Entertainment alle pijlers

Making A Murderer

10-01-2016 04:47 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niemand anders gekeken? (Heb de zoekfunctie gebruikt)

Heftige serie, heb verschillende keren zitten huilen en er een nacht echt slecht van geslapen. Dat een familie door zoveel ellende moet gaan, en het arme neefje dat er niks van snapt..

Ben nu klaar met de serie en wat meer op reddit aan het lezen. Maar dacht wellicht hebben anderen hier ook gekeken?

Ik raad de documentaire zeker aan! Wat spannend en goed in elkaar gezet. Beetje zoals de Serial podcast maar dan met film.
Hm tsja het kan natuurlijk best maar ja zij krijgt als alcoholist van mij niet echt het voordeel van de twijfel..

Waarom is ze er niet eerder mee gekomen maar juist nu de docu uitgezonden is..
Dronken mensen spreken altijd waarheid,toch?

Vind het ook vreemd hoor om daar nu pas mee te komen!
Waarschijnlijk ruikt ze $$$$$
quote:dolfje schreef op 17 januari 2016 @ 15:03:

Hm tsja het kan natuurlijk best maar ja zij krijgt als alcoholist van mij niet echt het voordeel van de twijfel..

Waarom is ze er niet eerder mee gekomen maar juist nu de docu uitgezonden is..Uit angst misschien?? Geen idee, vind het ook een apart verhaal.
Pivot! PIVOT!!!
quote:yasmijn schreef op 17 januari 2016 @ 16:48:

Waarschijnlijk ruikt ze $$$$$Mijn eerste gedachte inderdaad.
Ik ben ook aan het kijken. Het nadeel van zo'n Netflix serie is dat je niet allemaal tegelijk de afleveringen kijkt, zodat je het meteen op het forum kunt bespreken (zoals de mol)

Ik heb net afl. 6 gekeken, morgen de aflevering met -eindelijk- detective Lenk in de getuigenbank. Ben benieuwd wat hij te zeggen heeft, die man heeft toch echt wel wat op zijn geweten.

Wat me vooral opvalt is het contrast tussen aanklager Kratz aan de ene kant en advocaten Strang en Buting aan de andere kant. Strang en Buting zijn zo lekker om naar te kijken, niet als in sexy maar het lijken me gewoon echt normale, betrouwbare, superslimme kerels. Zou ik ook zo als advocaat nemen mocht ik vals beschuldigd worden van homicide, sexual assault en/of false imprisonment. Die Kratz is gewoon een eikel. Zou hij nou zelf in het hele sprookje geloven???

En natuurlijk de vraag: wat is er nou écht gebeurd. Maar daar komt dus niet echt een antwoord op, net als bij Serial...
Oh, ik zie dat ik niet de enige ben...
quote:womansintuition schreef op 11 januari 2016 @ 16:39:

Toch verdenk ik ergens ook wel die ex van haar.. waarom gaf hij die vrouw een camera mee en de rest niet?

Waarom heeft hij de code van haar telefoon gekraakt en de voicemail berichten afgeluisterd (en sommige gewist? Geen idee of hij dat gedaan heeft, maar er is mee geknoeit door iemand...)

Maar ook verdenk ik toch de politie van Manitowoc County. Ze bleven daar maar opduiken ondanks dat ze niet op de crime scene mochten zijn. Die sleutel die pas na een keer of 7 ineens open en bloot in het zicht ligt.

Dat buisje bloed waarvan de doos is aangebroken en een gaatje in is geprikt. Waarom vindt de jury en rechter dit niet enorm verdacht? Ik snap het niet hoor...

Die Lenk en die andere vertrouw ik voor geen cent overigens.... ik ben er nog niet uit..

Dit, en nog veel meer zijn ook allemaal dingen die ik zo verbazingwekkend vind.

Heb het topic even vermeden, omdat we nog aan het kijken waren. Net de laatste aflevering gezien en ik vind het echt schokkend.

De manier waarop Brendan verhoord is, moet toch vragen oproepen. Maar elke keer wordt het weer afgewezen...

Zoals iemand al eerder schreef: heb nog nooit zo veel tegen de tv zitten praten tijdens een serie 😬

Die Kratz vond ik ook een verschrikkelijke man trouwens, net goed dat hij nu weg is (ook dat hebben ze een jaar kunnen stil houden...)

Ik hoop dat die nieuwe advocaten nog iets kunnen doen. Maar dan nog zijn de levens van deze mannen én hun familie helemaal kapot...
Achteraf gezien hadden zn advocaten het over een andere boeg moeten gooien. Ze hadden moeten bewijzen dat avery het niet gedaan had. Nu probeerden ze alleen te bewijzen dat de politie schuldig was.

Dat maakt dat ik niet overtuigd ben van zijn onschuld.

http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... -a-Murderer-in-boek.dhtml
WOW, wat een geweldige serie. Ik heb de hele serie gebingewatched. Maar ja, ik heb daar 3 jaar gewoond en gewerkt als advocaat. In Manitowoc. Ik ken de rechtbank, de rechters en een aantal advocaten. Dus nogal logisch dat ik helemaal geobsedeerd was. Ik ben wel verbaasd dat de halve wereld ook zo enthousiast is.
Ik heb alle afleveringen gezien en kon niet stoppen met kijken. Werkelijk bizar om te zien hoe het Amerikaanse rechtssysteem in elkaar zit. Met een (vooringenomen) jury afkomstig uit zijn woonplaats was het bij voorbaat al een verloren zaak. En dan die openbare aanklager! Godzijdank hebben we in Nederland een ander manier van rechtspreken.
13 februari komt het op ID.
quote:Sammybaby schreef op 03 februari 2016 @ 11:46:

Ik heb alle afleveringen gezien en kon niet stoppen met kijken. Werkelijk bizar om te zien hoe het Amerikaanse rechtssysteem in elkaar zit. Met een (vooringenomen) jury afkomstig uit zijn woonplaats was het bij voorbaat al een verloren zaak. En dan die openbare aanklager! Godzijdank hebben we in Nederland een ander manier van rechtspreken.Wat geenszins wil zeggen dat daar geen kromspraak plaats vindt.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Kun je wat meer vertellen, MajaR??? Wat vind jij van de serie en denk je dat het allemaal goed is neergezet of is het te tendentieus?
Hij heeft inmiddels Kathleen Zellner als advocate. Wat denken jullie, zal ze vrijspraak krijgen voor hem?
quote:lilly76 schreef op 21 maart 2016 @ 23:06:

Hij heeft inmiddels Kathleen Zellner als advocate. Wat denken jullie, zal ze vrijspraak krijgen voor hem?Absoluut. Ik ga er door haar tweets e.d. vanuit ze nieuw bewijsmateriaal heeft.
.
Goed nieuws
http://uk.businessinsider ... neration-2016-3?r=US&IR=T

Ik zou het wel jammer vinden als hij vrij komt zonder rechtszaak. Ik wil de rechter de vrijspraak horen uitspreken..wauw wat een moment zou dat zijn.
.
Ik zou het wel jammer vinden als hij vrij komt zonder rechtszaak. Ik wil de rechter de vrijspraak horen uitspreken..wauw wat een moment zou dat zijn.[/quote]

en dan graag inzoomen op het gezicht van Ken Kratz..
Precies!
.
-tvp voor als ik de serie af heb-
Nieuws over Brendan!

(pas op is een spoiler als je nog niet gekeken hebt)
Ah je bent me voor naoma, wilde het ook komen melden.

Kippenvel!
.
ik las het. Maar ik snap niet dat die jongen eerst jaren moet vastzitten voordat ze nu eindelijk concluderen dat zijn overhoring destijds wel erg fout ging. Dat was toen toch al duidelijk. Je hebt geen 11 jaar nodig om dat te bedenken..De overhoring was opgenomen, bij de rechtszaak zei hij al dat hij zich gedwongen voelde om deze dingen te zeggen. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat als er geen docu van making a murderer was gemaakt, hij gewoon levenslang vast had mogen zitten van de autoriteiten maar met al die miljoenen mensen die het nu volgen moesten ze toch doen wat juist is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven