Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

20-06-2019 07:15 3073 berichten
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.

Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En de familie Rutten is een crowdfunding begonnen!

https://www.facebook.com/(...)M4DWuQxND4&__tn__=-R
Account2 schreef:
22-08-2019 19:59
Het begon zeker eerder...eerst die sportafspraak waar de Ruttens niet voor uitgenodigd waren...daar was Elisa niet zo over te spreken maar tegen de hele groep had ze haar onvrede uitgesproken...toen kreeg ze al scheve ogen en dat was de aanzet voor Juani om te roddelen. Later bij de Spaanse les begon Juani een soort van jaloers te reageren...omdat Elisa volgens haar al goed sprak...dus vond ze het overbodig dat Elisa daar was...en zei ze letterlijk: Wat doet zij hier? Laat ook eens iemand anders shinen!! (pfffff....ik heb echt helemaal niks met dat mens).
De verdeling van het geld voor het feest was een issue en het overleg over dat feest dat uit de hand liep.
Account2 schreef:
22-08-2019 19:59
Het begon zeker eerder...eerst die sportafspraak waar de Ruttens niet voor uitgenodigd waren...daar was Elisa niet zo over te spreken maar tegen de hele groep had ze haar onvrede uitgesproken...toen kreeg ze al scheve ogen en dat was de aanzet voor Juani om te roddelen. Later bij de Spaanse les begon Juani een soort van jaloers te reageren...omdat Elisa volgens haar al goed sprak...dus vond ze het overbodig dat Elisa daar was...en zei ze letterlijk: Wat doet zij hier? Laat ook eens iemand anders shinen!! (pfffff....ik heb echt helemaal niks met dat mens).
De verdeling van het geld voor het feest was een issue en het overleg over dat feest dat uit de hand liep.
Misschien dat het botst omdat het beide wel wat dominate dametjes zijn :biggrin:
chocolol schreef:
22-08-2019 20:55
Misschien dat het botst omdat het beide wel wat dominate dametjes zijn :biggrin:
Idd beide haantjes hennetjes ;-D
Voor iedereen een groene tuin
Het begon bij John. Die moest Elisa vanaf begin niet. Hij vond haar te druk en teveel kletsen, dat houdt maar van het werk af. Hij lult trouwens wel tegen Brian als een vrouw, maar dat terzijde. Juani vond het eerst wel leuk, maar het viel haar erg tegen dat Elisa beter Spaans sprak, al snel kontakt had met inwoners en nog beter gebekt was dan zij, zodat ze niet kon shinen (ze had misschien gehoopt net als de Marije vorig jaar de tolk te zijn van de niet Spaans sprekende groep, dan was zij het belangrijke middelpunt geweest). Maar toch liet ze wel Demi haar haren verven. Fam Rutten doet alles samen, dat stemt haar jaloers, want haar man wil haar er niet bij hebben, ze blijft alleen op camping achter, krijgt klachten over haar loslopende en schijtende honden en zoonlief toont geen enkele interesse. Als ze merkt dat anderen de grote mond van Elisa ook zat zijn, probeert ze hen naar haar kant over te halen en dan Rutten te isoleren. Dat is aardig gelukt. En Elisa met haar botte gedrag maakt het er niet beter op. Dat is denk ik in notendop het conflict.
Heerlijk dat invullen voor Juani ze is jaloers op Elisa haar Spaans , het feit dat haar zoon er niet woont . Misschien klikt het gewoon niet tussen die twee hè heb je wel eens .
Er is geen enkel souveniertje wat ik mee zou nemen trouwens .
Bloempot sneuvelt , T-shirt of tas zou ik niet dragen , kaarten in een la leggen en dat doosje met drie vakjes zou ik ook niet in mijn kamer willen .
grasklokje schreef:
22-08-2019 21:15
Het begon bij John. Die moest Elisa vanaf begin niet. Hij vond haar te druk en teveel kletsen, dat houdt maar van het werk af. Hij lult trouwens wel tegen Brian als een vrouw, maar dat terzijde. Juani vond het eerst wel leuk, maar het viel haar erg tegen dat Elisa beter Spaans sprak, al snel kontakt had met inwoners en nog beter gebekt was dan zij, zodat ze niet kon shinen (ze had misschien gehoopt net als de Marije vorig jaar de tolk te zijn van de niet Spaans sprekende groep, dan was zij het belangrijke middelpunt geweest). Maar toch liet ze wel Demi haar haren verven. Fam Rutten doet alles samen, dat stemt haar jaloers, want haar man wil haar er niet bij hebben, ze blijft alleen op camping achter, krijgt klachten over haar loslopende en schijtende honden en zoonlief toont geen enkele interesse. Als ze merkt dat anderen de grote mond van Elisa ook zat zijn, probeert ze hen naar haar kant over te halen en dan Rutten te isoleren. Dat is aardig gelukt. En Elisa met haar botte gedrag maakt het er niet beter op. Dat is denk ik in notendop het conflict.
Zelden zoveel aannames in een post gelezen
Dat van het Spaans heeft ze letterlijk toegegeven, dat ze teleurgesteld was dat Elisa het beter kon spreken. Van haar zoon is inderdaad interpretatie. Ze bleef hameren op het gezellige kamertje voor haar zoon en was super teleurgesteld dat hij echt niet van plan was daar te komen logeren voor wat langere tijd. En het prima naar de zin had zonder moeder en alleen kokkie miste. Als moeder kan ik me dan jaloersheid goed voorstellen.
Yildizlar schreef:
22-08-2019 21:39
Heerlijk dat invullen voor Juani ze is jaloers op Elisa haar Spaans , het feit dat haar zoon er niet woont . Misschien klikt het gewoon niet tussen die twee hè heb je wel eens .
Wanner Juani tijdens Spaanse les zich loopt te ergeren dat Elisa er is omdat ze volgens haar al goed Spaans spreekt....en zegt "Laat iemand anders ook eens shinen!", kom je op mij als jaloers over ja....
AliM schreef:
22-08-2019 20:13
En de familie Rutten is een crowdfunding begonnen!

https://www.facebook.com/(...)M4DWuQxND4&__tn__=-R
Dat is geen crowdfunding maar een bedelactie.
Account2 schreef:
22-08-2019 21:44
Wanner Juani tijdens Spaanse les zich loopt te ergeren dat Elisa er is omdat ze volgens haar al goed Spaans spreekt....en zegt "Laat iemand anders ook eens shinen!", kom je op mij als jaloers over ja....
Het gaat om het totaalplaatje van Elisa, dat ergernis opwekt. Haar gedram en dominantie,
Hoe komt het toch dat alle koppels zich tegen haar hebben gekeerd?
Fossa schreef:
22-08-2019 21:45
Dat zijn de meeste crowdfunding volgens mij.
Bergje65 schreef:
22-08-2019 22:08
Het gaat om het totaalplaatje van Elisa, dat ergernis opwekt. Haar gedram en dominantie,
Hoe komt het toch dat alle koppels zich tegen haar hebben gekeerd?
Ik reageerde op Yildizar (ik schrijf vast de naam verkeerd) die vond et een aanname dat Juani jaloers was op het Spaans van Elisa.
De link over de bedelactie is op Facebook niet meer te zien.
Account2 schreef:
22-08-2019 22:21
Ik reageerde op Yildizar (ik schrijf vast de naam verkeerd) die vond et een aanname dat Juani jaloers was op het Spaans van Elisa.
Dat vind ik ook. Ze is eerlijk en heeft het hart op de tong. Elisa zat teveel in haar comfort zone in het begin.
Bergje65 schreef:
22-08-2019 22:29
Dat vind ik ook. Ze is eerlijk en heeft het hart op de tong. Elisa zat teveel in haar comfort zone in het begin.
Daarin zit Elisa nog steeds maar dan met haar man, zoon en schoondochter.
De andere deelnemers houden zich daar wijselijk van weg.
VivaYfke schreef:
22-08-2019 22:22
De link over de bedelactie is op Facebook niet meer te zien.
Jawel hoor
Fossa schreef:
22-08-2019 21:45
Wat stond er in dan en waarvoor bedelen ze? De link is niet meer te bekijken.
De close-ups van het 'stoeien en knuffelen in zee' hadden van mij niet gehoeven.....
Ik denk dat elisa zich iets bescheidener op had moeten stellen in het begin. Ik herken van mezelf dat nieuwe vriendschappen, met types als elisa, altijd kortdurend zijn. Om een of andere reden laat ik me in het begin altijd meeslepen en als ik dan op de rem trap, omdat het me benauwd, komt er ruzie. Vaak is het bij types als elisa alles of niks denk ik. En dat andere mensen evt een tussenweg kennen, dat snappen ze niet.
Bergje65 schreef:
22-08-2019 22:29
Nou jij noemt dat eerlijk...ik vind haar behoorlijk roddelen. Van de twee vind ik geen van beiden erg aangenaam...het zouden zeker geen vriendinnen van mij zijn.
redbulletje schreef:
22-08-2019 22:34
Wat stond er in dan en waarvoor bedelen ze? De link is niet meer te bekijken.
Op de spoilertopic staat een andere link van de crowdfunding.
https://getfunded.nl/campagne/7139-camp ... 2wI6I5mx3E

Deze dus.
Account2 schreef:
22-08-2019 22:39
Nou jij noemt dat eerlijk...ik vind haar behoorlijk roddelen. Van de twee vind ik geen van beiden erg aangenaam...het zouden zeker geen vriendinnen van mij zijn.
Als ik als deelnemer in Polopos zat zou ik liever bevriend zijn met Juani.
In het dagelijks leven met geen van beiden.
Zelfs in zo’n situatie waar je met elkaar deels opgescheept zit is Elisa me te dominant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven