Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Schuld van Karen Altvegen uitgelezen gister..mmm wel aardig.

Nu in een nieuwe Mankell begonnen ( van de week gescoord in boekhandel maar hij heeft al in 1982 geschreven) Daisy sisters ... goed tot nu toe ( 58 blz gelezen)

Maar ik ben druk op 3000 topic dus weinig leestijd op dit moment
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
'Haar naam was Sarah' is uit, prachtig boek !!

Verder nu bezig in 'wat spook je uit?' van Kinsella. Heb al dubbel van het lachen gelegen. En als ik de recensies lees wordt het alleen nog maar beter. Zit nu aan pagina 39.
Olivia's droomhuis van Catherine Alliott.

Leest lekker weg. Gewoon een leuk ontspannend boek. Ik ga iig meer van haar lezen.
De kleine Odessa - Het levende boek van Peter van Olmen!

Wat een heerlijk boek, ik heb van begin tot eind zitten genieten. Dode schrijvers komen tot leven, mythologische figuren lopen erin rond, net als romanpersonages. De heldin van het verhaal - Odessa - heeft een muze als moeder. En zij is als enige in staat in Boekus te schrijven: wat je daarin schrijft gebeurt echt!

Spannend, fantasievol, humor (onder andere met dank aan een Disney-achtige side kick), ik word helemaal blij van boeken zoals deze!

Hopelijk heeft Peter van Olmen meer geschreven, al had ik nog nooit van hem gehoord.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik heb net De mannentester uitgelezen,vond het wel een leuk boek

leuker dan verwacht eerlijk gezegd.
Ik heb net het boek 'Verkocht' van Oxana Kalemi gelezen.

Het gaat over een vrouw uit de Oekraine dat het slachtoffer wordt van vrouwenhandel en alles er aan doet om herenigd te worden met haar drie kinderen. Een waargebeurd verhaal.

Echt schokkend, maar wel een aanrader om te lezen.

Ik heb net even gekeken op google, omdat ik benieuwd was hoe het verder met haar gaat. Al snel bleek dat haar nachtmerrie nog niet is afgelopen. Ik ben erg onder de indruk van haar verhaal en leven.
gisteren "ik zou wel een kindje lusten" in één ruk uitgelezen

vandaag weer verder met misdaad & straf/schuld & boete van dostojevski. vind het best aardig verhaal, over schuldgevoel na een misdaad.
De nieuwste kinsella heeft echt hilarische passages, ben nu op pagina 160 en heb al veel geschuddebuikt Zouden ze echt een film van moeten maken.
1e deel uit van Larsson(geweldig echt een aanrader)en nu bezig in 2e deel en die kan ik ook al zo moeilijk wegleggen. Blijf erbij dat je de eerste 50/70 blz even door moet komen maar daarna begint het hoor!
Ik lees nu 'Het midden van de wereld' van Andreas Steinhofel (ik hoop dat ik het goed spel) en ik vind het tot nu toe prachtig! Ben ongeveer halverwege...
‘kind 44’ van Tom Rob Smith. Ik kocht het in eerste instantie puur omdat het opnieuw gedrukt is in die nieuwe reeks van hele kleine boekjes. Wou eens proberen of dat zo ideaal in de trein is als ik dacht en dat is het.

Maar wat een geweldig boek. Gruwelijk, beklemmend, vreselijk inkijkje in communistisch Rusland in de jaren 50, maar daarom ook waanzinnig interessant. Tis een geweldig ver-haal over morele dilemma’s en wat is goed en wat is kwaad. Gezien de bibliografie aan het eind van het boek, denk ik dat veel van wat beschreven wordt klopt. Het verhaal is sowieso gebaseerd op een waargebeurde seriemoordenaar in Rusland. Moordenaars bestonden echter niet in de ogen van het communistische bewind…. Als je dit verhaal leest, weet je gewoon de hele tijd dat het voor niemand écht goed af kan lopen in deze omstandigheden en dat eigenlijk iedereen slachtoffer is.

Hoe het verhaal uiteindelijk wordt rondgepraat is iets te gezocht, maar het is een boek dat ik in één ruk uitlas.
Kastanjez, dat klinkt als een heel goed boek. Gaat op mijn lijstje.

Ik lees Wuthering Heights, mooie klassieker.
Ik probeer hier regelmatig te kijken naar wat anderen gelezen hebben en de titels dan mee naar de bieb te nemen. Nu wou ik echter voorstellen, zou het geen idee zijn íetsjes meer over een boek te zeggen dan alleen naam en titel? Bijvoorbeeld in welk genre het boek valt en waarom jij het leuk of mooi of grappig of wat dan ook vond?
Heb net De Mannentester uit. Ben nu begonnen in deel 1 van de trillogie van Stieg. Zoveel over gehoord, en had hem al in huis, maar stelde het steeds uit omdat het zo'n pil is, maar nu ga ik hem lezen, helemaal en in 1 keer

Heb ook weer een nieuwe Karin Slaugter liggen. Altijd lekker voor tussendoor. Ben gek op Sara Linton

Wie heeft het boek Bindi ( deel 2 van Maria Mosterd) al gelezen, en was het wat? Ik heb deel 1, echte mannen eten geen kaas, hier liggen en al gelezen, en dat deel van mama Mosterd; ik stond laatst voor een poppenkraam, heb ik ook al uit. Maar ik vroeg me zomaar af of Bindi, het tweede deel dus van Maria, de moeite waard was van het aanschaffen en lezen...

Ook afgelopen maanden gelezen: Mo Hayder; zenuwslopend
quote:Zoyla schreef op 29 oktober 2009 @ 19:55:

Heb net De Mannentester uit. Ben nu begonnen in deel 1 van de trillogie van Stieg. Zoveel over gehoord, en had hem al in huis, maar stelde het steeds uit omdat het zo'n pil is, maar nu ga ik hem lezen, helemaal en in 1 keer

Echt in gaan beginnen,super ik ben nu in deel 2.

Heb ook weer een nieuwe Karin Slaugter liggen. Altijd lekker voor tussendoor. Ben gek op Sara Linton

Ook hier een fan van Slaughter en dit boek was ook weer super!

Wie heeft het boek Bindi ( deel 2 van Maria Mosterd) al gelezen, en was het wat? Ik heb deel 1, echte mannen eten geen kaas, hier liggen en al gelezen, en dat deel van mama Mosterd; ik stond laatst voor een poppenkraam, heb ik ook al uit. Maar ik vroeg me zomaar af of Bindi, het tweede deel dus van Maria, de moeite waard was van het aanschaffen en lezen...

Heb alleen mannen eten geen kaas gelezen,en vond ik bijzonder om te lezen maar de andere twee boeken hoef ik niet meer te lezen,geen behoefte aan. Ook een aanrader is Mandy.P die zit vast op de Dominicaanse ook door een loverboy. Vond ik een mooi boek om te lezen.

Ook afgelopen maanden gelezen: Mo Hayder; zenuwslopend
Dit weekend ben ik begonnen in "Jongensjaren" van J.M. Coetzee. Prachtig hoe hij een beklemmende sfeer weet te scheppen en daarnaast een inkijkje geeft in de denkwereld van een opgroeiende jongen.
Heb de nieuwste Kinsella, wat spook je uit? uit. En ik moet zeggen een heel leuk boek, lachwekkend.

Ga verder chicklitten met Jill Mansell vandaag. Welk boek weet ik nog niet.
Ik heb ook de nieuwste Kinsella gelezen, maar dan in het Engels. Leuk boek, alhoewel ik me soms wel een klein beetje ergerde aan de hoofdpersoon.

Nu wil ik weer een thriller gaan lezen, weet alleen nog niet welke. Heb er een heleboel in de kast staan. Als ik vanmiddag weer thuis ben, maar eens op mijn gemak kijken.
@Leaf - Dat effect heeft Kinsella wel vaker! Ik heb Shopaholic gelezen en ik ergerde me echt waanzinnig aan de hoofdpersoon. Men, ik werd gek van dat mens! Hou je mond vond ik dan wel weer hilarisch... maar als jij zegt dat die uit Wat spook jij uit? ook weer zo tenenkrommend irritant is... dan laat ik het voorlopig maar voor wat het is!

Ik heb De Verlosser van Jo Nesbo gekocht, maar ben nog amper begonnen.
quote:Kastanjez schreef op 29 oktober 2009 @ 16:56:

Ik probeer hier regelmatig te kijken naar wat anderen gelezen hebben en de titels dan mee naar de bieb te nemen. Nu wou ik echter voorstellen, zou het geen idee zijn íetsjes meer over een boek te zeggen dan alleen naam en titel? Bijvoorbeeld in welk genre het boek valt en waarom jij het leuk of mooi of grappig of wat dan ook vond?Op zich een goed idee! Kun je ook aangeven wat jij zelf interessant vindt? Wat voor genre enzo?
Gister begonnen in 'de boot gemist' van Jill Mansell. Begin was al leuk, vandaag verderlezen.
Wie heeft 'oversteken' van Judith Visser al gelezen?

Ik heb hem gereserveerd bij de bibliotheek maar ben erg benieuwd hoe anderen het boek vinden.
Ik ben nu bezig in Lady Elizabeth, van Alison Weir, over Elizabeth I. Weir heeft vooral non-fictie over de Tudors geschreven, en nu haar tweede roman. Vind het een heerlijk boek, maar ben wat betreft historische romans dan ook een beetje verslingerd aan die periode in de Engelse geschiedenis.
Heb Bindi gelezen, mn haren gingen er van overeind staan...

Ik vond de mannentester een vreemd boek terwijl ik Heleen van R. wel een leuk mens vind en haar vorige boeken ook leuk vind. Dat hele gedoe met die robot, ik begreep er echt niets van...

Iemand al de nieuwe Dan Brown gelezen ?
quote:Witchke55 schreef op 03 november 2009 @ 16:56:

Gister begonnen in 'de boot gemist' van Jill Mansell. Begin was al leuk, vandaag verderlezen.

Jij leest volgens mij echt heel veel boeken he??? ik ben zomaar benieuwd hoor,want de ene heb je amper uit of je begint aan een nieuwe,haha.

En koop je ze of leen je ze uit de bieb?(heb je mss al eens verteld)Ikzelf lees ook heel veel,maar heb mijn periodes kan ook zo weken niet lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven