Hét Viva Boekentopic - deel 4
vrijdag 7 augustus 2009 om 22:45
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
donderdag 1 oktober 2009 om 09:22
Die nieuwe Kinsella wil ook wel kopen, verschijnt half de maand. En de nieuwe brusselmans wil ik ook wel nog kopen.
Heb 'ik moet je iets vertellen' van Cathy Kelly uit, en erg leuk boek, als je tenminste van chicklit houdt.
Volgende op een rij is een boek over een sekte van Ana Meijerink (of zoiets), was er al in begonnen en ga nu verder lezen vanaf pagina 100.
Heb 'ik moet je iets vertellen' van Cathy Kelly uit, en erg leuk boek, als je tenminste van chicklit houdt.
Volgende op een rij is een boek over een sekte van Ana Meijerink (of zoiets), was er al in begonnen en ga nu verder lezen vanaf pagina 100.
donderdag 1 oktober 2009 om 20:24

zondag 4 oktober 2009 om 18:30
zondag 4 oktober 2009 om 20:01
IK heb dit weekend het meisje met de negen pruiken van Sophie van der Stap gelezen. Ik vond het een waardeloos boek. Daarna heb ik nog Voor ik doodga van Jenny Dowham gelezen. Dat boek had meer mijn interesse. Ik vind het geen geweldig boek maar wel een leuk boek om even in het weekend tussendoor te lezen.
zondag 4 oktober 2009 om 20:07
Ik lees harlan Coben door elkaar... is niet echt erg.
Vandaag boekenmarkt bij mij in de stad en 7 boeken gescoord voor 35 eurootjes... daar word ik heeeeeel blij van.
Score:
2 keer Karin Atvegen: schuld en schaamte
2 keer Unni Lindell : dromenvanger en de rouwmantel
1 keer Mo Hayder : de vogelman
1 keer Herbjorg Wassmo: Sanne
1 keer : Paulo Coelho : de alchemist
Nou mooie score niet?!
Ga nu in de nieuwe Tess beginnen...
Vandaag boekenmarkt bij mij in de stad en 7 boeken gescoord voor 35 eurootjes... daar word ik heeeeeel blij van.
Score:
2 keer Karin Atvegen: schuld en schaamte
2 keer Unni Lindell : dromenvanger en de rouwmantel
1 keer Mo Hayder : de vogelman
1 keer Herbjorg Wassmo: Sanne
1 keer : Paulo Coelho : de alchemist
Nou mooie score niet?!
Ga nu in de nieuwe Tess beginnen...
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
maandag 5 oktober 2009 om 21:41
quote:Flinterke schreef op 04 oktober 2009 @ 20:01:
IK heb dit weekend het meisje met de negen pruiken van Sophie van der Stap gelezen. Ik vond het een waardeloos boek. Daarna heb ik nog Voor ik doodga van Jenny Dowham gelezen. Dat boek had meer mijn interesse. Ik vind het geen geweldig boek maar wel een leuk boek om even in het weekend tussendoor te lezen.
Ik blijf dat probleem hebben bij waargebeurde-verhalen-boeken. Sophie, Kluun, André Bek, Maria Mosterd, Sabine D'Ardenne... stuk voor stuk verschrikkelijke, tragische verhalen. Maar als ik de boeken lees, roepen die ook een lichte ergernis op. Soms om de schrijfstijl, soms om de karakters... echt, ik begin er niet meer aan. Zeg ik nu, tenminste.
De enige die ik tot nu toe sterk vond, waren 'De Zusjes' (weet de schrijver even niet) en 'De dood wil mij niet' van Yolande Mukugasana (zoiets in ieder geval). Vooral die laatste: erg heftig, erg indrukwekkend!
@Vivafreak - Goed bezig!
Ik kan zelf even niet beslissen in welk boek ik nu zal gaan beginnen/verdergaan.
Ik blijf dat probleem hebben bij waargebeurde-verhalen-boeken. Sophie, Kluun, André Bek, Maria Mosterd, Sabine D'Ardenne... stuk voor stuk verschrikkelijke, tragische verhalen. Maar als ik de boeken lees, roepen die ook een lichte ergernis op. Soms om de schrijfstijl, soms om de karakters... echt, ik begin er niet meer aan. Zeg ik nu, tenminste.
De enige die ik tot nu toe sterk vond, waren 'De Zusjes' (weet de schrijver even niet) en 'De dood wil mij niet' van Yolande Mukugasana (zoiets in ieder geval). Vooral die laatste: erg heftig, erg indrukwekkend!
@Vivafreak - Goed bezig!
Ik kan zelf even niet beslissen in welk boek ik nu zal gaan beginnen/verdergaan.
dinsdag 6 oktober 2009 om 21:42
quote:Flinterke schreef op 04 oktober 2009 @ 20:01:
Leuk zou ik dit boek niet willen noemen.
Ik moest er echt om huilen en dat doe ik eigenlijk nooit bij boeken
Leuk zou ik dit boek niet willen noemen.
Ik moest er echt om huilen en dat doe ik eigenlijk nooit bij boeken
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 7 oktober 2009 om 09:52
k ben bezig in de historische thriller "Het vuur" van Katherine Neville. Opvolger van "De Acht". Over "De Acht" was ik lyrisch, vond het een geweldig boek. Maar het vervolg vind ik een desillusie. Rommelig en chaotisch.
Tegelijkertijd lees ik "In Amerika" van historicus Maarten van Rossem. Ik ben al jaren fan van hem, niemand kan de toestand in de wereld zo goed relativeren als hij. Dit boek is een aanrader.
Tegelijkertijd lees ik "In Amerika" van historicus Maarten van Rossem. Ik ben al jaren fan van hem, niemand kan de toestand in de wereld zo goed relativeren als hij. Dit boek is een aanrader.
vrijdag 9 oktober 2009 om 11:23
Ik ben op dit moment The Island van Victoria Hislop aan het lezen.
Het is een roman over het eiland Spinalonga wat ik in Kreta heb bezocht.
Heb het boek ook in Kreta gekocht in het Engels. Moet zeggen dat dat voor mij wel erg wennen is.
Het boek dat ik hiervoor gelezen heb was van Nicci Gerrard. Het weerzien. Vond het wel een mooi boek. Alleen houd ik toch meer van een beetje actie.
Daarvoor heb ik Het spel van de Engel gelezen van Carlos Ruiz Zafon. Ik vond het persoonlijk een heel goed boek. Het valt me wel op dat de meningen hierover sterk verdeeld zijn.
Het is een roman over het eiland Spinalonga wat ik in Kreta heb bezocht.
Heb het boek ook in Kreta gekocht in het Engels. Moet zeggen dat dat voor mij wel erg wennen is.
Het boek dat ik hiervoor gelezen heb was van Nicci Gerrard. Het weerzien. Vond het wel een mooi boek. Alleen houd ik toch meer van een beetje actie.
Daarvoor heb ik Het spel van de Engel gelezen van Carlos Ruiz Zafon. Ik vond het persoonlijk een heel goed boek. Het valt me wel op dat de meningen hierover sterk verdeeld zijn.
vrijdag 9 oktober 2009 om 13:43
De nieuwe Tess Gerritsen is weer een echte aanrader... echt van genoten!
Nu in een flutroman van Nora Roberts begonnen.... leest even lekker weg tussen alle priveperikelen hier is een ouderwetse roman over verliefd op de buurman en krijgen ze elkaar of niet erg lekker leesvoer
Oh spinalonga... lijkt me erg interessant om daar meer over te lezen ben daar namelijk (heeeeeel lang geleden ) een keer geweest.
Nu in een flutroman van Nora Roberts begonnen.... leest even lekker weg tussen alle priveperikelen hier is een ouderwetse roman over verliefd op de buurman en krijgen ze elkaar of niet erg lekker leesvoer
Oh spinalonga... lijkt me erg interessant om daar meer over te lezen ben daar namelijk (heeeeeel lang geleden ) een keer geweest.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
zondag 11 oktober 2009 om 11:36
zondag 11 oktober 2009 om 11:40
Ik ben nu bezig in Loverboy van Rene Appel, maar het pakt me eigenlijk niet.. Ik ben al op pagina 130, dus ik vraag me sterk af of het nog gaat komen. Iemand dit boek gelezen? Is het de moeite waard om verder te lezen?
Ik moet van mezelf eigenlijk altijd alles uitlezen als ik eenmaal ben begonnen, maar probeer daar van af te stappen...
Ik moet van mezelf eigenlijk altijd alles uitlezen als ik eenmaal ben begonnen, maar probeer daar van af te stappen...
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.