Entertainment alle pijlers

Familievloggers - deel 7

22-11-2021 15:23 3008 berichten
Schrijf hier mee over wat (en niet met) de verschillende families, onder andere bekend van tv programma´s zoals "Waar doen ze het van" en "Een huis vol", op social media laten zien.

Let op: Dit is een roddeltopic. We praten over de leuke dingen, maar zijn ook kritisch op alles wat de familievloggers ons laten zien op hun social media kanalen.
Vind je dat niks, dan staat het je vrij zelf een ander topic te openen.

Wil je over mommy vloggers praten, dan kun je terecht in dit topic:
kinderen/mommy-influencers/list_messages/483549
Alle reacties Link kopieren
Die kartonnen box lijkt me nog best handig, maar wat ervoor in de plaats is gekomen vind ik maar niks. Niet mijn smaak.

Het zou mij ook niet verbazen als AM zichzelf heeft genomineerd. Wel leuk dat ze met de derde plek zo blij is.
Ja grappig hoe ze denkt dat het forum voor de nominatie heeft gezorgd. Ik stem echt nooit op zulke dingen. It wasn’t me.
Ik heb haar en niet genomineerd en niet op haar gestemd. Wel op de Bellinga’s.

Walter en de vaat ja! 🤢
Ik heb ook niet gestemd. Am deed het leuk gisteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik kende deze hele prijs niet dus ik heb haar zeker niet genomineerd. Ik heb ook niet gestemd. Ik wilde wel stemmen nadat ze er zelf om vroeg, maar het lukte niet, site liep vast.
De prijs voor influencers is nieuw dit jaar. Logisch omdat reclame via de tv steeds minder belangrijk wordt nu iedereen Netflix kijkt. Al die budgetten gaan nu naar de influencers.

Zelf zou ik op Lieke van Lexmond gegaan zijn als ik echt moest stemmen met die rare maanstenen. Dat vind ik erger dan af en toe je #ad vergeten zoals AM.
Vin is naar Ameland om dingen voor het vakantiehuisje te doen. Ik vraag me af of Wendy dan geen kriebels krijgt om dat te willen doen (en of dat niet goed voor haar zou zijn, als ze meer van dat soort dingen zou doen)..
Vin heeft blijkbaar een dag de tijd om zoiets te doen dus die kan op de kinderen en de beesten passen, ik zou een vriendin bellen en zeggen "hey, zin in een dagje Ameland? Er moet wel gewerkt worden maar daarna neem ik je mee lunchen/eten!". Muziek aan in de auto en roadtrip! :cheer: Dit zijn de leuke dingen in het leven, dat kan je er van maken in ieder geval. :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Maar Vin gaat daar toch klussen? Dat zie ik Wendy daar niet zo snel doen. Ze is meer van het creatieve en inrichting volgens mij.

En ik heb ook niet gestemd op AM, wel op de Bellinga's. En op die Decupre reclame, wat een verschrikkelijk reclame is dat. Jammer dat die niet heeft gewonnen.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
De kracht van demammavan werkt niet zo goed voor haar zelf. 17% van de 42.000 stemmen is toch heel weinig in vergelijking met het aantal volgers dat ze geeft? ;-D
Ik ben te lui om te stemmen, maar ik was niet verbaasd over de nominatie van Annemarie en bijvoorbeeld ook die van de Bellinga's. Je kunt het mooi verpakken, maar uiteindelijk wordt er geld verdiend door inzet van de kinderen. En er zijn (helaas nog) geen regels over het aantal uren dat kinderen mogen werken, zoals die er in de normale reclamewereld wel zijn.
Je kunt je ook afvragen of het ethisch is om je kinderen in te zetten voor verdiensten. Ik heb daar een hele sterke mening over en ik hoop ook echt dat er hier snel regels voor komen.
Die man van Radar zei ook heel terecht in het filmpje dat gepost wordt: het is een vorm van uitbuiting en daar ben ik het mee eens. Ik geloof er ook niets van dat de verdiensten rechtstreeks naar de spaarrekening van de kinderen gaan (maar zelfs als dat zo zou zijn, dan zou ik het er nog niet mee eens zijn).

En dat Lot er nu geen problemen mee lijkt te hebben is natuurlijk kul. Misschien heeft ze er over 15 jaar wel problemen mee dat de buitenwereld nogal mee heeft kunnen kijken naar haar capriolen als baby, dat er mensen haar foto's en filmpjes hebben kunnen opslaan op hun eigen harde schijf of in hun cloud e.d. En dat moet je dus gewoon voor zijn als ouder.

Mijn pubers zijn echt enorm terughoudend en willen niets van henzelf op social media hebben en doen niets meer op social media. Mijn jongste dochter zei het pas nog heel treffend: die klasgenoten zitten heel positief te doen op elkaars IG, terwijl ze in werkelijkheid niet eens samen door een deur kunnen en over elkaar roddelen (maar op IG zijn ze bro en sis).

Ik heb dus niet gestemd, maar vond de nominatie wel heel terecht.
june. schreef:
23-11-2021 09:52
Maar Vin gaat daar toch klussen? Dat zie ik Wendy daar niet zo snel doen. Ze is meer van het creatieve en inrichting volgens mij.

En ik heb ook niet gestemd op AM, wel op de Bellinga's. En op die Decupre reclame, wat een verschrikkelijk reclame is dat. Jammer dat die niet heeft gewonnen.

Banken erheen brengen en met de aannemer praten. Lijkt me niks dat je niet zelf kan doen, of met een vriendin samen. Maar ik geef toe dat ik erg mijn eigen emoties aan het projecteren ben, ik zou zó ongelukkig worden van hoe Wendy leeft :|
Alle reacties Link kopieren
Kinderen AM om 16:55: mogen we op de tablet?
AM: nee het is nog geen 17:00 uur.
Je zal toch s een keer van je schema afwijken zeg. Lijkt me echt irritant zo'n niet flexibele moeder.
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
23-11-2021 11:34
Kinderen AM om 16:55: mogen we op de tablet?
AM: nee het is nog geen 17:00 uur.
Je zal toch s een keer van je schema afwijken zeg. Lijkt me echt irritant zo'n niet flexibele moeder.
Echt vreselijk
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
23-11-2021 11:34
Kinderen AM om 16:55: mogen we op de tablet?
AM: nee het is nog geen 17:00 uur.
Je zal toch s een keer van je schema afwijken zeg. Lijkt me echt irritant zo'n niet flexibele moeder.
Ja of als je net lekker buiten aan het spelen bent en naar binnen wordt gehaald voor tablettijd. Ik zou zeggen. Tablettijd alleen als ze niet iets anders leuks doen.
Ik zou mijn kinderen lekker buiten laten spelen en dan 10 minuten voor etenstijd pas naar binnen halen.
Alle reacties Link kopieren
Nina-tje schreef:
23-11-2021 12:11
Ja of als je net lekker buiten aan het spelen bent en naar binnen wordt gehaald voor tablettijd. Ik zou zeggen. Tablettijd alleen als ze niet iets anders leuks doen.
Ik zou mijn kinderen lekker buiten laten spelen en dan 10 minuten voor etenstijd pas naar binnen halen.
Precies. Vraag me af of AM daar echt zo slecht op gaat om wat meer met de flow mee te gaan. Lijkt me trouwens wel een uitdaging voor haar, een week lang geen agenda en schema's en stempels. Misschien is het wel een hele verademing voor haar om eens wat vrijer te leven.
Nina-tje schreef:
23-11-2021 12:11
Ja of als je net lekker buiten aan het spelen bent en naar binnen wordt gehaald voor tablettijd. Ik zou zeggen. Tablettijd alleen als ze niet iets anders leuks doen.
Ik zou mijn kinderen lekker buiten laten spelen en dan 10 minuten voor etenstijd pas naar binnen halen.

Dat vind ik wel raar ja, buitenspelen is gezonder dan tablettijd.
Maar als tabblettijd hier 17:00 uur is dan gaat 'ie ook niet om 16:55 aan hoor, daar krijg je zeurende kinderen van, staan ze volgende keer om 16:50 al om de ipad te vragen. Krijg je alleen maar onrust van. Duidelijkheid en voorspelbaarheid is wel heel fijn voor kinderen hoor.

Maar ik snap ook niet waarom AM van jullie een week zonder agenda moet? :-P) Ik zou zelf niet weten wat ik moest doen zonder mijn agenda, jullie wel dan? Ik heb echt niet al mijn afspraken in mijn hoofd, dat zou teveel ruimte innemen in mijn hersenpan.
Ik heb, tot frustratie van mijn man, alle afspraken in mijn hoofd. Heel zelden vergeet ik weleens iets en dan krijg ik meteen de vraag van man waarom ik dit niet in de agenda zet. Maar ik word dus gestresst van een agenda en als ik al die afspraken zie.

Er zijn dus altijd meerdere wegen die naar Rome leiden, wat voor de een goed werkt, werkt voor de ander niet. Ik ga beter op chaos vermoed ik.

Toen de kinderen klein waren was ik ook wel strak met tijden. Vooral bij de jongste was dat heel hard nodig. Nu hij 8 is ben ik al een tijd wat soepeler en is er ook ruimte voor uitzonderingen en begrijpt hij dat. Maar hij is en blijft een kind dat veel regels en structuur nodig heeft (bij mijn oudere kinderen was dat veel minder).
Dat de kinderen tijdens het buitenspelen naar binnen worden geroepen voor iPadtijd lijkt mij sterk. Ik heb dat ook niet zo gezien, maar ik moet bekennen dat ik er ook niet echt op let.
Alle reacties Link kopieren
Hier inderdaad ook strict 17 uur pas ipad tijd. Ze breken er helaas zelfs hun spel voor af (houden de klok goed in de gaten), dus het is niet alsof ik ze zelf naar binnen haal ofzo. Geen haar op mijn hoofd dus dat ik ga toegeven op die 5 minuten eerder, want dan staan ze morgen om 16.45 voor mijn neus. Het werkt toch vrij verslavend, die beeldschermen (zie het ook bij andere gezinnen om me heen). Verder ben ik niet van de structuur, maar hierbij is het nodig helaas.

Maarre, hoorden jullie die opmerkingen over een skinny broek voor Maarten? Ze houden het forum enorm goed in de gaten (vermoeiend lijkt me ook wel, steeds van alles over jezelf lezen).
florita schreef:
23-11-2021 13:08
Hier inderdaad ook strict 17 uur pas ipad tijd. Ze breken er helaas zelfs hun spel voor af (houden de klok goed in de gaten), dus het is niet alsof ik ze zelf naar binnen haal ofzo. Geen haar op mijn hoofd dus dat ik ga toegeven op die 5 minuten eerder, want dan staan ze morgen om 16.45 voor mijn neus. Het werkt toch vrij verslavend, die beeldschermen (zie het ook bij andere gezinnen om me heen). Verder ben ik niet van de structuur, maar hierbij is het nodig helaas.

Maarre, hoorden jullie die opmerkingen over een skinny broek voor Maarten? Ze houden het forum enorm goed in de gaten (vermoeiend lijkt me ook wel, steeds van alles over jezelf lezen).

Lijkt me heel gek. Je moet, denk ik, bewust een houding kiezen van hoe je er mee omgaat. Net zoals je professioneel in je werk staat. AM heeft duidelijk de weg van de zelfspot en openheid gekozen, maar om dat nou altijd maar vol te houden. Het zou mij veel energie kosten, het is toch een soort 'werk-stand' die bij haar dan 24/7 ongeveer aan staat.
florita schreef:
23-11-2021 13:08
Hier inderdaad ook strict 17 uur pas ipad tijd. Ze breken er helaas zelfs hun spel voor af (houden de klok goed in de gaten), dus het is niet alsof ik ze zelf naar binnen haal ofzo. Geen haar op mijn hoofd dus dat ik ga toegeven op die 5 minuten eerder, want dan staan ze morgen om 16.45 voor mijn neus. Het werkt toch vrij verslavend, die beeldschermen (zie het ook bij andere gezinnen om me heen). Verder ben ik niet van de structuur, maar hierbij is het nodig helaas.

Maarre, hoorden jullie die opmerkingen over een skinny broek voor Maarten? Ze houden het forum enorm goed in de gaten (vermoeiend lijkt me ook wel, steeds van alles over jezelf lezen).

Dat van die jeans zei ze hier gisteravond zelf nog in een reactie
Als deze er nog staat want het mag natuurlijk niet dat vloggers zelf reageren

Staat er nog: langetafels is haar naam en om 22.56 uur
Alle reacties Link kopieren
Oja ik zie nu pas dat dat AM is. Ach ik vind dat wel humor moet ik zeggen. De enige twee berichten van haar zijn bij de start van een nieuw topic.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
23-11-2021 13:27
Oja ik zie nu pas dat dat AM is. Ach ik vind dat wel humor moet ik zeggen. De enige twee berichten van haar zijn bij de start van een nieuw topic.
Een TVP haha. Ik vind het ook niet erg, maar ik snap wel dat de regel er is sinds toen het helemaal mis ging.
Ik snap best dat je aan de tijd van 17.00u houdt en niet wil dat het tablet steeds eerder uit de kast komt. Maar het grappige is dat AM eerder beweerde dat haar kinderen nooit om het tablet vragen omdat er duidelijkheid is. Zo waterdicht is het systeem niet dus ;-D
Wat ik overigens logisch vind met kinderen maar zij beweert zo graag dat haar methode perfect is.
Alle reacties Link kopieren
In dat filmpje bij AM thuis zegt de Radarman dat mensen het irritant vinden dat ze haar kinderen inzet om reclame te maken. AM reageert daarop met iets als: “Ja, maar ik ben nu eenmaal een familievlogger, dus dan kan ik toch moeilijk mijn kinderen uit beeld laten.”

Wat een ongelooflijk domme en kwalijke reactie dit: alsof het haar overkomt, alsof zij er niets aan kan doen, alsof er geen andere keuze is.

Annemarie is volledig zelf (met Maarten) verantwoordelijk voor het exploiteren van haar kinderen en kiest er zelf voor ze zonder privacy te laten opgroeien door ze continue te filmen en dit met een enorm publiek te delen. Maar AM lacht alles altijd maar dom weg “Ja, Lot ziet er echt uit alsof ze het heel erg vindt om in dat drijfmaatje te zitten.” En: “Ik koop de pubers wel om met sushi.”

Natuurlijk lacht Lot, omdat ze op dat moment van het water geniet en natuurlijk willen de kinderen wel sushi, omdat ze daar nu zin in hebben. Is het daarom oké? Zeker niet. Kinderen kunnen namelijk nog (lang) niet alle gevolgen van zaken overzien en zouden daarom door hun ouders in bescherming worden genomen en zeker niet door hen moeten worden uitgebuit.
Alle reacties Link kopieren
florita schreef:
23-11-2021 13:08
Hier inderdaad ook strict 17 uur pas ipad tijd. Ze breken er helaas zelfs hun spel voor af (houden de klok goed in de gaten), dus het is niet alsof ik ze zelf naar binnen haal ofzo. Geen haar op mijn hoofd dus dat ik ga toegeven op die 5 minuten eerder, want dan staan ze morgen om 16.45 voor mijn neus. Het werkt toch vrij verslavend, die beeldschermen (zie het ook bij andere gezinnen om me heen). Verder ben ik niet van de structuur, maar hierbij is het nodig helaas.
Wellicht zijn de kinderen van AM ook zo. Die heb je nu eenmaal. Ik hield daar eerder ook rigoureus aan vast maar tijdens de tweede lockdown vorig jaar heb ik dat losgelaten. Bleek uiteindelijk dat ze niet eens zo lang op de tablet willen. En wanneer ze die willen verschilt ook per dag. Soms talen ze er een dag of meer niet naar.
Enige regel is dat in het weekend die wel in de ochtend aan mag, doordeweeks pas na school.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven