Entertainment alle pijlers

Familievloggers - deel 12

28-04-2022 12:39 3007 berichten
Hier praten we verder over wat de verschillende families, onder andere bekend van tv programma´s zoals "Waar doen ze het van", op social media laten zien.

Let op: Voor de mommy vloggers is er een apart topic, op de pijler kinderen.
Rosalind* schreef:
29-04-2022 11:53
Ik hoorde inderdaad een stukje waar ze tegen “Maart” zei dat er hierna absoluut nog eentje moest komen, om alles goed te maken wat er bij de tweeling fout ging.
Dat vind ik erg heftige woorden om te horen voor demeiden. En ja, ik weet dat AM graag overdrijft, maar ik vind dat je best op mag letten wat je zegt dat anderen zich kunnen aantrekken. Helemaal als het om je eigen kinderen gaat.
Bovendien bagetaliseer je andermans (ernstigere) problemen als je het over een depressie of psychose hebt, terwijl daar geen sprake van was.
Heeft ze dat zo gezegd? Ik vind dat echt een heel vreemde gedachtengang, dat er een kind moet komen om iets goed te maken. Ik krijg daar echt de kriebels van.
Het lijkt mij ook niet leuk voor de kinderen om zoiets later terug te horen. Ik zou het zelf in ieder geval niet prettig vinden, om te horen dat ik een goedmakertje zou zijn of dat de babytijd zo extreem zwaar was. Je kunt daar gewoon zo weinig mee.
Alle reacties Link kopieren
mafalda schreef:
29-04-2022 10:23
Ik heb onlangs haar podcast beluisterd over geen roze wolk.

Ik vond het een heel bijzonder verhaal.
En dan met name over de gang van zaken in het ziekenhuis en dan met haar emotie erbij.

Ik mag het niet bagatelliseren, als het echt een depressie is geweest is natuurlijk afschuwelijk.

Ik ben 17 jaar geleden bevallen van een tweeling en net zoals bij haar met het twin to twin syndroom. Alleen bij ons kwam het al in de 22ste week aan het licht, dus was de situatie veel gevaarlijker omdat ze dan niet levensvatbaar zijn.
Ook mijn baby's werden gelijk afgevoerd naar de neonatologie. Ook mijn baby's zijn 6 weken gescheiden geweest. Zo was nou eenmaal de situatie de ene heeft zorg nodig en de ander wat minder of niet. Ik ben na de bevalling ontslagen en heb ook 6 weken een baby moeten achterlaten en 1 baby thuis waar ik iedere dag van Rotterdam voor naar Leiden ging om bij hem te zijn. Maar ik heb daardoor nooit het gevoel gehad dat ze nooit meer uit elkaar mochten. Wel ben ik het met haar eens dat er vaak wordt geadviseerd om ze te splitsen op school en dat werkt gewoon niet zo.

Maar dwangmatige angst hiervoor?

Ook het borstvoeding verhaal vind ik bijzonder, bij ons stimuleerde ze het juist enorm. En ja wat is zwaar ik heb 7 maanden om de 3 uur gevoed.

En dan heb ik het over 17 jaar geleden.. zij zegt dat het nu heel anders is en het zal best schelen in welk ziekenhuis je bevalt..
Ik vond de podcast gewoon bijzonder..
Ik vond het met name opvallend dat ze zei aan haar lot te zijn overgelaten in het ziekenhuis door de verpleging.

Het ziekenhuis wilde niet dat ze de 1 borstvoeding gaf want dat kostte de baby te veel energie. Toen stond ze erop dat ze het wel mocht doen, dat mocht, maar het was haar keuze dus op hulp van de verpleging hoefde ze niet meer te rekenen want zij wilde het zo. Dus ze was 4 dagen helemaal alleen in het ziekenhuis, Maarten was thuis bij de anderen kinderen (die zitten toch op school?), niemand keek naar haar om.

En er zou ook nog gedreigd zijn met uit de ouderlijke macht zetten, maar wat de aanleiding daarvoor zou zijn werd helemaal niet duidelijk.

Heel onsamenhangend verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Mus90 schreef:
29-04-2022 11:37
Nog steeds mensen fan van de bolderkar na het zien van alle losse onderdelen? :lol: Pretpark ziet er leuk uit. Ik denk bij alle beelden van Guus ook gewoon ‘die jongen vermaakt zich wel’. Leuk om te zien!

Over het loslaten van de box zal ik het maar niet hebben. Alleen al de unboxing video ‘hier de mama box, of ja, de vrouwenbox want hij is voor alle vrouwen’, en dan in het bericht melden dat het Weleda product vast ook voor een man kan… Als je al mis gaat in de unboxing video van je eigen product waar je oh zo achter staat en oh zo lang aan gewerkt hebt, en dan ook nog eens probeert het tóch genderneutraal te maken, dan haak ik dus al af… En dat Maarten in de rij moet om er één voor z’n moeder te bestellen, ik hoop maar dat Maarten gewoon iets leuks voor z’n moeder gaat kopen in plaats van deze overpriced goodiebag 😂
Ehm, eh, ehm “Dit keer een goed gevulde box” Wat een flitsende unboxing :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Ladida_ schreef:
29-04-2022 12:08
Ik vond het met name opvallend dat ze zei aan haar lot te zijn overgelaten in het ziekenhuis door de verpleging.

Het ziekenhuis wilde niet dat ze de 1 borstvoeding gaf want dat kostte de baby te veel energie. Toen stond ze erop dat ze het wel mocht doen, dat mocht, maar het was haar keuze dus op hulp van de verpleging hoefde ze niet meer te rekenen want zij wilde het zo. Dus ze was 4 dagen helemaal alleen in het ziekenhuis, Maarten was thuis bij de anderen kinderen (die zitten toch op school?), niemand keek naar haar om.

En er zou ook nog gedreigd zijn met uit de ouderlijke macht zetten, maar wat de aanleiding daarvoor zou zijn werd helemaal niet duidelijk.

Heel onsamenhangend verhaal.
Zo apart dit.
Alle reacties Link kopieren
Juul schreef:
29-04-2022 12:15
Ehm, eh, ehm “Dit keer een goed gevulde box” Wat een flitsende unboxing :hyper:
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Rosalind* schreef:
29-04-2022 11:53
Ik hoorde inderdaad een stukje waar ze tegen “Maart” zei dat er hierna absoluut nog eentje moest komen, om alles goed te maken wat er bij de tweeling fout ging.
Dat vind ik erg heftige woorden om te horen voor demeiden. En ja, ik weet dat AM graag overdrijft, maar ik vind dat je best op mag letten wat je zegt dat anderen zich kunnen aantrekken. Helemaal als het om je eigen kinderen gaat.
Bovendien bagetaliseer je andermans (ernstigere) problemen als je het over een depressie of psychose hebt, terwijl daar geen sprake van was.
Wow dat is echt erg. Leuk voor Jet dat ze moest komen om iets goed te maken en leuk voor Lot dat ze liever een jongen had gehad.
Het is heel menselijk om dit zo te voelen en goed om het te delen met je man of enkele goede vrienden, maar het tegen de kinderen zeggen of te delen met de hele wereld gaat mij echt te ver.
Snaky schreef:
29-04-2022 12:21
Wow dat is echt erg. Leuk voor Jet dat ze moest komen om iets goed te maken en leuk voor Lot dat ze liever een jongen had gehad.
Het is heel menselijk om dit zo te voelen en goed om het te delen met je man of enkele goede vrienden, maar het tegen de kinderen zeggen of te delen met de hele wereld gaat mij echt te ver.
Nou inderdaad. Ik vind dit geen dingen om te delen met duizenden mensen. Ik zou er al moeite mee hebben als ik anoniem zou zijn.

Positieve opmerking: leuk uitje vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
29-04-2022 12:28

Positieve opmerking: leuk uitje vandaag!
Is echt een leuk park. Wij zijn daar een paar jaar geleden geweest, in de zomervakantie. Toen kon je over de hoofden lopen.. 🤔🤣
Ladida_ schreef:
29-04-2022 12:08
Ik vond het met name opvallend dat ze zei aan haar lot te zijn overgelaten in het ziekenhuis door de verpleging.

Het ziekenhuis wilde niet dat ze de 1 borstvoeding gaf want dat kostte de baby te veel energie. Toen stond ze erop dat ze het wel mocht doen, dat mocht, maar het was haar keuze dus op hulp van de verpleging hoefde ze niet meer te rekenen want zij wilde het zo. Dus ze was 4 dagen helemaal alleen in het ziekenhuis, Maarten was thuis bij de anderen kinderen (die zitten toch op school?), niemand keek naar haar om.

En er zou ook nog gedreigd zijn met uit de ouderlijke macht zetten, maar wat de aanleiding daarvoor zou zijn werd helemaal niet duidelijk.

Heel onsamenhangend verhaal.
Ze zei toch ook dat ze snel werd gescheiden van de tweeling? Dat lijkt me ook traumatisch. Ze was dus echt alleen.
Toen de kraamhulp zei meer structuur te bieden heeft ze zich daar aan vast geklampt. Als het etenstijd was moesten Saar en Suus naar bed en de babyfoon ging uit. Zo kon zij goed voor zichzelf zorgen. Toen dat bleek te werken voerde ze dit door bij alles. Zo moeten de kinderen optijd naar bed zodat zij rust hebben en bij kunnen komen. Ik vraag me af wat ze doet als een van de kinderen haar dan nodig hebben omdat ze bijvoorbeeld bang zijn. Laat ze hun dan aan hun lot over?

Am zoekt veiligheid in de structuur. Ik denk dat er een hoop verdriet en onzekerheid achter schuil gaat.
Alle reacties Link kopieren
Juul schreef:
29-04-2022 12:17
Zo apart dit.
Oh ja dat dus ook, uit de ouderlijke macht gezet worden, wat een onzin.

En betreft de borstvoeding mijn kinderen waren ook te zwak maar kolfen en flesje en toch steeds proberen werd enorm gestimuleerd.
En ja ik lag ook alleen in dat ziekenhuis, en mijn baby's op de neon.

Ik begrijp gewoon de trauma niet goed.

Ik denk eerder dat de controle loslaten een error gaf.
mafalda schreef:
29-04-2022 12:43
Oh ja dat dus ook, uit de ouderlijke macht gezet worden, wat een onzin.

En betreft de borstvoeding mijn kinderen waren ook te zwak maar kolfen en flesje en toch steeds proberen werd enorm gestimuleerd.
En ja ik lag ook alleen in dat ziekenhuis, en mijn baby's op de neon.

Ik begrijp gewoon de trauma niet goed.

Ik denk eerder dat de controle loslaten een error gaf.
Iedereen is anders en ik begrijp het trauma wel. Lijkt me verschrikkelijk als je niet bij je baby kunt zijn na de geboorte.
Waar komt dat uit de ouderlijke macht gezet worden vandaan?

Ook ik lag uren alleen na mijn keizersnede, zonder mn kinderen langer dan 2 seconden gezien te hebben. Dat was zeker niet fijn maar ik denk dat vrouwen soms wat te hoge verwachtingen hebben van bevallen en de kraamtijd. Misschien ook door de huidige tijd, er kan zoveel en er wordt naar je wensen geluisterd. Dat is natuurlijk super maar soms loopt het anders. En zeker met een tweeling weet je gewoon dat er dingen vaak moeizamer gaan.
Ik denk vooral dat het belangrijk is het een beetje los te laten en het te laten gebeuren. Maar daar lijkt zij heel veel moeite mee te hebben.
mafalda schreef:
29-04-2022 12:43
Oh ja dat dus ook, uit de ouderlijke macht gezet worden, wat een onzin.

En betreft de borstvoeding mijn kinderen waren ook te zwak maar kolfen en flesje en toch steeds proberen werd enorm gestimuleerd.
En ja ik lag ook alleen in dat ziekenhuis, en mijn baby's op de neon.

Ik begrijp gewoon de trauma niet goed.

Ik denk eerder dat de controle loslaten een error gaf.
Sowieso, wat een verschillen. Toen mijn jongste (even oud als demeiden) 1 week oud kwam ik heel ziek in het ziekenhuis te liggen. Ik mocht twee weken niet voeden vanwege medicatie en men was enorm behulpzaam met kolven. Baby mocht ook bij mij blijven alhoewel daar niet echt reden voor was (immers hij kreeg kunstvoeding per fles) en de verpleging deed zelfs alle verzorging en de nachtvoedingen.

Totaal andere situatie natuurlijk, maar ziekenhuis juist enorm pro borstvoeding (en ik kon na twee weken de borstvoeding zo weer oppakken).
Overigens geloof ik direct dat het heel naar is om na de geboorte van je kinderen gescheiden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Snaky schreef:
29-04-2022 10:31
Dat gaat mij echt te ver. Wie wil dat nou weten.
En dan vergeet ze de koffie
Alle reacties Link kopieren
Rosalind* schreef:
29-04-2022 11:53
Ik hoorde inderdaad een stukje waar ze tegen “Maart” zei dat er hierna absoluut nog eentje moest komen, om alles goed te maken wat er bij de tweeling fout ging.
Dat vind ik erg heftige woorden om te horen voor demeiden. En ja, ik weet dat AM graag overdrijft, maar ik vind dat je best op mag letten wat je zegt dat anderen zich kunnen aantrekken. Helemaal als het om je eigen kinderen gaat.
Bovendien bagetaliseer je andermans (ernstigere) problemen als je het over een depressie of psychose hebt, terwijl daar geen sprake van was.
Ik vind dit ook heftige woorden van haar. En ik hoop van harte dat Jetje dit niet bewust heeft gehoord.

Daarentegen vind ik dat jij (en anderen) ook wel het gevoel van AM bagatelliseren. Wij kunnen vanaf hier niet beoordelen of zij last van een depressie heeft gehad. Of hoe zij zich überhaupt heeft gevoeld. Ik vind dat niemand daarover kan en mag oordelen.. wat voor de 1 heel traumatisch is kan voor de andere helemaal geen betekenis hebben.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
29-04-2022 13:05
Overigens geloof ik direct dat het heel naar is om na de geboorte van je kinderen gescheiden te zijn.
Is ook naar...
Bij mij werden ze direct na de bevalling weggehaald, ik heb ze niet eens op mijn borst gehad.
Am heeft ze allebei nog bij haar gehad op de kamer tot er 1 ziek werd en naar de neon moest. Am mocht gewoon naar de neon, ze had haar alleen niet op haar kamer meer.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
29-04-2022 13:05
Overigens geloof ik direct dat het heel naar is om na de geboorte van je kinderen gescheiden te zijn.
Is ook naar...
Bij mij werden ze direct na de bevalling weggehaald, ik heb ze niet eens op mijn borst gehad.
Am heeft ze allebei nog bij haar gehad op de kamer tot er 1 ziek werd en naar de neon moest. Am mocht gewoon naar de neon, ze had haar alleen niet op haar kamer meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het eigenlijk wel, wat AM zegt over een nieuwe baby willen om het beter te doen. Toen ik compleet onverwachts prematuur beviel, ontstond er een grote error in mijn hoofd. Mijn zwangerschap was nog niet afgerond, sterker nog, ik had er nog maar amper van kunnen genieten. Vrouwen die prematuur bevallen hebben een 4x zo grote kans op somberheid na de bevalling dan vrouwen die a terme bevallen. Ik heb een half jaar therapie gehad om alles te kunnen verwerken. En ik had zo graag een nieuwe baby gewild om weer zwanger te zijn en het dit keer wel goed te doen.
Hocuspocus schreef:
29-04-2022 13:12
Ik vind dit ook heftige woorden van haar. En ik hoop van harte dat Jetje dit niet bewust heeft gehoord.

Daarentegen vind ik dat jij (en anderen) ook wel het gevoel van AM bagatelliseren. Wij kunnen vanaf hier niet beoordelen of zij last van een depressie heeft gehad. Of hoe zij zich überhaupt heeft gevoeld. Ik vind dat niemand daarover kan en mag oordelen.. wat voor de 1 heel traumatisch is kan voor de andere helemaal geen betekenis hebben.
Dat is niet mijn bedoeling. Ik geloof namelijk zeker dat het een zware tijd is geweest, ook vanwege mijn eigen ervaring.
Toch vind ik het lastig om in te schatten in hoeverre het inderdaad om een PPD en/of trauma gaat, omdat ze nu eenmaal graag de boel aandikt, in al haar verhalen.
Dat gezegd hebbende, als het werkelijk zo ernstig is geweest, dan hoop ik dat ze de juiste therapie heeft gehad. Of misschien nu nog kan krijgen, als ze het nog niet verwerkt heeft. Misschien helpt het haar de controle thuis wat los te laten.

En wat betreft die eerste opmerking: ik hoop vooral dat Saar en Suus het niet te horen krijgen.
Suske schreef:
29-04-2022 11:48
Oh en dan nog de koffie vergeten.
Echt erg dit. Waarom ben je met alles bezig behalve met vakantie vieren :hyper:
Alsof ze in het park geen eten en drinken verkopen. Ik vind dat altijd zo jammer, je gaat een dagje uit en neemt alles mee van huis. Het is nu niet dat ze een mega dure vakantie hebben, ze zullen pa en moe wel niet betalen voor het verblijf en anders een symbolisch bedrag.
De boodschappen in Frankrijk zijn nu erg duur, maar dat is niet anders dan in NL. Dus wat minder boodschappen en daar wat eten ben je ongeveer hetzelfde kwijt.

Dat park is echt leuk, jaren geleden geweest, kind is te oud nu.

AM zou inderdaad eens aan vakantie vieren moeten gaan denken, dus die camera aan de kant smijten. Iedereen heeft het huis en tuin wel gezien
Hier kind ook prematuur geboren, werd ook gelijk weggehaald, volgende dag over gebracht van ziekenhuis omdat we op vakantie waren.
Was niet leuk, maar heb er geen trauma’s of sombere gedachten aan overgehouden. Alleen dat ik het niet nog een keer mee wilde maken.
Ik heb de podcast geluisterd. Wat de een als traumatisch ervaart en de ander niet, daar liggen hele ingewikkelde processen achter. De manier van verwerken is ook bij iedereen anders. Daar heb ik geen oordeel over.

Ik heb me wel verbaasd over de ervaring van AM in het ziekenhuis mbt borstvoeding en verzorging. Mijn dochter is iets ouder en alles in het ziekenhuis was op basis van mijn wensen. Dus ook pro-borstvoeding. Mijn vriendin heeft een tweeling die net zo oud is als mijn dochter en ook daar was alles gericht op borstvoeding, zeker omdat bij een tweeling de borstvoeiding een verschil van start kan maken.
Ik denk dat ik niet weer naar dat ziekenhuis had gewild, met deze ervaring. Er kan wel een nieuw ziekenhuis staan, maar dat zegt niks over de aanpak en/of de medewerkers.
En om recht te doen aan alle vrouwen die wel kamp(t)en met een pnd of een depressie. AM had de klassieke kraamtranen. Het dipje na de bevalling wat heel veel vrouwen hebben en dat binnen 10 dagen ook weer voorbij is.
Aangezien AM zelf vertelt dat ze de kraamhulp uitzwaaide zonder sombere gevoelens (want die waren toen over), heeft zij misschien wel heftige kraamtranen/dip gehad, maar echt: dat is geen pnd of depressie.
Alle reacties Link kopieren
Pnd of depressie is heel wat anders dan wat AM beschreven/verteld heeft. Mensen verwarren dat vaker met een depressief gevoel. En een psychose is ook heel wat anders dan de meeste mensen denken, een vriendin van mij heeft een psychose na haar bevalling gekregen en die is nooit meer de oude geworden helaas.
Als ik AM haar dagen/leven en structuur zie heeft dat wat weg van iemand die een aan autisme verwante stoornis heeft. Dat is ook geen pretje....... alles doen volgens vaste patronen anders is iemand compleet uit zijn/haar doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven