Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Klinkt goed Teigera!

Chatterly, ik vind het ook altijd lastig om aan iets nieuws te beginnen wanneer ik heel erg in een boek heb gezeten, zeker als het ook nog een dik boek is. Dan moet ik echt weer wennen aan een nieuwe stijl, nieuwe personages, etc.

Ik heb vandaag The Lady Elizabeth gekregen (weet even niet wie het geschreven heeft). Historische roman, daar houd ik wel van. De schrijfster is historica, dus het verhaal is over het algemeen wel redelijk waarheidsgetrouw en ik vind het erg interessant tot nog toe.
Zoeken naar Lena heb ik pas gelezen. Ontroerend.

De overgave van Arthur Japin heb ik gelezen maar het ging wat moeizaam moet ik toegeven.

Ik heb Americains in Paris binnen. Amerikanen in Parijs tijdens oorlogstijd. Leest als fictie.

Nu dan Sterrenregen van Marian Keyes.
Chatterly, ik ben ook bezig in de heelmeesters, en ik vind het ook heel mooi, maar weet niet goed wat ik aan moet met de stukjes geschiedenis. Ik lees ze wel, maar er blijft niks van hangen. Terwijl ik het verhaal op zich wel weer mooi vind. Hoe vond jij dat?
quote:diesel3 schreef op 23 mei 2010 @ 23:33:

Chatterly, ik ben ook bezig in de heelmeesters, en ik vind het ook heel mooi, maar weet niet goed wat ik aan moet met de stukjes geschiedenis. Ik lees ze wel, maar er blijft niks van hangen. Terwijl ik het verhaal op zich wel weer mooi vind. Hoe vond jij dat?

Je bedoelt de geschiedenis van de val van Haile Sellassie en de opkomst van het communistische regime...Het voegt niet veel toe aan het verhaal zelf, maar wel interessant om te lezen over de Ethiopische geschiedenis. Voor mij had het er ook niet in gehoeven hoor, maar het geeft wel een beeld van de omstandigheden daar toenderijd.

Ik heb werkelijk waar genoten van het boek!
De eenzaamheid van priemgetallen gelezen. Een tegenvaller, ik zat steeds te wachten tot HET zou gebeuren, maar HET gebeurde niet.

Nu bezig in Noorderveen van Arnaldur Indridason, een IJslandse triller schrijver. Beetje in de stijl van Mankell en Läckberg. Leest wel lekker weg, geen literair hoogstandje, maar wel fijn voor 's avonds in bed.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Dankjewel voor je antwoord, Chatterly, ja ik vind het boek ook geweldig. Ik ben pas op blz. 215, dus ik heb nog heerlijk wat voor de boeg. Groetjes.
@Pip - Het gebeurt inderdaad niet, in dat boek. Je verwoordt het precies goed. Je wacht en je wacht en je wacht en dan heb je het boek uit en denk je: "Heb ik het nou gemist?!"
Heb net Winter in Madrid uitgelezen. Het was een goedgeschreven boek, maar het oorlogsthema is niet helemaal mijn ding. En (spoiler, dus in wit), zoals ik al verwachtte had het geen happy end. En ik ben echt een sucker voor een happy end, dus ik heb het lezen van de laatste 50 pagina's nogal lang uitgesteld.

Verder heb ik zitten lezen in de Reiziger. Ik ben ongeveer halverwege en het boeit me wel. Het leest lekker makkelijk weg, maar het heeft wel wat boeketreeksachtigs af en toe. Maar goed, dat is ook wel leuk op z'n tijd.

Daarnaast ben ik voor de afwisseling en het contrast begonnen in Deluxe (klik).

Dat van niet meteen in een ander boek kunnen beginnen herken ik ook wel. Maar dat heb ik alleen als ik het boek dat ik net uit heb heel goed vond en er helemaal in zat. Verder probeer ik verschillende genres af te wisselen, dan heb ik er ook minder last van.
Vandaag Begeerte heeft ons aangeraakt van Bert Natter gelezen. Had hoge verwachtingen. Was wel aardig maar had er meer van verwacht.
Ben nog altijd niet in Bridget begonnen. Ik ga al de boeken van de bieb die ik heb vanavond eens bij elkaar leggen en dan beslissen wat ik ga lezen.
Ik ben begonnen in "Gelukkig Gestoord" van Iris Boter. Het is chicklit, maar niet dat mierzoete, overdreven hysterische gedoe wat je vaak leest. Het is af en toe grappig en er zit zelfs een soort van diepgang in, ik herken er ook veel in. Om haar vorige boek "Reunie in Rome" heb ik hardop gelachen, dat komt niet vaak voor.

Een aanrader, allebei!!
De reiziger is inderdaad gewoon lekker lezen, lekker ontspannen.
Ik lees nu De Rosnay - Haar naam was Sarah.

Ben nog maar net bij pagina 50 en vind het wel pakkend; vooral het verhaal dat zich in '42 afspeelt. Dat andere verhaal, waar je dus tussen switcht, vind ik niet boeiend en ik merk dat ik neig naar dat deel te 'speed readen' zodat ik snel weer naar '42 kan.

Gaat dat nou het hele boek zo door? (dat verspringen in tijd) Verspringen in tijd vind ik doorgaans prima (zowel in boeken als in films), maar in dit boek doet het voor (tot nu toe) mij afbreuk aan het boek.
@Lizzl ik heb dat boek net uit. Die structuur blijft het hele boek hetzelfde. Ik vond ook het verhaal uit '42 vele malen pakkender dan het hedendaagse verhaal, maar het 'oude' verhaal maakt het naar mijn mening wel waard om het uit te lezen.

Ik ben nu Gerechtigheid van Tried Larsson aan het lezen. Het derde deel van de Millenium serie aan het lezen. Ik vond zelf 1 & 2 iets lekkerder lezen.

Ik heb dit jaar op vakantie Carlos Ruiz Zafon ontdekt. Ik had zelf nog nooit van hem gehoord, maar ben helemaal overstag nadat ik The shadow of the wind(ned. vertaling: De schaduw van de wind) had gelezen. Een orgineel en goed geschreven boek. Nadat ik die had uitgelezen heb ik op vakantie nog The prince of mist(jeugdboek) gekocht en eenmaal thuis heb ik The Angels Game aangeschaft. Daaraan moet ik nog beginnen. The shadows of the wind vond ik in ieder geval een aanrader. Zeker een van de beste boeken die ik ooit heb gelezen.
I choose happy!
Dan hoop ik niet dat je heel teleurgesteld raakt Essential Bliss, want ik vond Het Spel van de Engel een beetje tegenvallen. Veel van hetzelfde, maar dan minder goed.

Heb overigens gehoord dat het een drieluik wordt.
Dat hoop ik ook niet, GB. Ik heb nl. best hoge verwachtingen. Ben benieuwd hoe het in een eventueel derde boek dan verder zou gaan. Eerst nog maar even deze lezen.
I choose happy!
Living dead in Dallas

Ik ben helemaal into the Sookie Stackhouse series.
quote:EssentialBliss schreef op 26 mei 2010 @ 10:46:

@Lizzl ik heb dat boek net uit. Die structuur blijft het hele boek hetzelfde. Ik vond ook het verhaal uit '42 vele malen pakkender dan het hedendaagse verhaal, maar het 'oude' verhaal maakt het naar mijn mening wel waard om het uit te lezen.

Jammer Ik zal 'm beslist uitlezen, maar een beetje domper is het wel.
ik vond zelfs het nu-verhaal ronduit irritant. Maar het verhaal over de oorlog echt prachtig. Het blijft vaak zo heel afstandelijk, WOII, als gegeven, maar als je dit sorot dingen dan weer leest. Brrrr.

Ik ben nu begonnen in Bernhard, van Annejet vander Zijl. Buiten het leven van prins Bernhard geeft het ook heel goed weer hoe precies Hitler de kans heeft gekregen om een volk zo op te hitsen. Een mooi tijdsbeeld.
Ben nog bezig in de Reiziger. Denk niet dat ik de hele serie ga lezen. In ieder geval niet in 1 keer achter elkaar.

Had nog een boekenbon liggen en heb vanmiddag Ik haal je op, ik neem je mee van Niccolò Ammaniti en de Romanlezeres van Pearl Abraham gekocht. De eerste op aanraden van Zusje, de 2e op aanraden van Sasati (geloof ik). Eén van beiden ga ik hierna lezen.
@Lizzl: Het wordt beter, het 'heden' verhaal.

@EB: Al die constructiestukken heb ik snel doorheen gescand, en ik begreep het verhaal prima zonder dat te lezen

Ik heb vandaag 2 boeken gelezen. Het meisje met de negen pruiken van Sophie van der Stap. Vond het wel makkelijk lezen maar niet heel bijzonder. Het pakte me niet verder.

Het tweede boek was De eenzaamheid van de priemgetallen van Paolo Giordano. Ik vond het erg mooi en lekker weg lezen. Ik kon het niet weg leggen. Snap wel waarom mensen het een onafgemaakt boek vinden. Ik vind het alleen maar herkenbaar
quote:GeorgieBrown schreef op 05 juni 2010 @ 21:47:

Ben nog bezig in de Reiziger. Denk niet dat ik de hele serie ga lezen. In ieder geval niet in 1 keer achter elkaar.

Had nog een boekenbon liggen en heb vanmiddag Ik haal je op, ik neem je mee van Niccolò Ammaniti en de Romanlezeres van Pearl Abraham gekocht. De eerste op aanraden van Zusje, de 2e op aanraden van Sasati (geloof ik). Eén van beiden ga ik hierna lezen.Ik ben nu bezig in 'Zo god het wil' van hem, leest ook weer erg lekker weg.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Ik ben het lezen langzaam weer aan het oppakken. Ik lees nu "Het verhaal van de minne" en ergens tussendoor lees ik "Ego's en andere ongemakken" (non-fictie, columns van Roos Vonk).
Ik heb "Het recht op terugkeer" van Leon de Winter net gelezen. Prachtig boek.

Hierna ga ik "Ik haal je op, ik neem je mee" lezen. Ben erg benieuwd naar dit boek.

Tussendoor lees is nu even Karin Slaughter, "Trouweloos". Heb nog nooit een boek van haar gelezen, dit is wel spannend en leest lekker weg.

"Het diner' van Herman Koch vond ik ook heel goed. Bijzonder verhaal.

Heeft iemand trouwens 'Koetsier herfst' van Charlotte Mutsaers gelezen? Ik vond het een erg bijzonder boek. Soms kwam ik er niet doorheen maar uiteindelijk was het toch de moeite waard. Wat vonden jullie ervan?
Ik heb het niet gelezen, Kwarktaart.

Ik heb net Zwarte thee met drie klontjes suiker uit, over een Turkse vrouw van de tweede generatie in Duitsland, wel aardig. Lady Elizabeth is bijna uit, goed verhaal, maar ik kan niet het niet snel lezen op de een of andere manier. En ik lees Honden van Riga, lekkere thriller van Mankell.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven