilt optillen, pak hem dan liever onder de oksels dan aan de handjes.
Alle reacties Link kopieren
Bij deze pa is het altijd zondagmiddag. Oftewel; Te lui om een kind fatsoenlijk uit zn bedje te halen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven