Entertainment alle pijlers

Eurovision 2025

19-12-2024 13:34 3088 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag weten we wie Nederland stuurt, dus ik vond het tijd voor een nieuw topic.

AvroTros onthult donderdagmiddag wie Nederland vertegenwoordigt tijdens Eurovisie Songfestival

https://www.ad.nl/show/avrotros-onthult ... ~a02feb80/
Lees net dat eerder deze middag naar voren is gebracht dat het telefonen eerlijk is verlopen. Mijn twijfel zit hem dan ook niet erin of die uitgebrachte stemmen overeenkomen met hoeveel er daadwerkelijk op Israël is uitgebracht. Ik denk alleen dat het dus in verhouding veel meer een groot aantal stemmen heeft gehad.

En het lelijke daaraan is eigenlijk: dat kan en mag gewoon. Het maakt voor het tellen van de stemmen niet uit of 20 mensen in de straat 1 stem hebben uitgebracht of dat 1 mens er 20 heeft uitgebracht.

Zelfs als je dit naar buiten zou kunnen brengen als dat mag, het past dan nog steeds binnen de geldende regels.

Leuk hè om dan zo te winnen.
Dala schreef:
19-05-2025 18:38
Estland was 2e bij de televoters toch? Ik zou willen weten hoeveel mensen daar dan 20 of 100 keer hebben gestemd. Als die mogelijkheid wordt geboden kán het namelijk bijna niet zo zijn dat het bij de nr 2, 3, 4 etc. verder niet is gebeurd. Dat is in elk geval heel erg verdacht toch?
Ik heb 1x op Estland gestemd (en vanochtend voor het eerst in mijn leven een espresso macchiato gedronken ;-D ).
Er zullen best mensen geweest zijn die 2x, 3x of nog vaker op Estland of een ander land gestemd hebben. Maar het lijkt erop dat Israël-stemmers dat veel fanatieker gedaan hebben dan stemmers op andere landen. Maar daar heb ik geen hard bewijs voor, wat de EBU natuurlijk wel (of juist niet) heeft, maar vast niet gaat delen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
19-05-2025 19:21
Ik heb 1x op Estland gestemd (en vanochtend voor het eerst in mijn leven een espresso macchiato gedronken ;-D ).
Er zullen best mensen geweest zijn die 2x, 3x of nog vaker op Estland of een ander land gestemd hebben. Maar het lijkt erop dat Israël-stemmers dat veel fanatieker gedaan hebben dan stemmers op andere landen. Maar daar heb ik geen hard bewijs voor, wat de EBU natuurlijk wel (of juist niet) heeft, maar vast niet gaat delen.
Nee dat denk ik ook niet. En op zich hoeven ze dat denk ik ook niet. 20x stemmen is toegestaan. En of dat nou is omdat je het het leukste liedje vond of het lekkerste wijf, of omdat je Israël steun wil betuigen, zelf uit Israël komt of welke andere reden ook. Het mag.

En de EBU hoeft dat neem ik aan niet te verantwoorden.
Op zich kan Israël noch EBU er wat aan doen dat anderen maar 1x willen stemmen op hun favoriet...

De enige oplossing die ik zie is dat je dus meer stemmen moet uitbrengen dan braaf eentje.
Dala schreef:
19-05-2025 19:29
Nee dat denk ik ook niet. En op zich hoeven ze dat denk ik ook niet. 20x stemmen is toegestaan. En of dat nou is omdat je het het leukste liedje vond of het lekkerste wijf, of omdat je Israël steun wil betuigen, zelf uit Israël komt of welke andere reden ook. Het mag.
Ja, mee eens. Zo zijn de regels. En misschien dat de EBU die wil herzien, ik vind 20x erg veel, 5x lijkt me wel genoeg. Je bent 1 gezin, hebt 1 manier om te stemmen (1 telefoon, niet echt super waarschijnlijk in 2025), en moeder is voor liedje A, vader voor B en ze hebben ook nog een rits kinderen die meekijken die ook weer andere voorkeuren hebben. Oei, en als er nog een oma meekijkt met nog weer een andere stem, dan krijgen ze ruzie. :)
De enige oplossing die ik zie is dat je dus meer stemmen moet uitbrengen dan braaf eentje.
Of dus een lagere max. Ik denk dat dat ook helpt.

Of misschien dat meer landen/fans actiever gaan oproepen om op land/liedje X te stemmen, want daar lijkt nu vooral Israël goed in (wederom heb ik geen hard bewijs). Al lijkt me dat niet echt de bedoeling.

Meer dan 1 stem uitbrengen kan ook helpen, maar hoe moet dat als je telefonisch stemt (wat ik heb gedaan)?
2-3x bellen op steeds een ander nummer en je stem komt pas door als je dat 2-3x hebt gedaan?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
BuzzieBee schreef:
18-05-2025 15:24
Het ESF is voor elke inwoner van de landen die meedoen. Muzikaal onderlegd of niet maakt niet uit. Dat is het fijne van dit evenement. Mensen kunnen muzikaal onderlegd zijn. Prima. Ze kunnen echter niet weten, bepalen of weten wat een ander vindt. En iedereen mag mooi vinden wat hij of zij mooi vindt. Of wat mensen leuk vinden of niet. Wat mensen raakt of niet. Daar hebben ze geen enkele notie van en daarom doet hun mening er totaal niet toe. Ik heb het conservatorium afgerond. Ben dus zogezegd muzikaal onderlegd. Ik werk niet in de muziek. Maar hey, ik vond een liedje erg leuk ondanks niet zuiver maar dat kwam door andere elementen in dat nummer. Wie ben ik om mensen te zeggen dat ik er meer verstand van zou hebben over wat anderen moeten vinden. Wat mensen raakt of niet. Iedereen mag stemmen. Een muzikaal onderlegde heeft daar geen enkele waarde in. Was dat wel zo zou het geen evenement voor iedereen zijn. En gelukkig maar. Want dan zou het retesaai worden. Dus laat die muzikaal onderlegden lekker aan de kant liggen joh. Die hebben in wiens stem dan ook geen enkele waarde,
WinkelTiramisu schreef op enig moment aan Lady: "Ik ben erg benieuwd waarom jij vind dat ze [Israël] niet eerlijk beoordeeld zijn, dit puur vanuit je mening als zangeres.". Daar zijn Lady en ik op ingegaan, WT vond de antwoorden alleen niet voldoende en maakte er een ingewikkelde discussie van. Ik snap dat je dat niet allemaal terug gaat zitten lezen, maar het had niks te maken met dat Lady en ik iets wilden bepalen. Dus aan de kant laten liggen is nergens voor nodig.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
MarindaH schreef:
19-05-2025 17:56
Ik ga nooit snappen hoe je deze oorlog onderdeel kunt maken van de cancelcultuur.

Ik begrijp je geloof ik niet helemaal. Wat ik bedoel te zeggen is dat mensen de link leggen tussen de daden van de overheid van Israel en een zangeres op het songfestival. Omdat het ene extreem fout is, moet je in het andere geval het de dame in kwestie en het bijbehorende land per definitie niet gunnen. Politiek en muziek mengen. We gunnen het Yuval niet omdat Benjamin een misdadiger is. Het laatste per definitie, maar het eerste doe ik niet aan mee. En dat is een tendens die ik meer en meer wel lees.

Lady*Voldemort schreef:
19-05-2025 18:02
Honolulu vindt die genocide gewoon niet zo erg, zo lang zij maar lekker liedjes kan kijken. En dat mag natuurlijk. Ik vind daar dan ook weer wat van maar dat valt buiten het bestek van dit topic.

Zo hee, waar heb jij last van. Doe even lekker normaal. Als je een beetje kan lezen, had je gelezen dat ik uberhaupt geen liedjes heb gekeken (met uitzondering van Claude; die ik wel heb gezien voor/met mijn kind). Ik vind dat hele songfestival niet mijn ding. Wat een verschrikkelijke vertoning (op meerdere vlakken). Misschien dat je even kunt onderbouwen dat ik "genocide gewoon niet zo erg vindt". Het is verschrikkelijk wat er gebeurt, maar ik ben niet zo van de selectieve verontwaardiging. Selectief zoals Wilders in zijn tweet enerzijds, maar omgekeerd evengoed. Het hele conflict moet stoppen. Israel moet stoppen. Maar met het vergoeilijken van Hamas hoef je bij mij ook niet aan te komen. Als jij dat invult als dat ik genocide niet zo erg vind, dan zegt dat meer over jou dan over mij.
Maar los van dat al scheid ik muziek en politiek. Ook als ik de muziek an sich (in dit geval het songfestival) in zichzelf al drie keer niks vind.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Honolulu schreef:
19-05-2025 20:44
Ik begrijp je geloof ik niet helemaal. Wat ik bedoel te zeggen is dat mensen de link leggen tussen de daden van de overheid van Israel en een zangeres op het songfestival. Omdat het ene extreem fout is, moet je in het andere geval het de dame in kwestie en het bijbehorende land per definitie niet gunnen. Politiek en muziek mengen. We gunnen het Yuval niet omdat Benjamin een misdadiger is. Het laatste per definitie, maar het eerste doe ik niet aan mee. En dat is een tendens die ik meer en meer wel lees.

Zo hee, waar heb jij last van. Doe even lekker normaal. Als je een beetje kan lezen, had je gelezen dat ik uberhaupt geen liedjes heb gekeken (met uitzondering van Claude; die ik wel heb gezien voor/met mijn kind). Ik vind dat hele songfestival niet mijn ding. Wat een verschrikkelijke vertoning (op meerdere vlakken). Misschien dat je even kunt onderbouwen dat ik "genocide gewoon niet zo erg vindt". Het is verschrikkelijk wat er gebeurt, maar ik ben niet zo van de selectieve verontwaardiging. Selectief zoals Wilders in zijn tweet enerzijds, maar omgekeerd evengoed. Het hele conflict moet stoppen. Israel moet stoppen. Maar met het vergoeilijken van Hamas hoef je bij mij ook niet aan te komen. Als jij dat invult als dat ik genocide niet zo erg vind, dan zegt dat meer over jou dan over mij.
Maar los van dat al scheid ik muziek en politiek. Ook als ik de muziek an sich (in dit geval het songfestival) in zichzelf al drie keer niks vind.
Das grappig, dat je nu precies roept wat die door jou zo verfoeide Wilders ook roept: dat mensen die iets tegen hebben op de genocide die Israël pleegt vanzelfsprekend de daden van Hamas vergoelijken. En als je het songfestival toch al niks vindt, wat doe je dan in godsnaam in dit topic behalve lekker olie gooien op politieke vuren die volgens jou niks te maken hebben met een liedjesfestival.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Dit topic kan wel verplaatst worden naar Actueel.
vivapimpelmees schreef:
19-05-2025 21:07
Dit topic kan wel verplaatst worden naar Actueel.
Of gewoon een slotje erop. Is veel beter voor mijn gemoedsrust en het topic is toch vol :mrgreen:
(Herman Finkers)
Honolulu schreef:
19-05-2025 20:44

Maar zij staat daar niet zichzelf te vertegenwoordigen. Zij staat daar Israel te vertegenwoordigen. En ik vind er niets geks aan om het land Israel te cancelen met wat ze doen.
Er is al een stuk verbeterd qua veiligheid, maar de EBU kan voor volgend jaar nog flink wat stappen maken denk ik.

Wie heeft trouwens gisteren Even tot hier gezien met Red Sebastian uit België? Vond het erg goed gevonden. https://www.youtube.com/watch?v=WX1G0Xy ... venTotHier
Lady*Voldemort schreef:
19-05-2025 21:12
Of gewoon een slotje erop. Is veel beter voor mijn gemoedsrust en het topic is toch vol :mrgreen:
Goeie.
vivapimpelmees schreef:
19-05-2025 21:56
Goeie.
Fijn!

Die politieke discussie is ook bijna niet te vermijden natuurlijk, omdat politiek zo'n grote rol speelt in het ESF-gedoe. En dat is heel erg jammer. In ieder geval vond ik het zaterdagavond erg gezellig en ik hoop dat er ooit een dag komt dat het ook na de puntentelling gezellig blijft.
(Herman Finkers)
Waarom is een topic eigenlijk vol vanaf een bepaald aantal pagina’s? Posten kan nog gewoon of stopt dat een keer?

Ook nog even iets ontopics: dat nummer van Estland krijg ik niet uit mijn hoofd.
Geen motto
emanina schreef:
19-05-2025 22:21
Waarom is een topic eigenlijk vol vanaf een bepaald aantal pagina’s? Posten kan nog gewoon of stopt dat een keer?

Ook nog even iets ontopics: dat nummer van Estland krijg ik niet uit mijn hoofd.
Van wat ik heb begrepen is dat de website trager gaat lopen met volle topics.

Ik heb de hele tijd ich komme in mijn hoofd
Lady*Voldemort schreef:
19-05-2025 21:12
Dus voor jouw gemoedsrust moet er een slotje op?! Jammer hoor, ik vind dit nog steeds een leuke topic. Prima plek om nog even na te praten. Er zijn meer kandidaten dan Claude en Israel natuurlijk.

Wat vonden we trouwens van het Europapa-moment?
Pimpelmeesje87 schreef:
19-05-2025 22:35
Dus voor jouw gemoedsrust moet er een slotje op?! Jammer hoor, ik vind dit nog steeds een leuke topic. Prima plek om nog even na te praten. Er zijn meer kandidaten dan Claude en Israel natuurlijk.

Alles is al tig keer herkauwd, dus op een gegeven moment is het napraten wel klaar toch?
Zo gezellig is het hier de afgelopen dagen niet.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
BuzzieBee schreef:
19-05-2025 17:35
Want laten we eerlijk zijn. Zo belangrijk is het ESF nu ook weer niet. Het is gewoon voor de leuk en entertainment. Want eerlijk? Bijna niemand hier zonder googelen weet wie won 7 jaar terug. Want het doet er niet toe. Het is een leuke avond voor de hele familie
Dat was Netta met Toy. Hoef ik niet te googelen
Calamitycat schreef:
19-05-2025 22:42
Alles is al tig keer herkauwd, dus op een gegeven moment is het napraten wel klaar toch?
Zo gezellig is het hier de afgelopen dagen niet.
Als je genoeg hebt van een topic, dan post je toch gewoon niks meer? Anderen kunnen het nog wel leuk vinden in de topic.
Pimpelmeesje87 schreef:
19-05-2025 22:53
Als je genoeg hebt van een topic, dan post je toch gewoon niks meer? Anderen kunnen het nog wel leuk vinden in de topic.
Dan open je toch een nieuwe om gezellig na te praten? Dat mag gewoon hoor.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
19-05-2025 22:56
Nou, dit.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Pimpelmeesje87 schreef:
19-05-2025 22:35

Ik heb dat moment, inclusief video, al aangehaald hier, werd niet op gereageerd. Omdat iedereen zich in een politieke discussie heeft gestort, het gaat niet meer om het songfestival. Dus ik heb aan de modjes gevraagd om mijn topic te laten sluiten.
Pimpelmeesje87 schreef:
19-05-2025 22:53
Na 3000 posts worden topics ook gewoon gesloten.
Lady*Voldemort schreef:
19-05-2025 22:56
Waarom een nieuwe als de oude er nog is?
vivapimpelmees schreef:
19-05-2025 23:20
Ik heb dat moment, inclusief video, al aangehaald hier, werd niet op gereageerd. Omdat iedereen zich in een politieke discussie heeft gestort, het gaat niet meer om het songfestival. Dus ik heb aan de modjes gevraagd om mijn topic te laten sluiten.
Ik vind het jammer maar c'est la vie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven