Entertainment alle pijlers

Ik vertrek

01-11-2014 21:09 3045 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe afleveringen per 1 november. Wie kijkt ook?
Ik vind hier dingen van.
Ja ik zou ook zegen, neem personeel aan. Je laat je ouders toch niet zo werken. Ik nomineer deze aflevering voor de meest saaie en deprimerende aflevering ooit.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Saaie aflevering
Ik hoop echt dat ze het redden samen.

Volgens mij hielden ze zich voor de camera ook wel in. Zowel qua ruzie maken als qua knuffelen. Dus zag je niet zo goed hoe hun relatie echt is.

Hieronder 'hoe gaat het nu met'.

Uitzending 10 januari 2015. Afgelopen weken hebben we na het bronnenfeest met eerste advent de nodige partijen gehad. Met name kerstvieringen van o.a. verenigingen en natuurlijk de kerstdagen zelf. Tot en met oud en nieuw is het erg gezellig druk geweest met afsluitend nog afgelopen vrijdag een borrel met Jan en Nel die binnenkort weg gaan. Gelijk weer een vol restaurant. Alleen al door de feestdagen hebben we zo'n ruim 500 gasten over de vloer gehad en dat allemaal met z'n vieren bediend. Was een leuke opgave en volgens ons nog gelukt ook.

Nu even de stilte voor de winterstorm. De sneeuw blijft overal in de omgeving al mooi liggen. De eerste mensen zijn al lekker aan het skiën en langlaufen. Dus binnenkort zal het wintersportseizoen hier wel losbarsten. Lekker een paar dagen skiën. Door de moderne skiliften van Braunlage kun je de pistes op en af of heerlijk langlaufen 100 meter van het hotel. Wij zijn er weer klaar voor. Het mooie is dat dit gebied nog vrij onbekend is. Zeker t.o.v. bijvoorbeeld Winterberg, terwijl het hier hoger is en sneeuw zekerder.

Het gaat hier echt super. Veel beter dan we ooit hadden verwacht en we worden enorm goed opgenomen in de gemeenschap. Wij voelen ons hier zeker thuis.

Nu nog een keer tijd vinden om zelf ook de omgeving te gaan verkennen. Iedereen vertelt ons enthousiaste verhalen, (gelukkig) hebben we het zo druk dat we nog geen tijd hebben gevonden om dit zelf ook te ontdekken.

En samen gaat het ook erg goed! Was natuurlijk een vreemde start. In plaats van 2-2,5 uur rijden in het weekend werd het 4-6 uur. Maar vanaf 1 november 2014 is dat gelukkig over en wonen we eindelijk normaal samen en kunnen we privé aan iets moois (blijven) bouwen.

Zakelijk willen we de bedrijfsvoering ook versterken door onder andere uitbreiding met medewerkers.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Leuk Kurritsj.

Wat ik niet snap: ze bedenken dat ze een hotel willen, 5 weken later ofzo is de koop rond èn de baan opgezegd en zitten ze in de auto, en ook schoonouders kunnen alles zo uit hun handen laten vallen. Of heb ik iets gemist?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Wat een saaie aflevering....

En met zijn kinderopvangopleiding kann hij natuurlijk nooit wat in dat bejaarde dorp
Leuke mannen maar had niet het gevoel dat ze het echt naar de zin hadden. Vooral Jerry niet. Die heeft liever 4 klanten dan een volle bak.
quote:Gatti schreef op 10 januari 2015 @ 21:13:

Die kale loopt alleen maar in de weg.Die kale voert geen donder uit
quote:AlejandraLaura schreef op 10 januari 2015 @ 21:25:

Ja ik zou ook zegen, neem personeel aan. Je laat je ouders toch niet zo werken. Ik nomineer deze aflevering voor de meest saaie en deprimerende aflevering ooit.Dat dus. Gewoon iemand voor de ochtenden aannemen! Allemachtig wat deden die ouders veel!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Het leek me ook wel eenzaam voor Jerry. Ben je gewend je dagen met veel collega's door te brengen, zit je dan alleen met je schoonouders n een land waar je nog niemand kent. En dan af en toe zo'n Harrald die in de weekenden de baas gaat spelen.

Nou ja, ik hoop dat ze het redden hoor!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
De ouders deden het graag, volgens mij waren het juist de ouders die er plezier in hadden. Leuke mensen die ouders.
quote:hgjb266 schreef op 11 januari 2015 @ 11:12:

De ouders deden het graag, volgens mij waren het juist de ouders die er plezier in hadden. Leuke mensen die ouders.Nou ja, als je weet dat je het voor een jaartje doet is het wat anders dan dat je het voor jaren zo gaat doen.
quote:boebezoebe schreef op 11 januari 2015 @ 11:11:

Het leek me ook wel eenzaam voor Jerry. Ben je gewend je dagen met veel collega's door te brengen, zit je dan alleen met je schoonouders n een land waar je nog niemand kent. En dan af en toe zo'n Harrald die in de weekenden de baas gaat spelen.

Nou ja, ik hoop dat ze het redden hoor!Ik kreeg de indruk dat hij het met schoonouders prima geregeld had!
'Ik vertrek' weet er ook altijd wel treurige muziekjes onder te zetten die een sfeer neerzetten.
quote:NummerZoveel schreef op 11 januari 2015 @ 11:17:

[...]

Ik kreeg de indruk dat hij het met schoonouders prima geregeld had!Misschien is het wel projectie hoor van mijn kant . Het lijkt mij een heel verschil om van een grote groep collega's ineens elke dag lange dagen met je schoonouders (hoe lief ook) te maken.
quote:boebezoebe schreef op 11 januari 2015 @ 11:19:

[...]

Misschien is het wel projectie hoor van mijn kant . Het lijkt mij een heel verschil om van een grote groep collega's ineens elke dag lange dagen met je schoonouders (hoe lief ook) te maken.Hij zei zelf dat hij te druk was om iets te missen
Ik snap niet dat die keuken zo goed loopt eerlijk gezegd. Het eten wat er uit kwam zag er niet erg smakelijk uit. Je ziet ook hoe Jerry een schnitzel bakt, een lekkere lap droog vlees in de koekepan, en de salade van schoonmoeder vond ik ook niet echt dat je denkt; aanvallen! Ik hoop dat dat voor de televisie was (take 283 en nu goed graag!) anders is het wel heel treurig.

En Harald vond ik niet leuk, en een aansteller bovendien met z'n buikpijn.
quote:Anyco schreef op 11 januari 2015 @ 11:53:

En Harald vond ik niet leuk, en een aansteller bovendien met z'n buikpijn.Een man hè
Heb even gemist, wat hij nu precies had, met z'n darmen enzo, maar ik zou wel zoiets hebben van "uit m'n keuken vandaan"
Ik miste nu toch ook wel het financiële plaatje. Wat kostte het hotel en hoe goed ging het nu eigenlijk? Kunnen ze er alle 2 goed van leven?

Verder vond ik het jammer dat ze de boel niet even opknappen voordat ze open gaan.

Ik snap niet dat die keuken zo goed loopt eerlijk gezegd. Het eten wat er uit kwam zag er niet erg smakelijk uit. Je ziet ook hoe Jerry een schnitzel bakt, een lekkere lap droog vlees in de koekepan, en de salade van schoonmoeder vond ik ook niet echt dat je denkt; aanvallen! Ik hoop dat dat voor de televisie was (take 283 en nu goed graag!) anders is het wel heel treurig.

En Harald vond ik niet leuk, en een aansteller bovendien met z'n buikpijn.Het is het enige restaurant in de omgeving, dus koning eenoog denk ik speelt ook een beetje mee.

En Harald vond ik niet leuk, en een aansteller bovendien met z'n buikpijn.

En die schnitzel was diepvries van Mora: alle jezus, wat een armoe.

Het zag er allemaal hoogst onprofessioneel uit. Ik geloof nooit dat dit op de lange termijn gaat werken.
Snel, snel! Het is GreppelDel....
Ik heb 'm ook net terug gekeken en sluit me bij de rest aan, wat een droefenis!

Ik geloof best dat de klanten niet ontevreden zijn (enige optie, voormalig Oost-Duitsland, mensen verwachten geen sterrentent), maar hoe je daar nou toch een leuk leven van wil maken?

Zit je als grote-stads-homo ineens in zo'n gehucht opgesloten, 7 dagen per week werken.....

Ik begrijp nooit waarom mensen denken dat het "leuk" is, om een eigen horeca-bedrijf te beginnen, het lijkt me kneiterhard werken met een grote kans om het dan nog steeds niet te redden.
Ik vond de omgeving ook niet zo bij ze passen. Zit je daar tussen de bejaarden in weer dat ook niet echt mooi is. Die schoonouders waren geweldig. Had het idee dat die tent wel goed liep. Wat het eten en inrichting betreft: ik denk dat je in dat gebied niet met een moderne tent moet aankomen met culinaire experimenten.
Cum non tum age

En Harald vond ik niet leuk, en een aansteller bovendien met z'n buikpijn.Ik vond hem eerder heel demonstratief relaxed erbij liggen zo met zijn armen onder zijn hoofd gevouwen. Ik vond het ook heel stom dat hij een paar scènes eerder heel vrolijk stond te vertellen dat hij zijn medicijnen ging weggooien en vervolgens zijn vriend er alleen voor laten opdraaien op een heel drukke dag omdat hij dan opeens buikpijn heeft. Irritante man vond ik het, met dat vervelende lachje de hele tijd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:GreppelDel schreef op 12 januari 2015 @ 10:23:

[...]

En die schnitzel was diepvries van Mora: alle jezus, wat een armoe.

Het zag er allemaal hoogst onprofessioneel uit. Ik geloof nooit dat dit op de lange termijn gaat werken.De eerste negatieve recensies zijn ook al het internet op geslingerd. Een van de commentaren was dat het restaurant wel kon sluiten zonder de frituur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven