Entertainment alle pijlers

Familievloggers - deel 12

28-04-2022 12:39 3007 berichten
Hier praten we verder over wat de verschillende families, onder andere bekend van tv programma´s zoals "Waar doen ze het van", op social media laten zien.

Let op: Voor de mommy vloggers is er een apart topic, op de pijler kinderen.
Alecta schreef:
29-04-2022 09:32
De familie Geerts zoekt gewoon enorm de publiciteit op. De pool waaruit tijdschriften e.d. putten is meestal niet zo heel groot, dus het is niet gek dat je vaak dezelfde verhalen hoort.
Als je die publiciteit leuk vindt, dan doen ze het prima natuurlijk.
Ik verbaas mij wel enigszins dat iemand als Jim nog meewerkt aan een fotoshoot, dat geeft wel aan dat ze enorm hecht zijn.

Ik hoor Annemarie weleens een soort van semi-klagen over de pubers, maar ik vind dat best wel meevallen. Ik vind de pubers daar enorm braaf. Mijn pubers zijn ook relatief braaf, dus ik bedoel het niet als een oordeel, maar ik zie bij vrienden/kennissen dat het ook heel anders kan.
Hecht of onder de duim?
Ik vind het niet gezond hoe gedwee al die kinderen zich laten filmen
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
29-04-2022 10:04

Ik vind het intrigerend, omdat het totaal haaks staat op mijn ideeën omtrent opvoeding. Daarmee niet gezegd dat er een goed of fout is overigens.
Dat is bij mij precies hetzelfde. Ik ben er erg voor dat ze zichzelf ontwikkelen en hun eigen kwaliteiten en tekortkomingen ontdekken. Je kan niet allemaal hetzelfde leuk vinden of goed in zijn.

Of zouden de kinderen bij AM straks allemaal dezelfde vervolg opleiding gaan volgen
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
29-04-2022 10:04
Vooral dat laatste: ze is trots op haar gezin, wat ik volkomen begrijp (want het zijn echt leuke kinderen), maar er zit ook wel een gevaar in.
De druk op de kinderen kan onbedoeld groot zijn, wanneer zij het idee krijgen dat ze verantwoordelijk zijn voor het geluk van hun ouders.
Annemarie legt ook altijd erg de nadruk op de groep die de kinderen vormen (als iemand iets doet wat niet kan/mag, wordt hij/zij door de rest gecorrigeerd).

Dat is een mooie gedachte, maar in hoeverre is er dan ruimte voor kinderen en jongeren om zichzelf te ontdekken en ontwikkelen. Als iemand zich een beetje buiten het gezin om ontwikkelt: is daar dan ook de ruimte voor?

Ik vind het intrigerend, omdat het totaal haaks staat op mijn ideeën omtrent opvoeding. Daarmee niet gezegd dat er een goed of fout is overigens.
Ik denk dat de kinderen echt leuk met elkaar omgaan. Geweldig ook hoe de oudere kinderen met de kleintjes zijn.

Ik vind wel dat ze teveel in een stramien geduwd worden. Wij Geertsen houden van scouting, paardrijden, brommers en motoren, lange losse haren, tuinbroeken en slakken 'gewoon omdat het mag'.
Maar ballet, tennis, yoga is gewoon niet bespreekbaar volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Snaky schreef:
29-04-2022 10:14
Ik denk dat de kinderen echt leuk met elkaar omgaan. Geweldig ook hoe de oudere kinderen met de kleintjes zijn.

Ik vind wel dat ze teveel in een stramien geduwd worden. Wij Geertsen houden van scouting, paardrijden, brommers en motoren, lange losse haren, tuinbroeken en slakken 'gewoon omdat het mag'.
Maar ballet, tennis, yoga is gewoon niet bespreekbaar volgens mij.
Dat gevoel heb ik ook heel erg, van het vaste stramien.. Erg jammer! Als ik soms naar Jet kijk, dan zie ik daar misschien wel meer een balletmeisje in dan een scoutingmeisje bijvoorbeeld. Maar het lijkt wel niet mogelijk om dat ooit te ontdekken voor haar, omdat de familie vindt dat dat een hobby is die niet bij ze past.
Alle reacties Link kopieren
Krijg er ook de kriebels van, hoe am haar vakantie leeft.
Prima maar hoeft niet letterlijk alles op sm.
Man is naar toilet geweest nu wachten op de koffie. Erg boeiend dit :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Rosalind* schreef:
29-04-2022 09:53
Ik denk dat het niet alleen om de inkomsten gaat maar ook om de fame/aandacht. AM staat heel graag in de schijnwerpers. Ze ontleent status aan haar gezin.
Daar heb je gelijk in. Naast dat het haar geld oplevert, ontleent AM inderdaad status aan haar gezin, en een groot van haar identiteit - heb ik de indruk.
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs haar podcast beluisterd over geen roze wolk.

Ik vond het een heel bijzonder verhaal.
En dan met name over de gang van zaken in het ziekenhuis en dan met haar emotie erbij.

Ik mag het niet bagatelliseren, als het echt een depressie is geweest is natuurlijk afschuwelijk.

Ik ben 17 jaar geleden bevallen van een tweeling en net zoals bij haar met het twin to twin syndroom. Alleen bij ons kwam het al in de 22ste week aan het licht, dus was de situatie veel gevaarlijker omdat ze dan niet levensvatbaar zijn.
Ook mijn baby's werden gelijk afgevoerd naar de neonatologie. Ook mijn baby's zijn 6 weken gescheiden geweest. Zo was nou eenmaal de situatie de ene heeft zorg nodig en de ander wat minder of niet. Ik ben na de bevalling ontslagen en heb ook 6 weken een baby moeten achterlaten en 1 baby thuis waar ik iedere dag van Rotterdam voor naar Leiden ging om bij hem te zijn. Maar ik heb daardoor nooit het gevoel gehad dat ze nooit meer uit elkaar mochten. Wel ben ik het met haar eens dat er vaak wordt geadviseerd om ze te splitsen op school en dat werkt gewoon niet zo.

Maar dwangmatige angst hiervoor?

Ook het borstvoeding verhaal vind ik bijzonder, bij ons stimuleerde ze het juist enorm. En ja wat is zwaar ik heb 7 maanden om de 3 uur gevoed.

En dan heb ik het over 17 jaar geleden.. zij zegt dat het nu heel anders is en het zal best schelen in welk ziekenhuis je bevalt..
Ik vond de podcast gewoon bijzonder..
Alle reacties Link kopieren
Suske schreef:
29-04-2022 10:21
Krijg er ook de kriebels van, hoe am haar vakantie leeft.
Prima maar hoeft niet letterlijk alles op sm.
Man is naar toilet geweest nu wachten op de koffie. Erg boeiend dit :nooo:
Dat gaat mij echt te ver. Wie wil dat nou weten.
Rosalind* schreef:
29-04-2022 09:54
Dit is ook mijn mening.
Ik had het gehouden bij "Natuurlijk heeft onze relatie ups en downs".
Dit dus.
Brokkel schreef:
29-04-2022 10:00
Helemaal eens.

En ik ben ook blij dat ik weer 'thuis' ben. :bigkiss:
:hug:
mafalda schreef:
29-04-2022 10:23

Ik vond de podcast gewoon bijzonder..
Heb je een linkje? Google geeft geen hits.

Ik ben nu wel benieuwd naar haar verhaal.
Suske schreef:
29-04-2022 10:21
Krijg er ook de kriebels van, hoe am haar vakantie leeft.
Prima maar hoeft niet letterlijk alles op sm.
Man is naar toilet geweest nu wachten op de koffie. Erg boeiend dit :nooo:
Ik zei gisteren al, voor een plek waar ze bijna geen bereik heeft zet ze nog veel op insta. Maar eigenlijk dus gewoon veel te veel. Die informatie zit niemand op te wachten.
Suske schreef:
29-04-2022 10:21

Prima maar hoeft niet letterlijk alles op sm.
Man is naar toilet geweest nu wachten op de koffie. Erg boeiend dit :nooo:
En dan koffie inschenken en met andere hand filmen hoe dat in dat kannetje gaat. Echt pfffff
Alle reacties Link kopieren
Maar hey, AM vertelt haar volgers alles over het bereiden en eten van artisjokken. Maar ze wist het zelf ook niet, de kooktijd! #OmaWeetRaad Zo bijzonder, steeds van die verhalen dat ze in Frankrijk een snelkookpan hebben en in Frankrijk graag artisjokken eten. Dan weet je het zelf inmiddels, of heb je op z’n minst toch een recept?
Alle reacties Link kopieren
AM begint nu ook al van die 'hippe' (lees: irritante) termen te gebruiken zoals 'de man' ipv gewoon Maarten. Zoals ze altijd deed. Hoop niet dat ze dit gaat voortzetten
Alle reacties Link kopieren
Debby vraagt zich af waarom haar haar zo vet is. Het komt vast niet mede doordat ze er continu aan zit.
hocuspocus wijzigde dit bericht op 29-04-2022 10:57
Reden: woord vergeten
1.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wel grappig trouwens. Mijn ADHD brein zou ook wel wat structuur kunnen gebruiken. Ik heb zelfs een planner gekocht en leuke stickertjes. Maar die planner ook daadwerkelijk invullen vind ik behoorlijk lastig. Ik vergeet het, ik heb er geen zin in. Of ik vul hem wel in en kijk er de hele week niet meer naar.

Ik ben toch zeker niet de enige waarbij dit zo werkt? Je ADHD verdwijnt niet met structuur en een planner O_O
Alle reacties Link kopieren
mafalda schreef:
29-04-2022 10:23
Ik heb onlangs haar podcast beluisterd over geen roze wolk.

Ik vond het een heel bijzonder verhaal.
En dan met name over de gang van zaken in het ziekenhuis en dan met haar emotie erbij.

Ik mag het niet bagatelliseren, als het echt een depressie is geweest is natuurlijk afschuwelijk.

Ik ben 17 jaar geleden bevallen van een tweeling en net zoals bij haar met het twin to twin syndroom. Alleen bij ons kwam het al in de 22ste week aan het licht, dus was de situatie veel gevaarlijker omdat ze dan niet levensvatbaar zijn.
Ook mijn baby's werden gelijk afgevoerd naar de neonatologie. Ook mijn baby's zijn 6 weken gescheiden geweest. Zo was nou eenmaal de situatie de ene heeft zorg nodig en de ander wat minder of niet. Ik ben na de bevalling ontslagen en heb ook 6 weken een baby moeten achterlaten en 1 baby thuis waar ik iedere dag van Rotterdam voor naar Leiden ging om bij hem te zijn. Maar ik heb daardoor nooit het gevoel gehad dat ze nooit meer uit elkaar mochten. Wel ben ik het met haar eens dat er vaak wordt geadviseerd om ze te splitsen op school en dat werkt gewoon niet zo.

Maar dwangmatige angst hiervoor?

Ook het borstvoeding verhaal vind ik bijzonder, bij ons stimuleerde ze het juist enorm. En ja wat is zwaar ik heb 7 maanden om de 3 uur gevoed.

En dan heb ik het over 17 jaar geleden.. zij zegt dat het nu heel anders is en het zal best schelen in welk ziekenhuis je bevalt..
Ik vond de podcast gewoon bijzonder..
Ik heb hem een tijdje terug ook beluisterd en ik deel je mening dat ik het een bijzonder verhaal vind. Niet om over te oordelen, want het kan maar iemands gevoel maar zijn, etc. etc.

De tweeling is slechts enkele dagen uit elkaar geweest en het ging naar omstandigheden best goed met ze, begreep ik. Natuurlijk heeft het een emotionele impact voor je als moeder en kun je het als heftig ervaren, maar wat ik opmerkelijk vind is dat het voor AM traumatisch is geweest en ze iets nauwelijks los lijkt te kunnen laten als het anders is verlopen dan ze verwachtte of hoopte. Vooral erg lastig en jammer voor zichzelf. Maar indirect ook voor de kinderen, die later overal kunnen teruglezen en terughoren dat hun verwachting (AM was teleurgesteld dat het een tweeling bleek te zijn) en hun komst (deze start, huwelijksproblemen na de geboorte, een zevende kind dat er moest komen het trauma goed te maken) omgeven is met veel negatieve emotie.
Brokkel schreef:
29-04-2022 10:41
Heb je een linkje? Google geeft geen hits.

Ik ben nu wel benieuwd naar haar verhaal.
Volgens mij staat deze bij ‘geen roze wolk’ tussen de highlight's
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds mensen fan van de bolderkar na het zien van alle losse onderdelen? :lol: Pretpark ziet er leuk uit. Ik denk bij alle beelden van Guus ook gewoon ‘die jongen vermaakt zich wel’. Leuk om te zien!

Over het loslaten van de box zal ik het maar niet hebben. Alleen al de unboxing video ‘hier de mama box, of ja, de vrouwenbox want hij is voor alle vrouwen’, en dan in het bericht melden dat het Weleda product vast ook voor een man kan… Als je al mis gaat in de unboxing video van je eigen product waar je oh zo achter staat en oh zo lang aan gewerkt hebt, en dan ook nog eens probeert het tóch genderneutraal te maken, dan haak ik dus al af… En dat Maarten in de rij moet om er één voor z’n moeder te bestellen, ik hoop maar dat Maarten gewoon iets leuks voor z’n moeder gaat kopen in plaats van deze overpriced goodiebag 😂
Alle reacties Link kopieren
Juul schreef:
29-04-2022 11:02
Ik heb hem een tijdje terug ook beluisterd en ik deel je mening dat ik het een bijzonder verhaal vind. Niet om over te oordelen, want het kan maar iemands gevoel maar zijn, etc. etc.

De tweeling is slechts enkele dagen uit elkaar geweest en het ging naar omstandigheden best goed met ze, begreep ik. Natuurlijk heeft het een emotionele impact voor je als moeder en kun je het als heftig ervaren, maar wat ik opmerkelijk vind is dat het voor AM traumatisch is geweest en ze iets nauwelijks los lijkt te kunnen laten als het anders is verlopen dan ze verwachtte of hoopte. Vooral erg lastig en jammer voor zichzelf. Maar indirect ook voor de kinderen, die later overal kunnen teruglezen en terughoren dat hun verwachting (AM was teleurgesteld dat het een tweeling bleek te zijn) en hun komst (deze start, huwelijksproblemen na de geboorte, een zevende kind dat er moest komen het trauma goed te maken) omgeven is met veel negatieve emotie.
Wat zou ze gedaan hebben als Jet of Lot een tweeling waren geweest? Maar ze zei bij Lot ook dat ze op een jongen had gehoopt dus dat was ook een teleurstelling.
Podcast luisteren heb ik geen geduld voor en ik erger me te veel aan de uh's van Annemarie, dus dank voor de samenvatting.

Trauma is heel persoonlijk, dus daar kan en wil ik niet over oordelen. Ik vi d het naar dat het zo'n impact heeft gehad.

Ik heb ook het idee (voor zover dat van afstand te beoordelen is, dus met disclaimer) dat "de meiden" in het gezin samen met Lot relatief veel aandacht krijgen (Rosalind schreef ooit al terecht dat ze meer meiden in het gezin hebben).

En ik blijf mij er dus over verbazen dat Maarten en Annemarie er vanuit gaan dat alle kinderen dezelfde dingen leuk vinden. Dat staat zo ver van mij af: dat nu al voor Jet en Lot bepaald is dat ze naar scouting en paardrijden gaan. Ik krijg het daar echt benauwd van.

Mijn kinderen hebben totaal verschillende interesses en hobby's. Dat vind ik juist zo leuk, dat kinderen binnen een gezin zo totaal anders kunnen zijn. Ik heb ook niets met dat continue vergelijken.

Ik vind het ontzettend leuk dat ze zo'n hechte kliek vormen en weinig ruzie onderling lijken te hebben. Ook heel leuk dat Jim zo vaak thuis komt en zijn broers en zussen vaak ziet. Maar ik vind het ook wel weer opvallend, omdat ik meer zou verwachten dat iemand van 20 + veel meer een eigen leven buiten het gezin zou leiden.

Als ouder zou ik het heel gezellig vinden, maar tegelijkertijd vind ik ook wel dat ze hun eigen weg moeten vinden met werk, vrienden, relatie enzovoorts.

Maar goed, zoals al eerder gezegd: het is vooral anders dan ik het zelf doe, niet per definitie slechter of beter.
Alle reacties Link kopieren
Dico schreef:
29-04-2022 10:43
En dan koffie inschenken en met andere hand filmen hoe dat in dat kannetje gaat. Echt pfffff
Oh en dan nog de koffie vergeten.
Echt erg dit. Waarom ben je met alles bezig behalve met vakantie vieren :hyper:
Juul schreef:
29-04-2022 11:02
De tweeling is slechts enkele dagen uit elkaar geweest en het ging naar omstandigheden best goed met ze, begreep ik. Natuurlijk heeft het een emotionele impact voor je als moeder en kun je het als heftig ervaren, maar wat ik opmerkelijk vind is dat het voor AM traumatisch is geweest en ze iets nauwelijks los lijkt te kunnen laten als het anders is verlopen dan ze verwachtte of hoopte. Vooral erg lastig en jammer voor zichzelf. Maar indirect ook voor de kinderen, die later overal kunnen teruglezen en terughoren dat hun verwachting (AM was teleurgesteld dat het een tweeling bleek te zijn) en hun komst (deze start, huwelijksproblemen na de geboorte, een zevende kind dat er moest komen het trauma goed te maken) omgeven is met veel negatieve emotie.
Ik hoorde inderdaad een stukje waar ze tegen “Maart” zei dat er hierna absoluut nog eentje moest komen, om alles goed te maken wat er bij de tweeling fout ging.
Dat vind ik erg heftige woorden om te horen voor demeiden. En ja, ik weet dat AM graag overdrijft, maar ik vind dat je best op mag letten wat je zegt dat anderen zich kunnen aantrekken. Helemaal als het om je eigen kinderen gaat.
Bovendien bagetaliseer je andermans (ernstigere) problemen als je het over een depressie of psychose hebt, terwijl daar geen sprake van was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven