Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
quote:Fiorah schreef op 19 juni 2010 @ 17:29:

@Mirremara - Hmm... 'De waterspuwer'? 'De naam van de wind'? De laatste heb ik nog niet gelezen, maar schijnt prachtig te zijn. Oeh, en 'Het lied van leven en dood', hoewel het wel heel apart is, is het prachtig. 'Kamtsjatka' (ofzoiets) van dezelfde auteur schijnt ook prachtig te zijn.

Ik heb allemaal halve boeken, ik word er echt een partij niet goed van! Ik moet echt meer met de trein, dan kom ik tenminste nog eens door mijn boeken heen!Oh bedankt ik ga gelijk zoeken!!
Ben op aanraden van iemand hier begonnen in Koontz boeken, leuk!
eloys van Theodore Dalrymple heb ik inmiddels alles gelezen, vond het zeer interessant en hij mag wat mij betreft wel wat meer aandacht krijgen voor zijn theorieen/ideeen, heel veel stof tot nadenken/voer voor discussie!

Naomi Kleins tweede boek ken ik nog niet, kga eens kijken in de bien, thanx vd tip!
quote:tijgermeisje schreef op 22 juni 2010 @ 14:02:

eloys van Theodore Dalrymple heb ik inmiddels alles gelezen, vond het zeer interessant en hij mag wat mij betreft wel wat meer aandacht krijgen voor zijn theorieen/ideeen, heel veel stof tot nadenken/voer voor discussie!

Naomi Kleins tweede boek ken ik nog niet, kga eens kijken in de bien, thanx vd tip!Ben gelijk even gaan googlen en ga zijn boek(en) weet nog niet welke maar ga er met één aan de slag. Thema's spreken mij erg aan.
De Eenzaamheid van de Priemgetallen gelezen.

Goed boek, maar niet zo goed als de hype doet vermoeden.
I choose happy!
Koontz is lekker spannend jah! Ik heb de laatste tijd veel gelezen, maar het enige boek waar ik echt van onder de indruk was, was toch 'De vliegeraar". Ga binnenkort maar op zoek naar dat andere boek van die schrijver.

Heb nu weer een boek uit de bieb over de 2e wereldoorlog, Gestolen Jeugd, van Ton van Reen. Ben benieuwd
Onlangs gelezen en een aanrader: Pedro Ruijzing - Levenslang in Thailand.

Verhaal over de nederlandse Pedro, die in '95 op de luchthaven Bangkok werd gepakt met 2 kilo heroïne en in Bang Kwang kwam te zitten....

Bangkok Hilton, maar dan in boekvorm en waargebeurd.
Ik was vanochtend bij DIRK en heb daar nog 3 boeken gescoord voor 2,99 per stuk. Voor mezelf of voor de weggeef.

Sy Montgomery - Bofkont

Andrew Wilson - de Biograaf

Sarah Harrison - Het Nest van de Nachtegaal

Ben zeer benieuwd, kende geen van die boeken, dus volkomen op de gok gekocht.
Voor dat geld kun je de gok wel nemen, soms zitten daar juist leuke boeken tussen. Ik struin ook altijd graag bij de Slegte naar dat soort koopjes.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Op klaarlichte dag van Simone van der Vlugt

Vond het een enorme tegenvaller.

Niet realistisch en rommelig geschreven. De kern van het verhaal was wel ok, maar het pakte niet. Had véél beter gekund.

Iemand dit boek al gelezen?
Frankly my dear, I don"t give a damn
.
"Sappho's sprong" van Erica Jong is geen aanrader. Raar, rommelig verhaal, met vreemd geplaatste seksscenes die kennelijk "stomende seks" moeten voorstellen. Ik vond het niks.

Vandaag begonnen in "Gebroken" van Kathy Reichs. Mijn eerste boek van haar, maar ik zit er al lekker in. Het is een boek over een cultureel antropologe die ook patholoog-anatoom is, overal worden lichamen gevonden (ben nu op blz. 150 en we zijn toe aan nummer 3) en het is gewoon een lekker wegleesboek.
Hier even een positieve reactie op 'de verbouwing', vond het een beetje traag op gang komen, maar eenmaal ik erin zat las het als een trein!

Ben nu bezig in 'alles te verliezen' van Esther Verhoef. Heb al 78 pagina's aan een stuk doorgelezen. Hoop dat het verder ook nog geslaagd is.

Kent er iemand nog Nederlandse Thrillerschrijfsters buiten

-Simone van der vlught

-Saskia Noort

-Esther Verhoef

-Suzanne Vermeer

-Loes den hollander

Ben echt verslaafd aan dit soort boeken. Welke auteurs zou ik dan nog goed vinden?
Vandaag gekocht:

Verzoeking van Harlan Coben

Moord voor mij Karen Rose

Kent iemand ze?
quote:Witchke55 schreef op 29 juni 2010 @ 16:23:

Hier even een positieve reactie op 'de verbouwing', vond het een beetje traag op gang komen, maar eenmaal ik erin zat las het als een trein!

Ben nu bezig in 'alles te verliezen' van Esther Verhoef. Heb al 78 pagina's aan een stuk doorgelezen. Hoop dat het verder ook nog geslaagd is.

Kent er iemand nog Nederlandse Thrillerschrijfsters buiten

-Simone van der vlught

-Saskia Noort

-Esther Verhoef

-Suzanne Vermeer

-Loes den hollander

Ben echt verslaafd aan dit soort boeken. Welke auteurs zou ik dan nog goed vinden?

Hoi Witch, andere Nederlandse thrillerschrijfsters zijn:

- Elisabeth Mollema

- Corine Hartman

- Lieneke Dijkzeul

- Nicolet Steemers

- Judith Visser.

Nog genoeg te lezen dus.....

Gr.
Ik ben nu Max (en the Wild Things) van Dave Eggers. Wat een heerlijk boek tot nu toe! Wil bijna niet dat het uit is straks. Rustig lezen!
quote:pippi35 schreef op 29 juni 2010 @ 20:12:

[...]

Hoi Witch, andere Nederlandse thrillerschrijfsters zijn:

- Elisabeth Mollema

- Corine Hartman

- Lieneke Dijkzeul

- Nicolet Steemers

- Judith Visser.

Nog genoeg te lezen dus.....

Gr.Lieneke Dijkzeul vind ik erg goed beter dan Saskia Noort, Esther Verhoef en Simone v/d Vlugt, die lezen ook wel lekker weg maar ik mis soms een beetje diepgang. Ik kan ze gewoon 'zien' schrijven, net als dat je sommige acteurs heel erg ziet acteren, snappen jullie wat ik bedoel? Ik wil daar niet over nadenken en bij echt goede schrijvers zit ik gewoon in het verhaal.
Laat maar even weten wat je eindoordeel is Teigera, dan ga ik misschien ook iets van Kathy Reichs proberen.

Zondag uitgelezen: iets van Nora Roberts. Vastbesloten? Vastberaden. Naja, maakt verder niet uit. Was een typisch Nora Roberts niemendalletje voor op het strand en verder niet echt een aanrader ofzo.

Nu heb ik net Herinneringen aan Grace uit van Catherine Hall. Was een gokje bij de bieb, maar vind 't een echte aanrader. Mooi geschreven, sfeervol, goed opgebouwd.
Net Vrijdag van Loes den Hollander gelezen. Ik geef hem een 7. Viel me toch wat tegen.
Suzanne Vermeer.... werkelijk de ergste pulp wat ik ooit heb gelezen

Ben momenteel bezig in 2 boeken van Loes den Hollander: Loslaten en Driftleven. Ik vind beide boeken, tot nu toe, wel aardig.
Ik ben niet zo'n fan van de Nederlandse thrillerschrijfsters.

Naar mijn mening zijn ze nl. geen van allen zo goed als de Britse queen of crime: Ruth Rendell. Niemand kan zich zó goed in het brein van een moordenaar verplaatsen als zij. Ik heb al haar boeken gelezen en gelukkig komen er nog steeds ieder jaar een paar bij.
quote:Pilous schreef op 29 juni 2010 @ 16:28:

Vandaag gekocht:

Verzoeking van Harlan Coben

Moord voor mij Karen Rose

Kent iemand ze?De boeken van Karen Rose zijn goed!
Oh, had nog een boekending. Ik had een paar weken terug 2 boeken gekocht, waaronder de Romanlezeres van Pearl Abraham. Ik ging ervan uit dat het een nieuw boek was. Maar nu lag ik er vorige week mee op het strand en zag ik opeens de kleine ondertitel onder de titel: voorheen Vreugde der Wet. Huh? Roman die een andere titel heeft gekregen? Vreugde der Wet had ik al gelezen. Het bleek idd hetzelfde boek. Heb het wel herlezen. Goed boek, maar beetje onduidelijk en onbevredigend einde.
Geen idee waarom de Nederlandse herdruk een andere naam heeft. Is overigens wel een letterlijke vertaling van de oorspronkelijke titel: The Romance Reader.

Van Pearl Abraham is trouwens net een nieuw boek verschenen: Hemelse golven. Heb het zelf (nog) niet gelezen en kan helaas niet vertellen of het wat is.
Wat raar GB, ik heb het zelf in het Engels gelezen. Vind het einde ook wat vreemd. Vind de titel Vreugde der Wet overigens ook vreemd.

Net Voor de Vorst uitgelezen, ben inmiddels ernstig verslaafd aan Mankell, maar heb helaas al zijn boeken die ik hier heb uit. Dus even afkicken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven