Entertainment alle pijlers

Jesus Camp

13-10-2011 00:36 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Ned. 2, nog anderen hier die het zitten te kijken? Doodeng, als je het mij vraagt...
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Ik heb het halvewegen afgezet. Kon het niet meer aanzien!

Vreselijk hoe ze die kinderen hersenspoelen!
Kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat ze er daadwerkelijk van overtuigd zijn dat dit goed is voor die kinderen. Zó vreselijk zielig!
Wat vind je er doodeng en vreselijk zielig aan dan?
Ik denk dat ik blij moet zijn dat ik het niet kijk als ik het zo lees. Klinkt sekte-achtig. Waar gaat het over?
Dat hersenspoelen, die kinderen ontzettend huilen omdat ze iets 'fout' gedaan hebben of nog even 'met de neus op de feiten' te worden gedrukt.

Kom op Zanne, juist jij zou moeten weten hoe dat is toch?
Of heb ik nu de verkeerde voor me?
Ik heb hem wel eerder gezien.

Wat ik er doodeng aan vind is dat de kids gehersenspoeld worden ipv dat ze zelf op een soort zoektocht gaan naar Jezus. En dat vind ik zielig, dat ze niet zelf een keuze maken, maar dat het opgelegd is.
Dictators met een fake glimlach, zo zie ik ze.
Over een Amerikaans evangelisch zomerkamp Shiva.
Oeh is het nog op *rent naar afstandsbediening*
quote:batwom schreef op 13 oktober 2011 @ 00:44:

Dictators met een fake glimlach, zo zie ik ze.Inderdaad. Schijnheiligheid troef.
Bah ja, heb hem al gezien. Laatst ook Louis Theroux met Phelps-family op tv. Krijg steeds grotere hekel aan (elke) religie :(
Wie is de man die nu spreekt?
Het is erg Amerikaans, dat wel. Maar dit is hoe het op een zondagsschool aan toe gaat. Of in een christelijk zomerkamp.

Ik vind het niet sekte-achtig, kan me wel voorstellen dat dat zo overkomt op niet-Christenen.
Niet doen hekje, ik kan echt wel kracht en hoop putten uit mijn geloof (niet altijd hoor trouwens, soms kan ik ook flink pissig worden erop)
quote:hekje schreef op 13 oktober 2011 @ 00:46:

Bah ja, heb hem al gezien. Laatst ook Louis Theroux met Phelps-family op tv. Krijg steeds grotere hekel aan (elke) religie :(

Heb ik ook gezien.

Het ios wel een beetje raar om een hekel te hebben aan religie.

Maar ach, laat ook maar eigenlijk.
Ik ook hekje. Jammer hè. Voor mij voelt het ergens toch als een verlies.

Zal wel mijn opvoeding zijn.
quote:_yellowlove_ schreef op 13 oktober 2011 @ 00:44:

Ik heb hem wel eerder gezien.

Wat ik er doodeng aan vind is dat de kids gehersenspoeld worden ipv dat ze zelf op een soort zoektocht gaan naar Jezus. En dat vind ik zielig, dat ze niet zelf een keuze maken, maar dat het opgelegd is.Dat is het. Die kinderen hebben geen keus of kans tot onderzoeken. Ze zijn kansloos tegen zulke indoctrinatie.
quote:Bruja78 schreef op 13 oktober 2011 @ 00:44:

Over een Amerikaans evangelisch zomerkamp Shiva.Ooit wilde ik als vrijwilliger werken bij Camp America, maar de evangelische stands sloeg ik over. Ik kreeg echt rillingen van de mensen die er bij stonden.
quote:Zanne schreef op 13 oktober 2011 @ 00:47:

Het is erg Amerikaans, dat wel. Maar dit is hoe het op een zondagsschool aan toe gaat. Of in een christelijk zomerkamp.

Ik vind het niet sekte-achtig, kan me wel voorstellen dat dat zo overkomt op niet-Christenen.Ik beschouw mezelf als een christen, maar zo ging dat niet bij ons vroeger. Maar ik moet ook zeggen dat mijn familie niet gelovig is, en ik zelf op zoektocht ging nadat ik erover gehoord had op de basisschool. Maardat was veel meer in een dialoogvorm gegoten, waarbij je zelf een mening had,en dingen kon bekritiseren of op verschillende manieren bekijken etc.
Ah. Ik voel een uitzendinggemistje opkomen.
quote:Zanne schreef op 13 oktober 2011 @ 00:48:

[...]

Heb ik ook gezien.

Maar ach, laat ook maar eigenlijk.Ik snap dat wel, want geloof kan mooi zijn, maar vele (strenge) religies hebben toch iets engs en hypocriets voor mij.
Wat is er grappig aan deze man?
quote:Zanne schreef op 13 oktober 2011 @ 00:48:

[...]

Heb ik ook gezien.

Maar ach, laat ook maar eigenlijk.Waarom nou weer "laat ook maar"? Dat vind ik altijd zo arrogant. Alsof JIJ wel beter weet dan de rest. Zeg dan gewoon eens echt wat je denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven