Hét Viva Boekentopic - deel 4
vrijdag 7 augustus 2009 om 22:45
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
dinsdag 22 juni 2010 om 10:26
quote:Fiorah schreef op 19 juni 2010 @ 17:29:
@Mirremara - Hmm... 'De waterspuwer'? 'De naam van de wind'? De laatste heb ik nog niet gelezen, maar schijnt prachtig te zijn. Oeh, en 'Het lied van leven en dood', hoewel het wel heel apart is, is het prachtig. 'Kamtsjatka' (ofzoiets) van dezelfde auteur schijnt ook prachtig te zijn.
Ik heb allemaal halve boeken, ik word er echt een partij niet goed van! Ik moet echt meer met de trein, dan kom ik tenminste nog eens door mijn boeken heen!Oh bedankt ik ga gelijk zoeken!!
@Mirremara - Hmm... 'De waterspuwer'? 'De naam van de wind'? De laatste heb ik nog niet gelezen, maar schijnt prachtig te zijn. Oeh, en 'Het lied van leven en dood', hoewel het wel heel apart is, is het prachtig. 'Kamtsjatka' (ofzoiets) van dezelfde auteur schijnt ook prachtig te zijn.
Ik heb allemaal halve boeken, ik word er echt een partij niet goed van! Ik moet echt meer met de trein, dan kom ik tenminste nog eens door mijn boeken heen!Oh bedankt ik ga gelijk zoeken!!
dinsdag 22 juni 2010 om 14:02
eloys van Theodore Dalrymple heb ik inmiddels alles gelezen, vond het zeer interessant en hij mag wat mij betreft wel wat meer aandacht krijgen voor zijn theorieen/ideeen, heel veel stof tot nadenken/voer voor discussie!
Naomi Kleins tweede boek ken ik nog niet, kga eens kijken in de bien, thanx vd tip!
Naomi Kleins tweede boek ken ik nog niet, kga eens kijken in de bien, thanx vd tip!
dinsdag 22 juni 2010 om 16:47
quote:tijgermeisje schreef op 22 juni 2010 @ 14:02:
eloys van Theodore Dalrymple heb ik inmiddels alles gelezen, vond het zeer interessant en hij mag wat mij betreft wel wat meer aandacht krijgen voor zijn theorieen/ideeen, heel veel stof tot nadenken/voer voor discussie!
Naomi Kleins tweede boek ken ik nog niet, kga eens kijken in de bien, thanx vd tip!Ben gelijk even gaan googlen en ga zijn boek(en) weet nog niet welke maar ga er met één aan de slag. Thema's spreken mij erg aan.
Naomi Kleins tweede boek ken ik nog niet, kga eens kijken in de bien, thanx vd tip!Ben gelijk even gaan googlen en ga zijn boek(en) weet nog niet welke maar ga er met één aan de slag. Thema's spreken mij erg aan.
woensdag 23 juni 2010 om 19:17
Koontz is lekker spannend jah! Ik heb de laatste tijd veel gelezen, maar het enige boek waar ik echt van onder de indruk was, was toch 'De vliegeraar". Ga binnenkort maar op zoek naar dat andere boek van die schrijver.
Heb nu weer een boek uit de bieb over de 2e wereldoorlog, Gestolen Jeugd, van Ton van Reen. Ben benieuwd
Heb nu weer een boek uit de bieb over de 2e wereldoorlog, Gestolen Jeugd, van Ton van Reen. Ben benieuwd
woensdag 23 juni 2010 om 20:27

vrijdag 25 juni 2010 om 19:35
vrijdag 25 juni 2010 om 20:28

zaterdag 26 juni 2010 om 23:48
"Sappho's sprong" van Erica Jong is geen aanrader. Raar, rommelig verhaal, met vreemd geplaatste seksscenes die kennelijk "stomende seks" moeten voorstellen. Ik vond het niks.
Vandaag begonnen in "Gebroken" van Kathy Reichs. Mijn eerste boek van haar, maar ik zit er al lekker in. Het is een boek over een cultureel antropologe die ook patholoog-anatoom is, overal worden lichamen gevonden (ben nu op blz. 150 en we zijn toe aan nummer 3) en het is gewoon een lekker wegleesboek.
Vandaag begonnen in "Gebroken" van Kathy Reichs. Mijn eerste boek van haar, maar ik zit er al lekker in. Het is een boek over een cultureel antropologe die ook patholoog-anatoom is, overal worden lichamen gevonden (ben nu op blz. 150 en we zijn toe aan nummer 3) en het is gewoon een lekker wegleesboek.
dinsdag 29 juni 2010 om 16:23
Hier even een positieve reactie op 'de verbouwing', vond het een beetje traag op gang komen, maar eenmaal ik erin zat las het als een trein!
Ben nu bezig in 'alles te verliezen' van Esther Verhoef. Heb al 78 pagina's aan een stuk doorgelezen. Hoop dat het verder ook nog geslaagd is.
Kent er iemand nog Nederlandse Thrillerschrijfsters buiten
-Simone van der vlught
-Saskia Noort
-Esther Verhoef
-Suzanne Vermeer
-Loes den hollander
Ben echt verslaafd aan dit soort boeken. Welke auteurs zou ik dan nog goed vinden?
Ben nu bezig in 'alles te verliezen' van Esther Verhoef. Heb al 78 pagina's aan een stuk doorgelezen. Hoop dat het verder ook nog geslaagd is.
-Simone van der vlught
-Saskia Noort
-Esther Verhoef
-Suzanne Vermeer
-Loes den hollander
Ben echt verslaafd aan dit soort boeken. Welke auteurs zou ik dan nog goed vinden?
dinsdag 29 juni 2010 om 20:12
quote:Witchke55 schreef op 29 juni 2010 @ 16:23:
Hier even een positieve reactie op 'de verbouwing', vond het een beetje traag op gang komen, maar eenmaal ik erin zat las het als een trein!
-Simone van der vlught
-Saskia Noort
-Esther Verhoef
-Suzanne Vermeer
-Loes den hollander
Hoi Witch, andere Nederlandse thrillerschrijfsters zijn:
- Elisabeth Mollema
- Corine Hartman
- Lieneke Dijkzeul
- Nicolet Steemers
- Judith Visser.
Nog genoeg te lezen dus.....
Gr.
-Simone van der vlught
-Saskia Noort
-Esther Verhoef
-Suzanne Vermeer
-Loes den hollander
- Elisabeth Mollema
- Corine Hartman
- Lieneke Dijkzeul
- Nicolet Steemers
- Judith Visser.
Gr.

dinsdag 29 juni 2010 om 21:04
quote:pippi35 schreef op 29 juni 2010 @ 20:12:
[...]
- Elisabeth Mollema
- Corine Hartman
- Lieneke Dijkzeul
- Nicolet Steemers
- Judith Visser.
Gr.Lieneke Dijkzeul vind ik erg goed beter dan Saskia Noort, Esther Verhoef en Simone v/d Vlugt, die lezen ook wel lekker weg maar ik mis soms een beetje diepgang. Ik kan ze gewoon 'zien' schrijven, net als dat je sommige acteurs heel erg ziet acteren, snappen jullie wat ik bedoel? Ik wil daar niet over nadenken en bij echt goede schrijvers zit ik gewoon in het verhaal.
[...]
- Elisabeth Mollema
- Corine Hartman
- Lieneke Dijkzeul
- Nicolet Steemers
- Judith Visser.
Gr.Lieneke Dijkzeul vind ik erg goed beter dan Saskia Noort, Esther Verhoef en Simone v/d Vlugt, die lezen ook wel lekker weg maar ik mis soms een beetje diepgang. Ik kan ze gewoon 'zien' schrijven, net als dat je sommige acteurs heel erg ziet acteren, snappen jullie wat ik bedoel? Ik wil daar niet over nadenken en bij echt goede schrijvers zit ik gewoon in het verhaal.

woensdag 30 juni 2010 om 09:29
Laat maar even weten wat je eindoordeel is Teigera, dan ga ik misschien ook iets van Kathy Reichs proberen.
Zondag uitgelezen: iets van Nora Roberts. Vastbesloten? Vastberaden. Naja, maakt verder niet uit. Was een typisch Nora Roberts niemendalletje voor op het strand en verder niet echt een aanrader ofzo.
Nu heb ik net Herinneringen aan Grace uit van Catherine Hall. Was een gokje bij de bieb, maar vind 't een echte aanrader. Mooi geschreven, sfeervol, goed opgebouwd.
Zondag uitgelezen: iets van Nora Roberts. Vastbesloten? Vastberaden. Naja, maakt verder niet uit. Was een typisch Nora Roberts niemendalletje voor op het strand en verder niet echt een aanrader ofzo.
Nu heb ik net Herinneringen aan Grace uit van Catherine Hall. Was een gokje bij de bieb, maar vind 't een echte aanrader. Mooi geschreven, sfeervol, goed opgebouwd.
woensdag 30 juni 2010 om 15:47
Ik ben niet zo'n fan van de Nederlandse thrillerschrijfsters.
Naar mijn mening zijn ze nl. geen van allen zo goed als de Britse queen of crime: Ruth Rendell. Niemand kan zich zó goed in het brein van een moordenaar verplaatsen als zij. Ik heb al haar boeken gelezen en gelukkig komen er nog steeds ieder jaar een paar bij.
Naar mijn mening zijn ze nl. geen van allen zo goed als de Britse queen of crime: Ruth Rendell. Niemand kan zich zó goed in het brein van een moordenaar verplaatsen als zij. Ik heb al haar boeken gelezen en gelukkig komen er nog steeds ieder jaar een paar bij.

woensdag 30 juni 2010 om 19:14
Oh, had nog een boekending. Ik had een paar weken terug 2 boeken gekocht, waaronder de Romanlezeres van Pearl Abraham. Ik ging ervan uit dat het een nieuw boek was. Maar nu lag ik er vorige week mee op het strand en zag ik opeens de kleine ondertitel onder de titel: voorheen Vreugde der Wet. Huh? Roman die een andere titel heeft gekregen? Vreugde der Wet had ik al gelezen. Het bleek idd hetzelfde boek. Heb het wel herlezen. Goed boek, maar beetje onduidelijk en onbevredigend einde.
woensdag 30 juni 2010 om 20:06
Geen idee waarom de Nederlandse herdruk een andere naam heeft. Is overigens wel een letterlijke vertaling van de oorspronkelijke titel: The Romance Reader.
Van Pearl Abraham is trouwens net een nieuw boek verschenen: Hemelse golven. Heb het zelf (nog) niet gelezen en kan helaas niet vertellen of het wat is.
Van Pearl Abraham is trouwens net een nieuw boek verschenen: Hemelse golven. Heb het zelf (nog) niet gelezen en kan helaas niet vertellen of het wat is.
donderdag 1 juli 2010 om 12:55