Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

20-06-2019 07:15 3073 berichten
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.


Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wijnand en Thysa hadden het over het plan van die tas van Juani het het eventuele gebruik van hun schildering dus duidelijk was het ook al vooraf op een of andere manier besproken.
Alle reacties Link kopieren
baukje schreef:
22-08-2019 08:03
Wijnand en Thysa hadden het over het plan van die tas van Juani het het eventuele gebruik van hun schildering dus duidelijk was het ook al vooraf op een of andere manier besproken.
Dat zou mooi zijn.
Beter voor beide partijen.
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
21-08-2019 23:07
😤😤
Ach komop, denk je dat echt? Heb je Juani ooit boos of verbolgen gezien? Misschien 1 keer, toen ze vertelde dat ze klaar was met de Ruttens.
baukje schreef:
22-08-2019 08:03
Wijnand en Thysa hadden het over het plan van die tas van Juani het het eventuele gebruik van hun schildering dus duidelijk was het ook al vooraf op een of andere manier besproken.
Precies en ze zijn mans genoeg om te zeggen dat ze het niet willen . Ze verblijven notabene in huis bij de twee J’s dus het zal echt wel besproken zijn .
whateverever schreef:
21-08-2019 22:53
Dat is nog wat anders als met andermans veren pronken.
Maar dat ziet de jury toch ook? Krijgen ze geen credits voor hoor.
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
22-08-2019 08:10
Ach komop, denk je dat echt? Heb je Juani ooit boos of verbolgen gezien? Misschien 1 keer, toen ze vertelde dat ze klaar was met de Ruttens.
Misschien omdat de productie zegt van “Wees maar goed boos daarover” om het programma op te leuken.
Tussen haar en Elisa valt toch niets te winnen qua verbetering contact.
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
22-08-2019 08:16
Maar dat ziet de jury toch ook? Krijgen ze geen credits voor hoor.
Dat is ook waar.
We zullen zien wie deze opdracht wint.
Speelkaarten nemen wel weinig plaats in beslag, dat is een voordeel voor M en D.
whateverever schreef:
21-08-2019 22:53
Dat is nog wat anders als met andermans veren pronken.
Misschien vinden Thysa en Wijnand het wel een compliment dat hun kunstwerk al gekopieerd wordt . In Nederland zat souvenirs met de zonnebloemen van van Gogh er op . Het is tenslotte hun kunstwerk wat dan polopos op de kaart zet .
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
22-08-2019 08:22
Misschien vinden Thysa en Wijnand het wel een compliment dat hun kunstwerk al gekopieerd wordt . In Nederland zat souvenirs met de zonnebloemen van van Gogh er op . Het is tenslotte hun kunstwerk wat dan polopos op de kaart zet .
💡
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het kaartspelidee wel leuk :)
Alle reacties Link kopieren
Foodisgood schreef:
22-08-2019 10:49
Ik vind het kaartspelidee wel leuk :)
Smaken verschillen, ik vind nogal oubollig van zo’n jong stel :hihi:
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
22-08-2019 11:28
Smaken verschillen, ik vind nogal oubollig van zo’n jong stel :hihi:
Precies, echt iets voor bridgende oudjes ;-D
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
22-08-2019 11:28
Smaken verschillen, ik vind nogal oubollig van zo’n jong stel :hihi:
Het is misschien niet hip maar wel praktisch, niet groot en makkelijk mee te nemen.
Dat is waarschijnlijk ook belangrijk voor de jury.
Bloempot lijkt me ook niet praktisch aangezien een groot deel van de toeristen met prijsvechters en alleen met handbagage vliegt waardoor alle bagage in die vakken gepropt moet worden. Krak zei het aardewerk.

Een strandtas vind ik idd wel 'n leuk idee, maar het ontwerp is suf met zo'n plaatje in het midden erop ipv volledig bedrukt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-08-2019 11:43
Precies, echt iets voor bridgende oudjes ;-D
:biggrin: zo’n beeld krijg ik er ook bij
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
En als ik aan souvenirs denk, denk ik aan iets leuk /moois van een bepaalde streek. Zo’n kaartspel is niet mooi genoeg en ik speel zelf ook geen kaarten.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-08-2019 11:43
Precies, echt iets voor bridgende oudjes ;-D
Welke doelgroep kijkt tv ?
Precies.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
22-08-2019 11:47
En als ik aan souvenirs denk, denk ik aan iets leuk /moois van een bepaalde streek. Zo’n kaartspel is niet mooi genoeg en ik speel zelf ook geen kaarten.
Ik koop alleen koelkastmagneten.
Waarom maakt niemand dat van Polopos ?
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
22-08-2019 11:50
Ik koop alleen koelkastmagneten.
Waarom maakt niemand dat van Polopos ?
Dit inderdaad! Elke vakantie een magneet uitkiezen. En volgens mij zijn er best veel gezinnen met die 'traditie'
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
22-08-2019 11:50
Ik koop alleen koelkastmagneten.
Waarom maakt niemand dat van Polopos ?
Dat was volgens mij het eerste idee van Donna en Mark, maar dat hebben ze aan de kant geschoven
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik ken ook mensen die elk jaar nieuwe kalender kopen in vakantieland, om het jaar erop nog te kunnen nagenieten van mooie foto's. Er zijn genoeg mooie foto's gemaakt dacht ik zo. Ook hoorde ik van iemand die elk jaar een keukenschort koopt van vakantie land. Dat zijn dingen die makkelijker meegaan in de bagage. En ja, de souvenirs kopende generatie is toch vaak iets ouder. Leuke doos koekjes of chocolade met polopos foto's oid zal ook leuk zijn. Maar die simpele bidons voor 6 euro verkopen, zal geen geweldige handel zijn Donna.
Je ziet thysa aarzelen, heb het net terug gekeken. Als wynand T-shirt voorstelt zegt ze, dan hebben we 2 dingen met ons schilderij erop. Wynand zegt dan, wij hebben dan toch wel een voorsprong.

Zelf denk ik dat juani het gevraagd heeft en ze te snel ja hebben gezegd, en nu balen omdat ze ook zelf wel een T-shirt willen laten maken met die print, maar niet goed meer nee tegen juani durven te zeggen omdat ze er bij in wonen en wasmachine mogen gebruiken etc.

Maar vindt het niet netjes dat juani hun schilderij daar voor zou willen gebruiken, als is een idee van een strandtas wel leuk! Maar druk er dan een leuke foto van polopos op
redbulletje schreef:
22-08-2019 11:45


Een strandtas vind ik idd wel 'n leuk idee, maar het ontwerp is suf met zo'n plaatje in het midden erop ipv volledig bedrukt.
Eens volledig bedrukken is mooier dan zo’n plaatje in het midden er op geplakt .
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
21-08-2019 22:27
Ik wil Christiaan achter het behang plakken.
Ik ook. Hard werken ik denk niet wat hij weet wat dat werkelijk is.
Alle reacties Link kopieren
absie schreef:
19-08-2019 19:55
Hier staat dat het op 23-08-2019 is afgelopen.

https://www.spanjevandaag.com/18/08/201 ... et-winnen/
Die link klopt niet:vanavond (22-08-19) is aflevering 39 er zijn in totaal 44 afleveringen dus 29 augustus is de laatste aflevering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven