Hét Viva Boekentopic - deel 4
vrijdag 7 augustus 2009 om 22:45
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.

maandag 14 juni 2010 om 09:29
Nu lees ik de gebroeders Leeuwenhart, Laat het feest beginnen van Ammanti (kom er nog niet zo in). Ik vond 'ik ben niet bang' van hem erg mooi.
Ben benieuwd wat jullie vinden van 'ik haal je op ik neem je mee.'
Iemand ook al de nieuwste van Tatiana de Rosnay gelezen?
Vakantieboekenwenslijst:
Camilla Lackberg - zeemeermin (en dat kleine boekje)
Simone v/d Vlugt - haar nieuwste
Ik heb al enige tijd de vergeten tombe van KAte Moss maar die trekt me niet.
De nieuwe van Dan Brown
En dan zoek ik nog wat mooie titels om lekker bij weg te dromen, iemand nog tips?
De verborgen geschiedenis, nevelen van Avalon, stam van de Holebeer.....dat soort heerlijke leesboeken.
Ben benieuwd wat jullie vinden van 'ik haal je op ik neem je mee.'
Iemand ook al de nieuwste van Tatiana de Rosnay gelezen?
Vakantieboekenwenslijst:
Camilla Lackberg - zeemeermin (en dat kleine boekje)
Simone v/d Vlugt - haar nieuwste
Ik heb al enige tijd de vergeten tombe van KAte Moss maar die trekt me niet.
De nieuwe van Dan Brown
En dan zoek ik nog wat mooie titels om lekker bij weg te dromen, iemand nog tips?
De verborgen geschiedenis, nevelen van Avalon, stam van de Holebeer.....dat soort heerlijke leesboeken.
donderdag 17 juni 2010 om 19:48
zaterdag 19 juni 2010 om 17:29
@Mirremara - Hmm... 'De waterspuwer'? 'De naam van de wind'? De laatste heb ik nog niet gelezen, maar schijnt prachtig te zijn. Oeh, en 'Het lied van leven en dood', hoewel het wel heel apart is, is het prachtig. 'Kamtsjatka' (ofzoiets) van dezelfde auteur schijnt ook prachtig te zijn.
Ik heb allemaal halve boeken, ik word er echt een partij niet goed van! Ik moet echt meer met de trein, dan kom ik tenminste nog eens door mijn boeken heen!
Ik heb allemaal halve boeken, ik word er echt een partij niet goed van! Ik moet echt meer met de trein, dan kom ik tenminste nog eens door mijn boeken heen!
zaterdag 19 juni 2010 om 17:50
Dat kan ik dus echt niet, halve boeken. Ik mag van mezelf pas in een nieuwe beginnen als de andere uit is. Ben nu bezig in Zondaarskind van Marion Pauw. Zit op pagina 90 en het leest makkelijk weg, maar ik heb er nog niet echt een mening over...
zaterdag 19 juni 2010 om 18:04
Awh het is verschrikkelijk, ik lees echt meerdere boeken tegelijk. Nu:
-Ego's en andere ongemakken (bijna uit! Zijn dolumns, dus niet teveel achter elkaar)
-Vijf ontmoetingen in de hemel (wil hem cadeau geven en wil hem daarom ook even herlezen)
-God van Kleine Dingen (moet ik gewoon nog in verder)
-Het verhaal van de Minne (moet ik ook gewoon nog in verder)
-Memoirs of a geisha (ligt stil en heb er geen zin in)
-De schoonmaker (vond 'm niet zo boeiend)
-De vermoedens van Mr. Whicher of de moord in Road Hill House (per ongeluk het plot gelezen op internet en daar baal ik van).
Nou, dat in ieder geval...
-Ego's en andere ongemakken (bijna uit! Zijn dolumns, dus niet teveel achter elkaar)
-Vijf ontmoetingen in de hemel (wil hem cadeau geven en wil hem daarom ook even herlezen)
-God van Kleine Dingen (moet ik gewoon nog in verder)
-Het verhaal van de Minne (moet ik ook gewoon nog in verder)
-Memoirs of a geisha (ligt stil en heb er geen zin in)
-De schoonmaker (vond 'm niet zo boeiend)
-De vermoedens van Mr. Whicher of de moord in Road Hill House (per ongeluk het plot gelezen op internet en daar baal ik van).
Nou, dat in ieder geval...
zaterdag 19 juni 2010 om 21:10
Lieve lezers, ik hoop dat jullie me kunnen helpen....
Ik heb jaaaaren geleden een boek gelezen waarvan ik nu niet meer weet hoe het heet of van wie het was. Maar ik weet nog wel dat het een behoorlijke indruk op me maakte.
Het is van een zuidafrikaanse schrijfster en gaat over het leven van een pubermeisje in een township. Ik weet nog dat het boek een paarse/lila omslag had.
Ik weet dat het vaag is, maar is er iemand die een idee heeft welk boek dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!
Ik heb jaaaaren geleden een boek gelezen waarvan ik nu niet meer weet hoe het heet of van wie het was. Maar ik weet nog wel dat het een behoorlijke indruk op me maakte.
Het is van een zuidafrikaanse schrijfster en gaat over het leven van een pubermeisje in een township. Ik weet nog dat het boek een paarse/lila omslag had.
Ik weet dat het vaag is, maar is er iemand die een idee heeft welk boek dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!
maandag 21 juni 2010 om 00:19
Ik heb geen idee, Snowy.
Ik lees vaak twee boeken tegelijkertijd, ter afwisseling. Vaak iets zwaarders en iets luchtigers, maar in elk geval twee verschillende genres. Heb net Leven met kannibalen uit en De verborgen wereld, allebei wel leuk maar niet wereldschokkend. Nu lees ik De acht en De witte leeuwin van Henkell.
Ik lees vaak twee boeken tegelijkertijd, ter afwisseling. Vaak iets zwaarders en iets luchtigers, maar in elk geval twee verschillende genres. Heb net Leven met kannibalen uit en De verborgen wereld, allebei wel leuk maar niet wereldschokkend. Nu lees ik De acht en De witte leeuwin van Henkell.
maandag 21 juni 2010 om 01:13
Ik heb een paar weken geleden "Het spel van de Engel" van Carlos Ruiz Zafon uitgelezen. Ik was blij dat Georgie Brown mijn verwachtingen iets had getemperd, want het was een stuk minder dan "In de schaduw van de wind". Toch nog wel een aardig boek.
Ik heb vorige week Catcher in the Rye van J.D. Salinger gelezen. Ik koop nog weleens boeken op een vlooienmarkt die blijven staan en dit was er een van. Ik vond het wel een mooi boek.
Nu ben ik voor de zoveelste keer In de ban van de Ring aan het herlezen. Blijf ik een kunstwerk vinden.
Ik heb vorige week Catcher in the Rye van J.D. Salinger gelezen. Ik koop nog weleens boeken op een vlooienmarkt die blijven staan en dit was er een van. Ik vond het wel een mooi boek.
Nu ben ik voor de zoveelste keer In de ban van de Ring aan het herlezen. Blijf ik een kunstwerk vinden.
I choose happy!
maandag 21 juni 2010 om 17:58
Oh dat kan ik niet in twee boeken tegelijk lezen.
Ga morgen nog eens een paar boeken die ik uitgelezen heb verkopen op het net. Kan ik er nog eens nieuwe bijkopen.
Heb een hele tijd niet gelezen, had er geen zin meer in, en mijn hoofd stond naar andere dingen.
Ben een paar dagen geleden begonnen in 'de verbouwing' van Saskia Noort, vind het boek nogal traag op gang komen. Heb al van vele lezers gehoord dat het echt een tegenvaller is en moet zeggen dat ze tot hiertoe gelijk hebben. Iemand dit boek nog uitgelezen? En zo ja, wat vond je er van?
Ga morgen nog eens een paar boeken die ik uitgelezen heb verkopen op het net. Kan ik er nog eens nieuwe bijkopen.
Heb een hele tijd niet gelezen, had er geen zin meer in, en mijn hoofd stond naar andere dingen.
Ben een paar dagen geleden begonnen in 'de verbouwing' van Saskia Noort, vind het boek nogal traag op gang komen. Heb al van vele lezers gehoord dat het echt een tegenvaller is en moet zeggen dat ze tot hiertoe gelijk hebben. Iemand dit boek nog uitgelezen? En zo ja, wat vond je er van?

maandag 21 juni 2010 om 22:43
quote:snowy2 schreef op 19 juni 2010 @ 21:10:
Het is van een zuidafrikaanse schrijfster en gaat over het leven van een pubermeisje in een township. Ik weet nog dat het boek een paarse/lila omslag had.Misschien helpt deze lijst van Zuid Afrikaanse schrijvers en dichters je bij het vinden van de naam?
Ik heb inmiddels "Kafka on the shore" van Murakami uit. Het heeft lang geduurd, niet omdat het boek niet mooi of boeiend was, maar omdat ik te moe was en te weinig tijd had om te lezen. Maar het is een absolute aanrader, wat een bizar en intrigerend boek!
Gisteravond begonnen in "Sappho's sprong" van Erica Jong. Iemand dat boek al gelezen toevallig? Het gaat over de Griekse dichteres Sappho, leefde rond 600 voor Christus. Het is echter wel fictie.
Het is van een zuidafrikaanse schrijfster en gaat over het leven van een pubermeisje in een township. Ik weet nog dat het boek een paarse/lila omslag had.Misschien helpt deze lijst van Zuid Afrikaanse schrijvers en dichters je bij het vinden van de naam?
Ik heb inmiddels "Kafka on the shore" van Murakami uit. Het heeft lang geduurd, niet omdat het boek niet mooi of boeiend was, maar omdat ik te moe was en te weinig tijd had om te lezen. Maar het is een absolute aanrader, wat een bizar en intrigerend boek!
Gisteravond begonnen in "Sappho's sprong" van Erica Jong. Iemand dat boek al gelezen toevallig? Het gaat over de Griekse dichteres Sappho, leefde rond 600 voor Christus. Het is echter wel fictie.
dinsdag 22 juni 2010 om 02:33
ben nu een boek van Herman Vuijsje aan het lezen, 'Tot hier heeft de Heer ons geholpen', een godsdienstsociologische studie over de veranderingen in de afgelopen eeuwen in de religiositeit in Nederland en de (mogelijke) consequenties daarvan voor moraal en ethiek.
Hierna maar eens dat boek over moreel esperanto van Paul Cliteur lezen, en ik ben ook benieuwd naar het boek van Mark Mieris over liefde.
Nog tips voor non-fictie over mens en maatschappij? Ik lees bijna geen fictie meer, vroeger vrat ik romans, huppekee in 1 nacht uitlezen maar ik kan me gewoonweg niet meer concentreren en steeds weer dezelfde pagina overlezen omdat het weer niet is blijven hangen werd me een beetje te frustrerend.
Snowy is het misschien De bewoonde vrouw, van Gioconda Bella die je bedoelt?
Hierna maar eens dat boek over moreel esperanto van Paul Cliteur lezen, en ik ben ook benieuwd naar het boek van Mark Mieris over liefde.
Nog tips voor non-fictie over mens en maatschappij? Ik lees bijna geen fictie meer, vroeger vrat ik romans, huppekee in 1 nacht uitlezen maar ik kan me gewoonweg niet meer concentreren en steeds weer dezelfde pagina overlezen omdat het weer niet is blijven hangen werd me een beetje te frustrerend.
Snowy is het misschien De bewoonde vrouw, van Gioconda Bella die je bedoelt?
dinsdag 22 juni 2010 om 05:49
quote:snowy2 schreef op 19 juni 2010 @ 21:10:
Alvast bedankt!Straatvlinders van Lesley Beake?
Alvast bedankt!Straatvlinders van Lesley Beake?
dinsdag 22 juni 2010 om 08:17
Zondaarskind gisteravond uitgelezen. Hij is aardig, maar veel meer kan ik er niet van maken... Leukste eraan vond ik dat het vanuit het perspectief van een bejaarde vrouw is geschreven. Echt een boek voor tussendoor.
Vanavond eens kijken in welke ik nu wil gaan beginnen.
Vanavond eens kijken in welke ik nu wil gaan beginnen.
dinsdag 22 juni 2010 om 09:15
quote:tijgermeisje schreef op 22 juni 2010 @ 02:33:
?Grappig, ik heb juist altijd meer moeite met concentreren als ik non-fictie lees.... Maar de boeken van Naomi Klein (No Logo, de shockdoctrine) en Theodore Dalrymple vind ik wel echte aanraders!
?Grappig, ik heb juist altijd meer moeite met concentreren als ik non-fictie lees.... Maar de boeken van Naomi Klein (No Logo, de shockdoctrine) en Theodore Dalrymple vind ik wel echte aanraders!