Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
quote:Lizzl schreef op 21 april 2011 @ 10:32:

[...]

Suzanne Vermeer - ik heb werkelijk nog nooit een goed of leuk boek van haar geschreven. Het is precies wat je schrijft: geen sterke dialogen, erg nep, duidelijk geen research gedaan over de onderwerpen waar zij over schrijft.

Het moge duidelijk zijn: ik krijg het niet weg Brrrr...Suzanne Vermeer. Mijn zus en ik hebben een keer een uur lang gierend aan de telefoon gelegen om de recensies op bol.com. Wij zijn er ook van overtuigd dat ze het zelf uitgeeft omdat we niet kunnen geloven dat een uitgever hier z'n vingers aan wil branden
quote:GeorgieBrown schreef op 22 april 2011 @ 18:48:

Heb gisteren Het Familieportret gekocht en ben nu, na een middagje op 't strand, op de helft. Erg mooi!Is inderdaad echt schitterend boek. Net weer één van Niccolo Ammaniti uit. Mooie boeken hoor, goede schrijver!
quote:VotesforLeo schreef op 23 april 2011 @ 17:17:

Net weer één van Niccolo Ammaniti uit. Mooie boeken hoor, goede schrijver!

Welke heb je gelezen?

Ik ken 'Ik ben niet bang', 'Zo God het wil' en het kleine boekje 'Jij bent mijn schat'. Allemaal mooie boeken, maar zijn grote succes 'Ik haal je op, ik neem je mee' kon ik niet zo goed in komen. Binnenkort even opnieuw proberen, vind zijn boeken ook erg mooi!
quote:GeorgieBrown schreef op 22 april 2011 @ 18:48:

Heb gisteren Het Familieportret gekocht en ben nu, na een middagje op 't strand, op de helft. Erg mooi!Heb 'm uit. Erg goed. En jammer dat ik 'm uit heb. Heb nu Anna Boom liggen om in te beginnen, maar moet even zien of ik meteen weer een boek met WOII als thema wil lezen. Anders de boekenkast van mrBrown in duiken. Hopelijk zit er iets bij dat ik leuk vind...
quote:dolfje schreef op 21 april 2011 @ 16:07:

[...]

Ik ben er in begonnen maar het deed me niks en ik kwam niet vooruit,later wel de film gezien en die vond ik hilarisch.Dat heb ik al eerder gehoord. Ik ben er mee opgehouden. Ik ben gister begonnen in Kroniek van een aangekondigde dood van Garcia Marquez.

Heb vandaag ook de filmversie van Morgen toen de oorlog begon gekocht, die is nu maar 5 euro. Ik kan me niet herinneren of ik hem ook zelf heb gelezen of dat het alleen de favoriete trilogie was van een vriendin, maar het is vast mooi.
Nou, ik ben nu ook definitief suzanne vermeer - af. Begon me steeds meer te ergeren, raakte de draad kwijt door steeds weer nieuwe personages die niets toevoegden en er kwam maar geen hoogtepunt. Weggelegd, gaat op de brandstapel en Vermeer komt er niet meer in.

Ga nu beginnen in het familieportret, had er al zin in, maar na jullie laatste berichten nog meer ach, wat ik nu ook uit de kast trek, het kan alleen maar meevallen na drama Vermeer!
quote:Fiorah schreef op 23 april 2011 @ 20:14: Heb vandaag ook de filmversie van Morgen toen de oorlog begon gekocht, die is nu maar 5 euro. Ik kan me niet herinneren of ik hem ook zelf heb gelezen of dat het alleen de favoriete trilogie was van een vriendin, maar het is vast mooi.Erg goede boeken! Heel realistisch en spannend.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Die arme Suzanne Vermeer Ik heb nog nooit iets van haar gelezen, maar ik mis niks, merk ik wel.

Gisteren Lelieblank uitgelezen. En wat nu, want ik heb nog maar 1 boek liggen wat ik niet gelezen heb: Nevelen van Avalon en daar ben ik eigenlijk niet voor in de stemming. Normaal had hier nu een nieuwe stapel boeken moeten liggen, maar dat zit er door de omstandigheden helaas niet in
@sasati - Ik zag laatst dat ik nog een paar boeken in de kast heb liggen waar ik vanaf wil. Durf niet te zeggen dat er iets tussen zit voor je, maar wil later thuis wel even kijken welke het zijn. Dan wil ik je wel een boek opsturen, hoef ik niks voor terug :-). Als je je adres wilt mailen tenminste.
Ik heb de boeken van Vermeer ook werkelijk weggegooid - wilde ze niet verkopen op MP of weggeven aan vriendinnen. Dat mag je een ander niet aandoen...
Kan iemand me vertellen of "de boekendief" van Marcus Zusak de moeite waard is?
quote:Lizett schreef op 24 april 2011 @ 18:25:

Kan iemand me vertellen of "de boekendief" van Marcus Zusak de moeite waard is?Ik vond het een prachtig boek! Indrukwekkend hoe het verhaal vanuit 'de dood' verteld wordt, mooi verhaal, goed geschreven. Zeker de moeite waard!
Heb net

De babyfoon - Diana van Bezouwen

gelezen, opzich wel spannend!
Heb vandaag "Blind vertrouwen" uitgelezen..

Leest wel lekker weg maar om nou te zeggen dat je er in meegezogen wordt,niet echt..

Ben nu bezig in "De verraders" van David Baldacci..

Heeft iemand die al gelezen en is het de moeite waaard?

De Boekendief is een woord Schitterend!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Volgens mij heeft mijn vriend die gelezen, Lichtbron. Hij vond m goed, maar hij is dan ook Baldacci-fan.

Ik zit heerlijk in de tuin met Het Familieportret. Hij pakt me vanaf het begin af aan, echt een verademing na Vermeer!
O,die vond ik ook mooi,Familieportret..

Ga nu even nog wat opruimen en dan weer verder lezen..

Vermeer is voor velen een diepe teleurstelling als ik dat hier zo lees. Ga ik het maar niet aanschaffen,zou zonde zijn van mijn geld..
1 keer is genoeg..
Hmm ik vond All-inclusive van Vermeer wel goed!

Zo vind ik nieuwe buren van Saskia Noort verschrikkelijk!!

Ik ben nu de ontsnapping van Heleen van Royen aan het lezen.

Het leest wel lekker weg, maar irriteer me rot aan het personage!
Oh Saskia Noort komt er hier ook niet meer in. Nieuwe Buren vond ik al niet zo, later kreeg ik De Verbouwing op mn verjaardag. Na dat boek heb ik haar definitief verbannen uit mn boekenkast.
1 recensie is genoeg
quote:sasati schreef op 24 april 2011 @ 10:56:

Die arme Suzanne Vermeer Ik heb nog nooit iets van haar gelezen, maar ik mis niks, merk ik wel.

Gisteren Lelieblank uitgelezen. En wat nu, want ik heb nog maar 1 boek liggen wat ik niet gelezen heb: Nevelen van Avalon en daar ben ik eigenlijk niet voor in de stemming. Normaal had hier nu een nieuwe stapel boeken moeten liggen, maar dat zit er door de omstandigheden helaas niet in Gauw het vervolg The Apple van Michel Faber kopen! Daarnaast zwijmel ik nu elke woensdag bij het kijken naar de mini serie Crimson Petal op BBC. Wat prachrig, wat is vooral Agnes mooi gespeeld. Ik ben er elke keer weer stil van. Woensdag al weer hetnlaatste deel.
quote:Effie_O schreef op 24 april 2011 @ 20:50:

[...]

Ik vond het een prachtig boek! Indrukwekkend hoe het verhaal vanuit 'de dood' verteld wordt, mooi verhaal, goed geschreven. Zeker de moeite waard!Prachtig boek, een van de weinige boeken waar ik echt een brok van in mijn keel kreeg bij het lezen.
quote:PearlGirl schreef op 25 april 2011 @ 15:58:Daarnaast zwijmel ik nu elke woensdag bij het kijken naar de mini serie Crimson Petal op BBC. Wat prachrig, wat is vooral Agnes mooi gespeeld. Ik ben er elke keer weer stil van. Woensdag al weer hetnlaatste deel.

Prachtige serie inderdaad! Moet de aflevering van afgelopen week nog zien, verheug me er zo op!

Merkte wel dat ik nog maar erg weinig weet van het boek/verhaal, als de serie straks is afgelopen ga ik er maar weer eens in beginnen.
Ik heb vandaag Volmaakt van Marit Hofland gelezen,het kon me niet echt boeien.
PearlGirl, bedankt voor de tip!

Fiorah, wat lief van je. Ik woon in Syrië en mijn ouders zouden deze kant op komen, met oa een stapel boeken, maar door de situatie hier gaat dat dus niet door. Maar ze liggen dus braaf op me te wachten in Nl. Hier is het aanbod van leuke/interessante boeken niet zo groot (denk Daniëlle Steel en aanverwanten).

Ik ben toch maar begonnen in de Nevelen van Avalon en ik vind het eigenlijk erg mooi. Ik heb het als tiener ooit gelezen, wel interessant om het te herlezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven