Entertainment alle pijlers

Enge filmscènes

22-03-2020 10:20 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben totaaaaaaal geen horrorfilm fan, want ben veel te schijterig hiervoor, maar heb wel een favoriete scène uit een horror/thriller (die ik net durfde te kijken)

Film: The Others
Scène: Nicole Kidman zit ALLEEN beneden in haar creepy huis en hoort ineens allemaal voetstappen boven zich in de slaapkamer. Die scène is zo spannend en goed gemaakt dat ik al kippenvel krijg als ik eraan denk. Er gebeurd eigenlijk niet superveel maar wel genoeg.

Jullie een favo scène?
Ugli schreef:
23-03-2020 11:42
Room 1408 en dan die momenten dat de hoofdpersoon door heeft dat hij die pokke kamer nog steeds niet uit is. ECHT WAT EEN ENGE KUT FILM.
Oh ja, die kan ik me ook nog herinneren!
Het-groepje schreef:
22-03-2020 23:02
Wij hadden toen de eerste pet cemetary uitkwam begrepen dat het een lollige film was, zoiets als chucky (dat terwijl ik het boek had gelezen :facepalm:)
Alleen daarom was hij zo eng, ik zat echt huilend van angst in de bios, en mijn vriendin met wie ik was was ook niet zo blij. We zijn ook echt chagrijnig nar huis gegaan zonder daarna veel te zeggen. En ook zo'n verdrietig uitgangspunt.
Pet Sematary, ik was vijftien toen ik die voor het eerst zag. Heb serieus jarenlang nachtmerries gehad van Zelda, geen gein. Dood-en doodeng vond ik haar.

aatjuhh123 schreef:
22-03-2020 22:04
En dan, op afstand, de engste, echt engste, glijbaanscene ooit.

Ik zeg erbij, niet geschikt voor kinderen.

Kijk en huiverrrrrrrrrr

https://www.youtube.com/watch?v=GG4ovZORAq0
Nou, over glijbanen gesproken: (dacht en hoopte ook al dat het je linkje was, weet namelijk niet meer uit welke film/serie het is): er waren kinderen die in een oud stoffig huis een witte kronkelende glijbaan af gingen, en ik weet nog dat ik het eng vond. Maar was zelf nog een kind en het was nog in de kindernet-tijd van vroeger (zou ook goed daarop kunnen zijn geweest) ik heb helaas geen idee. Zou het graag nog eens terugzien.
Alle reacties Link kopieren
The Shining, dat dat zoontje op zijn driewielertje door de gangen van het hotel fietst en dan het geluid van de wieltjes over de tapijten en de harde vloer rrrrrr-zzzzzzz-rrrrrrr-zzzzzzz Dat is me altijd bijgebleven.
En ook dat je ziet dat vader al vanaf dat ze in het hotel zitten "all work and no play makes Jack a dull boy" heeft getypt als hij aan zijn boek zat te werken. Dus dat hij kennelijk al die tijd al gek was.
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
23-03-2020 17:30

Nou, over glijbanen gesproken: (dacht en hoopte ook al dat het je linkje was, weet namelijk niet meer uit welke film/serie het is): er waren kinderen die in een oud stoffig huis een witte kronkelende glijbaan af gingen, en ik weet nog dat ik het eng vond. Maar was zelf nog een kind en het was nog in de kindernet-tijd van vroeger (zou ook goed daarop kunnen zijn geweest) ik heb helaas geen idee. Zou het graag nog eens terugzien.


Bedoel je de moddermonsters?
Under the mountain is de orginele titel.
Vond ik vroeger ook zo eng.

https://youtu.be/kWlGJrZKkEM
rosepudding schreef:
23-03-2020 19:48
Bedoel je de moddermonsters?
Under the mountain is de orginele titel.
Vond ik vroeger ook zo eng.

https://youtu.be/kWlGJrZKkEM
JE BENT BRILJANT!!!! :worship: :worship:
Dit is hem, herkende het meteen.

En dit is dus het fragment wat ik al 25 jaar zoek... nooit geweten hoe het heette, tot nu :)
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
23-03-2020 17:26
Die vind ik zo leuk! Heb de dvd nog ergens liggen volgens mij.
Nehemah,er is ook nog een deel 2,heb die ooit zelf in uitverkoop ergens gescoord.Maar de reviews zijn zoooo slecht,dat ik er nog niet toe gekomen ben,daar 1 1/2 uur van m'n leven aan te gaan verspillen.Mss komende tijd als ik me erg verveel tijdens de lock-down :biggrin:
Een andere goede maar niet zo heel bekende,horror is trouwens "The Ruins" uit 2008 .Zal er verder niets over verklappen.Maar de plot is best onverwacht en als je beseft wat er gebeurt vrij gruwelijk.Aanrader voor horror fans :cheer:
Vraag blijft,why is the rum gone?
Nighttripper schreef:
23-03-2020 22:16
Nehemah,er is ook nog een deel 2,heb die ooit zelf in uitverkoop ergens gescoord.Maar de reviews zijn zoooo slecht,dat ik er nog niet toe gekomen ben,daar 1 1/2 uur van m'n leven aan te gaan verspillen.Mss komende tijd als ik me erg verveel tijdens de lock-down :biggrin:
Een andere goede maar niet zo heel bekende,horror is trouwens "The Ruins" uit 2008 .Zal er verder niets over verklappen.Maar de plot is best onverwacht en als je beseft wat er gebeurt vrij gruwelijk.Aanrader voor horror fans :cheer:
Die heb ik jaren geleden inderdaad gezien :-D
Kon inderdaad bij lange na niet tippen aan deel 1, die vond ik echt leuk. Vond het ook grappig dat die was opgenomen in 't gooi.

The Ruins nooit gezien, ik ga hem in mijn achterhoofd houden :lightbulb:
Dank je wel voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
A Clockwork Orange, meerdere scenes maar vooral de overval/verkrachtingsscene. Man. wat een geweld en ellende. Daar heb ik nachten van wakker gelegen.

Er is ook nog een film (type filmhuis) over een soort van alternate reality waarbij iemand steeds gekker word en opeens verandert zijn hand in een pistool (en volgens mij pleegt hij dan zelfmoord, maar dat weet ik niet meer zeker) Geen idee meer hoe die film heet. Was ook een sure recipe for nightmares.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
23-03-2020 22:51
A Clockwork Orange, meerdere scenes maar vooral de overval/verkrachtingsscene. Man. wat een geweld en ellende. Daar heb ik nachten van wakker gelegen.

Er is ook nog een film (type filmhuis) over een soort van alternate reality waarbij iemand steeds gekker word en opeens verandert zijn hand in een pistool (en volgens mij pleegt hij dan zelfmoord, maar dat weet ik niet imeer zeker) Geen idee meer hoe die film heet. Was ook een sure recipe for nightmares.
Dat was volgens mij Videodrome met Blondie en James Woods.
Alle reacties Link kopieren
tbl1966 schreef:
22-03-2020 22:45
Don't look now waarin een Engels echtpaar nadat hun dochter verdronken is naar Venetië verhuizen om haar dood te verwerken. Zijn vrouw raakt in de ban van 2 zussen met paranormale gaven. De man ziet echter steeds een klein persoon met een rode jas door de stad lopen en denkt dat het zijn dochter is, zij had een rood jasje aan toen zij verdronk. Ook ziet hij steeds beelden van een begrafenis. In de laatste scene lukt het hem om de kleine persoon in te halen, als deze omdraait blijkt het echter een afzichtelijke vrouwelijke dwerg te zijn. Hij bevriest en dan snijdt zij zijn keel door met een groot mes. Terwijl dat gebeurt beseft hij dat de beelden die hij zag van zijn eigen begrafenis zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=6C-Y3oX5PyQ

Ik was toen nog vrijjong, maar de film is altijd blijven hangen.
In deze film zit vanaf het begin al een ongekende spanning, je weet na de enorm verdrietige scene waarin het dochtertje is verdronken dat er nog meer onheil zit te wachten en die spanning bouwt zich langzaam op. Deze film vergeet ik ook nooit meer, denk niet dat ik 'm eigenlijk nog durf terug te kijken.
.
Alle reacties Link kopieren
Nehemah,have fun!Hij is echt goed/spannend (vind ik persoonlijk) :worship:
Hasse 88,die scene uit Clockwork Orange is idd heel heftig,vooral ook het contrast met het vrolijke/sadistische genot van de daders als contrast.

Zag laatst in een spionagefilm,Red Sparrow,een martelmethode van de Russische geheime dienst.Mbv een aardappelschiller eerst de huid,dan de spieren van iemand "afschillen".Langzaam en laagje voor laagje,tot op het bot :@@:
De film,een soort JamesBond-achtig script,was trouwens verder best ok :thumbsup:
Vraag blijft,why is the rum gone?
Ik ga op zoek, Nighttripper :) ben erg benieuwd geworden!
Clockwork Orange vond ik erg goed, maar durf hem niet meer terug te kijken want hij had een slang als huisdier (Basil) en die komt ook in beeld en daar ben ik pas echt panisch voor :$

Zit nu aan meer enge film-momenten te denken. Bij mij zijn het vaak niet alleen de echte schrik-effecten die het hem doen als in geluid of flitsen ofzo, maar vaak ook het plot. Dat had ik bijvoorbeeld bij The Uninvited aan het einde heel erg als ze dan de ontknoping laten zien, terwijl ik A Tale of Two Sisters (het origineel) veel beter en enger vond. The Uninvited was daarentegen wel toegankelijker en makkelijker te volgen.

Films die ik doorlopend creepy vond maar wel goed : My Little Eye en Ils (Them). En Funny Games US die al eerder genoemd werd. De hele sfeer erin.
Alle reacties Link kopieren
mukske schreef:
23-03-2020 11:51
‘Final destination’.... Geen monsters, enge geesten of dolgedraaide moordenaars maar een enge film over het feit dat niemand zijn noodlot ontloopt.
Gelukkig zat je nét niet in dat vliegtuig dat neerstortte maar de dood weet je toch wel te vinden :lol:
Jaaaa! Vooral die scène met het zwembadrooster vind ik gruwelijk omdat ik zelf een rare angst heb voor zwembadroosters.
Bedenk ineens dat ik thrillers en horrors wel mis! Ik kijk ze niet meer veel omdat ik dus eigenlijk gewoon een held op sokken ben, en ik dingen dus nogal snel eng vind ;-D maar tegenwoordig lijk ik dingen wel iets beter te kunnen relativeren ;-D dus ik wil sowieso een poging gaan wagen met The Ruins.

Andere enge momenten uit films die me zijn bijgebleven:

The Hills Have Eyes, het einde. Weet niet of ik hier plots mag verklappen maar ik vond het goed gevonden.

Vacancy, op het moment dat ze erachter komen dat de snuff-achtige film in dezelfde motelkamer is opgenomen waar ze op dat moment verblijven, en zich het idee 'you're next' realiseren. Hij wil dan vanuit een telefooncel op het terrein 911 bellen maar wordt automatisch doorgeschakeld naar de receptionist. Shivers :$

Sinister 1 en 2 vond ik ook goed. Deel 2 in de bioscoop gezien, vooral de stukjes met de vredige homevideos die ineens in een heel bruut tafereel veranderen vond ik goed (en dus eng).

Een film waarin ik de sfeer ook echt goed en creepy vond: In Fear uit 2013.
Nighttripper schreef:
22-03-2020 15:08
Verder vond ik het slot van "Eden Lake" indrukwekkend en gruwelijk,omdat je weet wat er met haar gaat gebeuren.
Eden Lake vond ik ontzettend goed. De sfeer en het concept vond ik akelig en bruut, maar denk dat er ergens ook wel waarheid in zit. In de zin dat het nu kinderen (tieners) zijn die volwassenen opjagen en kwaad doen (beetje zoals bij Ils) maar desondanks door hun jeugdige leeftijd beschermd worden en als onschuldig beschouwd.

Dat scenario is dus vrij realistisch, en vond ik daardoor dus echt bruut. En het stel kwam van buitenaf voor recreatie, kinderen kwamen uit de omgeving (en kenden het gebied als hun broekzak). Niemand die de twee geloofde en ze hadden geen poot om op te staan.
Film waar ik zowel het origineel (1986) als de remake (2007) goed vind: The Hitcher!! Rutger Hauer :heart:

En heb ineens zin om de glass house (2001) weer eens te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
22-03-2020 17:51
De hele film heridetary.
De enge scenes.
Het hele verhaal rond 'moederschap' wat onder de oppervlakte ligt. Dat ze haar ene kind manipuleert om het andere kind op te roepen.
Dat meisje. Dat meisje als ze chocola eet.
Die jongen, hoe eenzaam hij is en dan die scene in de spiegel
Die moeder die tegen het plafond loopt en engig in de schaduw staat
Die sekteleden die uiteindelijk naakt door het hele huis in alle hoekjes staan.
Het hele einde.
Het was echt een film die onder mijn huid ging zitten.
Film gekeken, maar vond het zwaar tegenvallen!! Ligt dat aan mij??
Alle reacties Link kopieren
Elle1976 schreef:
24-03-2020 12:11
Film gekeken, maar vond het zwaar tegenvallen!! Ligt dat aan mij??
De meningen lopen sterk uiteen over die film.
Ik denk dat als je klassieke horror verwacht, deze film tegenvalt. Hij is vooral ontzettend naargeestig.
Alle reacties Link kopieren
hondje schreef:
23-03-2020 23:07
Dat was volgens mij Videodrome met Blondie en James Woods.
Ja die! God wat vond ik die eng...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Nog een film met telkens zo’n naar onheilspellend sfeertje:
Dead Calm, met Nicole Kidman.
Stel gaat romantisch varen en komt dan midden op zee iemand tegen die schipbreuk heeft geleden.... maar of dat zuivere koffie is?
Brrrrr..... zeker omdat ik een soort van watervrees heb... open water vind ik niks :-?
Alle reacties Link kopieren
Ik keek vroeger als puber graag horrorfilms, maar toen ik Final Destination keek (ik geloof deel 1) heb ik daar nachtenlang nachtmerries van gehad.

Vond de film zelf niet eens heel eng weet ik nog, maar sindsdien kijk ik echt geen horror of bovennatuurlijke films meer. Weet nog dat mijn vriend (nu man) zo'n spelletje deed die op de dvd stond. Moest je een paar vragen invullen en gaven ze aan wanneer je dood zou gaan.. :-?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet meer precies maar een scene in ghotika met halle berry, dat ze in zo'n eng pand gaat zwemmen en dat de lampen steeds aan en uit gaan. Brr
Alle reacties Link kopieren
Wat een stoere dames ( en heren) zijn jullie. Al de genoemde films durf ik niet eens te kijken. Op The Others en The Sixt Sense na..
Ik vind de scène uit The Sound of Music als het gezin schuilt achter de grafzerken al doodeng en spannend..
Ben echt een watje op dit gebied.. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
24-03-2020 00:47
Eden Lake vond ik ontzettend goed.
Dat scenario is dus vrij realistisch, en vond ik daardoor dus echt bruut. En het stel kwam van buitenaf voor recreatie, kinderen kwamen uit de omgeving (en kenden het gebied als hun broekzak). Niemand die de twee geloofde en ze hadden geen poot om op te staan.
Klopt helemaal Nehemah! Juist dat alledaagse In Eden Lake wat compleet uit de hand loopt,maakte het voor mij ook zo spannend.Hoe dichterbij/alledaagser de (bron van) angst des te spannender/gruwelijker heb ik een filmmaker weleens horen zeggen.Een soortgelijke is trouwens Wolf Creek,ken je mss ook wel?Over een Australische seriemoordenaar die backpackers ontvoert ,martelt en vermoord.Het verhaal is gebaseerd/geinspireerd op ware gebeurtenissen nl de Backpacker Murders in jaren 80'en 90,door seriemoordenaar Ivan Milat.Voor mezelf heb ik Midsummar nog hoog op de wishlist staan,verhaal boeit me wel.
Trouwens herkenbaar dat schrikeffecten op gegeven moment niet meer zo boeiend zijn.Op gegeven moment ken je ze wel allemaal :biggrin: Maar zal kijken of ik er nog 1 vind met slangen,dan blijft het voor jou tenminste spannend O_O .En thnx voor de lijst met tips,staan meerdere op die ik nog niet ken.Ze komen op de kijklijst :cheer:
@WholeLottaLove ,Dead Calm is idd ook een klassieker,zou ook best zo gegaan kunnen zijn.Soms lees je weleens dat er een verlaten schip op zee gevonden is.Dan ga je vanzelf bedenken wat er allemaal gebeurd kan zijn.
@Brooklyn28 ,ik weet nog wel een bijzonder verhaal over grafzerken en zelf meegemaakt. :O Dus kan me wel iets bij je angst voorstellen :proud:
Vraag blijft,why is the rum gone?
WholeLottaLove schreef:
24-03-2020 13:24
Nog een film met telkens zo’n naar onheilspellend sfeertje:
Dead Calm, met Nicole Kidman.
Stel gaat romantisch varen en komt dan midden op zee iemand tegen die schipbreuk heeft geleden.... maar of dat zuivere koffie is?
Brrrrr..... zeker omdat ik een soort van watervrees heb... open water vind ik niks :-?
Ja, die! Vond ik ook een onheilspellende film.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven