Entertainment alle pijlers

Familievloggers - deel 7

22-11-2021 15:23 3008 berichten
Schrijf hier mee over wat (en niet met) de verschillende families, onder andere bekend van tv programma´s zoals "Waar doen ze het van" en "Een huis vol", op social media laten zien.

Let op: Dit is een roddeltopic. We praten over de leuke dingen, maar zijn ook kritisch op alles wat de familievloggers ons laten zien op hun social media kanalen.
Vind je dat niks, dan staat het je vrij zelf een ander topic te openen.

Wil je over mommy vloggers praten, dan kun je terecht in dit topic:
kinderen/mommy-influencers/list_messages/483549
Alle reacties Link kopieren
Langetafels schreef:
22-11-2021 22:56
Jullie ook Gefeliciteerd dames! Nummer zeven! En die Skinny jeans ben ik het helemaal mee eens. Weg met die hobbezak. Fijne avond en op naar nummer acht. Annemarie ♥️
Ik vind echt dat Annemarie (meestal) heel sympathiek omgaat met de meningen/ kritiek van anderen en mede daarom vind ik het leuk om haar te volgen.
Gelukkig is de arbeidsinspectie bezig met een onderzoek naar kinderen en influencers en de vraag of influencen als werk gezien kan worden.

Ik las dat men in Frankrijk hiervoor al een wetgeving op poten heeft gezet, waarbij kinderen ingeschreven moeten staan in een register, er een max. aantal uren is wat gewerkt mag worden en waarbij de verdiensten oo een spaarrekening voor het kind moeten komen. Ook is er een recht op "digitaal gewist worden".

Goede zaak wat mij betreft en ik hoop dat Nederland hier snel in volgt.
En dat is niet omdat ik family- en jonge vloggers hun hobby/inkomsten niet gun, maar omdat minderjarigen recht op bescherming hebben.
Alecta schreef:
23-11-2021 13:53
Gelukkig is de arbeidsinspectie bezig met een onderzoek naar kinderen en influencers en de vraag of influencen als werk gezien kan worden.

Ik las dat men in Frankrijk hiervoor al een wetgeving op poten heeft gezet, waarbij kinderen ingeschreven moeten staan in een register, er een max. aantal uren is wat gewerkt mag worden en waarbij de verdiensten oo een spaarrekening voor het kind moeten komen. Ook is er een recht op "digitaal gewist worden".

Goede zaak wat mij betreft en ik hoop dat Nederland hier snel in volgt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de ernst er niet zo van inzie. Ik vind het leuk om naar AM te kijken en wat haar kinderen ervan vinden is haar en Maartens verantwoordelijkheid.

Als je hier zo principieel instaat vraag ik me af hoe je dan tegen jezelf verantwoordt dat je ze wel volgt en hier vrolijk mee post.
Parella schreef:
23-11-2021 13:57
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de ernst er niet zo van inzie. Ik vind het leuk om naar AM te kijken en wat haar kinderen ervan vinden is haar en Maartens verantwoordelijkheid.

Als je hier zo principieel instaat vraag ik me af hoe je dan tegen jezelf verantwoordt dat je ze wel volgt en hier vrolijk mee post.
Het is net zoals op televisie: kinderen worden daar beschermd door wetgeving. Dat is helaas bij influencers nog niet het geval. Kinderen worden echter wél door hun ingezet om geld te verdienen. Ongeacht of het kind hier toestemming voor geeft of niet. Ik ben blij dat hier steeds meer aandacht voor komt want het is een (maatschappelijk geaccepteerde?) vorm van moderne kinderarbeid.
anoniem_408721 wijzigde dit bericht op 23-11-2021 14:05
Reden: Typfout
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Arretjescake schreef:
23-11-2021 14:02
Het is net zoals op televisie: kinderen worden daar beschermt door wetgeving. Dat is helaas bij influencers nog niet het geval. Kinderen worden echter wél door hun ingezet om geld te verdienen. Ongeacht of het kind hier toestemming voor geeft of niet. Ik ben blij dat hier steeds meer aandacht voor komt want het is een (maatschappelijk geaccepteerde?) vorm van moderne kinderarbeid.
Precies. En dat wil dus ook niet zeggen dat je helemaal geen kinderen meer op TV wilt zien.
Parella schreef:
23-11-2021 13:57
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de ernst er niet zo van inzie. Ik vind het leuk om naar AM te kijken en wat haar kinderen ervan vinden is haar en Maartens verantwoordelijkheid.

Als je hier zo principieel instaat vraag ik me af hoe je dan tegen jezelf verantwoordt dat je ze wel volgt en hier vrolijk mee post.
Ik post juist hier omdat ik kritisch ben. Waarom zou ik mij daarvoor moeten verantwoorden? Ik zie dat verband niet zo.

Mijn principes zijn vrij algemeen. Er zijn 4-jarigen die een paar duizend euro per maand verdienen met influencerswerk. Dat is gewoon kinderarbeid en ik ben van mening dat hier snel regelgeving voor moet komen. Bellinga's zijn ook een goed voorbeeld hiervan.

Ik blijf van mening dat jonge kinderen niet de gevolgen in kunnen zien van langdurig online in beeld zijn en dus hiertegen beschermd moeten worden. Dat heeft niets met de familie Geerts in het bijzonder te maken maar met kinderen en (jonge) influencers in het algemeen.

Als je je kind fotoshoots voor kledingmerken laat doen of mee laat spelen in een musical, dan zijn er hele strenge regels om het kind in kwestie te beschermen. Maar giet je het in een influencersvaatje, dan is er geen enkele regel. Dat vind ik vreemd en gelukkig denken de arbeidsinspectie en de regering hier ook zo over.

Bedrijven investeren een steeds groter deel van hun reclamebudgetten aan social media-platformen en youtube. Omdat kinderen een belangrijke doelgroep zijn, zullen er ook steeds meer kinderen als verdienmodel worden ingezet en worden de verdiensten steeds groter. Dat er nog geen regelgeving is, heeft te maken met het feit dat de beleidsmaker in dit soort gevallen altijd achter de feiten aanlopen.
En qua Annemarie Geerts, ik vind haar af en toe best leuk om te volgen. Maar dat zou ook prima zonder kinderen kunnen. Je kunt ook gewoon vloggen zonder kinderen en zonder specifieke details over je kinderen prijs te geven natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Meelezer! :@@:
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
23-11-2021 13:29
Een TVP haha. Ik vind het ook niet erg, maar ik snap wel dat de regel er is sinds toen het helemaal mis ging.

Toen las ik hier nog niet mee haha. Een tvptje lijkt me prima, zolang er hier verder niet meegeschreven/-gediscussieerd wordt.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Ik lees weer mee :lol:
Alle reacties Link kopieren
Zien jullie bij Debbie ook al een dag of 2 geen stories?
Nee, sinds ze zei dat er dingen zijn die belangrijker zijn dan social media heeft ze niets meer gepost.
NicciF schreef:
23-11-2021 16:22
Nee, sinds ze zei dat er dingen zijn die belangrijker zijn dan social media heeft ze niets meer gepost.
Vast te maken met de stand van de maan ofzo. Of het poetsen van haar stenen.
Arretjescake schreef:
23-11-2021 16:24
Vast te maken met de stand van de maan ofzo. Of het poetsen van haar stenen.
:rofl:
Zou dat wafels bakken lukken in de bbq? Het lijkt mij best lastig, omdat de temperatuur vrij hoog is.

Wat dat betreft zweer ik bij mijn elektrische wafelijzer.
Alecta schreef:
23-11-2021 16:43
Zou dat wafels bakken lukken in de bbq? Het lijkt mij best lastig, omdat de temperatuur vrij hoog is.

Wat dat betreft zweer ik bij mijn elektrische wafelijzer.
Ik zie dat niet goedkomen. Wacht in spanning af.
Alecta schreef:
23-11-2021 16:43
Zou dat wafels bakken lukken in de bbq? Het lijkt mij best lastig, omdat de temperatuur vrij hoog is.

Wat dat betreft zweer ik bij mijn elektrische wafelijzer.
Ik vroeg mij ook al af of dat wel handig was en wat er precies zo leuk aan is.
En dan met zo´n lang steel eraan. Is dat niet gemaakt voor boven een echt vuur?
Ze zei gisteren trouwens dat het best tegenviel hoe lang het duurt de hot tub warm te krijgen. Ik neem aan dat dat de reden is dat we die tegenwoordig minder vaak in gebruik zien.
Niet gek natuurlijk, in de winter. Maar wel jammer want dan is zo´n ding juist lekker.
Toch nog gelukt met de wafels!

Zo'n hottub lijkt mij juist in de winter heel fijn. Maar ik ben ook een beetje een zeikerd, want het lijkt mij ook niet zo fris omdat het water maar weinig vervangen wordt. Wat dat betreft heb ik gewoon smetvrees. Nu duik ik wel in elke zee en in ander open water, dus heel consequent ben ik niet :$ .
Ik moest vandaag heel hard lachen om Walter :heart:
Ik :antihartje: hottubs. Waterverslindend en energieslurpend antiduurzaamheidsartikel.
Brokkel schreef:
23-11-2021 19:04
Ik moest vandaag heel hard lachen om Walter :heart:
Ik dacht in mijn hoofd Walter in het huishouden van AM en moest iets te hard lachen.
Alle reacties Link kopieren
Er waren hier toch mensen die de familie van Wijchen volgen in Portugal. Kinderen gehersenspoeld.

Vanavond even kijken naar Kees van der Spek met Oplichters aangepakt. RtL 5. Ze gaan Addy en familie bezoeken in Portugal. Uiteraard weer mensen geld afhandig gemaakt. Ben benieuwd.
Brokkel schreef:
23-11-2021 19:06
Ik :antihartje: hottubs. Waterverslindend en energieslurpend antiduurzaamheidsartikel.
Dat sowieso. Dat is ook de reden dat er hier echt geen een gaat komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven