Entertainment alle pijlers

Leuke nederlandse kinderfilms?

08-01-2012 18:34 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Wie weet er leuke Nederlandse kinderfilms? Ik woon in het buitenland en mis dat soort 'nieuws'berichten . Mijn dochter van 6 is gek op Nederlandse films als Het Zakmes, De Koningin en Iep! En series als Knofje.

Wie weet er nog meer films van dit genre?

Alvast bedankt!
qua series: sien van sellingen en abi (net als knofje van de kro). Er is van kruimeltje ook net een 10delige serie op tv geweest. Pietje bell films, morrison krijgt een zusje, verder ook leuk de nl versies van noorse films: knoester en t vervolg. Knoester en berkelientje.
Abeltje, Minous
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Pluk van de Petteflet

Minous

Abeltje

Kikkerdril

Kruimeltje

Pietje Bel

en nu in de bioscoop: Dolfje Weerwolfje!
Zo super, wat een snelle reacties! ben er meteen een paar gaan opzoeken zoals Minous en kikkerdril en die series.

Noorse films als knoester (in t noors Knerten), kennen ze al, die vonden ze niet zo leuk;-)(we hebben daar gewoond, dus het zweeds-noorse filmarchief hebben we al gehad;-)).
Knetter, Don en De Indiaan
Dik Trom vond ik erg leuk (had ik niet verwacht!)

Pluk van de Petteflat steekt ook met kop en schouders boven de rest uit.
The past may be in tatters
But today is all that matters
foeksia de miniheks
Kikkerdril is hier een hele grote hit. En misschien nog iets uit de oude doos. Bassie en adriaa
Afgelopen weken was er een serie op nl3 het gordijnpaleis van ollie hartmoed, vond mijn dochter van 6 helemaal geweldig.

Verder inderdaad de films n.a.v de boeken van annie m.g. Schmidt, abeltje, minoes, pluk van de petteflet.

Ook foeksia de miniheks is leuk!
Als je begrijpt wat ik bedoel, is een hele leuke maar wel oude film. Met zwelgje en heer Ollie.
Ja en?
Oud maar waanzinnig leuk: De Zevensprong.

Maar ik denk dat ze hier nog iets te jong voor is?
hasse88 wijzigde dit bericht op 08-01-2012 20:16
Reden: Lézen!
% gewijzigd
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
mijn opa de bankrover ,morrison krijgt een zusje en madelief, krassen in het tafelblad.

Wat ik handig vond, in wikipedia staat een lijst met alle nederlandse kinderfilms, zo heb ik er een hoop opgezocht en bekeken.
Lepel, vinden ze hier ook leuk. De rest is al genoemd.
Is al genoemd maar dochtertje en ik vonden dik trom ook heel leuk..!
Kikkerdril, absoluut.
Abi, Kikkerdril zijn hier favoriet.

Wat mijn dochter van 5, en ook die van 3, helemaal geweldig vinden zijn Buurman en Buurman en mrbean. Zijn niet Nederlands, maar ze lachen zich drie slagen in de rondte!
Oh en nog eentje: winky en het paard van Sinterklaas. Deze film wordt het hele jaar door bekeken.
Lars, de kleine ijsbeer.
Bedankt hoor allemaal!

Er zitten goede tips tussen! Voor sommige dingen is ze nog wat te jong, maar die schrijf ik gewoon op voor later.

Buurman en buurman kennen ze ook. Vinden ze fantastisch, maar wat worden (niet alleen mijn dochter van 6, maar ook mijn zoon van 8), daar hyperactief van!
Lepel! Met Carice van Houten.
En de kinderserie Otje, die is ook geweldig!
Voor iets oudere kinderen;

Brief voor de koning

Kruistocht in spijkerbroek

De scheepsjongens van Bontekoe
quote:Sjokola schreef op 08 januari 2012 @ 18:51:

(we hebben daar gewoond, dus het zweeds-noorse filmarchief hebben we al gehad;-)).Ik vind Scandinavische jeugdfilms vaak erg leuk. Ik ben een groot fan van Zappbios op tv in de kerstvakantie, daar worden/werden ze uitgezonden. Net als de films die ik eerder heb genoemd.
Mijn zoontje van 3,5 is helemaal gek van de Pietje Bell films (afgelopen kerst op tv). Verder Kikkerdril en Pluk inderdaad. En Ernst, bobbie en de rest, maar dan niet de films maar de theatershows.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven