Hét Viva Boekentopic - deel 4
vrijdag 7 augustus 2009 om 22:45
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
woensdag 20 april 2011 om 11:07
quote:dolfje schreef op 20 april 2011 @ 09:25:
[...]
Die heb ik van het weekend uitgelezen.
Nu weer verder in Jean Auel,ze valt veel in herhaling geen wonder dat dat boek zo dik is dus...
Ik heb Auel aan mijn zus gegeven. En erbij gezegd dat ik het niet terug hoef en dat zij het bij het oud papier mag doen als ze het uit heeft, of als ze het te slecht vindt om door te komen.
Wat een ongelofelijk slecht boek is dat zeg.
[...]
Die heb ik van het weekend uitgelezen.
Nu weer verder in Jean Auel,ze valt veel in herhaling geen wonder dat dat boek zo dik is dus...
Ik heb Auel aan mijn zus gegeven. En erbij gezegd dat ik het niet terug hoef en dat zij het bij het oud papier mag doen als ze het uit heeft, of als ze het te slecht vindt om door te komen.
Wat een ongelofelijk slecht boek is dat zeg.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

woensdag 20 april 2011 om 14:58
donderdag 21 april 2011 om 01:14
quote:lichtbron schreef op 17 april 2011 @ 22:43:
Ik heb vanmiddag "De Boekendief" uitgelezen..
Ben er nog van onder de indruk. Mooie,aparte stijl van schrijven.
Geen langdradige teksten.
Apart ook zo vanuit `de Dood zelf geschreven..
Ben nu begonnen in Blind vertrouwen,maar het pakt me nog niet echt..Ja goed boek he , die boekendief dus,
Ik heb vanmiddag "De Boekendief" uitgelezen..
Ben er nog van onder de indruk. Mooie,aparte stijl van schrijven.
Geen langdradige teksten.
Apart ook zo vanuit `de Dood zelf geschreven..
Ben nu begonnen in Blind vertrouwen,maar het pakt me nog niet echt..Ja goed boek he , die boekendief dus,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 21 april 2011 om 01:18
quote:leuntje schreef op 20 april 2011 @ 12:46:
Jonathan Strange and Mr. Norrell inmiddels uit; was een leuk boek.
!
Nog maaar n herkansing geven dan, ik had het samen met wat andere dikke boeken geleend, en met dit was ik niet verder gekomen dan de eerste 30 blz ofzo, en toen moets het terug)
Ik vind de boeken van Philippe Claudel heel goed , zoals :Het kleine meisje van meneer Linh
Jonathan Strange and Mr. Norrell inmiddels uit; was een leuk boek.
!
Nog maaar n herkansing geven dan, ik had het samen met wat andere dikke boeken geleend, en met dit was ik niet verder gekomen dan de eerste 30 blz ofzo, en toen moets het terug)
Ik vind de boeken van Philippe Claudel heel goed , zoals :Het kleine meisje van meneer Linh
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 21 april 2011 om 10:32
quote:_maris_ schreef op 19 april 2011 @ 20:16:
Zomertijd van Suzanne Vermeer. Leest lekker weg, spannende verhaallijn en niet langdradig. Ik vind alleen de dialogen niet erg sterk, beetje nep ofzo, maar daar kan ik wel mee leven lezen
Suzanne Vermeer - ik heb werkelijk nog nooit een goed of leuk boek van haar geschreven. Het is precies wat je schrijft: geen sterke dialogen, erg nep, duidelijk geen research gedaan over de onderwerpen waar zij over schrijft.
Het moge duidelijk zijn: ik krijg het niet weg
Zomertijd van Suzanne Vermeer. Leest lekker weg, spannende verhaallijn en niet langdradig. Ik vind alleen de dialogen niet erg sterk, beetje nep ofzo, maar daar kan ik wel mee leven lezen
Suzanne Vermeer - ik heb werkelijk nog nooit een goed of leuk boek van haar geschreven. Het is precies wat je schrijft: geen sterke dialogen, erg nep, duidelijk geen research gedaan over de onderwerpen waar zij over schrijft.
Het moge duidelijk zijn: ik krijg het niet weg

donderdag 21 april 2011 om 10:42
Heb Donker Geheim uit. Fijn boek. Lekker spannend. Misschien ook Bal Masqué nog maar eens herlezen.
Lizzl, eens wbt Suzanne Vermeer. Vreselijk.
En leuntje en Chatterly Wat is de wat kwam ik helemaal niet in. Maar ik moet dus toch doorzetten? Misschien haal ik 'm nog wel een keer uit de bieb.
Heb nu Lelieblank, Scharlakenrood en Anna Boom nog liggen. Even zien waar ik in ga beginnen. Heb eigenlijk meer zin in iets spannends, maar de bieb is vandaag helaas dicht.
Lizzl, eens wbt Suzanne Vermeer. Vreselijk.
En leuntje en Chatterly Wat is de wat kwam ik helemaal niet in. Maar ik moet dus toch doorzetten? Misschien haal ik 'm nog wel een keer uit de bieb.
Heb nu Lelieblank, Scharlakenrood en Anna Boom nog liggen. Even zien waar ik in ga beginnen. Heb eigenlijk meer zin in iets spannends, maar de bieb is vandaag helaas dicht.
donderdag 21 april 2011 om 11:55
Ineens worden hier allemaal boeken genoemd die ik nog heb liggen om te lezen waar ik me steeds niet toe kan zetten:
- Het meisje uit Buenos Aires;
- Wat is de Wat;
- Jonathan Strange & Mr. Norell;
- Bal Masque.
Maar het zijn dus wel aanraders? De eerste gaat sowieso op de vakantiestapel.
Ik ben nu net begonnen in De helaasheid der dingen. Iemand die gelezen?
En ik heb net in de Selexyz een verlanglijstje gemaakt:
- Superduif;
- Harten Sara;
- Stella Maris;
- XY.
Oh en dan nog wat... ben ik de enige die meestal zo'n 50 pagina's voor het eind zat is van het boek? De laatste pagina's zijn echt bijna altijd redelijk zware loodjes voor mij.
- Het meisje uit Buenos Aires;
- Wat is de Wat;
- Jonathan Strange & Mr. Norell;
- Bal Masque.
Maar het zijn dus wel aanraders? De eerste gaat sowieso op de vakantiestapel.
Ik ben nu net begonnen in De helaasheid der dingen. Iemand die gelezen?
En ik heb net in de Selexyz een verlanglijstje gemaakt:
- Superduif;
- Harten Sara;
- Stella Maris;
- XY.
Oh en dan nog wat... ben ik de enige die meestal zo'n 50 pagina's voor het eind zat is van het boek? De laatste pagina's zijn echt bijna altijd redelijk zware loodjes voor mij.

donderdag 21 april 2011 om 12:27
Wat is de wat kon ik dus ook niet inkomen. Bal Masqué vond ik wel goed.
En dat van die laatste pagina's, dat heb ik niet altijd (toevallig nu bij Donker Geheim niet), maar vaak wel. Zeker als het dan al duidelijk is hoe het zit, dan lees ik het einde altijd snel door. Ongeduldig ofzo, of dan is de spanning eraf.
En dat van die laatste pagina's, dat heb ik niet altijd (toevallig nu bij Donker Geheim niet), maar vaak wel. Zeker als het dan al duidelijk is hoe het zit, dan lees ik het einde altijd snel door. Ongeduldig ofzo, of dan is de spanning eraf.

donderdag 21 april 2011 om 17:17
Dit is mijn eerste suzanne vermeer (en mn laatste trouwens) ze stond niet bepaald hoog op mn lijstje na alle recensies maar ach, ik kom er wel doorheen, zo in de zon...zitten inderdaad wel ergerlijke dingen in maar daar kan ik me op dit moment niet zo aan storen. Ik had trouwens wat recensies gelezen en zomertijd moet wel de beste (of minst slechte) van haar zijn.
donderdag 21 april 2011 om 19:02
quote:_maris_ schreef op 21 april 2011 @ 17:17:
Dit is mijn eerste suzanne vermeer (en mn laatste trouwens) ze stond niet bepaald hoog op mn lijstje na alle recensies maar ach, ik kom er wel doorheen, zo in de zon...zitten inderdaad wel ergerlijke dingen in maar daar kan ik me op dit moment niet zo aan storen. Ik had trouwens wat recensies gelezen en zomertijd moet wel de beste (of minst slechte) van haar zijn.
Ik vind dat echt een hele slechte schrijfster.
Bij haar boeken zit ik altijd te wachten tot het spannend wordt maar dat wordt het eigenlijk nergens.
Ik vind dat echt een hele slechte schrijfster.
Bij haar boeken zit ik altijd te wachten tot het spannend wordt maar dat wordt het eigenlijk nergens.

vrijdag 22 april 2011 om 18:53
Suzanne Vermeer heeft ook Apres Ski geschreven toch? Dat vond ik ook zo'n drama. Heb het ook al vrij snel weggelegd en inmiddels heb ik hem aan een vriendin meegegeven met de boodschap dat als ze hem niet te lezen vindt, ze hem in de open haard mag mikken. Apres Ski speelt af in Zell am See, waar ik niet zo heel ver vandaan woon, maar ik zat me alleen maar te ergeren tijdens het lezen.
Hoe kan het dat zo'n slechte schrijfster steeds maar weer een nieuw boek uit kan brengen? Worden ze dan toch nog zo goed verkocht? Dat snap ik dan niet zo goed.
Auel ben ik eigenlijk nog nooit aan toegekomen, maar ik heb wel de serie van Wiliam Sarabande gelezen. Ook over de tijden van de mammoet en berenvellen-volksstammen enzo. Die heb ik verslonden!
Ben nu begonnen in Schreeuw van het Lam, van de Harris-trilogie. Dat is al heel lang geleden en ik wilde de hele serie nu eens lezen. Alleen bedacht ik me pas later dat Red Dragon het eerste deel is, als ik het goed heb.
Hoe kan het dat zo'n slechte schrijfster steeds maar weer een nieuw boek uit kan brengen? Worden ze dan toch nog zo goed verkocht? Dat snap ik dan niet zo goed.
Auel ben ik eigenlijk nog nooit aan toegekomen, maar ik heb wel de serie van Wiliam Sarabande gelezen. Ook over de tijden van de mammoet en berenvellen-volksstammen enzo. Die heb ik verslonden!
Ben nu begonnen in Schreeuw van het Lam, van de Harris-trilogie. Dat is al heel lang geleden en ik wilde de hele serie nu eens lezen. Alleen bedacht ik me pas later dat Red Dragon het eerste deel is, als ik het goed heb.
vrijdag 22 april 2011 om 19:28
quote:geneva schreef op 22 april 2011 @ 15:54:
Issabelle 41. Heb je sterrenregen nog uitgelezen? en wat vond je? Ik zie wel dat je er aan bent begonnen. Ik ben net bezig en ik weet niet of ik door wil lezen. Dus zoek wat soilers
Geen idee of je nu mij bedoelt maar ik heb Sterrenregen uitgelezen en ik vond het een leuk boek.
Nu ben ik bezig in Jet Set vanMarion Pauw. Ik vind het zozo.
En ik lees Kopgeld van Ad van Liempt tussendoor.
Issabelle 41. Heb je sterrenregen nog uitgelezen? en wat vond je? Ik zie wel dat je er aan bent begonnen. Ik ben net bezig en ik weet niet of ik door wil lezen. Dus zoek wat soilers
Geen idee of je nu mij bedoelt maar ik heb Sterrenregen uitgelezen en ik vond het een leuk boek.
Nu ben ik bezig in Jet Set vanMarion Pauw. Ik vind het zozo.
En ik lees Kopgeld van Ad van Liempt tussendoor.