Entertainment alle pijlers

Hoe word je 100

12-11-2016 16:31 123 berichten
Deze week was op omroep Max de eerste uitzending van dit wekelijkse programma,Hoe word je 100.

6 personen die een slechte conditie hebben door een slechte levensstijl. Kortademig en sommigen hebben diabetes 2. Veel medicatie voor hart en vaatkwalen. Vermoeidheid.

In 5 maanden tijd gaan ze gezonder leven en meer bewegen wat resulteert dat ze minder medicatie nodig hebben.

Een totaal andere opzet dan de normale afvalprogramma's naar mijn mening.Ik heb dan ,zover ik weet,geen diabetes 2 maar dat kortademige wel en als je dan aders en long filmpjes ziet van de deelnemers,dacht ik bij mezelf nouuu ik mag ook wel oppassen.

Dus,het kookboek Hoe word je 100 besteld en vandaag ontvangen

Meer vetten (nooit gedacht)

Minder koolhydraten

En alles vers.

Alle voedingsmiddelen staan erin in een lijst met,zo vaak eten als je wilt,regelmatig,met mate,liefst niet te vaak en nooit.

Als je diabetes 2 hebt of een hart/vaat kwaal zorgt dit boek en de inzet van jezelf ervoor dat je waarden een stuk lager worden en je kwalen minder.

Wie heeft de eerste aflevering ook bekeken en wat vond jij ervan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 12 november 2016 @ 18:39:

[...]

Teveel om hier allemaal op te schrijven. Maar oa Bami,beschuit,chocolademelk,(Light)frisdranken,vruchtendranken,honing,Koek,snoep,ijs,snacks ed,koolzaadolie,krentenbrood,liga,magere producten,nasi,ontbijtkoek,zonnebloemolie,vruchtenyogurt's etc

Maar er zijn wel wat voedingsmiddelen waarvan ik dacht goed te doen juist minder goed doe.

Kaas 20+ liefst niet te vaak terwijl kaas hard en zacht en volvet op regelmatig staat. ik eet altijd 30+ kaas

Kwark mager nooit en Kwark volvet regelmatig. ik eet altijd magere franse kwark

Dat koek, snoep, ijs, snacks etc. niet goed voor je zijn, kan ik met m'n boerenverstand nog bij.

Maar... bami en nasi?! Staat er ook waarom dat niet goed zou zijn? Is het vanwege de koolhydraten of...?
quote:Habbekratz schreef op 12 november 2016 @ 20:15:

[...]

Een hamburger met kaas en uien kun je toch gewoon eten.En in het kookboek staat oa ook een chocolade-kokosreep,warme appel met walnoot dessert,zeewierchips,banaanpannekoekjes(zonder meel),ontbijtcake etc.Zat heerlijkheden zo als ik de foto's bekijk,heb het nog niet gemaakt.Best lekker, maar het broodje de sausjes en de friet bij de hamburger zijn zeker off limits? Koolhydraatarm mag dan wel gezonder voor je zijn maar het is en blijft een dieet met teveel beperkingen.
quote:Habbekratz schreef op 12 november 2016 @ 19:58:

[...]

Ook niet als foto's uitwijzen dat je vaatvernauwing en littekens op je hart hebt en je geen 40 wordt als je er niets aan doet?Dan inderdaad liever jonger, maar wel lekker gegeten, dan oud en niks lekkers meer mogen. Nooit meer.
quote:RegalPrinces schreef op 12 november 2016 @ 22:17:

[...]

Dan inderdaad liever jonger, maar wel lekker gegeten, dan oud en niks lekkers meer mogen. Nooit meer.+1
quote:Jeetjemina schreef op 12 november 2016 @ 21:33:

[...]

Dat koek, snoep, ijs, snacks etc. niet goed voor je zijn, kan ik met m'n boerenverstand nog bij.

Maar... bami en nasi?! Staat er ook waarom dat niet goed zou zijn? Is het vanwege de koolhydraten of...?De chinese afhaal is taboe,zag je ook in de eerste aflevering toen een deelnemer zijn laatste loempia haalde. Dus ook geen kant&klare van de supermarkten.Het is vooral de bedoeling dat de overmaat aan koolhydraten in de bewerkte voeding worden vervangen.Rijst bevat veel (snelle)koolhydraten en is heel erg licht verteerbaar. Zodra je een portie rijst naar binnen hebt gewerkt is het alweer bijna afgebroken in theorie en dus heb je alweer snel trek. Zilvervliesrijst mag je wel met mate eten omdat die langzame koolhydraten bevat
Banaan (ipv meel) met ei geeft een lekkere bananenpannekoek jammie net gegeten.
quote:redbulletje schreef op 12 november 2016 @ 21:52:

[...]

Best lekker, maar het broodje de sausjes en de friet bij de hamburger zijn zeker off limits? Koolhydraatarm mag dan wel gezonder voor je zijn maar het is en blijft een dieet met teveel beperkingen.

Staat een recept in voor eigengemaakte mayo en sausjes,die mogen wel

Aardappels met mate dus als je daar gezonde friet van maakt mag het met mate.
quote:Habbekratz schreef op 13 november 2016 @ 12:46:

[...]

Staat een recept in voor eigengemaakte mayo en sausjes,die mogen wel

Aardappels met mate dus als je daar gezonde friet van maakt mag het met mate.Maar op een ander eet je gewoon wat de pot schaft, dus ook gewoon calve e.d. En zelfgemaakte mayo zou ik nu juist niet voorzetten aan ouderen wegens de rauwe eieren.
quote:redbulletje schreef op 13 november 2016 @ 13:02:

[...]

Maar op een ander eet je gewoon wat de pot schaft, dus ook gewoon calve e.d. En zelfgemaakte mayo zou ik nu juist niet voorzetten aan ouderen wegens de rauwe eieren.Ik heb eens op een zondag een grote pan huzarensalade zelf gemaakt. Ook eigengemaakte mayo om daaroverheen op te maken op schalen. Iedereen leeft nog die het gegeten heeft
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 13 november 2016 @ 12:12:

[...]

De chinese afhaal is taboe,zag je ook in de eerste aflevering toen een deelnemer zijn laatste loempia haalde. Dus ook geen kant&klare van de supermarkten.Het is vooral de bedoeling dat de overmaat aan koolhydraten in de bewerkte voeding worden vervangen.Rijst bevat veel (snelle)koolhydraten en is heel erg licht verteerbaar. Zodra je een portie rijst naar binnen hebt gewerkt is het alweer bijna afgebroken in theorie en dus heb je alweer snel trek. Zilvervliesrijst mag je wel met mate eten omdat die langzame koolhydraten bevat

Ah, het gaat over afhaal Chinees. Snap dat dat geen aanrader is. Sowieso zit kant-en-klaar/afhaal eten natuurlijk vol met zout, kleurstoffen en allerlei smaakversterkers.

Maar zelfgemaakte nasi van zilvervliesrijst kan dus gewoon.

Overigens vraag ik me af of witte rijst 'slechter' is dan de volkoren variant. Ik snap dat je er minder lang een verzadigd gevoel van hebt en er minder voedingsstoffen inzitten. Maar als je je gewoon inhoud na het eten van witte rijst (en dus niet extra gaat snoepen/snacken), lijkt me er weinig mis mee?

(Pannenkoekjes van ei en banaan vind ik ook heerlijk )
De zilvervlies mag met mate,de witte nooit. Gaat om de langzame en snelle koolhydraten.Is voor je bloedsuikerspiegel beter ivm pieken.

Ja die banaanpannekoeken maak ik vaker
Ik ben zaterdag begonnen met die recepten toen ik dat kookboek had maar ik heb totaal geen lekkere snaaitrek meer.Ik heb zelfs 2x mijn bord niet leeg gegeten omdat ik vol zat nooit gehad.
Mijn opa is 98 geworden en heeft jaren geleefd of aardappelen met vette jus en een goed groot stuk Vlees, brood met oude kaas en roomboter en een kilo suiker per week.

De buurman die altijd super super gezond leefde is maar 45 geworden.

Hierdoor denk ik dat het niet alleen aan het eten ligt maar ook een stukje genen en omgeving is of je wel of niet oud wordt.
Ook ja,van alles een beetje.
Iemand een link naar het boek van dit programma?
https://www.bol.com/nl/p/ ... 030698610/?bltg=itm_event=click&mmt_id=dd617851bc895381&pg_nm=pdp&slt_id=prd_reco&slt_nm=product_recommendations&slt_pos=C1&slt_owner=ccs&itm_type=product&itm_lp=0&itm_id=9200000030698610&itm_role=in
Vanochtend de herhaling gekeken van het tweede deel.

Wat gaat het goed met de diabetes type 2 deelnemers!

Hier gaat het ook prima.Eet 3 maaltijden uit het kookboek (met een enkele aanpassing) en totaal geen trek tussendoor meer,bord komt zelfs niet helemaal leeg.Maar vooral heb opeens een rust gekregen in mijn hoofd wat het denken aan eten betreft.Geen wat zal ik nu eens eten trekhonger.

Ik kon alleen bij AH geen lijnzaadcrackers vinden toen maar speltcrackers genomen,lekker met hummus besmeren.
quote:Habbekratz schreef op 17 november 2016 @ 10:08:

[Link]In hun boek stonden weekmenu's voor 3 weken en de voorkant zag er ook anders uit. Ik zou graag precies datzelfde boek als de deelnemers willen.
quote:RegalPrinces schreef op 17 november 2016 @ 11:07:

[...]

In hun boek stonden weekmenu's voor 3 weken en de voorkant zag er ook anders uit. Ik zou graag precies datzelfde boek als de deelnemers willen.

Dat boek met menu's wat ze deze week kregen is speciaal op elk van hen toegepast.

De 2 deelnemers die geen diabetes type 2 hebben mogen wel brood,de andere 4 dus niet.Etc.

Dat boek kun je dus niet bestellen.
Maar ze hebben dezelfde recepten als in het algemene kooboek soms met wat aanpassingen.Die Italiaanse pasta staat ook in het kookboek als basis ipv spagetti kun je courgetteslierten nemen.Je kunt kiezen voor parmezaamse kaas of eigengemaakte pasta van tomaten ed.erbij.
En het recept voor het zelf maken van lijnzaadcrackers staat ook in het kookboek maar mijn inbouwoven is paar weken terug defect geraakt dus die crackers kan ik momenteel niet zelf maken
quote:Habbekratz schreef op 17 november 2016 @ 11:17:

[...]

Dat boek met menu's wat ze deze week kregen is speciaal op elk van hen toegepast.

De 2 deelnemers die geen diabetes type 2 hebben mogen wel brood,de andere 4 dus niet.Etc.

Dat boek kun je dus niet bestellen.Oja, dat is waar ook. Dan ga ik 'm bestellen.
Ben benieuwd wat je als eerste gaat maken
Nog een goede link waar ik eindelijk kon vinden waar ik lijnzaadcrackers kon kopen,ze hebben ook heel veel recepten met ingrediënten die je in het kookboek regelmatig of af en toe mag eten.

http://www.lifefood.nl/lijnzaad-crackers.html
quote:Habbekratz schreef op 17 november 2016 @ 12:02:

Ben benieuwd wat je als eerste gaat maken Die "pasta", wat ze maakten in de uitzending. Of de lijnzaadcrackers!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven