Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Dankjewel Sweet, ga hem eens zoeken.
Wow, ik heb net de film ademloos zitten kijken. Wat een rauwe film. Ben er even stil van.
Shit, ik kan vanuit het buitenland geen NPO Doc zien. Jammer..
Oh heb hem gevonden op Youtube, ga ik ook nog even snel kijken. Ben er nu wel heel nieuwsgierig naar.
Ik wil dit topic graag volgen, als ik toevoegingen heb roep ik dat hier zeker.
quote:prada schreef op 12 april 2015 @ 04:07:

Shit, ik kan vanuit het buitenland geen NPO Doc zien. Jammer..Je kunt daarvoor een programmaatje downloaden he, ik weet niet meer hoe het heet maar dan ' zegt je pc' tegen npo dat je in Nederland zit.
quote:whopper schreef op 12 april 2015 @ 09:03:

[...]

Je kunt daarvoor een programmaatje downloaden he, ik weet niet meer hoe het heet maar dan ' zegt je pc' tegen npo dat je in Nederland zit.Hola better internet voor Chrome
quote:liefbeest schreef op 12 april 2015 @ 09:33:

[...]

Hola better internet voor ChromeJa! Die
Gisteren op Nat Geo een 2 uur durende docu over de moord op JFK.De beelden van de Zapruder-tape die de moord vastlegden,blijven bijzonder.Vooral het 3e dodelijke schot is goed te zien.

https://www.youtube.com/watch?v=iYWm26OLve8
Vraag blijft,why is the rum gone?
Hola en Whopper, wat super super geweldig. Dit is echt zo super. Zei ik al dat het super was?

Dank jullie wel
En het werkt ook nog eens voor RTL. Super!!
quote:prada schreef op 12 april 2015 @ 17:47:

Hola en Whopper, wat super super geweldig. Dit is echt zo super. Zei ik al dat het super was?

Dank jullie wel Hahaha, kleine moeite, groot plezier
Geweldige tip!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
De flm/documentaire Dessert flower over de besnijdenis en uithuwelijking van Somalische meisjes heeft me erg aangegrepen. Ik heb in levende lijve de gevolgen van deze meedogenloze verminking meegemaakt ongeveer 20 jaar geleden als maatschappelijk werkster met Somalische vluchtelingen die de A status hadden gekregen en bevielen van hun eerste kind. Barbaars en onmenselijk. Links en rechts centimeters ingeknipt en met de tang verlost.....ik hoor het gesmeek naar Allah nog steeds.....
Afschuwelijk lamamma
Ik kijk nu naar de serie Bloedbroeders op npo gemist. Heeft iemand die gezien? Ik vind het erg indrukwekkend.
quote:sabrina73 schreef op 13 april 2015 @ 12:25:

Ik kijk nu naar de serie Bloedbroeders op npo gemist. Heeft iemand die gezien? Ik vind het erg indrukwekkend.Ik kijk het Sabrina, en deel je mening.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:goddess23 schreef op 11 april 2015 @ 04:33:

[...]

Mee eens en een van de weinigen zo niet de enigste die de volledige schuld bij zichzelf legde. Hij zei ook duidelijk: er zijn altijd factoren maar ik heb gewoon de volledige schuld.

Klinkt imo ook niet als iemand die het niks interesseert. Aan zijn gezicht zag je volgens mijwel duidelijk dat de beste man slapeloze nachten ervan moet hebben gehad. Hij heeft ook een beroep waardoor hij constant de weg op moet dus er was geen ontkomen aan. Ik vond die vrouw echter zo op zichzelf gericht. Constant met dat haar dag gewoon door ging en dat zij een slachtoffer was.

Zij nam er voor mijn gevoel te veel afstand van. Van het ongeluk maar ook van haar eigen gevoel. Het kwam niet bij mij binnen hoe zij zich nou voelde. Ik werd niks wijzer van haar.

Heb eindelijk de docu gezien. Wat een emphatisch mens die jongen, en inderdaad de slapeloze nachten, verdriet en schuldgevoel lees je van zijn gezicht af.

Met die vrouw had ik ook helemaal niets.

Hoe kun, en durf je jezelf in de slachtofferrol te zetten.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Misschien recent besproken: maar een tip van mijn kant is "Father Figures" over een documentairemaakster wier vader met zijn veel jongere Filipijnse vriendin gaat trouwen.
quote:Eindeloos schreef op 13 april 2015 @ 15:18:

[...]

Heb eindelijk de docu gezien. Wat een emphatisch mens die jongen, en inderdaad de slapeloze nachten, verdriet en schuldgevoel lees je van zijn gezicht af.

Met die vrouw had ik ook helemaal niets.

Hoe kun, en durf je jezelf in de slachtofferrol te zetten.

Ik las het dus niet af. Ik hoorde het hem zeggen maar had de hele tijd het idee dat er iets niet klopte.

( alsjeblieft tenminste die man bedoelde die dat jongetje had doodgereden)
quote:Justmaartje123 schreef op 13 april 2015 @ 16:02:

Misschien recent besproken: maar een tip van mijn kant is "Father Figures" over een documentairemaakster wier vader met zijn veel jongere Filipijnse vriendin gaat trouwen.Ja die heb ik ook gezien, pff tenenkrommend. Maar wel knap dat ze het zo in beeld brengt.
Wat doen mannen vrouwen toch aan Lamamma. Als jonge puber heb ik een artikel gelezen over vrouwenbesnijdenis in een tijdschrift van mijn moeder. Ik was daar vreselijk van ondersteboven. Ik wist niet dat de wereld zo naar kon zijn. Het komt nu weer boven.

Ik zou zo graag deze situatie willen veranderen!
Wat doen mensen elkaar aan...denk ik soms wel eens. Die docu over besnijdenis ga ik niet kijken sorry, dat is echt te erg.
quote:Rubber_Ducky schreef op 13 april 2015 @ 17:22:

Wat doen mannen vrouwen toch aan Lamamma. Als jonge puber heb ik een artikel gelezen over vrouwenbesnijdenis in een tijdschrift van mijn moeder. Ik was daar vreselijk van ondersteboven. Ik wist niet dat de wereld zo naar kon zijn. Het komt nu weer boven.

Ik zou zo graag deze situatie willen veranderen!Mannen? Vrouwen/moeders bedoel je
Frankly my dear, I don"t give a damn
Verschrikkelijk! Ik denk dat ik die docu maar niet ga kijken..

In 1 klap heb ik ook gezien. Heel heftig. Zo word je toch nog maar eens met je neus op de feiten gedrukt, dat je echt altijd alert moet blijven. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Ik ergerde me ook aan die vrouw. Ze toonde geen emoties.

Ik vond het heel naar dat die jongen, Saberkhan nog iedere dag zo worstelt. Hij kon er niets doen. Ik hoop echt dat hij een manier vindt om er mee om te gaan en dat hij fijn kan leven.

Ik heb heel wat jaren geleden een documentaire gezien over Hayley Okines gezien. Ik weet eigenlijk niet meer hoe de documentaire heet.

Het ging over een meisje wie de ziekte progeria heeft. Is me altijd bijgebleven.

Het meisje is 2 weken geleden op 17-jarige leeftijd overleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven