Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:Keuken1987 schreef op 19 oktober 2016 @ 14:00:

Grenzeloos verlangen. Behoorlijk heftig en verdrietig.

Grenzeloos verlangen is een (oud) programma van de EO.

Bedoelde je Grenzeloos misbruikt? Die werd gisteren namelijk uitgezonden.
ja die bedoelde ik inderdaad
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Paar dagen terug Facts & Villerius gezien. Over vrouwen in India die slachtoffer zijn geworden van een zuuraanval. Verschrikkelijk dat een man zijn vrouw en 2 dochters heeft overgoten met zuur, waarbij de jongste dochter is overleden, en het gezin nog steeds bij elkaar woont..

http://www.npo.nl/facts-villerius/19-10-2016/KN_1685286
quote:jippie55 schreef op 18 oktober 2016 @ 23:30:

Iemand gisteren stank voor dank gezien?

Best wel heftig.

Ja en ja.

Horen zien en zwijgen blijkt dus de beste strategie bij het opmerken van misstanden.

De veroorzakers komen er mee weg, oké misschien een overplaatsinkje, maar niet in verhouding tot de situatie van de klokkenluiders.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:diana_banana schreef op 22 oktober 2016 @ 16:02:

Paar dagen terug Facts & Villerius gezien. Over vrouwen in India die slachtoffer zijn geworden van een zuuraanval. Verschrikkelijk dat een man zijn vrouw en 2 dochters heeft overgoten met zuur, waarbij de jongste dochter is overleden, en het gezin nog steeds bij elkaar woont..

http://www.npo.nl/facts-villerius/19-10 ... 1685286Nou inderdaad, wat een walgelijke vent was dat zeg. En dat hij dan nog denkt dat zij van hem houdt terwijl zijn dochter en zij hem het liefste zouden wurgen. En dan die dochter, wat was die verminkt zeg. En dan toch ook nog loyaal naar hem zijn.
quote:prada schreef op 22 oktober 2016 @ 16:28:

[...]

Nou inderdaad, wat een walgelijke vent was dat zeg. En dat hij dan nog denkt dat zij van hem houdt terwijl zijn dochter en zij hem het liefste zouden wurgen. En dan die dochter, wat was die verminkt zeg. En dan toch ook nog loyaal naar hem zijn.Onbegrijpelijk
Ik zit nu op Netflix Killer women te kijken.

heftig
Frankly my dear, I don"t give a damn
Addicted to my phone. Iedereen weet wel dat privacy op social media ver te zoeken is, maar hier kun je zien wat apps kunnen aanrichten. Een eyeopener.
quote:calvijn1 schreef op 23 oktober 2016 @ 21:40:

heftigDie staat bij mij ook in de lijst om te kijken. Lijkt mij inderdaad heftig.
Dubbel.

heftigHelaas kan ik hem vanuit Belgie niet bekijken. Jammer.

heftigHier net aflevering 1 gekeken. Zo, echt heftig. Vooral onbegrijpelijk..
quote:tinypotato schreef op 19 oktober 2016 @ 14:10:

[...]

Grenzeloos verlangen is een (oud) programma van de EO.

Bedoelde je Grenzeloos misbruikt? Die werd gisteren namelijk uitgezonden.Deze docu wordt volgens mij nu uitgezonden op Canvas. Ik ben het nu aan het kijken. Vreselijk.
In het kader van de verkiezingen in de VS:

Ik zit nu The Choice te kijken, over de twee presidentskandidaten en hun geschiedenis. Erg interessant.

En verder vond ik Tegenlicht van afgelopen zondag ook goed, over de beweging opgezet door Bernie Sanders.

Het is duidelijk dat de VS nog niet klaar zijn voor de revolutie die die beweging in werking wil zetten, maar waar ze nu uit moeten kiezen is wel heel ver verwijderd van wat de VS nodig heeft, is mijn bescheiden mening. Het zijn in mijn ogen beide mensen die met niet helemaal zuivere motieven op het presidentschap uit zijn.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.

heftigZeker heftig, vooral het 1ste verhaal.
Afgelopen weekend was op tv de docu 'Strike A Pose' waarin de ex-dansers van Madonna hun verhaal doen. De boodschap moeten uitdragen dat je volkomen jezelf kunt zijn, maar niet voor hiv durven uitkomen.

Heftig en eenzaam.
Heeft iemand gisteravond de docu Zorg om Daan gezien?
geneet van 't laeve
*
anoniem_280063 wijzigde dit bericht op 29-11-2016 10:42
Reden: dubbel
% gewijzigd
geneet van 't laeve
quote:Baankje1 schreef op 29 november 2016 @ 10:41:

Heeft iemand gisteravond de docu Zorg om Daan gezien?

Ja ik

Wat vond jij er van?
Heel dubbel. Ik begrijp dat de zorg te zwaar werd maar de reacties van moeder na het bezoek aan de zorginstelling vond ik zeer kwetsend voor het personeel.
geneet van 't laeve
Ik ga deze vandaag terugkijken. Komt dicht bij mijn werkgebied in de buurt dus ben erg benieuwd.
"After all this time?" "Always."
Ik heb hem ook gezien, ook omdat het qua werk in de buurt komt. Ik vond het vooral onbegrijpelijk dat ze hem eenmaal geplaatst nooit meer een nachtje naar huis hebben gehaald. Zielig wel. Verder snap ik dat het voor ouders altijd een zeer moeilijke keuze is, hartverscheurend. Ik vond het een mooie docu.
quote:Baankje1 schreef op 29 november 2016 @ 10:55:

Heel dubbel. Ik begrijp dat de zorg te zwaar werd maar de reacties van moeder na het bezoek aan de zorginstelling vond ik zeer kwetsend voor het personeel.

Ik kon haar reactie dus wel begrijpen.

Ik had vooral erg medelijden met zijn broertje.
quote:Jynta1981 schreef op 29 november 2016 @ 13:19:

Ik heb hem ook gezien, ook omdat het qua werk in de buurt komt. Ik vond het vooral onbegrijpelijk dat ze hem eenmaal geplaatst nooit meer een nachtje naar huis hebben gehaald. Zielig wel. Verder snap ik dat het voor ouders altijd een zeer moeilijke keuze is, hartverscheurend. Ik vond het een mooie docu.Ik begreep dat het te verwarrend was voor Daan. Weer in een andere omgeving
quote:calvijn1 schreef op 29 november 2016 @ 13:58:

[...]

Ik begreep dat het te verwarrend was voor Daan. Weer in een andere omgeving

Daan komt wel thuis alleen hebben ze daar een half jaar mee gewacht om te zorgen dat hij niet zou denken dat hij weer thuis zou komen wonen en zo elke keer opnieuw zou moeten wennen.

Ik vond het juist heel goed overdacht, die ouders wisten echt wel waar ze het over hadden.

En ik vond het voor Gijs ook heel pittig, ik denk dat het ook voor zijn welzijn beter is dat Daan ergens anders woont. Fijn ook dat deze plaats er was voor Daan want wat een zorgen met name in de nacht, pfff ik moet er niet aan denken hoe zwaar dat voor die mensen is geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven