Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Joh, is Hayley overleden?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ze wordt deze week, de 15e, begraven. Ik denk dus dat je twee dagen ipv twee weken bedoelt?
quote:calvijn1 schreef op 13 april 2015 @ 19:03:

[...]

Mannen? Vrouwen/moeders bedoel jeDe cultuur wordt geregeerd door mannen, vrouwen hebben niets in te brengen.
quote:Rubber_Ducky schreef op 13 april 2015 @ 20:04:

[...]

De cultuur wordt geregeerd door mannen, vrouwen hebben niets in te brengen.Het zijn de vrouwen die de besnijdenis uit voeren en moeders die dit toestaan bij hun dochters
Dat weet ik Calvijn. Doen die moeder dat echt vrijwillig? Ze doen dit omdat hun dochter anders later geen man en dus geen inkomen kan krijgen. Wanneer mannen onbesneden vrouwen zouden accepteren zou de situatie kunnen veranderen.
quote:calvijn1 schreef op 13 april 2015 @ 20:07:

[...]

Het zijn de vrouwen die de besnijdenis uit voeren en moeders die dit toestaan bij hun dochters

Omdat een vrouw die niet besneden is in die cultuur oa. niet van sex hoeft te genieten en de maagdelijkheid van het meisje gegarandeerd is.....

Dat het gruwelijk pijn doet, plassen en menstruatie elke keer gruwelijk is, is ondergeschikt aan wat de vrouw zou willen.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
quote:Justmaartje123 schreef op 13 april 2015 @ 16:02:

Misschien recent besproken: maar een tip van mijn kant is "Father Figures" over een documentairemaakster wier vader met zijn veel jongere Filipijnse vriendin gaat trouwen.

Heb ik ook gezien. Shocking, vooral dat die man alles wilde doorzetten ook toen ze minderjarig bleek te zijn. En dat die vader van het meisje ook nog eens toestemming voor het huwelijk gaf....Onbegrijpelijk.

Tvp want ik ben gek op goede docu's.
quote:Rubber_Ducky schreef op 13 april 2015 @ 20:16:

Dat weet ik Calvijn. Doen die moeder dat echt vrijwillig? Ze doen dit omdat hun dochter anders later geen man en dus geen inkomen kan krijgen. Wanneer mannen onbesneden vrouwen zouden accepteren zou de situatie kunnen veranderen.Dat is waar
Ik kijk op netflix ook alle docu's over eten. Forks over knives en GMO OMG enzo. En dan ben ik echt elke keer weer verbaasd over wat er met ons eten gebeurt en hoe weinig we ons dat over het algemeen eigenlijk bewust zijn......
quote:calvijn1 schreef op 13 april 2015 @ 20:02:

Ze wordt deze week, de 15e, begraven. Ik denk dus dat je twee dagen ipv twee weken bedoelt?Nee, ze is echt 2 weken geleden overleden. Begin april, ik dacht 2 april.
Aanrader. Harry, Tiny en Sonja.

Lang leve de participatiemaatschappij. Arme arme Tiny

De andere twee redden zich wel (hoop ik).

http://www.npo.nl/2doc/13-04-2015/VPWON_1225840
http://www.npo.nl/zembla/25-03-2015/VARA_101372904

Interessant voor Iphone en Ipad liefhebbers. Vreselijk.
quote:winters schreef op 14 april 2015 @ 09:00:

[...]

Nee, ze is echt 2 weken geleden overleden. Begin april, ik dacht 2 april.In Engeland zijn ze wel vaker traag met begrafenissen. Mijn collega werd pas 5 weken na zijn dood begraven .
Jee, na 5 weken...

Had dat een reden?
Ik heb vandaag blood brother gekeken. Heel indrukwekkend. Dit is zo'n man waar je jaren later nog aan denkt en je afvraagt hoe het hem vergaat....
quote:winters schreef op 16 april 2015 @ 11:31:

Jee, na 5 weken...

Had dat een reden?Ik had het maar niet gevraagd...
quote:prada schreef op 15 april 2015 @ 23:38:

Aanrader. Harry, Tiny en Sonja.

Lang leve de participatiemaatschappij. Arme arme Tiny

De andere twee redden zich wel (hoop ik).

http://www.npo.nl/2doc/13-04-2015/VPWON_1225840

Arme Sonja denk ik dat je bedoelt? Harry en Tiny waren de twee meest zelfstandigen

Ik was blij dat Harry toch geen hond nam
Ik weet niet of deze al is gepost, maar ik heb genoten van de documentaire van Annette van Tricht: De slag om London: de val van een olympische springstal'.

Over vastgoedfraude, paulianeus handelen, een steenrijke magnaat die persoonlijk failliet gaat maar toch een comfortabel leventje lijkt te houden via zijn zoon, het gevecht met de bank die ook weer een dubbelrol hebben gespeeld, een curator die helemaal niets van paarden af weet en wat een faillissement uiteindelijk doet met de normale man en vrouw: de stalmedewerkers en de springruiter.

En dat allemaal rondom het prachtige Olympisch paard London waar een Russische Oliemagnaat, een sjeik uit Quatar en een Oostenrijkse wapenhandelaar om vechten.

http://www.npo.nl/de-slag ... l/04-01-2015/POW_01018000
Je hebt gelijk Calvijn. En ja, heel goed dat hij toch geen hond nam.
Ik heb net op npo.nl een docu gezien over een engelse chirurg, die in Syrie opereert.....In dit is de dag.....En dat komt toch wel erg dichtbij, omdat mijn man voor artsen zonder grenzen werkt, en ik als pleeg werk....Hij mag alleen van mij niet naar dit soort oorlogsgebieden.... omdat ik wil dat onze kinderen hem ook nog oud zien worden----Hij wil wel....Gaat daarvoor 10 weken per jaar naar iets minder risico rijke landen.
quote:hiltje schreef op 17 april 2015 @ 14:42:

Ik weet niet of deze al is gepost, maar ik heb genoten van de documentaire van Annette van Tricht: De slag om London: de val van een olympische springstal'.

Over vastgoedfraude, paulianeus handelen, een steenrijke magnaat die persoonlijk failliet gaat maar toch een comfortabel leventje lijkt te houden via zijn zoon, het gevecht met de bank die ook weer een dubbelrol hebben gespeeld, een curator die helemaal niets van paarden af weet en wat een faillissement uiteindelijk doet met de normale man en vrouw: de stalmedewerkers en de springruiter.

En dat allemaal rondom het prachtige Olympisch paard London waar een Russische Oliemagnaat, een sjeik uit Quatar en een Oostenrijkse wapenhandelaar om vechten.

http://www.npo.nl/de-slag ... l/04-01-2015/POW_01018000

Heb hem ook bekeken. Schokkend hoor hoe die senior maar blijft denken dat hij niks fout heeft gedaan. En ik vind het zielig voor dat gezin dat uit hun huis is gezet.

Vond hem trouwens wel aan de lange kant...
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Een paar jaar geleden heb ik de documentaire 'Sweet Maja Bradaric' gezien. Weet me nog te herinneren dat het om een heel vreemd verhaal ging en de verhoudingen tussen de jongeren binnen de vriendengroep ook heel krom lagen.

Hele tijd heb ik daar nog over nagedacht hoe vreemd de situatie verlopen is.
quote:katha schreef op 19 april 2015 @ 18:33:

Een paar jaar geleden heb ik de documentaire 'Sweet Maja Bradaric' gezien. Weet me nog te herinneren dat het om een heel vreemd verhaal ging en de verhoudingen tussen de jongeren binnen de vriendengroep ook heel krom lagen.

Hele tijd heb ik daar nog over nagedacht hoe vreemd de situatie verlopen is.Ja dat was een hele bizarre docu. Naargeestig ook
Elke puber was heel anders en ze gingen allemaal zeer vreemd met situaties om, Maja incluis. Maar goed, het verhaal over Maja is natuurlijk ook 'maar' door ogen van derden. Blijf het zo apart vinden.
quote:dojobo schreef op 19 april 2015 @ 08:38:

Ik heb net op npo.nl een docu gezien over een engelse chirurg, die in Syrie opereert.....In dit is de dag.....En dat komt toch wel erg dichtbij, omdat mijn man voor artsen zonder grenzen werkt, en ik als pleeg werk....Hij mag alleen van mij niet naar dit soort oorlogsgebieden.... omdat ik wil dat onze kinderen hem ook nog oud zien worden----Hij wil wel....Gaat daarvoor 10 weken per jaar naar iets minder risico rijke landen.

Ik snap dat jij dat niet wil, maar is dat niet onderdeel van zijn werk?

Lijkt me moeilijk, maar nobel werk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven