Hét Viva Boekentopic - deel 4
vrijdag 7 augustus 2009 om 22:45
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
zaterdag 16 april 2011 om 07:41
@GeorgieBrown:
Mama Tandoori is het geromantiseerde verhaal van de Indiase moeder van Ernest van der Kwast. Ze leeft bij het motto ‘Gratis is goed’ en heeft altijd een deegroller op zak. Ook de rest van de familie is een bont gezelschap. Uncle Sharma speelde als Bollywoodster in meer dan tweehonderd films en tante Jasleen was ooit de grote atletiekbelofte van India. Zonder schroom vertelt de schrijver over de levenswandel van zijn onalledaagse familieleden, wier voetstappen nog lang in de oren van de lezer zullen naklinken.
"Dit is nu al het geestigste en ontroerendste boek dat ik dit jaar heb gelezen. Wie zich afvroeg waar de Nederlandse Salman Rushdie toch bleef, of eerder nog de Nederlandse Aravind Adiga, krijgt met Mama Tandoori het antwoord." - Herman Koch
Mama Tandoori is het geromantiseerde verhaal van de Indiase moeder van Ernest van der Kwast. Ze leeft bij het motto ‘Gratis is goed’ en heeft altijd een deegroller op zak. Ook de rest van de familie is een bont gezelschap. Uncle Sharma speelde als Bollywoodster in meer dan tweehonderd films en tante Jasleen was ooit de grote atletiekbelofte van India. Zonder schroom vertelt de schrijver over de levenswandel van zijn onalledaagse familieleden, wier voetstappen nog lang in de oren van de lezer zullen naklinken.
"Dit is nu al het geestigste en ontroerendste boek dat ik dit jaar heb gelezen. Wie zich afvroeg waar de Nederlandse Salman Rushdie toch bleef, of eerder nog de Nederlandse Aravind Adiga, krijgt met Mama Tandoori het antwoord." - Herman Koch

zaterdag 16 april 2011 om 10:01
Thanx Lizzl! Heb je het gelezen?
Iets te snel de 'verstuur' knop ingedrukt. Ik heb vanmorgen Ten Zuiden van de Grens van Murakami uitgelezen. Tot het einde toe was ik geboeid, ik vond het goed geschreven en het las prettig MAAR (die zat eraan te komen hè), was toch niet helemaal blij met het einde. Wil niet spoileren, dus ik zet het hieronder even in 't wit.
Ik vond het echt irritant dat er helemaal niets werd opgehelderd over het leven Shimamoto. Het hoefde niet helemaal uitgespeld te worden, maar íéts zou wel prettig zijn geweest. Ik houd niet van boeken met een open einde.
Ga nu in Donker Geheim van Elia Barcelo beginnen.
Iets te snel de 'verstuur' knop ingedrukt. Ik heb vanmorgen Ten Zuiden van de Grens van Murakami uitgelezen. Tot het einde toe was ik geboeid, ik vond het goed geschreven en het las prettig MAAR (die zat eraan te komen hè), was toch niet helemaal blij met het einde. Wil niet spoileren, dus ik zet het hieronder even in 't wit.
Ik vond het echt irritant dat er helemaal niets werd opgehelderd over het leven Shimamoto. Het hoefde niet helemaal uitgespeld te worden, maar íéts zou wel prettig zijn geweest. Ik houd niet van boeken met een open einde.
Ga nu in Donker Geheim van Elia Barcelo beginnen.

zondag 17 april 2011 om 00:31
quote:Zazana1985 schreef op 14 april 2011 @ 12:13:
Vind idd de boeken van Murakami nogal wisselend. Heb bijna alles gelezen maar ben ooit gestopt halverwege Kafka op het strand....... Het werd me te surrealistisch...
Inderdaad. Toen de vissen uit de lucht kwamen vallen was ik het spoor bijster.
Norwegian wood vond ik prachtig daarentegen
Vind idd de boeken van Murakami nogal wisselend. Heb bijna alles gelezen maar ben ooit gestopt halverwege Kafka op het strand....... Het werd me te surrealistisch...
Inderdaad. Toen de vissen uit de lucht kwamen vallen was ik het spoor bijster.
Norwegian wood vond ik prachtig daarentegen
zondag 17 april 2011 om 12:10
quote:dolfje schreef op 15 april 2011 @ 17:56:
Tonkje ik ben het met je eens over dat boek van Auel.Ik scan ook meer de pagina's omdat ik nieuwsgierig ben maar het pakt me voor geen meter...
Ik heb me er redelijk diagonaal doorheen gelezen. Het einde biedt behoorlijk wat perspectief voor nog een deel, maar ik heb begrepen dat deel 6 echt het laatste is. Maar goed ook, want het is echt heel, heel, heel erg slecht. Ik heb net wat hoofdstukken uit deel 5 herlezen en dat deel is toch stukken beter. Terwijl ook dat boek niet echt goed te noemen is.
Nah, tijd voor een wel goed boek.
Tonkje ik ben het met je eens over dat boek van Auel.Ik scan ook meer de pagina's omdat ik nieuwsgierig ben maar het pakt me voor geen meter...
Ik heb me er redelijk diagonaal doorheen gelezen. Het einde biedt behoorlijk wat perspectief voor nog een deel, maar ik heb begrepen dat deel 6 echt het laatste is. Maar goed ook, want het is echt heel, heel, heel erg slecht. Ik heb net wat hoofdstukken uit deel 5 herlezen en dat deel is toch stukken beter. Terwijl ook dat boek niet echt goed te noemen is.
Nah, tijd voor een wel goed boek.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zondag 17 april 2011 om 13:04
@GB - Ik weet niet meer precies waarom, maar ik had het ook niet met Ten Zuiden van de Grens... Dat zou heel goed aan het eind hebben kunnen gelegen.
Ik ben gister begonnen met De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween.
Oh en wat betreft mijn vakantieboeken, ik heb de biografie van Diaghilev ook klaarliggen, De Oversteek van Justin Cronin... en nog wel meer. Gek is dat, dat ik nooit kan onthouden hoeveel boeken ik nog heb liggen en welke dat zijn.
Ik ben gister begonnen met De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween.
Oh en wat betreft mijn vakantieboeken, ik heb de biografie van Diaghilev ook klaarliggen, De Oversteek van Justin Cronin... en nog wel meer. Gek is dat, dat ik nooit kan onthouden hoeveel boeken ik nog heb liggen en welke dat zijn.
zondag 17 april 2011 om 13:24
quote:Fiorah schreef op 17 april 2011 @ 13:04:Ik ben gister begonnen met De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween.Daar vertelde een collega van mij over. Het klonk als een bijzonder leuk boek! En aangezien ik zometeen nog verjaardagskadootjes voor een aantal mensen wil gaan kopen (iemand nog tips wat ik voor mijn vader kan kopen?), zou het best wel eens kunnen (mezelf kennende) dat ik met dat boek voor mezelf thuiskom.

zondag 17 april 2011 om 16:42
Ben even dit hele topic aan het lezen, ben op de helft 
Ik ben al heel wat boeken tegengekomen die ik op mijn to read lijstje heb gezet.
een paar favorieten van mij;
Duizend Schitterende Zonnen
Het Berninie Mysterie
The Hunger Games Trilogy hoewel Mockingjay me wel tegenviel
Ik ben nu bezig in; daglicht - marion pauw.
en De mysterieuze dood van Nicky Verstappen - Simon Vuyk (bijna klaar ermee)
En ik was begonnen met I am number four - Pittacus Lore
alleen staat die nu even op hold.
ik heb als laatste gelezen;
Zwanenzang - Loes den Hollander, vond hem opzich wel heel erg gaaf had het einde echt niet verwacht.
ook heb ik pas uitgelezen; Jij tegen mij - Jenny Downham
en Bitch! - Wilma Geldof een kinderboek volgens mij hij was heel kort en simpel, maar wel vermakelijk.

Ik ben al heel wat boeken tegengekomen die ik op mijn to read lijstje heb gezet.
een paar favorieten van mij;
Duizend Schitterende Zonnen
Het Berninie Mysterie
The Hunger Games Trilogy hoewel Mockingjay me wel tegenviel
Ik ben nu bezig in; daglicht - marion pauw.
en De mysterieuze dood van Nicky Verstappen - Simon Vuyk (bijna klaar ermee)
En ik was begonnen met I am number four - Pittacus Lore
alleen staat die nu even op hold.
ik heb als laatste gelezen;
Zwanenzang - Loes den Hollander, vond hem opzich wel heel erg gaaf had het einde echt niet verwacht.
ook heb ik pas uitgelezen; Jij tegen mij - Jenny Downham
en Bitch! - Wilma Geldof een kinderboek volgens mij hij was heel kort en simpel, maar wel vermakelijk.
zondag 17 april 2011 om 22:43
Ik heb vanmiddag "De Boekendief" uitgelezen..
Ben er nog van onder de indruk. Mooie,aparte stijl van schrijven.
Geen langdradige teksten.
Apart ook zo vanuit `de Dood zelf geschreven..
Ben nu begonnen in Blind vertrouwen,maar het pakt me nog niet echt..
Ben er nog van onder de indruk. Mooie,aparte stijl van schrijven.
Geen langdradige teksten.
Apart ook zo vanuit `de Dood zelf geschreven..
Ben nu begonnen in Blind vertrouwen,maar het pakt me nog niet echt..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
maandag 18 april 2011 om 00:49
@Lichtbron - Moooooi he! Ik was er ook zo van onder de indruk.
@Tonkje - En? En? En? Met een boek voor jezelf thuisgekomen?
Ik heb me de laatste tijd redelijk gedragen qua boeken kopen. Een pocket van 5 euro... en het laatste boek dat ik voor mezelf heb gekocht kan ik me niet meer herinneren. Zal wel tegenvallen hoor, hoe lang dat geleden is, maar toch ben ik best 'trots'.
@Tonkje - En? En? En? Met een boek voor jezelf thuisgekomen?
Ik heb me de laatste tijd redelijk gedragen qua boeken kopen. Een pocket van 5 euro... en het laatste boek dat ik voor mezelf heb gekocht kan ik me niet meer herinneren. Zal wel tegenvallen hoor, hoe lang dat geleden is, maar toch ben ik best 'trots'.
maandag 18 april 2011 om 07:20
Het was prachtig,je zag gewoon in je hoofd de beelden en de scene's uit boek..
Vind het jammer dat ik het uit heb..
Ik wilde gisterenavond kind44 bestellen bij bol.com maar ik wist mijn ww niet meer dus mijn e-mailadres verzonden maar heb nog geen linkje gekregen om een nieuw ww. in te sturen.. GRrrrrr!!
Ik wilde gisterenavond kind44 bestellen bij bol.com maar ik wist mijn ww niet meer dus mijn e-mailadres verzonden maar heb nog geen linkje gekregen om een nieuw ww. in te sturen.. GRrrrrr!!

maandag 18 april 2011 om 11:32
Ook deel 6 van de aardkinderen uit. Ik lees ook niet elk woord wat erin staat. Vooral de beschrijvingen van de binnenkant van een volgetekende grot vind ik niet al te boeiend. Ik wou meer weten hoe het de personages verging. Inderdaad een behoorlijk open einde met ruimte voor nog een vervolg.
Ze heeft wel geluisterd naar de kritieken over de voorgaande boeken. Dat er veel en veel teveel beschrijvingen instonden van het sexleven van de hoofdpersoon. Daar werd je echt moe van
Ze heeft wel geluisterd naar de kritieken over de voorgaande boeken. Dat er veel en veel teveel beschrijvingen instonden van het sexleven van de hoofdpersoon. Daar werd je echt moe van
maandag 18 april 2011 om 14:10
quote:Fiorah schreef op 18 april 2011 @ 00:49: @Tonkje - En? En? En? Met een boek voor jezelf thuisgekomen?
Uiteraard. Ik koop veel te veel boeken. Gelukkig lees ik de meeste meer dan 1 keer. Of ik geef ze door.
Ik heb het boek van die 100 jarige man gekocht. Erg leuk! (nou ja, tot nu toe, ik ben nog niet erg ver.)
Uiteraard. Ik koop veel te veel boeken. Gelukkig lees ik de meeste meer dan 1 keer. Of ik geef ze door.
Ik heb het boek van die 100 jarige man gekocht. Erg leuk! (nou ja, tot nu toe, ik ben nog niet erg ver.)

dinsdag 19 april 2011 om 20:16
quote:_maris_ schreef op 16 april 2011 @ 17:44:
Ik lees Meisje met de negen pruiken van Sophie van der Stap. Autobiografisch, Sophie krijgt op haar 21e een ernstige vorm van kanker. Ik weet niet, het kan me niet helemaal pakken, hoe heftig haar verhaal ook is. Ondanks dat ga ik 'm wel uitlezen.Niet dus. Heb 'm weggelegd en ben in de zon gaan zitten met Zomertijd van Suzanne Vermeer. Leest lekker weg, spannende verhaallijn en niet langdradig. Ik vind alleen de dialogen niet erg sterk, beetje nep ofzo, maar daar kan ik wel mee leven lezen
Ik lees Meisje met de negen pruiken van Sophie van der Stap. Autobiografisch, Sophie krijgt op haar 21e een ernstige vorm van kanker. Ik weet niet, het kan me niet helemaal pakken, hoe heftig haar verhaal ook is. Ondanks dat ga ik 'm wel uitlezen.Niet dus. Heb 'm weggelegd en ben in de zon gaan zitten met Zomertijd van Suzanne Vermeer. Leest lekker weg, spannende verhaallijn en niet langdradig. Ik vind alleen de dialogen niet erg sterk, beetje nep ofzo, maar daar kan ik wel mee leven lezen