Entertainment alle pijlers

Gothic / fantasy evenementen

01-11-2009 22:57 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
2010



Maart

- 20 en 21, Phantasium (Eindhoven)

April

- 23,24,25, Elf Fantasy Fair (Haarzuilens)



Mei

-1,2 Middeleeuws huis Bergh ('s Heerenberg)

-6,7,8 FantasyVal (Flevoland)

-15,16 KeltFest (Dordrecht)

-21,22,23,24 Wave Gothic Treffen (Leipzig)

-24 Dag van het kasteel (Nederland)

-29,30 Mittelalterlich Phantasie Spectaculum (Wassenberg)



Juni

-12,13 Ridderspektakel(Dordrecht/Biesbosch)

-13 Scotfest (Tilburg)

-19,20 MidzomerFair (Alphen a/d Rijn)

-26,27 Drakenboot Festival (Apeldoorn)

-25,26,27 HeksenFestijn (Oudewater)



Juli

-3,4 Keltisch Midzomerfestival (Nieuweschans)

-10,11 Ridderspektakel (Groningen)

-11Magic Fair (Limbricht)

-31 Fantastic (Almere)



Augustus

-1 Fantastic (Almere)

-5,6,7 Wacken Open Air (Duitsland)

-6,7,8 Castlefest (Lisse)

-13,14,15 FolkWoods (Eindhoven)

-14,15 Summer Darkness (Utrecht)

-14,15 Fantastic (Amsterdam)

-28,29 Fantastic (Utrecht)



September

-11 Dikketinnefestival (Hattum)

-18,19 Elf Fantasy Fair (Arcen)



Oktober

23,24,25 Slag om Grolle (Groenlo)



December

11,12 Midwinterfair (Alphen a/d Rijn)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een groepje zien lopen op de EFF2010 en ik kan er zo even gauw geen foto van vinden. Ze droegen blauwe kleding, in verschillende modellen, met koperen randen. Bustes, helmen, etc, echt fantasy-achtig, maar wel een beetje warrior-ish. Het was allemaal van stug materiaal. Een van hen liep met een bolderkar (in stijl) met daarin een klein kindje, wat ook een pakje droeg. Weten jullie wie ik bedoel?

Ik ben toch wel benieuwd aan het raken hoe je zulke kleding maakt en van wat voor materiaal het is gemaakt.



Ik zat trouwens dus net foto's te bekijken en wat een mooie dingen kunnen mensen toch maken he? Echt fantastisch, je moet er van houden, het is zo'n apart wereldje, maar net alsof je in een andere dimensie stapt.
Alle reacties Link kopieren
Hmm nee die ken ik niet.. zondag heb ik heel lang bij de bodypaintstand rondgehangen (wat is dat gaaf zeg!) en zaterdag in het gras voor het kasteel haha!
Alle reacties Link kopieren
Heb gelijk de agenda bijgewerkt trouwens ^_^
Alle reacties Link kopieren
@Dreamlogic: is dit wat je bedoeld?







Alhoewel dit een foto is uit 2009 zag ik...
Alle reacties Link kopieren
Wow! Gaaf!
Alle reacties Link kopieren
Op nu.nl staan echt heel veel geweldige foto's, heel erg mooi!!
Alle reacties Link kopieren
Zijn ze niet van House of Wax?

Mijn dochter van 3 is helemaal weg van Cor, op Castlefest ziet ie er meestal zo uit:





Ze noemt 'm de Coole Man en wil later met hem trouwen
Alle reacties Link kopieren
Hahaha jammer.. hij is al met Mutti getrouwd :P



Alle reacties Link kopieren
Ja, maar Mutti heeft haar vorig jaar op CF persoonlijk haar zegen gegeven. Er kon nog wel een vrouw bij



Maar waarschijnlijk vindt ze 'm dit jaar vast ineens heel eng. Bijna iedereen is tegenwoordig eng.
Alle reacties Link kopieren
Sja, hij blijft de god van de vruchtbaarheid he
Alle reacties Link kopieren
@Kakelkip, nee zij maakte niet deel uit van dat groepje.De kostuums waren van 'hard' ogend materiaal, niet echt flexibel leek 't.

Ik geloof ook niet dat ze van House of Wax waren. Maar die maken ook wel de meest geweldige creaties. Dat vind ik nou echt zo'n talent om stikjaloers op te worden!
Alle reacties Link kopieren
Even iets anders, zijn er hier mensen die naar ceilidhs gaan??
Alle reacties Link kopieren
Even een (ongetwijfeld dom ) vraagje aan de experts hier



Ik zou best heel graag een keer zo'n evenement meemaken...

Kan ik me daar ook gewoon vertonen in mijn jeans en shirt (bij wijze van spreken) of loop ik dan compleet uit de toon...?
Alle reacties Link kopieren
BrightEyes, nee hoor, een t-shirt en jeans kan prima!

Je zult wel ver in de minderheid zijn, maar je kunt 't beste gewoon aantrekken waar jij je lekker in voelt. Niemand vind 't erg als jij in je gewone kloffie gaat, maar je bent gewaarschuwd: de volgende keer wil je ook gewoon in een kostuum gaan! ;)
Alle reacties Link kopieren
Thanks, dan gaan we toch maar eens kijken



Nog aanraders op de agenda misschien (binnen Nederland)..?
Alle reacties Link kopieren
Keltfest, over twee weken (15 & 16 mei). Keltisch fantasy evenement bij Dordrecht. www.keltfest.nl

Groter opgezet, maar wel heel gezellig is de grote broer van Kelftfest, namelijk Castlefest www.castlefest.nl, begin augustus.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dit jaar voor het eerst naar de elf fantatsy fair geweest en ik vond het fantastisch.



Nu had ik van veel mensen gehoord dat castlefest nog leuker is. En zit ik te denken om daar ook heen te geen.



Zit ook al helemaal te bedenken wat ik aan zou kunnen doen.



Maar wat is nu het grote verschil tussen fantasy fair en castlefest?
Alle reacties Link kopieren
@Faye

Het grote verschil is dat CF geen bekende schrijvers/acteurs/tekenaars uitnodigt, maar wel een uitgebreid muziekprogramma heeft. Omnia en Faun, maar ook een aantal minder bekende bands en artiesten. Ook is er een avondinvulling op vrijdag en zaterdag. Vaak is het goed weer en dan blijven de mensen gezellig handen bij de podia en rondom de eettentjes.

Er is veel aandacht besteed aan sfeer en om alle niet-fantasy dingen toch zoveel mogelijk fantasy te maken. Verder zijn er veel shows en workshops, voor zowel de kids als volwassenen.

Ik denk dat het sfeertje uiteindelijk het grote verschil maakt. Heel ontspannen en gezellig. Het is allemaal nog niet zo massaal en megadruk zoals op de EFF, maar het word wel elk jaar drukker.

Uiteraard gaan veel mensen hier op z'n paasbest naartoe en word er net zoals op de EFF veel aandacht besteed aan de kostuums en zie je er elk jaar meer bijzondere creaties.

Natuurlijk is er ook een erg grote markt met alles wat je maar kan bedenken op 't gebied van fantasy, middeleeuwse en gothic. Vind dat er wel véél standjes staan trouwens.



Het zijn 2 hele verschillende evenementen geworden in de loop der jaren. Castlefest is echt een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Jeeej! Heb mn vrienden zo ver gekregen om ook naar Castlefest ;) en Scrum komt ook nog! Helaas Rapalje niet..



Ik ga niet in korset zoals naar de Eff...Zit te stijf, kan niet lekker dansen..

Ik ga als gipsy, lekker zwierig en mysterieus..

Hoe gaan jullie?
Alle reacties Link kopieren
Aangezien Wacken ook op het lijstje staat..



Zijn er nog mensen die naar Wacken gaan, wij zijn al een paar jaar gegaan, alleen vorig jaar konden we helaas niet.

Dit jaar hebben we nog geen kaarten maar die hopen we nog te kopen op marktplaats ofzo.



Ga zelf overigens zelden naar fairs etc, ben wel in september naar de EFF in Arcen geweest, wilde graag Tarja zien optreden en ff wat flessen mede gekocht
Alle reacties Link kopieren
quote:Faye88 schreef op 05 mei 2010 @ 23:22:

Maar wat is nu het grote verschil tussen fantasy fair en castlefest?



De Sfeer.. Ik vindt CF zoooooo relaxed tov de elf, CF is gewoon lekker met mede op het gras hangen en muziek luisteren, EFF is kijken en bekeken worden, en weinig muziek (helaas)



Ik vindt dat de EFF het te hoog in zijn bol heeft, en ik irriteer me aan de unoxkraampjes en dat soort dingen.. té commercieel geworden helaas..
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het somber in voor volgend weekend. Getverdegetver met dit weer en deze temperaturen 3 dagen in de open lucht c.q tent bivakkeren in historische kledij is niet echt jofel. De sfeer is ook meteen zo anders. Met een graadje of 17 en geen regen zou ik al blij zijn...



*Maar mag niet zeuren, het was in de Schotse Hooglanden 260 jaar geleden ook vast geen 25 graden, we zijn wel heel historisch correct aan het blauwbekken*
Alle reacties Link kopieren
Hahah en anders schmink je het blauw
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat waren de Picten, die verfden zich blauw met wede. Vèr voor onze tijd
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend dus Keltfest! En het weer wordt best wel aardig heb ik begrepen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven