Entertainment alle pijlers

Gothic / fantasy evenementen

01-11-2009 22:57 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
2010



Maart

- 20 en 21, Phantasium (Eindhoven)

April

- 23,24,25, Elf Fantasy Fair (Haarzuilens)



Mei

-1,2 Middeleeuws huis Bergh ('s Heerenberg)

-6,7,8 FantasyVal (Flevoland)

-15,16 KeltFest (Dordrecht)

-21,22,23,24 Wave Gothic Treffen (Leipzig)

-24 Dag van het kasteel (Nederland)

-29,30 Mittelalterlich Phantasie Spectaculum (Wassenberg)



Juni

-12,13 Ridderspektakel(Dordrecht/Biesbosch)

-13 Scotfest (Tilburg)

-19,20 MidzomerFair (Alphen a/d Rijn)

-26,27 Drakenboot Festival (Apeldoorn)

-25,26,27 HeksenFestijn (Oudewater)



Juli

-3,4 Keltisch Midzomerfestival (Nieuweschans)

-10,11 Ridderspektakel (Groningen)

-11Magic Fair (Limbricht)

-31 Fantastic (Almere)



Augustus

-1 Fantastic (Almere)

-5,6,7 Wacken Open Air (Duitsland)

-6,7,8 Castlefest (Lisse)

-13,14,15 FolkWoods (Eindhoven)

-14,15 Summer Darkness (Utrecht)

-14,15 Fantastic (Amsterdam)

-28,29 Fantastic (Utrecht)



September

-11 Dikketinnefestival (Hattum)

-18,19 Elf Fantasy Fair (Arcen)



Oktober

23,24,25 Slag om Grolle (Groenlo)



December

11,12 Midwinterfair (Alphen a/d Rijn)
Alle reacties Link kopieren
Is iemand er nog heen geweest?
Alle reacties Link kopieren
Wij dus. En het was kooouuuddd. Op het veld viel het het mee, daar was het best lekker, maar ons kampement stond onder de bomen, waar het zonnetje dus niet kwam, en in de wind. Ik heb me ijverig over het onderhouden van het vuur gebogen, kreeg ik nog een beetje warmte.

Maar de sfeer was zoals gewoonlijk fantastisch en ik heb nog een heel mooi vest gekocht bij de Dansende Jak
Alle reacties Link kopieren
Aankomend weekend Schots Weekend in het Archeon. Maar daar lopen alleen maar Schotten rond, geen Goths of andere Fantasyfiguren. Maar wel een whiskytasting
Alle reacties Link kopieren
Gaat er nog iemand naar de MidzomerFair in Archeon volgend weekend??
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend dus
Alle reacties Link kopieren
Nee, Historia Mundi in België.
Alle reacties Link kopieren
Aha
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een nieuweling op dit forum. Dit wordt mijn eerste berichtje. ;)



Ik ga elk jaar met mijn beste vriendin naar de EFF en vorig jaar voor het eerst geweest op Castlefest. Ook eens een keer op de Midwinterfair geweest, maar dat was geen succes vanwege de kou. Haha. Ook gaan we altijd maar een dag.



Misschien wordt het dit jaar ook weer Castlefest. Vorig jaar was wel erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Op naar Castlefest! Wij staan er vanaf vandaag tot maandag. Jammergenoeg is het weer niet zo best en hebben we een verrekt klein plekje om onze tenten op te zetten...
Alle reacties Link kopieren
weer viel wel mee op CF, behalve op zaterdag
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanmiddag rond 3 uur weer thuis.

Donderdag opgebouwd, daarna naar de camping om onze tenten op te zetten en vrijdagochtend naar het festival terrein.

De eerste dag was al drukker dan ik had verwacht, en dat was wel heel prettig, want zaterdag viel letterlijk en figuurlijk in het water.

Wat was ik blij dat het weer zich zondag nog zo goed hield.

In de avond alles ingepakt, in de tent klaar gezet en vanmorgen gaan afbouwen. Onze eigen tent van 8 x 4 hebben we gedoneerd aan de organsatie, die er erg blij mee was. We hebben namelijk een kleinere tent aangeschaft en hadden niet zo'n zin om deze nog mee te nemen. Toch te groot en wat roestig aan het worden, na zo'n 3 jaar. Maar de org van CF was er happy mee, dus vandaag weer een goede daad gedaan.



Was leuk en gezellig, maar volgende keer mag ons plekje wel wat egaler! Vervelende boomstronken en ongelijke bosgrond....

Ik vind het wel jammer dat de sfeer niet meer zo is als in de beginjaren, het is toch allemaal wel wat groter en commercieler geworden, maar op zich was het wel weer leuk.



Trouwens, weet niet of het jullie opgevallen was, maar ik hoorde van veel bezoekers dat er nauwelijks plek was om te schuilen tegen de regen. Dus nergens overdekte plekken waar je gewoon kon wachten zonder iemand in de weg te staan.



En nu ben ik toch echt heel moe, dus zal maar eens mijn heerlijke bedje induiken!
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat klopt. Wij hebben een aantal mensen onder onze luifel gehad die helemaal doorweekt waren en even een beetje konden opdrogen/warmen bij het vuur. Eentje was er zo doorweekt dat de damp van hem afsloeg.



En idd, groter en commerciëler. Al hebben wij daar als re-enacters niet zoveel last van. Wij doen ons eigen ding met onze groep.

We hadden een prima plek, alleen nog weer kleiner dan vorig jaar waardoor demo's steeds moeilijker worden.

En ja, 's nachts....vooral de zaterdagnacht had ik met liefde(want het is natuurlijk een evenement met veel liefde, verdraagzaamheid en gezelligheid ) een aantal mede re-enacters de nek omgedraaid en mijn kinderen die zich het leplazarus schrokken met mij. Het was de eerste keer dat we er 's nachts ook stonden, normaal gesproken logeren we in de buurt. Maar het was meteen ook de laatste keer. Rekening houden met je medemens kan zeer moeilijk zijn blijkbaar. Zeker als je wel verwacht dat er tot in den treure wèl rekening met jou gehouden wordt.



Maar het was leuk, het was gezellig en volgend jaar slapen we weer ergens anders.
Alle reacties Link kopieren
Luna, slapen jullie dan ook echt op het terrein zelf in jullie schotse tentjes? Wel fijn dat dit mogelijk is.



Ik vraag me nog steeds af hoeveel standhouders er nog ín hun kraam/stand slapen of in hun auto/bus. Ik heb begrepen dat het streng verboden is om op de parkeerplaats te overnachten, maar hoe zit het met het terrein zelf? Is het dan nog erg levendig 's nachts?
Alle reacties Link kopieren
Ja, we slapen op het terrein zelf.



Het is 's nachts nog best levendig. De meeste re-enacters blijven sowieso slapen en ook een groot aantal standhouders.

En levendig is helemaal niet erg. Mensen die praten, zingen en wat muziek maken is allemaal gezellig, dat is op de meeste evenementen zo. Maar zaterdagnacht liep het gewoon de spuigaten uit. Onze kinderen slapen normaal gesproken overal doorheen, op donderdagavond/nacht soundchecken met Rammstein, geen zuchtje pijn; Vrijdagavond Scrum, ze sliepen er dwars doorheen. Maar van je mede-re-enacters, die zelf de mond vol hebben over rekening houden met elkaar en niet zoveel herrie produceren om kinderen en dieren niet bang te maken mag je toch wel verwachten dat ze zelf hun decibellen ook een beetje in de gaten houden en niet tot 04.00 's nachts sektarisch lopen gillen, krijsen, trommelen enzovoort.

Bovendien vind ik het ook niet "professioneel". Je wordt als re-enacter betaald voor evenementen, als je nachtenlang doordweilt en je bezat sta je de volgende ochtend niet fris en fruitig je publiek te woord maar lig je in je tent te meuren.
Alle reacties Link kopieren
Up.



Topic eens nieuw leven inblazen?



Afgelopen weekend was het weer Phantasium in Eindhoven.

Het weekend daarvoor de Gothic & Fantasy Beurs in Rijswijk. Alleen Phantasium gedaan met de stand. Leuk evenement, maar wel erg rustig. Rijswijk was naar verluid erg stil en slecht voor standhouders qua omzetten.

Nog mensen van hier naar een van beide of beide beurzen geweest?



16 & 17 april natuurlijk weer de Elf Fantasy Fair, de grootste van Nederland. Wie gaat er naartoe?
Alle reacties Link kopieren
Nee, wij niet. Ons eerste evenement is dit seizoen Keltfest.



Maar we hebben een maand geleden al wel een kampement gedraaid, opnames voor een programma van SBS6. Het was gruwelijk koud, hopelijk wordt het een beetje leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven