Entertainment alle pijlers

Kopen zonder kijken

25-02-2019 20:48 356 berichten
Nieuw programma op RTL4.
Gezinnen/stellen die de koop van hun nieuwe woning uit handen geven. Ook de verbouw van de woning wordt voor hun gedaan, zonder dat zij er iets vanaf weten.

Wie kijkt er mee?
Alle reacties Link kopieren
Mintel88 schreef:
11-03-2019 21:43
Ik vond het juist leuke, spontane mensen en vind het huis prachtig geworden.
Ik ook.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
PimPom schreef:
11-03-2019 21:26
Ze is zwanger van #2 en zij wilde graag een werkkamer...eerst was 4 goed, maar toen ze zwanger bleek moesten het er 5 worden.

En dat bad blijkt niet te komen...wel van alles nieuw in een prima keuken....waarom??
Dat dacht ik ook idd. Verder prachtig huis! Lijkt me wel heerlijk zo’n kant-en-klaar huis! Zeker in hun situatie. Je kunt altijd later zelf nog wat kleine veranderingen doen.
Oh-happy-day schreef:
11-03-2019 21:47
Ik vraag me af of het gehele budget op moét.
Dat heb ik ook steeds ja, waarom moet het echt altijd tot op de laatste euro op?

En ja best mooi geworden maar waarom inderdaad altijd zo een onpersoonlijke VT Wonen inrichting? Mijn eigen meubeltjes zouden toch echt lekker mee verhuizen en die showroom zooi gaat gelijk op marktplaats.
hamaika schreef:
12-03-2019 07:26
Dat heb ik ook steeds ja, waarom moet het echt altijd tot op de laatste euro op?

En ja best mooi geworden maar waarom inderdaad altijd zo een onpersoonlijke VT Wonen inrichting? Mijn eigen meubeltjes zouden toch echt lekker mee verhuizen en die showroom zooi gaat gelijk op marktplaats.

De oude meubels moeten ook maar net in het nieuwe huis passen he. Ze gingen veel groter wonen, dus dan heb je ook wel andere of meer meubels nodig. Ik neem aan dat er wel bekeken wordt wat het meest nodig is qua besteding van het budget. Maar het gaat idd wel altijd helemaal op.
Wat betreft de bedden bijv. die zouden van mij niet allemaal nieuw hoeven. En het dochtertje had vast ook nog genoeg spulletjes vanuit haar oude kamer. Er zou wel wat meer hergebruikt kunnen worden. Ook om het persoonlijker te maken.
Volgens mij wordt het huis ook deels ingericht met hun spullen, toch?
Ik vond het een prachtig huis en mooi gemoderniseerd met die doorlopende houten vloer. Badkamer was ook mooi opgeknapt.

Ik dacht alleen met die koperen muur: leuk met 2 kleine kinderen... dat wordt poetsen!!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ghost79 schreef:
12-03-2019 09:09
De oude meubels moeten ook maar net in het nieuwe huis passen he. Ze gingen veel groter wonen, dus dan heb je ook wel andere of meer meubels nodig. Ik neem aan dat er wel bekeken wordt wat het meest nodig is qua besteding van het budget. Maar het gaat idd wel altijd helemaal op.
Wat betreft de bedden bijv. die zouden van mij niet allemaal nieuw hoeven. En het dochtertje had vast ook nog genoeg spulletjes vanuit haar oude kamer. Er zou wel wat meer hergebruikt kunnen worden. Ook om het persoonlijker te maken.
Dat was vorige week wel zo, toen hadden ze best wat oude meubels herplaatst in het nieuwe huis.
EvyBlissy schreef:
11-03-2019 21:30
Toch een drama dat hun peuterdochter niet haar eigen kamer heeft mogen inrichten. Met haar eigen spulletjes. Word echt boos hierover.
Het kind is 2....
miedo schreef:
11-03-2019 21:22
Ik zou duizendmaal liever een bad hebben dan een andere vloer.
Een bad had nooit gepast in die kleine badkamer.
Het budget is bij lange na niet het bedrag wat het werkelijk zou kosten .Er wordt veel korting gegeven. Wat dacht je dat het kost om een klushuis geheel naar je smaak te verbouwen en naar je ingeleverde moodboard in te richten,meer dan hun budget.
Net even terug gekeken, maar ik vond het huis voor de verbouwing mooier dan na de verbouwing. Echt jammer. Wel een leuk enthousiast stel.
Leuk stel, mooi huis, prachtig verbouwd. Wat wil je nog meer. Hun eigen oude meuk kunnen ze er zelf wel bijzetten. ;-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mintel88 schreef:
12-03-2019 09:40
Volgens mij wordt het huis ook deels ingericht met hun spullen, toch?
Iedereen mag gewoon zeggen welke spullen ze mee willen verhuizen naar hun nieuwe woning.
hamaika schreef:
12-03-2019 07:26

Kijk eens goed naar de moodboards. 95% wat mensen willen is VT wonen inrichting.
Nouschi schreef:
12-03-2019 12:39
Hun eigen oude meuk kunnen ze er zelf wel bijzetten. ;-D
Ja,ik zou ook maar een paar meubelstukken,lampen ed meeverhuizen. Dat passen ze wel in of zet ik er later zelf wel bij als het voor het plaatje beter uitkomt op tv.
Volgens mij wordt het gewoon met die nieuwe spullen ingericht om het voor televisie/een zo groot mogelijk publiek zo mooi mogelijk te laten ogen. Of ze uiteindelijk liever hun eigen spullen uit hun oude woning gaan gebruiken of het doen met de spullen die gekozen zijn door de stylisten dat krijgen wij als publiek niet te horen. Veel is voor het oog. Neem bijv een zitbank. Ik vind die bij veel van dat soort woonprogramma's vaak heel esthetisch gekozen. Het zijn ook nooit lompe gevallen om te zien. Terwijl de bewoners hem zelf niet hebben kunnen uittesten op lekker zitten/voldoende zitplaats.
Waar veel mensen irl vaak weliswaar lelijke, lompe en ruimte in beslagnemende banken hebben, maar wel lekker zittende en met voldoende plaats. Maar dat oogt niet lekker voor op tv.
Ik was Zondag bij intratuin. Prachtige tuinset gezien,tafel met 8 stoelen. Prijskaartje 2499 euro. Ik vond elk huis ook prachtig ingericht op tv dus ik snap wel dat het budget altijd op is. Verbouwen en inrichten kost gewoon veel geld.Of je moet beslissen dat Paleis voor een prikkie het maar moet gaan inrichten :-D
NYC schreef:
12-03-2019 12:47
Volgens mij wordt het gewoon met die nieuwe spullen ingericht om het voor televisie/een zo groot mogelijk publiek zo mooi mogelijk te laten ogen. Of ze uiteindelijk liever hun eigen spullen uit hun oude woning gaan gebruiken of het doen met de spullen die gekozen zijn door de stylisten dat krijgen wij als publiek niet te horen. Veel is voor het oog. Neem bijv een zitbank. Ik vind die bij veel van dat soort woonprogramma's vaak heel esthetisch gekozen. Het zijn ook nooit lompe gevallen om te zien. Terwijl de bewoners hem zelf niet hebben kunnen uittesten op lekker zitten/voldoende zitplaats.
Waar veel mensen irl vaak weliswaar lelijke, lompe en ruimte in beslagnemende banken hebben, maar wel lekker zittende en met voldoende plaats. Maar dat oogt niet lekker voor op tv.
Precies dit is wat ik ook geloof.
Heb ook gehoord van mensen die meededen aan zo een tuinverbouwingsprogramma dat ze de boel zo inrichten dat het er mooi uitziet voor de tv. En als de camera's dan weggaan dat ze driekwart van wat ze hebben neergezet weer gewoon meenemen.
PimPom schreef:
11-03-2019 21:26

En dat bad blijkt niet te komen...wel van alles nieuw in een prima keuken....waarom??
Aangezien er een badkamer en keuken in de reclame zitten neem ik aan dat die 2 wel wat zullen investeren in het programmadeel. De keuken die er stond was redelijk nieuw maar er moet natuurlijk wel wat vernieuwd worden en de betonlook keukenblad paste er ook wel beter bij dan wat er eerst op zat.Alleen dat blikken voorstuk van die styliste voor de aanblik van de keuken verschrikkelijk. En goudkleurige spiegellijsten in de badkamer ook verschrikkelijk. Maar goed ieder een andere smaak.
Die badkamer was te klein voor een bad.
Volgens mij stond in ieder geval hun oude stoel in de woonkamer.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Dat stel Uithoorn , Aalsmeer. Lijken wel twee kleuters . En die jongen is niet te verstaan , waarom praat ie zo raar ?!
Het huis uit de aflevering van gisteren staat al weer op Funda. Leuk voor alle familieleden die meegeklust hebben.
itsuptoyou schreef:
19-03-2019 19:54
Het huis uit de aflevering van gisteren staat al weer op Funda. Leuk voor alle familieleden die meegeklust hebben.
Ik ben net op funda wezen kijken, het staat alweer twee weken voor 299.000 te koop.
itsuptoyou schreef:
19-03-2019 19:54
Inderdaad, en er is ook nog een dakkapel op gebouwd. Wat zou er gebeurd zijn?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
19-03-2019 20:09
Inderdaad, en er is ook nog een dakkapel op gebouwd. Wat zou er gebeurd zijn?
En ze sloten het programma af dat ze nog een aanbouw achter zouden maken van 4 meter diep. Ik heb vanmiddag zitten kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven