Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben ik ook weer, ik had dit topic even gemist :hello:

The Martian vond ik fantastisch. Juist dat geneuzel met die aardappelen, maar ik heb ook een wetenschappelijke achtergrond dus vond die extra diepgang een plus.

Wild is ook een van mijn favorieten, helemaal als je van roadtrip/reisverhalen houdt.

Ik ben op dit moment bezig in Into the Wild van Erin Hunter. Het is een boek geschreven vanuit katten en gaat over de strijd tussen verschillende 'clans'. Het doet me erg denken aan Waterschapsheuvel, bevalt tot nu toe goed. Nu ik opzoek wat de titel ook alweer was (het boek ligt boven), zie ik dat er nog 36 delen zijn O_O

Tegelijk ben ik weer bezig in Harry Potter, het is namelijk weer herfst! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze gaan morgen pas naar Hogwarts he
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
31-08-2018 21:37
Ze gaan morgen pas naar Hogwarts he
:rolling: Dat is waar. Maar ik ben nog in het begin van boek 5, dus daar is het ook nog augustus :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
:hihi:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk, ik had eigenlijk zin in een Murakami maar ik had nog veel biebboeken liggen met deadline... dus maar in De Onderzoeker begonnen van Philip Claudel. En die was serieus net zo surrealistisch als Murakami :heart:

Nu weet ik alleen niet hoe nu verder.
@Fiorah: ik hou wel van surrealistische boeken, maar ken deze auteurs niet. Heb je nog tips?
Ik heb Emma uit. Veel leuker dan ik dacht en nu op 2 in mijn Austen top, na Pride & Prejudice. Mss vanavond een verfilming kijken. Die met Gwyneth Paltrow vond ik destijds irritant, waardoor ik ook dacht dat ik het boek niet zo leuk zou vinden. Kan even kijken of ik dat nog vind. Dan zoek ik gewoon een andere adaptatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
FadeToBlack schreef:
03-09-2018 15:22
@Fiorah: ik hou wel van surrealistische boeken, maar ken deze auteurs niet. Heb je nog tips?
Van Murakami is Kafka op het strand erg mooi, van Claudel dus de Onderzoeker. 1q84 van Murakami vond ik persoonlijk ook echt goed maar dat is wel een dikke trilogie, dus niet voor watjes zeg maar ;-) . Maar Murakami heeft er best veel, waarvan de meeste (niet alle) surrealistisch zijn. Tsja en van Kafka zelf, de Gedaantewisseling, maar die heb ik zelf niet gelezen

Van Claudel is overigens Het kleine meisje van meneer Linh echt PRACHTIG maar dat is dan weer niet surrealistisch.
Alle reacties Link kopieren Quote
FadeToBlack schreef:
03-09-2018 15:22
@Fiorah: ik hou wel van surrealistische boeken, maar ken deze auteurs niet. Heb je nog tips?
Wat vind jij dan mooi?
Fiorah schreef:
03-09-2018 19:13
Wat vind jij dan mooi?
Ik lees graag de boeken van Gunter Grass, hoewel niet strikt surrealistisch. Ook pittige kost, maar daar hou ik wel van.
En bedankt voor de tips, ze gaan op m'n lijstje!
Alle reacties Link kopieren Quote
GeorgieBrown schreef:
03-09-2018 18:49
Ik heb Emma uit. Veel leuker dan ik dacht en nu op 2 in mijn Austen top, na Pride & Prejudice. Mss vanavond een verfilming kijken. Die met Gwyneth Paltrow vond ik destijds irritant, waardoor ik ook dacht dat ik het boek niet zo leuk zou vinden. Kan even kijken of ik dat nog vind. Dan zoek ik gewoon een andere adaptatie.

Ik vond (vind) Emma dus niet zoveel aan. Ooit in het Engels met vakantie gekocht (want ik was door m'n vakantieboeken heen) en zelfs op vakantie boeide het me niet genoeg om door te lezen. Beetje hetzelfde gevoel als bij Eline Vere, als ik zo terugdenk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat leuk, ik kende dit topic nog helemaal niet, maar ik lees ook erg graag.
Laatst in de vakantie veel gelezen, voornamelijk leuke boeken die prima of goed bevielen. Maar ik ben geeindigd in "het wolfgetal" van Laura van der Haar en dat vind ik echt een vreselijk boek, ga het ook niet uitlezen denk ik. Het is gewoon onnodig ranzig en naar en raar en verder gebeurt er ook vrij weinig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf ook weer even mee! Ik zit nu midden in Churchill's ministerie van onfatsoenlijke oorlogvoering - Giles Milton. Het is een boek over het ontstaan van de SOE (de voorloper van de Britse geheime dienst) in de Tweede Wereldoorlog en machtig interessant. Het leest ook als een trein, dat vind ik ook wel prettig.
Dankzij de Deventer Boekenmarkt en mijn verjaardag liggen er nog 11 boeken op me te wachten, dus ik héb nog even :-D
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Dreamer schreef:
04-09-2018 10:29
Ik vond (vind) Emma dus niet zoveel aan. Ooit in het Engels met vakantie gekocht (want ik was door m'n vakantieboeken heen) en zelfs op vakantie boeide het me niet genoeg om door te lezen. Beetje hetzelfde gevoel als bij Eline Vere, als ik zo terugdenk.
Ik had een audioboek. Misschien scheelt dat. Dat maakt zo'n classic soms wat toegankelijker. Ik vond het erg leuk. Goed uitgewerkte (soms een tikje irritante of neurotische karakters), leuk verhaal. Ik heb de film nog een keer geprobeerd, maar nah. Volgens mij is het Gwyneth Paltrow. Geen fan van. En Toni Collette vind ik leuk, maar niet echt goed gecast als Harriet Smith.

Nu ga ik beginnen in Their Eyes Were Watching God van Zora Neale Hurston
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees Chateau zen van Maartje Fleur. Weet eigenlijk niet zeker of ik het niet eens al gelezen heb...
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
04-09-2018 10:29
Ik vond (vind) Emma dus niet zoveel aan. Ooit in het Engels met vakantie gekocht (want ik was door m'n vakantieboeken heen) en zelfs op vakantie boeide het me niet genoeg om door te lezen. Beetje hetzelfde gevoel als bij Eline Vere, als ik zo terugdenk.
Oh Emma is juist een van mijn favoriete classics, ik vond het een prachtig boek. Pride & Prejudice boeide me juist wat minder, maar die las ik op vakantie in de tropen (en Engelse literatuur hoor je te lezen met regen en een kop thee vind ik :proud: )
Heeft iemand Madame Bovary gelezen? Daar heb ik ook van genoten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Anna Karenina - Tolstoj

Soap en veel geneuzel. :heart:
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, ik geniet ook wel van Eline Vere, maar als er weer iemand snikkend op de canapé neer zijgt, dan draai ik wel even met mn ogen hoor. Wat een drama (om niets) pff.. Ik kan er niet over uit dat het door een man geschreven is. Had ik hier al eens gezegd, geloof ik. Zo erg kan ik het niet geloven :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, Eline Vere heb ik nooit gelezen, misschien hou ik dat maar zo ;-)

Dat snikkende drama gedoe komt inderdaad ook veel voor in die Engelse klassiekers, maar daar hou ik wel van. In die tijd dan tenminste, bij een nieuwe roman niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dolfje kan het zijn dat je ms een voorpublicatie hebt gelezen? Volgens mij heeft er nl een stuk van in de viva gestaan ooit.. maar zeker weten doe ik dat niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Van Eline Vere heb ik best genoten. Ik heb het een paar jaar geleden gelezen. Niet uit mezelf, het was 1 van de boeken van Elly's Choice. Ik heb ook nog stukjes voorgelezen aan een van mijn nichtjes waar we heerlijk om gelachen hebben. "Eline foei! " En dat is dan niet haar moeder die dat tegen haar zegt toen ze 6 was, maar haar man.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees nu trouwens Shtum, omdat het hier genoemd werd. En ok, het kostte maar 1,99, dat helpt ook.
Tot nu toe erg goed!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fiorah schreef:
03-09-2018 19:10
Van Murakami is Kafka op het strand erg mooi, van Claudel dus de Onderzoeker. 1q84 van Murakami vond ik persoonlijk ook echt goed maar dat is wel een dikke trilogie, dus niet voor watjes zeg maar ;-) . Maar Murakami heeft er best veel, waarvan de meeste (niet alle) surrealistisch zijn. Tsja en van Kafka zelf, de Gedaantewisseling, maar die heb ik zelf niet gelezen

Van Claudel is overigens Het kleine meisje van meneer Linh echt PRACHTIG maar dat is dan weer niet surrealistisch.
Ik heb van murakami "spoetnikliefde
" gelezen. Fantastisch boek, staat wel in mijn top 10 boeken die ik ooit gelezen heb. Heeft een stulje surrealisme, maar niet heel surrealistisch. Daarnaast "norwegian wood" die is ook mooi, maar verder niet surrealistisch.
1q84 heb ik nog aangedurfd.
tonkje schreef:
04-09-2018 17:40
Anna Karenina - Tolstoj

Soap en veel geneuzel. :heart:
Serieus het enige boek dat ik nooit heb uitgelezen.
Fiorah schreef:
03-09-2018 19:10
Van Murakami is Kafka op het strand erg mooi, van Claudel dus de Onderzoeker. 1q84 van Murakami vond ik persoonlijk ook echt goed maar dat is wel een dikke trilogie, dus niet voor watjes zeg maar ;-) . Maar Murakami heeft er best veel, waarvan de meeste (niet alle) surrealistisch zijn. Tsja en van Kafka zelf, de Gedaantewisseling, maar die heb ik zelf niet gelezen

Van Claudel is overigens Het kleine meisje van meneer Linh echt PRACHTIG maar dat is dan weer niet surrealistisch.
Dank je wel! Volgende x als ik weer boeken ga bestellen, neem ik zeker een aantal van deze titels mee!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven