Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.



Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.



Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
20-01-2020 00:33
Laatste deel gezien. Er valt niet veel te suggereren,er zijn helemaal geen vingerafdrukken van de daders of bloedsporen van hun gevonden. En deze vrouw was de enige getuige die gezien het bewijs dat er wel is, loog. En ineens wilde ze niet meer meedoen aan de rest van het programma. Ze heeft iig alle schijn tegen. Maar ze gingen in de docu niet verder over wat eventueel haar motief zou kunnen zijn.
Dus voor mij kwam de Docu over als alleen onderzoek naar hoe het onderzoek ging en daar hoort de verklaring van die getuige ook bij.
Deze documentaire belicht wel heel erg 1 kant. Dat ze niet mee wil werken hoeft niet te betekenen dat je schuldig bent. Ze is sowieso onschuldig, tot een eerlijk proces.

In de documentaire hebben ze het wel over een volgens hun belangrijk bloedspoor. Terwijl dit helemaal niet belangrijk was. Was gewoon bloed van iemand die zich gesneden had en daarna snel een notitie maakte.

Ook bedenk ik mij nu, de schietexpert heeft alleen onderzoek gedaan met zijn eigen lengte. Wat als de dader korter of langer was. Wellicht kon de schiet hoek dan wel. En/of ze meer midden op bed lagen.

Kortom, nog veel losse eindjes na mijn mening.
Gele_Suikerspin schreef:
20-01-2020 00:57
Deze documentaire belicht wel heel erg 1 kant. Dat ze niet mee wil werken hoeft niet te betekenen dat je schuldig bent. Ze is sowieso onschuldig, tot een eerlijk proces.

In de documentaire hebben ze het wel over een volgens hun belangrijk bloedspoor. Terwijl dit helemaal niet belangrijk was. Was gewoon bloed van iemand die zich gesneden had en daarna snel een notitie maakte.

Ook bedenk ik mij nu, de schietexpert heeft alleen onderzoek gedaan met zijn eigen lengte. Wat als de dader korter of langer was. Wellicht kon de schiet hoek dan wel. En/of ze meer midden op bed lagen.

Kortom, nog veel losse eindjes na mijn mening.
Helemaal waar, er is amper onderzoek gedaan. Men ging in die tunnelvisie en ze hebben amper onderzocht op de plaats delict. Maar dat beroemde stel die moordzaken vooral in Amerika onderzoekt toonde iig wel aan dat deze vrouw niet de waarheid heeft gezegd. Hoe het dan wel allemaal zit weten we niet want er is nooit gedegen onderzoek gepleegd op de plaats delict.
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
20-01-2020 07:58
Helemaal waar, er is amper onderzoek gedaan. Men ging in die tunnelvisie en ze hebben amper onderzocht op de plaats delict. Maar dat beroemde stel die moordzaken vooral in Amerika onderzoekt toonde iig wel aan dat deze vrouw niet de waarheid heeft gezegd. Hoe het dan wel allemaal zit weten we niet want er is nooit gedegen onderzoek gepleegd op de plaats delict.
En dat kan ook niet meer ben ik bang. En in die tijd konden ze sowieso veel minder sporen vinden, de technieken waren nog minder.

Maar zeker moet alles vanaf het begin weer stap voor stap gedaan worden en dus ook de getuige en overlevende ondervragen.

Ik hoop wel dat ze het trekt. Het lijkt mij heftig zoveel media aandacht.

Hoe het nou kan dat zij zegt beschoten te zijn, met veel bloed. En dat er in het ziekenhuis niks gevonden is. Begrijp ik niet. Of het document uit het ziekenhuis waar was, weet je tegenwoordig niet meer.

We wachten het af. Het lijkt mij dat deze zaak heropend gaat worden
Niet bijgelezen dus weet niet of deze al genoemd is.

"The Confession Killer"

Onthutsend verhaal over een seriemoordenaar met z.g. 600 moorden op zijn naam, echter niets is wat het lijkt.

https://www.imdb.com/title/tt11307176/
"Alicia"

Nederlandse documentaire waar over een tijdspanne van 3 jaar het meisje Alicia wordt gevolgd die al jaren wacht in diverse kindertehuizen op een gezin.

Indringend en gitzwart, ik kon het af en toe bijna niet aanzien.


https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... licia.html
Gele_Suikerspin schreef:
20-01-2020 09:35
En dat kan ook niet meer ben ik bang. En in die tijd konden ze sowieso veel minder sporen vinden, de technieken waren nog minder.

Maar zeker moet alles vanaf het begin weer stap voor stap gedaan worden en dus ook de getuige en overlevende ondervragen.

Ik hoop wel dat ze het trekt. Het lijkt mij heftig zoveel media aandacht.

Hoe het nou kan dat zij zegt beschoten te zijn, met veel bloed. En dat er in het ziekenhuis niks gevonden is. Begrijp ik niet. Of het document uit het ziekenhuis waar was, weet je tegenwoordig niet meer.

We wachten het af. Het lijkt mij dat deze zaak heropend gaat worden
Ik hoop het zeker dat de zaak weer wordt heropend.
Hetvrijewoord schreef:
20-01-2020 09:44
Niet bijgelezen dus weet niet of deze al genoemd is.

"The Confession Killer"

Onthutsend verhaal over een seriemoordenaar met z.g. 600 moorden op zijn naam, echter niets is wat het lijkt.

https://www.imdb.com/title/tt11307176/
Ah ik ken deze man nog wel van vroeger. Ga ik zeker kijken.
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
20-01-2020 10:59
Ik hoop het zeker dat de zaak weer wordt heropend.
Ik vind het feit dat alles wat -bewust- is weggelaten, waar de rechter dus niets van wist, als novum moet worden gezien. Een novum hoeft niet een aanwijzing naar een andere dader te zijn.
De kreet “ rechterlijke dwaling” stoort me: er is bewust gekozen voor dat wat er is gebeurd, voor wat er is gedaan en voor wat is achtergehouden.
Ik vind dat alle betrokkenen, of ze nu namens het OM werken of de verdachten verdedigen, over dezelfde informatie moeten kunnen beschikken.
Ik vind het naar het slachtoffer en haar nabestaanden toe, respectloos om koste wat kost de moord “opgelost” te krijgen en daarvoor het niet zo nauw nemen met de waarheid.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu de docu Dit waren wij te kijken
Wat een lul van een vader >:-(
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
20-01-2020 09:55
"Alicia"

Nederlandse documentaire waar over een tijdspanne van 3 jaar het meisje Alicia wordt gevolgd die al jaren wacht in diverse kindertehuizen op een gezin.

Indringend en gitzwart, ik kon het af en toe bijna niet aanzien.


https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... licia.html

Mijn hart brak in de scenes met haar moeder en zusje. Hoe ze haar best deed om aandacht te krijgen. Die moeder ging eerxer weg torn sinterklaas kwam omdat ze het te druk vond. Die teleurstelling door moeder elke keer. Zusje dat wel bij moeder woont zal ook confronterend zijn.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist ‘Max, een leven in tbs’ gekeken. Indrukwekkend.
Max is geen lieverdje, hij lijkt grotendeels gevormd te zijn door zijn omgeving en door alles wat hij heeft meegemaakt. Een intelligente jongen die op zijn 17e beschuldigd word van het betasten van een vrouw op de fiets en het bedreigen van een 8-jarig jongetje met seksueel misbruik. Hij ontkent en blijft tot vandaag de dag ontkennen. Hij krijgt tbs opgelegd zonder uitzicht op vrijlating, maar hij wordt niet behandeld. Na 14 jaar komt hij voorwaardelijk vrij.
Wat een hel waar deze jongen doorheen is gegaan. En wat een fouten zijn er gemaakt. Het is een wonder dat hij niet compleet is doorgedraaid.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
20-01-2020 09:55
"Alicia"

Nederlandse documentaire waar over een tijdspanne van 3 jaar het meisje Alicia wordt gevolgd die al jaren wacht in diverse kindertehuizen op een gezin.

Indringend en gitzwart, ik kon het af en toe bijna niet aanzien.


https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... licia.html
Er is ook behoorlijk wat kritiek op gekomen. Dat Alicia verkeerd begrepen werd, daar schijnt wat mee te zijn gedaan.
...
Alle reacties Link kopieren
Netflix: Tell me who I am, over tweelingbroers waarvan eentje geheugenverlies krijgt en waarbij de andere broer met een bepaalde reden een nieuw verleden schept. Indringend en gruwelijk als de waarheid boven water komt.
Ook van Netflix: Bikram, yogi, guru, predator. Een soort van Harvey Weinstein van de yoga. Geslepen kerel.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Quaintrelle schreef:
18-02-2020 16:39
Er is ook behoorlijk wat kritiek op gekomen. Dat Alicia verkeerd begrepen werd, daar schijnt wat mee te zijn gedaan.


Ik zie vooral hoe de hulpverlening haar niet begrijpt en wat mij betreft ernstig tekort schiet.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
18-02-2020 23:04
Ik zie vooral hoe de hulpverlening haar niet begrijpt en wat mij betreft ernstig tekort schiet.
Dat bedoel ik ook.
...
calvijn1 schreef:
20-01-2020 13:12
Ik zit nu de docu Dit waren wij te kijken
Wat een lul van een vader >:-(
Dat is een oud-leraar van mij. Nooit geweten dat het zo'n bokkenlul voor zijn eigen kinderen was :-[
Quaintrelle schreef:
18-02-2020 23:08
Dat bedoel ik ook.
Ah, ok. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Sharpay schreef:
19-02-2020 01:39
Dat is een oud-leraar van mij. Nooit geweten dat het zo'n bokkenlul voor zijn eigen kinderen was :-[
Ik vond het echt een eikel tegrn zijn zoon

Zit nu Satudarah - one blood te kijken.
Zo apart, die wereld van de motorclubs
Frankly my dear, I don"t give a damn
Gisteren op NPO 2 DOC

Leftover women

www.npostart.nl/2doc/20-02-2020/VPWON_1279281

Bizar om te zien hoe vrouwen in China vanaf het 27e levensjaar als leftover woman gezien worden.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
20-01-2020 09:55
"Alicia"

Nederlandse documentaire waar over een tijdspanne van 3 jaar het meisje Alicia wordt gevolgd die al jaren wacht in diverse kindertehuizen op een gezin.

Indringend en gitzwart, ik kon het af en toe bijna niet aanzien.


https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... licia.html
Deze heb ik al eens eerder gezien. Wat een enorm drama. Een grote ellende, waarbij je ziet dat het kind het steeds zwaarder krijgt
Alle reacties Link kopieren
damesbril schreef:
22-02-2020 06:12
Gisteren op NPO 2 DOC

Leftover women

www.npostart.nl/2doc/20-02-2020/VPWON_1279281

Bizar om te zien hoe vrouwen in China vanaf het 27e levensjaar als leftover woman gezien worden.

Indrukwekkende documentaire. Niet veel anders dan 40 jaar geleden in NL. Ik wilde in het buitenland gaan studeren; het commentaar van mijn oma was "maar dan ben je toch veel te oud (25 jaar) wanneer je terug komt om te trouwen en kinderen te krijgen ..........."

Wel een mooi gesprek uiteindelijk tussen de advocaat en haar vader.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
23-02-2020 13:29
Indrukwekkende documentaire. Niet veel anders dan 40 jaar geleden in NL. Ik wilde in het buitenland gaan studeren; het commentaar van mijn oma was "maar dan ben je toch veel te oud (25 jaar) wanneer je terug komt om te trouwen en kinderen te krijgen ..........."

Wel een mooi gesprek uiteindelijk tussen de advocaat en haar vader.
Heel mooi, dat vader toch heel trots was op zijn dochter.
Alle reacties Link kopieren
Nu op Crime Investigation

Surviving R. Kelly - Part II: The Reckoning

Erg indrukwekkend
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Een paar dagen geleden deze docu (wel in het Duits) gezien die ergens wel past bij de coronatijd. Het gaat over de ontdekkingen en de competitie tussen Louis Pasteur en Robert Koch.

https://www.arte.tv/de/videos/074556-00 ... -mikroben/
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
The Trial of Gabriel Fernandez : aangrijpend

The Tiger King

Beiden Netflix
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven