Entertainment alle pijlers

Enge filmscènes

22-03-2020 10:20 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben totaaaaaaal geen horrorfilm fan, want ben veel te schijterig hiervoor, maar heb wel een favoriete scène uit een horror/thriller (die ik net durfde te kijken)

Film: The Others
Scène: Nicole Kidman zit ALLEEN beneden in haar creepy huis en hoort ineens allemaal voetstappen boven zich in de slaapkamer. Die scène is zo spannend en goed gemaakt dat ik al kippenvel krijg als ik eraan denk. Er gebeurd eigenlijk niet superveel maar wel genoeg.

Jullie een favo scène?
Alle reacties Link kopieren
The others is in inderdaad mooi! Heb ik lang niet meer gezien helaas. Ik kan me eigenlijk geen enge scenes zo voor de geest halen> Ben tegenwoordig niet snel meer onder de indruk.
Bloemkoolroosje schreef:
22-03-2020 15:01
Ja, de hele film is te eng inderdaad. Nog nooit meer chills gehad dan bij deze film. Wat toch bijzonder is want wanneer is The Exorcist gemaakt, 1973 ofzo? Met alle technieken en special effects die we vandaag hebben is het, in mijn mening, nog nooit gelukt om een engere film te maken dan deze...

Note to the self:
niet meer kijken naar de Spider walk (uit The Exorcist)
Zoals Hitchcock, master of supsense, regisseerde is ook onnavolgbaar. Bij elke groep vogels in het park krijg je rillingen.

En wat je muziek al niet kan doen.
Als je een beeld van een huppelend jongetje ziet, met daaronder een triest muziekje, bijvoorbeeld van Toets Tieleman, weet je wat er met dat knulletje gaat gebeuren.
The Others vind ik zo mooi!

Mijn engste fragment: een van de eindscenes in Ringu 0: Bâsudei: de twee vrouwen die in doodsangst samen op de vloer in het huis tegen elkaar aan geklampt zitten, en dan zie je een glimp van de zwarte lange haren en de witte lange jurk van Sadako, van opzij in een flits. En ineens staat ze voor de neus van die twee vrouwen. Doodeng maar een briljant stuk.

De blair witch vond en vind ik ook nog steeds doodeng ;-D inderdaad die hele sfeer, de takkenfiguren aan de bomen in dat bos (ik heb daar een kettinkje van gehad :rofl:) en in dat vervallen huis die kinderhandjes aan de muur... ik vind het stuk aan het einde huiveringwekkend, dat je Mike in de hoek ziet staan, met zijn gezicht naar de muur.

Oh en Hide&Seek: dat kleine meisje die ineens huilend haar wekker omhoog houdt als het 02:06 (of 02.08 is, twijfel) omdat er telkens op dat tijdstip nare dingen gebeurden. Vond die hele film eng :$

Maar goed, ik kan Sesamstraat nog eng vinden bij wijze van spreken ;-D
The Hostel, die scene waarbij zo’n gast in een stoel zit, de hielen worden doorgesneden en hij probeert te ontsnappen en vervolgens door zijn voeten klapt. Brrrr... die hele film was smerig.
In de film Ringu zelf: ook later in de film, als Reiko Asakawa zich afvraagt waarom zij de vloek van de videoband heeft overleefd en hoe haar zoontje kan blijven leven, en dan de man uit de video naar een plek wijst onder de bank waar de kopie ligt die ze heeft gemaakt en aan iemand anders heeft laten zien. Dat moet ze ook voor haar zoontje Yoichi doen om hem te redden.

De man heeft een doek over zijn hoofd en wijst alleen maar. En dat vind ik dus al eng.
Odense* schreef:
22-03-2020 15:16
Note to the self:
niet meer kijken naar de Spider walk (uit The Exorcist)
Als je die nog niet kent, niet doen dan. Blijft je achtervolgen... Vooral 's nachts :sheep:
Gatekeeper* schreef:
22-03-2020 15:25
The Hostel, die scene waarbij zo’n gast in een stoel zit, de hielen worden doorgesneden en hij probeert te ontsnappen en vervolgens door zijn voeten klapt. Brrrr... die hele film was smerig.
Dat was geloof ik al in het eerste kwartier, toch? Bij die scene heb ik tegen mijn toenmalige vriend geschreeuwd dat hij (godverdomme nu meteen) die (smerige klote-)film moest uitzetten :lol:

Dat terwijl ik het wel voor elkaar heb gekregen om ichi the killer uit te kijken. Brr. De scene met de tepels, anyone?
Alle reacties Link kopieren
Nighttripper schreef:
22-03-2020 15:08
De Alien serie hier ook mijn favoriete SF (met horror tintje) serie.Martin van Koolhoven besprak Alien1 vorige week nog uitgebreid :heart:
Verder vond ik het slot van "Eden Lake" indrukwekkend en gruwelijk,omdat je weet wat er met haar gaat gebeuren. En verder de "stoeprandscene" uit History X. Toen ik die voor het eerst zag,hoorde ik bijna alle tanden afbreken :woa:
Oh, de stoeprand scène achtervolgt me nog steeds. Afschuwelijk!
Alle reacties Link kopieren
Bloemkoolroosje schreef:
22-03-2020 15:01
Ja, de hele film is te eng inderdaad. Nog nooit meer chills gehad dan bij deze film. Wat toch bijzonder is want wanneer is The Exorcist gemaakt, 1973 ofzo? Met alle technieken en special effects die we vandaag hebben is het, in mijn mening, nog nooit gelukt om een engere film te maken dan deze...
Kwam ook doordat het een kind was denk ik...en wat ze uitkraamde in de ongecensureerde versies.
Enge kinderen genoeg in films maar idd nooit zo eng meer als Linda Blair - die overigens in haar volwassen leven een enorme partij baggerfilms heeft gemaakt in de jaren 80, sommige hebben echt cultstatus omdat ze zo slecht zijn haha.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
noctua schreef:
22-03-2020 15:55
Dat was geloof ik al in het eerste kwartier, toch? Bij die scene heb ik tegen mijn toenmalige vriend geschreeuwd dat hij (godverdomme nu meteen) die (smerige klote-)film moest uitzetten :lol:

Dat terwijl ik het wel voor elkaar heb gekregen om ichi the killer uit te kijken. Brr. De scene met de tepels, anyone?
Nee, hier ook Sjaak afhaak bij Hostel. Ichi ben ik ooit aan begonnen omdat wij (ook mijn toenmalige vent en ik :mrgreen: ) overtuigd waren dat het Tarantinesk zou zijn, een van zijn matties gaf hier namelijk hoog over op. Maaaaaaar, dat was niet zo en ik werd ook daar heel naar van. Sindsdien ban ik dat genre.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
22-03-2020 16:25
Oh, de stoeprand scène achtervolgt me nog steeds. Afschuwelijk!
Begrijpelijk, ik was gelukkig gewaarschuwd door de vriendin die hem al had gezien en vond ik dit een must see was.
Kon dus op tijd mijn oren en ogen dichthouden. @(
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
De hele film heridetary.
De enge scenes.
Het hele verhaal rond 'moederschap' wat onder de oppervlakte ligt. Dat ze haar ene kind manipuleert om het andere kind op te roepen.
Dat meisje. Dat meisje als ze chocola eet.
Die jongen, hoe eenzaam hij is en dan die scene in de spiegel
Die moeder die tegen het plafond loopt en engig in de schaduw staat
Die sekteleden die uiteindelijk naakt door het hele huis in alle hoekjes staan.
Het hele einde.
Het was echt een film die onder mijn huid ging zitten.
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 22-03-2020 17:52
0.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
aatjuhh123 schreef:
22-03-2020 14:44
"A bad moms Christmas"

Het moment waarop de deurbel gaat, Mila Kunis daarop de deur opendoet en ineens haar schoonmoeder voor de deur ziet staan !!!!!

Echt, riiiiiilliiinggennnnnnnn tot in mijn nek.
:rofl: alleen dat is toch haar eigen moeder?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
22-03-2020 17:51
De hele film heriderary.
De enge scenes.
Het hele verhaal rond 'moederschap' wat onder de oppervlakte ligt. Dat ze haar ene kind manipuleert om het andere kind op te roepen.
Dat meisje. Dat meisje als ze chocola eet.
Die jongen, hoe eenzaam hij is en dan die scene in de spiegel
Die moeder die tegen het plafond loopt en engig in de schaduw staat
Die sekteleden die uiteindelijk naakt door het hele huis in alle hoekjes staan.
Het hele einde.
Het was echt een film die onder mijn huid ging zitten.
Nou, hij werd toentertijd toch aangekondigd als engste film ever? En dat mensen psychische hulp konden krijgen na het kijken ervan in de bioscoop of vergis ik mij?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Films waar een groep jongeren gaan kamperen, en waar een van ze een oud stoffig boek vol spinrag in de kelder vind, dat boek heeft latijnse teksten, en laat nou net iemand in de groep latijns spreken, de rest van de film laat zich wel raden.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
sprokkelientje schreef:
22-03-2020 17:54
Nou, hij werd toentertijd toch aangekondigd als engste film ever? En dat mensen psychische hulp konden krijgen na het kijken ervan in de bioscoop of vergis ik mij?
Ik heb tijdens die film seriieus overwogen weg te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
22-03-2020 18:37
Ik heb tijdens die film seriieus overwogen weg te gaan.
Hij staat nu op Netflix maar ik durref nie hahaha....
Bovendien heb ik een vitaal beroep... :biggrin:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Funny Games US
Dat moment waarin een van de belagers direct in de camera spreekt, dus tegen jou. ( als kijker)
Ik schrok mij echt rot..

Heb wel veel eelt op mijn horrorziel, alles wat jullie hierboven beschrijven is voor mij Walt Disney :A:
Ik lieft horror.
Ik kom uit Ironië, dit ligt aan de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Nielorjam1975 schreef:
22-03-2020 18:44
Funny Games US
Dat moment waarin een van de belagers direct in de camera spreekt, dus tegen jou. ( als kijker)
Ik schrok mij echt rot..

Heb wel veel eelt op mijn horrorziel, alles wat jullie hierboven beschrijven is voor mij Walt Disney :A:
Ik lieft horror.
Ahhhh...zelfs de eeltzieligen (niet rot bedoeld) hebben toch nog wel hun trauma's mag ik hopen?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
22-03-2020 10:44
Met linkjes?

Alien3 is wel indrukwekkend.

Ik mag hier lekker spoileren en dat doe ik dan ook.
Ripley (glansrol van Sigourney Weaver) heeft ontdekt dat zij een Alien-embryo van de nieuwe Alienkoningin bij zich draagt.

Ik :heart: Aliens (alle films).
Sigourney speelt inderdaad superrollen, als sterke, onafhankelijke, dappere en intelligente vrouw.
De Alien-films zijn ook blauwdruk geweest voor vele SF-films erna.
Miskotto schreef:
22-03-2020 18:20
Films waar een groep jongeren gaan kamperen, en waar een van ze een oud stoffig boek vol spinrag in de kelder vind, dat boek heeft latijnse teksten, en laat nou net iemand in de groep latijns spreken, de rest van de film laat zich wel raden.
Cabin in the woods?
nartjie schreef:
22-03-2020 14:18
De Lift.

Heb jaren niet in een lift kunnen stappen
Ik heb er ook angst voor liften aan over gehouden.
Nielorjam1975 schreef:
22-03-2020 18:44
Funny Games US
Dat moment waarin een van de belagers direct in de camera spreekt, dus tegen jou. ( als kijker)
Ik schrok mij echt rot..
Die is goed!!
A Nightmare on Elm Street 2:

Schoolbus scène aan het begin van de film, maar misschien komt dit omdat dit de eerste horrorfilm was die ik ooit zag.
Was een jaar of zeven toen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven