Entertainment alle pijlers

Jouw stad, ons dorp

17-01-2019 21:22 189 berichten
Wie kijkt mee? Nu op NPO1. Ben wel benieuwd!
Yildizlar schreef:
17-01-2019 21:57
Ik heb plaatsvervangende schaamte ik woon ook in een dorp in Brabant .
Ach, de nodige clichés worden vaak van stal gehaald in deze programma's (stadsmensen schrikken van koeienstront en willen alleen maar shoppen, dorpsmensen zijn geen multiculturele samenleving gewend en vinden van alles raar) maar zie het maar als vermaak. Kern van waarheid zal erin zitten ook als je jezelf misschien niet herkent.

Ik zelf zou eigenlijk het beste van beide werelden willen. Maar ja, wie niet? :-)
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft een beugel, ik zie het nu pas.
Alle reacties Link kopieren
Het is net een kuikentje dat uit zijn ei kruipt.
Voor beide partijen wel een geslaagd project denk ik. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze alleen maar rijst eten :facepalm:
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
NYC schreef:
17-01-2019 22:06
Ach, de nodige clichés worden vaak van stal gehaald in deze programma's (stadsmensen schrikken van koeienstront en willen alleen maar shoppen, dorpsmensen zijn geen multiculturele samenleving gewend en vinden van alles raar) maar zie het maar als vermaak. Kern van waarheid zal erin zitten ook als je jezelf misschien niet herkent.

Ik zelf zou eigenlijk het beste van beide werelden willen. Maar ja, wie niet? :-)
Ik heb mijn eerste dertig jaar in een stad gewoond en ken het beide maar ik wil ook graag weer terug naar de stad . Heeft niet zozeer met de mensen te maken hoor meer met de faciliteiten .
Maar lui zoals wilbert zie ik gelukkig niet hier .
Tenenkrommend dit. Wereldvreemde mensen...
Oh had verwacht dat er wel een ontmoeting zou komen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke mensen uit Den Haag heel sympathiek,die Wilbert net of die nog nooit in een grote stad was geweest. Terwijl Meeuwen ook niet eens zover van Dordrecht weg is. Beetje vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
17-01-2019 22:10

Maar lui zoals wilbert zie ik gelukkig niet hier .
Hoe ik je op het forum lees zou dat ook helemaal niet bij je passen.
Ik heb ooit wel ergens gelezen dat juist veel mensen zoals Wilbert op Wilders stemmen.
Yildizlar schreef:
17-01-2019 22:10
Ik heb mijn eerste dertig jaar in een stad gewoond en ken het beide maar ik wil ook graag weer terug naar de stad . Heeft niet zozeer met de mensen te maken hoor meer met de faciliteiten .
Maar lui zoals wilbert zie ik gelukkig niet hier .
Ik gelukkig ook niet of ik weet ze te vermijden maar denk wel dat het inherent aan het format van zo'n programma kan zijn. Zoals bij steenrijk straatarm vaak mensen met een vies huis, vier katten en twee honden in een rijtjes woning te zien zijn.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
17-01-2019 22:13
Ik gelukkig ook niet of ik weet ze te vermijden maar denk wel dat het inherent aan het format van zo'n programma kan zijn. Zoals bij steenrijk straatarm vaak mensen met een vies huis, vier katten en twee honden in een rijtjes woning te zien zijn.
Tuurlijk, dat is voor de kijkcijfers. Daar draait het uiteindelijk om. En ik geef eerlijk toe dat ik graag naar dit soort programma’s kijk en commentaar lever, de missie van de omroep is op die manier geslaagd. :-D
nimue_iparis wijzigde dit bericht op 17-01-2019 22:51
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In een grote stad leven mensen langs elkaar heen. Maar als buitenstaander vraag ik me ook af of je in zo'n dorp wel tussen de mensen komt.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
17-01-2019 22:43
In een grote stad leven mensen langs elkaar heen. Maar als buitenstaander vraag ik me ook af of je in zo'n dorp wel tussen de mensen komt.
Ik woon in Meeuwen en kom echt wel onder de mensen :)
Alle reacties Link kopieren
Lieke1995 schreef:
17-01-2019 22:53
Ik woon in Meeuwen en kom echt wel onder de mensen :)

Als nieuwkomer, of woonde je daar altijd al? Lijkt me best lastig in zo’n klein dorp.
Alle reacties Link kopieren
Bedjeindezon schreef:
17-01-2019 23:16
Als nieuwkomer, of woonde je daar altijd al? Lijkt me best lastig in zo’n klein dorp.
Ik ben er geboren en getogen. Ik zou er nooit meer weg willen maar alleen de faciliteiten zijn lastig...

Het is jammer dat het nu in een kwaad daglicht wordt gezet wat ik begrijp door de manier waarop de beelden worden getoond(mede door montage) er waren juist hele leuke reacties vanuit het dorp op de Surinaamse familie!
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
17-01-2019 22:43
In een grote stad leven mensen langs elkaar heen. Maar als buitenstaander vraag ik me ook af of je in zo'n dorp wel tussen de mensen komt.
Lijkt me niet.
Ik ken dit soort dorpen ook en hoewel het hartelijk lijkt is het soms moeilijk om er als buitenstaander tussen te komen.

Wat mij opviel was die man in dat buurthuis die bami en nasi heuuuul exotisch vond.

De Haagse familie vond ik erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Lieke1995 schreef:
17-01-2019 22:53
Ik woon in Meeuwen en kom echt wel onder de mensen :)
Is men in Meeuwen zo van de kerk?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
18-01-2019 00:07
Lijkt me niet.
Ik ken dit soort dorpen ook en hoewel het hartelijk lijkt is het soms moeilijk om er als buitenstaander tussen te komen.

Wat mij opviel was die man in dat buurthuis die bami en nasi heuuuul exotisch vond.

De Haagse familie vond ik erg leuk.
Nja is per dorp wel verschillend hoor.. door alle nieuwe huizen die hier gebouwd worden komen er steeds meer nieuwe mensen en die komen er tussen mede dankzij het dorpshuis😃
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
18-01-2019 00:10
Is men in Meeuwen zo van de kerk?
Groot gedeelte wel, niet iedereen
Alle reacties Link kopieren
En dit is precies waarom ik ben weggerend uit het dorp waarbij ben opgegroeid. Echt tenenkrommend.
Ergens vond ik ze aandoenlijk omdat ze zichzelf waarschijnlijk onwijs open minded en hartelijk naar multi culti mensen vonden haha. Maar vreselijk denigrerend waren ze, zonder dat ze het helemaal door hadden.
Lekker terug in je dorp/cocon. En er nooit meer uitkomen please.
Lieke1995 schreef:
17-01-2019 23:53
Ik ben er geboren en getogen. Ik zou er nooit meer weg willen maar alleen de faciliteiten zijn lastig...

Het is jammer dat het nu in een kwaad daglicht wordt gezet wat ik begrijp door de manier waarop de beelden worden getoond(mede door montage) er waren juist hele leuke reacties vanuit het dorp op de Surinaamse familie!
Nou meeuwen werd niet in een kwaad daglicht gezet alleen wilbert hoor al draaide hij wat bij op het eind . De rest van de gemeenschap reageerde leuk .
Alle reacties Link kopieren
Lieke1995 schreef:
17-01-2019 23:53
Ik ben er geboren en getogen. Ik zou er nooit meer weg willen maar alleen de faciliteiten zijn lastig...

Het is jammer dat het nu in een kwaad daglicht wordt gezet wat ik begrijp door de manier waarop de beelden worden getoond(mede door montage) er waren juist hele leuke reacties vanuit het dorp op de Surinaamse familie!

Hij zegt wat hij zegt. Komt toch echt uit zijn mond. Daar heeft montage en manier van tonen niks mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Bedjeindezon schreef:
18-01-2019 07:35
Hij zegt wat hij zegt. Komt toch echt uit zijn mond. Daar heeft montage en manier van tonen niks mee te maken.
Ja en mensen mogen hun mening hebben he? Je kent ze niet eens dus.
Alle reacties Link kopieren
Lieke1995 schreef:
18-01-2019 08:50
Ja en mensen mogen hun mening hebben he? Je kent ze niet eens dus.
En mensen mogen een mening over de mening van anderen hebben, dooie boel zou het worden op dit forum anders, en zo is het cirkeltje weer rond.
Fijne dag Lieke!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven