Entertainment alle pijlers

Het Familiediner

05-07-2011 09:40 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook het familiediner gezien gisteravond?

Wat een éérlijke man, die broer met de 2 zussen. Lompe man, maar vanaf het eerst moment gelijk al heel open en eerlijk.

Mooie man is dat.

De tweede familieruzie snap ik echt niet. Er kan van alles gebeurd zijn, en zonder te oordelen over het ontstaan van de ruzie: hoe kun je als ouders nu je kind op deze manier afwijzen?? Ik snap echt eerlijk waar niet hoe je als ouders die deur zo dicht kunt gooien. Kijk, meedoen aan het programma hadden ze al gedaan, dus het verhaal wordt toch al verteld op tv. Dat kan het niet zijn toch?

Het komt waarschijnlijk van de vader af denk ik, stijfkop. Wat jammer dat ze deze kans hebben laten schieten!!
Familiediner is leuk net zoals de presentator Bart van Leeuwen.

Het leukste vind ik de afleveringen waar mensen niet huichelen en openlijk uitkomen voor hun woede van waaruit ze zeggen "nee, er valt nog niks goed te maken, ook niet voor de tv".

Die uitzendingen vind ik keigoed want er wordt veel te veel gehuicheld in Nederland.
Ik kijk het ook altijd graag, wist niet dat het er al weer was, was het geen herhaling ?

Ik heb door omstandigheden ook geen contact meer met mijn familie. Denk niet dat ik ermee op tv zou willen komen. Bart zou ik wel willen ontmoeten, leuke man. Soms denk ik wel eens als de deurbel gaat, ik zie er niet uit, hoop niet dat zo'n programma voor mijn deur staat.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Herhaling weet ik niet, ik zie ze nooit allemaal, maar had deze in ieder geval nog niet eerder gezien. Je kon wel op de website kijken voor hoe het verder is gegaan met de families, en dat was gewoon actueel, dus wellicht toch nieuwe serie afleveringen.

haha! nee ik ben aan de deur ook niet altijd in beste doen. De kans dat Bert bij mij aan de deur staat is erg klein, aangezien ik geen ruzie heb met familie e.d..

Joh Mylene, wil je erover vertellen of liever niet?
Jeetje MV, wat heftig zeg! Ik weet natuurlijk niet wat er gebeurd is maar ik kan me er geen voorstelling bij maken!

Overigens is dit wel een herhaling, geloof dat er in 't najaar weer nieuwe afleveringen komen. Tsja, ben een trouwe Bert van Leeuwen-volger op twitter, hihi
quote:marthesyl schreef op 05 juli 2011 @ 10:08:

[...]

Joh Mylene, wil je erover vertellen of liever niet?

Ach, het is het niet waard. De familie van mijn vader hebben mijn moeder de schuld van zijn dood gegeven en daardoor het contact verbroken. Mijn broertje is overleden. Mijn oma heeft verzwegen dat er nog familie was dus die ken ik niet. Mijn moeder heeft in mijn ogen mij iets geflikt op dit forum dus die zie ik niet meer. Oja oma ook niet, moeilijk verhaal. Oh en een nicht waar ik close mee was maar onderling niet erg lekker gegaan met verkoop van huis.

Ja verder ben ik nu enigskinds dus verder geen familie.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Joh Mylene, dat is nogal wat. Wat heftig ook over de schuld neerleggen bij je moeder. Dat is nogal wat.

Je hebt nogal wat meegemaakt, ik weet gewoon even niet goed hoe te reageren (ik wilde zeggen dat het idd 4 herhalingen zijn vanaf gisteren en dan in oktober nieuwe serie, maar dat valt nu even een beetje in het niet).

Welke drijfveer zouden jouw familieleden nou hebben om er zo'n potje van te maken met elkaar? En wat triest dat je broertje is overleden. Is dat al lang geleden gebeurd en had je daar wel een goede band mee? Ik hoop dat je goede vrienden hebt die je als familie kunt beschouwen!! Of een leuke schoonfamilie (ja, dat bestaat).

Ik heb een stopwoordje ontdekt... sorry. Het is nogal wat....
Ja, gisteren ook gekeken, ik kijk vaak.

Hier ook geen contact meer met familie. Maar daar zal zo'n programma niets aan kunnen veranderen, dat zijn (diepliggende) omstandigheden waar een grote verandering voor nodig zal zijn. En dat zie ik niet gebeuren.

MV, heftig. Sterkte.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:marthesyl schreef op 05 juli 2011 @ 10:28:

Joh Mylene, dat is nogal wat. Wat heftig ook over de schuld neerleggen bij je moeder. Dat is nogal wat.

Je hebt nogal wat meegemaakt, ik weet gewoon even niet goed hoe te reageren (ik wilde zeggen dat het idd 4 herhalingen zijn vanaf gisteren en dan in oktober nieuwe serie, maar dat valt nu even een beetje in het niet).

Welke drijfveer zouden jouw familieleden nou hebben om er zo'n potje van te maken met elkaar? En wat triest dat je broertje is overleden. Is dat al lang geleden gebeurd en had je daar wel een goede band mee? Ik hoop dat je goede vrienden hebt die je als familie kunt beschouwen!! Of een leuke schoonfamilie (ja, dat bestaat).

[afbeelding]

Dank jullie.

Mijn broertje is op zijn 16e overleden na 10 jaar in coma te hebben gelegen.

Ik ben nu vrijgezel dus helaas geen schoonfamilie. Ja ik had ook graag heel veel broers en zussen gehad willen hebben. Heb gelukkig lieve vriendinnen. Ja verder snap ik de familie van mijn vader ook niet. Ze hebben naast mijn moeder ook mij erg gekwetst om nooit meer contact op te nemen. Toen hadden zij het een keer zwaar en mailde mij maar op hun voorwaarde wilde ik het niet. Verder als je al vanaf je 12e geen contact meer heb, is het niet leuk maar je went eraan. Alleen met kerst heb ik het vaak moeilijk. Maar ook die dagen kom ik altijd wel weer goed door. Maar dan heb je het gevoel van gemis.

Mijn moeder heeft al zo lang altijd zelf afspraken met kerst dat ik toch niet in haar leven pas dus dat is gewoon een kwestie van accepteren. Nu geen contact meer met haar maar ook dat ik haar zag was er geen plek voor mij. Ach, leuk is echt anders maar that's life, leren accepteren. Zou het anders niet weten hoe dit te handelen.
Elmer: soms zijn het juist zo dat de meest heftige ruzies op het familiediner dan wel opgelost lijken te kunnen worden.

Al is 'opgelost' misschien een groot woord, maar er is in ieder geval een stap gezet richting een genormaliseerde manier van omgang met elkaar.

Soms zijn het de kleinste meningsverschillen waar mensen dan níet overheen kunnen stappen.

Vaak beseffen stijfkoppen echt wel dat ze niet slim bezig zijn.... 1 moedig helder moment en de eerste stap is gezet.

Zelf kan ik me eigenlijk niets bij familieruzie voorstellen. Het contact aan mijn kant van de familie is niet overdreven warm, maar we kunnen wel op elkaar rekenen. Mijn broer spreek ik weinig, maar van ruzie is geen sprake verder. Dat maakt het voor mij misschien lastig om me erin te verplaatsen.

Soms overkomt het je, denk ik.
@Marthesyl, het is bij ons geen kwestie van ruzie. Was het dat maar, dan zou het misschien wel opgelost kunnen worden. Als je ziet om wat voor kleine dingetjes mensen soms ruzie hebben gehad en elkaar dan jaren niet meer zien, zou ik soms weleens willen dat het zoiets simpels was.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Gelieve niet mijn postings te quoten, denk dat het qua herkenbaarheid beter is over een uurtje te verwijderen.

Alvast bedankt.
Mylene: ik vind het knap hoe je er mee omgaat. Je klinkt echt heel 'wijs'. Knap dat je het kunt accepteren, wellicht ben je een lange weg gegaan.

Ik snap niet dat de familie van je vader niet aan jou gedacht heeft toen ze jouw moeder beschuldigden. Je was een kind! Wat dachten ze nou? Een kind dat ook al veel meegemaakt moet hebben met een vroeg overleden vader en een broertje dat in coma lag. Als buitenstaanders al compassie met je hadden (hoop ik dan), waarom zij als familie dan niet??!!

Ik kan daar gewoon niet bij met m'n hoofd.

Blijkbaar is je moeder ook een 'bijzondere' vrouw als ze geen plaats in haar leven heeft voor haar eigen kind. Daar heb je vast je hele leven al mee te maken gehad, als ze zo in elkaar steekt. Het lijkt me dat je dat als kind heel erg op jezelf betrokken moet hebben, dat je dacht dat dat aan jou lag. Ik hoop uiteraard van niet, en volgens mij zie je het nu gelukkig ook niet meer zo.

Wat beweegt die mensen toch om zo kil te zijn tegen hun eigen familie...

Je verdient in ieder geval veel beter Mylene!! Jij hebt je portie al wel gehad, vanaf nu voorspel ik alleen nog góede dingen in je leven!
Ik heb je quote even verwijderd.
@Elmervrouw: toch snap ik nooit dat mensen over die onenigheid niet heen kunnen stappen. Blijkbaar is er bij jou iets heel heftigs aan de hand, maar ik kan me eerlijk gezegd niets voorstellen wat zó erg is dat het nooit meer goed kan komen.
quote:marthesyl schreef op 05 juli 2011 @ 11:01:

Mylene: ik vind het knap hoe je er mee omgaat. Je klinkt echt heel 'wijs'. Knap dat je het kunt accepteren, wellicht ben je een lange weg gegaan.

Ik snap niet dat de familie van je vader niet aan jou gedacht heeft toen ze jouw moeder beschuldigden. Je was een kind! Wat dachten ze nou? Een kind dat ook al veel meegemaakt moet hebben met een vroeg overleden vader en een broertje dat in coma lag. Als buitenstaanders al compassie met je hadden (hoop ik dan), waarom zij als familie dan niet??!!

Ik kan daar gewoon niet bij met m'n hoofd.

Blijkbaar is je moeder ook een 'bijzondere' vrouw als ze geen plaats in haar leven heeft voor haar eigen kind. Daar heb je vast je hele leven al mee te maken gehad, als ze zo in elkaar steekt. Het lijkt me dat je dat als kind heel erg op jezelf betrokken moet hebben, dat je dacht dat dat aan jou lag. Ik hoop uiteraard van niet, en volgens mij zie je het nu gelukkig ook niet meer zo.

Wat beweegt die mensen toch om zo kil te zijn tegen hun eigen familie...

Je verdient in ieder geval veel beter Mylene!! Jij hebt je portie al wel gehad, vanaf nu voorspel ik alleen nog góede dingen in je leven!

Lieve woorden en zo waar.

Nou accepteren is een groot woord, moet denk ik er nog wel wat hulp bij krijgen. Het doet gewoon pijn. Het is niet anders, dat is een betere bewoording. Ja die familie snap ik ook niet, daar ben ik wel klaar mee, wat een pijn hebben ze mij gedaan. En dan na tig jaar een brief sturen dat ze wel contact willen maar wel met een lijstje eisen, nou ik dacht het niet. In mijn rotte leven hebben ze mij gewoon laten vallen dus niet als een nicht mijn hulp kan gebruiken dat ik dan mag komen opdagen.

Nee, de kant van mijn vader hoef ik nooit meer te zien. De kant van mijn moeder vind ik jammer dat ik die niet ken maar ja, ik weet niet beter.

Als ik het moeilijk heb dan lees ik al die topics over nare familie en schoonfamilie. Wat ik al zei, mis het uiteraard wel als je bij vriendinnen ziet hoe leuk het is.
Het is goed om te horen dat je je gevoel voor eigenwaarde in ieder geval niet verloren bent. Wat raar van die brief.

Wees er in ieder geval van overtuigd dat niets hiervan aan jou ligt, je hebt 'gewoon' pech gehad met je familie. Het is nog knap dat jouw persoonlijkheid toch zo sterk is dat jij je niet zo bijzonder gedraagt als zíj doen.

Ik zie bij anderen dat het heel leuk kan zijn, maar ik zie ook hoeveel narigheid en discussie het kan geven. Soms denk ik dat het maar beter is om je familie níet te zien dan om ze wel te zien maar altijd onenigheid te hebben.
Het zijn herhalingen. Vanaf oktober komen er 8 nieuwe afleveringen.
Ik kan me er trouwens niets bij voorstellen dat je ruzie hebt met je ouderserg dat je elkaar tegenkomt op feestjes en elkaar dan doodoodzwijgt..
quote:marthesyl schreef op 05 juli 2011 @ 11:37:

Ik zie bij anderen dat het heel leuk kan zijn, maar ik zie ook hoeveel narigheid en discussie het kan geven. Soms denk ik dat het maar beter is om je familie níet te zien dan om ze wel te zien maar altijd onenigheid te hebben.Ja dat hou ik ook maar zoveel mogelijk voor mij, dan is het allemaal beter te handelen.
Moeilijk hoor Mylene, ik kan niet zomaar opeens je zus worden he... ik hoop dat je lieve mensen om je heen hebt die op die moeilijke momenten er voor je zijn!
Aparte uitzending gister he. Vond het wel geweldig dat alles is bijgelegd. Liever dit soort stories die goed aflopen dan dat ze weigeren te komen.

Wat zo prettig is van het programma is dat je op hun site kunt nalezen en soms nazien hoe het nu met hun gaat. Want het is ook wel eens voorgekomen, wel vaker, dat ze wel naar het diner gaan en de dag erna toch kiezen om toch geen contact meer te hebben. Of dat het toch niet helemaal meer goed is gekomen.

Maar in dit geval wel goed verlopen. Leuke aflevering.
Toevallig Familiediner gezien, wat moet je denken van die moeder die over haar eigen dochter voor de tv zegt: "Ik heb er niets mee". Vond het best hard en grof. De oudste, die was leuk en aardig, volgens moeder, maar de jongste had ze niets mee en voor haar hoefde het ook niet goed te komen. Vond de jongste dochter best leuk en eerlijk.
Ik heb het ook gezien, en was best geschokt over de reactie van de moeder. Inderdaad "ik heb er niets mee", dat zeg je toch niet. Maar ik denk dat dat toch een houding was, iets dat ze zichzelf heeft aangepraat om er niet meer mee te zitten? Want later moest ze wel erg huilen, en bleek ook dat ze zich erg gekwetst voelde door dingen die haar dochter vroeger tegen haar had gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven