Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

20-06-2019 07:15 3073 berichten
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.


Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
22-08-2019 11:50
Ik koop alleen koelkastmagneten.
Waarom maakt niemand dat van Polopos ?
Ik neem een steen mee. Heb al een bak vol van over de hele wereld.
Alle reacties Link kopieren
baukje schreef:
22-08-2019 08:03
Wijnand en Thysa hadden het over het plan van die tas van Juani het het eventuele gebruik van hun schildering dus duidelijk was het ook al vooraf op een of andere manier besproken.
Maar ik kreeg niet het idee dat ze toestemming hadden gegeven om hun tekening te gebruiken. Het kwam over alsof het terloops ter sprake is geweest. Zo van .. miskien eine tasj oufzoew en dhan zjouw tekening er up :D
Niet een rechtstreeks Ik wil jouw tekening gebruiken mag dat. Je merkt niet veel aan ze maar ik meende toch te zien dat Wijnand wat geïrriteerd er over was.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
22-08-2019 08:14
Precies en ze zijn mans genoeg om te zeggen dat ze het niet willen . Ze verblijven notabene in huis bij de twee J’s dus het zal echt wel besproken zijn .
Ik denk van niet. Je ziet ze alleen maar in hun camper. Krijg een beetje het idee dat het in scene was gezet. En als dat het niet was waren ze er maar hééél kort :D
Alle reacties Link kopieren
De strandtas vind ik op zich wel een heel leuk idee. Maar niet met een gejatte tekening. En idd, niet zo klein.
Bloempotje.. op zich leuk maar alleen als er ook echt een print zou zijn die bekend is. Zoals ons delfsblauw of de moorse tegels. Maar dat heeft Polopos niet zo ver ik weet. Het dorp heeft wel een wapen toch? Dat zou dan kunnen.
Het bbq bakje met het Poloperiaanse wapen er op zou ook leuk zijn. Maar de tekening is prachtig en t shirts met die print vind ik top.
De kaarten.. aardig bedacht maar als de herder er niet meer is? Een souvenir moet niet volgend jaar al niets meer betekenen. Nee, dit wordt 'm niet.
Bekers met plaatje, bordjes, t shirts, bbq bakje, koelkast magneet, echt genoeg te bedenken lijkt me. Het moet makkelijk te produceren zijn, blijvend en niet te duur. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Als de tas zou worden uitgekozen en ze geld krijgen voor het maken ervan zal Thysa er ook wel wat van krijgen. Ze is per slot van rekening een kunstenares met een website.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens nu al van de derde Poloperiaanse inwoner iets over de wijn gehoord. Waarom wordt daar niets mee gedaan? Er lijkt wijn genoeg gemaakt te worden.
Etiket met vast logo, het wapen bv, en dan per leverancier de naam er onder. Dus Vino de Polopos "plaatje" vino de Gonzales of vino de Alvarez. Hoeft niemand zijn eigen wijn te veranderen of aan te passen, geen mengen nodig en heel exclusief.
GroenTuintje schreef:
22-08-2019 11:28
Smaken verschillen, ik vind nogal oubollig van zo’n jong stel :hihi:
Het hele dorp is oubollig dus dat komt goed uit :-D
Maar je verwacht het inderdaad niet van die twee, aan de andere kant zie ik daar geen hordes jongeren op vakantie gaan dus misschien is er wel over nagedacht :idee:
aloha66 schreef:
22-08-2019 16:09
Ik heb trouwens nu al van de derde Poloperiaanse inwoner iets over de wijn gehoord. Waarom wordt daar niets mee gedaan? Er lijkt wijn genoeg gemaakt te worden.
Etiket met vast logo, het wapen bv, en dan per leverancier de naam er onder. Dus Vino de Polopos "plaatje" vino de Gonzales of vino de Alvarez. Hoeft niemand zijn eigen wijn te veranderen of aan te passen, geen mengen nodig en heel exclusief.
Om wijn te exporteren moet het een Europees keurmerk hebben las ik hier ergens .
aloha66 schreef:
22-08-2019 16:09
Ik heb trouwens nu al van de derde Poloperiaanse inwoner iets over de wijn gehoord. Waarom wordt daar niets mee gedaan? Er lijkt wijn genoeg gemaakt te worden.
Etiket met vast logo, het wapen bv, en dan per leverancier de naam er onder. Dus Vino de Polopos "plaatje" vino de Gonzales of vino de Alvarez. Hoeft niemand zijn eigen wijn te veranderen of aan te passen, geen mengen nodig en heel exclusief.
Een paar weken geleden is dat hier ook ter sprake gebracht, maar het mag niet ivm het ontbreken van het keurmerk.
Aan de invoer van producten zijn regels verbonden en daar voldoet de wijn uit Polopos niet aan.
Het is geen kwestie van even zo'n keurmerk aanvragen, want het hele productieproces moet worden uitgevoerd volgens de voorwaarden.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
22-08-2019 16:30
Om wijn te exporteren moet het een Europees keurmerk hebben las ik hier ergens .
Maar aan toeristen verkopen is niet exporteren. Op weg naar Guadeleste stond er jaren geleden een stalletje langs de weg. Oude tandeloze man :D Verkocht alles wat daar groeide en eigen wijn. Op was op. Allemaal verschillende flessen (als je wist dat je daar naar toe ging gewoon eigen flessen mee) proeven en uit vaatjes tappen. Heerlijk. En dat mag dus gewoon.
Dat Chriskirs stel wilde via een label/bedrijf exporteren. Gewoon omdat dat minder werk is. En die willen omdat ze een grote markt bereiken, een constante kwaliteit en smaak.
Alle reacties Link kopieren
Oemayra schreef:
22-08-2019 16:33
Een paar weken geleden is dat hier ook ter sprake gebracht, maar het mag niet ivm het ontbreken van het keurmerk.
Aan de invoer van producten zijn regels verbonden en daar voldoet de wijn uit Polopos niet aan.
Het is geen kwestie van even zo'n keurmerk aanvragen, want het hele productieproces moet worden uitgevoerd volgens de voorwaarden.
Maar aan toeristen verkopen is geen exporteren. Je mag 90 liter pp mee nemen voor eigen gebruik en zonder dat het onder exporteren valt.
Dat regels verhaal komt van dat ikdoelievernietszelf stel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het begin gemist, kan iemand mij vertellen waarom Juani en Elise elkaar niet mogen?
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
22-08-2019 16:52
Ik heb het begin gemist, kan iemand mij vertellen waarom Juani en Elise elkaar niet mogen?
Geen idee. Juani begon met sneren. Ik zelf kreeg het idee dat er wat jaloezie bij zat. Zij als half Spaanse sprak de taal minder goed dan Elise. Haar kind was niet mee en toont weinig interesse en die van Elise wel. Elise tegelt, sloopt, en staat haar mannetje en Juani zit thuis te nietsen en te vervelen. Maar dat is wat ik er van maak aan de hand van de uitzendingen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, Juani wilde iets met Demi bespreken en toen kwam Eliza er met haar grote mond tussendoor en was Juani er klaar mee (en de anderen ook).
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
22-08-2019 17:49
Nee, Juani wilde iets met Demi bespreken en toen kwam Eliza er met haar grote mond tussendoor en was Juani er klaar mee (en de anderen ook).
Nee hoor het begon al veel eerder. Dit was de druppel.
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
22-08-2019 11:50
Ik koop alleen koelkastmagneten.
Waarom maakt niemand dat van Polopos ?
Eens, ik heb ook al een hele verzameling. Niet duur en makkelijk om mee te nemen.
Wij nemen vaak koffiebekers mee. Heb zo een hele leuke verzameling.
chocolol schreef:
22-08-2019 16:52
Ik heb het begin gemist, kan iemand mij vertellen waarom Juani en Elise elkaar niet mogen?
Juani vind Elisa zich niet gedragen als een volwassen vrouw. In het begin zei zulke dingen doe je niet als een volwassen vrouw.( zo te zien is Elisa ook niet echt van haar "niveau"als ik haar vriendinnen zie.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 18:36
12.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
22-08-2019 18:29
Wij nemen vaak koffiebekers mee. Heb zo een hele leuke verzameling.
Dat is ook leuk! Die heb ik inderdaad ook een paar. Net als bierglazen.
.
Haar Zijn ouders hadden een souvenirs winkel daarom heeft hij verstand van wat toeristen leuk vind.
En mijn vader is piloot van een straaljager dus heb ik ook verstand van straaljagers.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 18:44
4.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
22-08-2019 18:39
Haar ouders hadden een souvenirs winkel daarom heeft zij verstand van wat toeristen leuk vind.
En mijn vader is piloot van een straaljager dus heb ik ook verstand van straaljagers.
John zijn ouders bedoel je :)
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
22-08-2019 18:42
John zijn ouders bedoel je :)
Aangepast.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
22-08-2019 18:39
Haar Zijn ouders hadden een souvenirs winkel daarom heeft hij verstand van wat toeristen leuk vind.
En mijn vader is piloot van een straaljager dus heb ik ook verstand van straaljagers.
Nou ja, souvenirs verkopen is geen rocket science.
Straaljagers vliegen al eerder.
Iedereen uit Valkenburg heeft wel een voordeel als het om toeristen lokken cq dingen aan ze verkopen gaat.
Heel het stadje is een tourist trap.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
22-08-2019 17:52
Nee hoor het begon al veel eerder. Dit was de druppel.
Het begon zeker eerder...eerst die sportafspraak waar de Ruttens niet voor uitgenodigd waren...daar was Elisa niet zo over te spreken maar tegen de hele groep had ze haar onvrede uitgesproken...toen kreeg ze al scheve ogen en dat was de aanzet voor Juani om te roddelen. Later bij de Spaanse les begon Juani een soort van jaloers te reageren...omdat Elisa volgens haar al goed sprak...dus vond ze het overbodig dat Elisa daar was...en zei ze letterlijk: Wat doet zij hier? Laat ook eens iemand anders shinen!! (pfffff....ik heb echt helemaal niks met dat mens).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven