Entertainment alle pijlers

Kopen zonder kijken 2020

05-03-2020 10:46 1227 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk programma!

Wie kijkt hier ook naar?
Bob elke keer met zijn grootse verbouwplannen, soms denk ik wel eens: "is dat echt wel nodig?". Hij maakt er wel elke keer weer een plaatje van.


Aflevering 1, maandag 2 maart: Jeetje wat een budget was mijn 1e gedachte. Daar moet je toch zelf ook iets voor kunnen vinden. (En daarbij vraag ik mij ook af: hoe kun je in hemelsnaam ZOVEEL sparen??)
watdachtjehiervan schreef:
05-03-2020 18:35
Ik vind het zo bizar dat als die mensen 7,5 ton te besteden hebben er toch geld bij moet. Dat is iedere aflevering zo. Zo'n programma zou het niet aan moeten moedigen om over je max te gaan.
Dat valt mij ook altijd op ja, net als van die huizenjacht / droomhuis gezocht achtige programma's dat mensen een budget opgeven en er toch altijd ook standaard huizen bij moeten zitten om te bekijken die daar boven liggen....

Valt mij al jaren op.
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
08-03-2020 13:37
OK, woning voor 635k plus bijkomende kosten, zit je rond de 650k. Dan heb je ruwweg een ton over voor de verbouwing, incl. kosten voor achterstallig onderhoud (kozijnen plus ramen, verfwerk, isolatie, ketel, etc). Ik zou het alsnog leuk hebben gevonden om te weten hoe dat geld verdeeld is, dat zou het programma voor mij echt meerwaarde gegeven hebben. Nu blijft het een beetje steken op het niveau van al die andere house-make-overs.
Eensch!
Alle reacties Link kopieren
Bijzondere aflevering :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Jammer voor Bob.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Wat een zeurpieten, deze mensen waren echt niet realistisch.
Wat een vervelende zeuren die mensen
Nou dit ging echt helemaal nergens over. Zonde van de zendtijd en zonde van mijn tijd.

Zendt dit dan niet uit.
Nu aan het kijken, wat een verwende zeurpieten zeg.
Doe dan niet mee aan zo'n programma.
Jammer van de verbouwing, maar ik vind het eigenlijk mooier om te zien dat er gewoon een integer programma wordt gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
10-03-2020 09:37
Jammer van de verbouwing, maar ik vind het eigenlijk mooier om te zien dat er gewoon een integer programma wordt gemaakt.
Inderdaad! Topreactie van vooral die makelaar.
Ik ben wel benieuwd of ze, na het zien van de verbouwplannen, niet toch een beetje spijt hebben :$
-Janna- schreef:
10-03-2020 13:18
Inderdaad! Topreactie van vooral die makelaar.
Ik ben wel benieuwd of ze, na het zien van de verbouwplannen, niet toch een beetje spijt hebben :$
ik had het idee van wel (en terecht)
Misschien een klein beetje: ik denk dat ze verrast waren over de mogelijkheden van de aangekochte woning. Maar dat ze uiteindelijk, zoals de makelaar ook al zei, toch niet klaar waren voor de stap naar een kleinere woning. De deelnemer zei het zelf ook he: het moet wel een vooruitgang zijn, anders kunnen we net zo goed blijven zitten.

Maar het was ook wel een eye-opener vond ik dat er kennelijk geen geschikte, betaalbare woningen voor ouderen zijn in dit land. En dat met de enorme vergrijzingsgolf die er op ons af komt. Ik weet dat de woningcrisis iedereen raakt (ik ben zelf ook op zoek naar een huis), maar het legt wel de vinger op de zere plek: mensen die wel willen, maar niet door kunnen schuiven om plaats te maken voor anderen (senioren die plaats maken voor een gezin, in dit geval). Het is echt een falende overheid die deze situatie mede heeft laten ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft het wel hun ogen geopend dat ze in het vervolg anders kunnen zoeken ivm verbouwen.
Dus niet alleen maar zoeken naar huizen met een badkamer beneden maar ook kijken of ze dat zelf kunnen realiseren.
Alle reacties Link kopieren
Ja idd! En dat terwijl het wel de bedoeling is dat ouderen steeds langer zelfstandig blijven wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dat kleine huis niet mooi omdat het tegen een rij grote woningen was aangeplakt. Els het een rijtje kleine woningen geweest zo zijn oogt het heel anders
Alle reacties Link kopieren
Pff, gelukkig komen die zeikende West Friezen niet in mijn mooie dorp wonen!!!

Zij willen een gelijkvloerse bungalow met een kamer boven...ik kwee nie hoor?!? Duh...zo raar dat we nooit vinden wat we zoeken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
AnAppleADay schreef:
10-03-2020 13:52
Misschien heeft het wel hun ogen geopend dat ze in het vervolg anders kunnen zoeken ivm verbouwen.
Dus niet alleen maar zoeken naar huizen met een badkamer beneden maar ook kijken of ze dat zelf kunnen realiseren.

Of ze laten een traplift in hun huidige huis zetten.
Ook klaar.
Alle reacties Link kopieren
Het waren zeikers. Geen symphatieke mensen. Alex had groot gelijk dat hij zelf de stekker eruit trok, want hem gaan ze zwart maken als t niet naar hun zin is.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Interessante aflevering en ook terecht dat Bob en Alex het afbliezen. Ik denk dat ze toch niet tevreden waren geweest als het wel was doorgegaan.

Ze hadden wel een flinke lijst waar het huis aan moet voldoen zeg en voor die regio niet een mega mega budget.
vlokkenopjebrood schreef:
05-03-2020 12:32
ik vond het ook nogal wat om ff 700.000 euro in een huis te pompen
Wat als de economie over 5 jaar weer compleet inzakt? Ik zou zo'n hoge hypotheek niet willen maar ja....mss als je idd zelf al 4 ton hebt om er in te storten dat het je dan niet zoveel uitmaakt.
We zijn 4 weken na jouw post en moet je kijken wat er in deze paar weken is veranderd door de coronacrisis.

Ik verbaas mij ook over de hoge hypotheken.

Ik kende het programma niet, erg leuk programma.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand zojuist de aflevering gezien?
Iemand een Funda linkje naar de woning?
Alle reacties Link kopieren
https://www.funda.nl/koop/haarlem/huis- ... traat-143/
Alle reacties Link kopieren
Zonde zeg! Maar dit is realistisch gezien wel het soort huis wat in hun budget past en met het centrum op loopafstand.

Vraag me af of ze eerder met een makelaar hebben gezocht want het was voor haarlem niet echt een realistisch wensenlijstje. En vier jaar geleden had je meer huis voor je geld gehad.
Nou echt he? Ik ben zelf uit Haarlem verhuisd jaren terug omdat het daar veel en veel te duur is. Als zij daar hun hele leven al woonden zouden ze dat zelf ook moeten snappen, dat wat zij willen daar niet kan voor onder de 4 ton. Beetje behoorlijk naïef zelfs.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook heel ambitieus. Het huis was best leuk en ruim toch? Zeker tov wat ze hadden/hebben. Ik snap niet dat ze niet zijn verhuisd, al is het maar voor een aantal jaar. Je hebt het nu toch al.
Maar dit programma heeft sowieso altijd mensen die echt onrealistische wensen voor hun budget hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven