Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.



Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.



Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
13-12-2019 09:03
Heb m gisteren grotendeels terug gekeken, toen werd mijn dochtertje wakker. Maar ik voelde nog dat schrijnende verdriet van toen ik 10 jaar ongewenst kinderloos was. Knap dat ze zo haar eigen verhaal durft te vertellen.
Herkenbaar, heb in hetzelfde schuitje gezeten. Na jaren toch zwanger geworden. Ik heb 5 IVF behandelingen gehad, maar slechts uit 1 behandeling kinderen gekregen. Uiteindelijk heel bewust punt achter gezet.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
13-12-2019 10:24
Herkenbaar, heb in hetzelfde schuitje gezeten. Na jaren toch zwanger geworden. Ik heb 5 IVF behandelingen gehad, maar slechts uit 1 behandeling kinderen gekregen. Uiteindelijk heel bewust punt achter gezet.
Hier ook een traject doorgemaakt voor 1 van mijn kinderen. 1 was spontaan de andere had ik hulp voor nodig.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Net Goede Buren terug zitten kijken. Over eenzame ouderen in Rotterdam. Die hakt er wel in zeg.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
13-12-2019 21:42
Net Goede Buren terug zitten kijken. Over eenzame ouderen in Rotterdam. Die hakt er wel in zeg.
Heb je een linkje?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
13-12-2019 21:44
Heb je een linkje?
https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... buren.html
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
13-12-2019 21:42
Net Goede Buren terug zitten kijken. Over eenzame ouderen in Rotterdam. Die hakt er wel in zeg.
Thanks!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
I am Patrick Swayze op Canvas

Pffff, erg indrukwekkend
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
29-12-2019 23:22
I am Patrick Swayze op Canvas

Pffff, erg indrukwekkend
Ik heb deze opgenomen, ga straks kijken. Ik ben heel benieuwd.....
calvijn1 schreef:
29-12-2019 23:22
I am Patrick Swayze op Canvas

Pffff, erg indrukwekkend
Dubbel, sorry :|
Alle reacties Link kopieren
ohohwatnuweer schreef:
30-12-2019 06:55
Ik heb deze opgenomen, ga straks kijken. Ik ben heel benieuwd.....
Heb helaas begin gemist, maar vond hem erg indrukwekkend.
Ontzettend goede acteur, maar voor zichzelf een heel moeilijk mens.
Zijn vrouw en btoer spraken met heel veel liefde over hem
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Geen documentaire om te bekijken, maar om te beluisteren: Anders nabij. Aangrijpend, vijf afleveringen waarin ouders vertellen over het verlies van hun kind. Andersnabij.be
Gisteravond Omo Child gezien. Over kinderen van een bepaalde stam in Ethiopië waar zogenaamd een vloek op zou rusten en die daarom gedood worden. Afschuwelijk natuurlijk, maar ook bijzonder om een kijkje te mogen nemen in het leven van mensen die nog in een heel ander tijdperk leven. En hoe scholing van een aantal jongeren vernieuwing en verandering brengt, en een einde maakt aan het barbaarse ritueel dat zoveel onschuldige kinderen het leven heeft gekost.
Iemand de Villamoord aan het volgen? Zit me al 2 dagen kwaad te maken over de onterechte veroordelingen van 9 man.Vanavond het laatste deel.
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
17-01-2020 10:28
Iemand de Villamoord aan het volgen? Zit me al 2 dagen kwaad te maken over de onterechte veroordelingen van 9 man.Vanavond het laatste deel.
Vermoedelijke onterechte veroordeling hè, er is nog geen herziening. Maar het ziet er wel naar uit. Dezelfde rechercheur als bij Puttense moordzaak. Zou al zijn verhoren maar eens nakijken. Die verhoormethode mag nu gelukkig niet meer. En rechters kijken nu gelukkig ook verder dan alleen een verklaring. Maar levens zijn al kapot gemaakt. Zien hun gezin niet meer, eentje zelfmoord gepleegd.
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
17-01-2020 10:28
Iemand de Villamoord aan het volgen? Zit me al 2 dagen kwaad te maken over de onterechte veroordelingen van 9 man.Vanavond het laatste deel.
Vermoedelijke onterechte veroordeling hè, er is nog geen herziening. Maar het ziet er wel naar uit. Dezelfde rechercheur als bij Puttense moordzaak. Zou al zijn verhoren maar eens nakijken. Die verhoormethode mag nu gelukkig niet meer. En rechters kijken nu gelukkig ook verder dan alleen een verklaring. Maar levens zijn al kapot gemaakt. Zien hun gezin niet meer, eentje zelfmoord gepleegd.
gizz schreef:
17-01-2020 13:00
Vermoedelijke onterechte veroordeling hè, er is nog geen herziening. Maar het ziet er wel naar uit. Dezelfde rechercheur als bij Puttense moordzaak. Zou al zijn verhoren maar eens nakijken. Die verhoormethode mag nu gelukkig niet meer. En rechters kijken nu gelukkig ook verder dan alleen een verklaring. Maar levens zijn al kapot gemaakt. Zien hun gezin niet meer, eentje zelfmoord gepleegd.
Ja Ad Baars was die rechercheur en ook van de Parkmoord. Ik vind het echt zo erg voor die mensen. Ik zag de verhoren en ik wilde die Ad het liefst voor zijn bek slaan. Hij heeft voor de meeste gerechtelijke dwalingen ooit gezorgd. En wat ik niet snap dat er ook nog rechters in mee zijn gegaan.
Was dat niet die Zaanse verhoormethode?
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
17-01-2020 10:28
Iemand de Villamoord aan het volgen? Zit me al 2 dagen kwaad te maken over de onterechte veroordelingen van 9 man.Vanavond het laatste deel.
Ik ben halverwege de eerste aflevering afgehaakt, kon er niet tegen. Echt belachelijk hoe ze werden verhoord @(
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
17-01-2020 10:28
Iemand de Villamoord aan het volgen? Zit me al 2 dagen kwaad te maken over de onterechte veroordelingen van 9 man.Vanavond het laatste deel.
Ja, ik.

Heb je het laatste deel al gezien?

Ik ben er van slag van. Het had een bijzondere wending en er wordt in mijn beleving een suggestie gewekt wie de dader kan zijn.

Hoe heb jij dit ervaren?

Ik vind deel 3 het meest belangrijke deel, maar blijf met meer vragen over eigenlijk ipv meer duidelijkheid.

Erg benieuwd naar andere meningen.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
17-01-2020 18:08
Ik ben halverwege de eerste aflevering afgehaakt, kon er niet tegen. Echt belachelijk hoe ze werden verhoord @(
Klopt, ik kon het soms ook niet aanzien. Maar toch vind ik deel 3 nog heftiger. Ik hoop dat het niet waar is.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
19-01-2020 20:41
Ja, ik.

Heb je het laatste deel al gezien?

Ik ben er van slag van. Het had een bijzondere wending en er wordt in mijn beleving een suggestie gewekt wie de dader kan zijn.

Hoe heb jij dit ervaren?

Ik vind deel 3 het meest belangrijke deel, maar blijf met meer vragen over eigenlijk ipv meer duidelijkheid.

Erg benieuwd naar andere meningen.
Kun je de spoiler plaatsen? Ik ben wel benieuwd naar de eigenlijke dader al heb ik zelf ook wel een vermoeden, iets met een vrouw
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
19-01-2020 21:33
Kun je de spoiler plaatsen? Ik ben wel benieuwd naar de eigenlijke dader al heb ik zelf ook wel een vermoeden, iets met een vrouw
Ik wist niet of dat hier mocht, dus vandaar mijn voorzichtigheid.

Ik zal het in het wit doen. Wil jhe het lezen, selecteer dan het stuk hieronder. inderdaad de vrouw die op visite kwam, ze zeggen dit niet expliciet. Maar gerenommeerde onderzoekers doen onderzoek, en Eline de overlevende heeft geen schotwond in haar hoofd gehad! Wat ze zelf wel beweerd. Dit blijkt uit medische documenten.ook kan de schietrichting niet anders dan dat er 2x op 1 persoon is geschoten. En dat de schutter op het bed moest hebben gezeten. Ook heeft ze blijkbaar geen 112 gebeld, maar eerst 3 andere mensen gebeld. 1 van die mensen heeft 112 (of 0611)gebeld. Zou wel echt verschrikkelijk zijn als dit niet zou kloppen, dan is ze 2x slachtoffer. Ze gaven wel aan dat door een trauma een getuige dingen verkeerd kan na vertellen. En dat de wonden op haar hoofd van de hulsen kunnen zijn, al hebben ze een kleinere en andere vorm. Meer van een breinaald. Ook zou iemand met een schotwond bewusteloos raken en niet precies kunnen vertellen van, ik deed alsof ik mijn laatste adem blies en hield mij dood. Het kan natuurlijk dat het wapen perongeluk af is gegaan. (het was een wapen met geen beveiliging) Wel erg heftig voor die 9 onschuldige mannen
En als die vrouw het heeft gedaan, lijkt me dat ze sowieso 'ziek' is. Als je zo'n verhaal verzint etc..


Van mij had deel 3 wel wat uitgebreider gemogen.. Maar goed sommige betrokkenen wilden niet meer mee doen.

Ik ben benieuwd of het verder onderzocht gaat worden en wat daar uit komt. Dat de politie overduidelijk fout zit, lijkt me sowieso klip en klaar.
Alle reacties Link kopieren
De andere kant; https://www.misdaadjournalist.nl/2020/0 ... sinuaties/

Het is zo lastig tegenwoordig nog iets te geloven. Want fit verhaal klinkt ook plausibel
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizarre zaak! Dankje Gele Spin.
Voor iedereen een groene tuin
Gele_Suikerspin schreef:
19-01-2020 20:41
Ja, ik.

Heb je het laatste deel al gezien?

Ik ben er van slag van. Het had een bijzondere wending en er wordt in mijn beleving een suggestie gewekt wie de dader kan zijn.

Hoe heb jij dit ervaren?

Ik vind deel 3 het meest belangrijke deel, maar blijf met meer vragen over eigenlijk ipv meer duidelijkheid.

Erg benieuwd naar andere meningen.
Laatste deel gezien. Er valt niet veel te suggereren,er zijn helemaal geen vingerafdrukken van de daders of bloedsporen van hun gevonden. En deze vrouw was de enige getuige die gezien het bewijs dat er wel is, loog. En ineens wilde ze niet meer meedoen aan de rest van het programma. Ze heeft iig alle schijn tegen. Maar ze gingen in de docu niet verder over wat eventueel haar motief zou kunnen zijn.
Dus voor mij kwam de Docu over als alleen onderzoek naar hoe het onderzoek ging en daar hoort de verklaring van die getuige ook bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven