Entertainment alle pijlers

Marco Borsato....

03-09-2008 08:20 141 berichten
Oke, een nutteloos topic maar ziekig en je moet je dan toch bezig houden he



Ik luister op dit moment naar 538 en de nieuwe van Marco B. God, wat is dat toch met die man en die liedjes die gewoon ALLEMAAl hetzelfde klinken????? Dit nieuwe lied is een copietje lijkt het van zijn oude nummer Hoe zou het zijn. Lekker makkelijk zeg. Waarom trappen mensen nog in deze crap???? grrrr



Nou ja, onzin dus maar war vinden jullie? (er niks van vinden mag ook hoor )
Alle reacties Link kopieren
Jan Smit - Als De Morgen Is Gekomen.



Ik lig gebroken in mijn bed

(Zielig! Een breuk doet zeer!)

Heb net de douche weer uitgezet

(Dat gaat inderdaad niet, met gips)

Ik wilde wel maar het ging niet echt

(Nee dat snap ik)

M'n kater won weer het gevecht, heb weer verloren van de fles

(Arme Jan... Daar heb je praatgroepen als de AA voor!)

en bovendien..

(Nou?)

wil niemand mij zo zien

(Nou zeg, niet zo neerbuigend over jezelf!)

Stond wat te praten in 't cafe

(He, gezellig!)

Een aantal vrienden met me mee

(Natuurlijk, stappen moet je niet alleen doen)

Ik zag je niet maar jij kwam aan

(Als je aankomt zien ze je uiteindelijk wel, dan kunnen ze niet meer om je heen!)

En ging meteen dicht bij me staan

(Zo'n enorm aangekomen lichaam vult vast gelijk de hele ruimte)

Je gooide alle remmen los

(Ojee... Rennen...)

Leuke tijd, maar nu ben ik het kwijt

(Denk nog maar even goed na, misschien weet je het zo weer!)
Doen jullie ook verzoeknummers? Ik wil graag een analyse van een liedje van Jannes.
Alle reacties Link kopieren
'Tuurlijk...



Jannes - Een beetje meer.



Ik ken jou nu al zo lang

(Ah, een gevalletje jeugdliefde waarschijnlijk)

maar jij weet niet wat ik verlang

(Bier, andere vrouwen, ruige seks?)

ooohohohooohooho dat ga ik jou zeggen

(Ik dacht al: 't is erg vaag zo! Dat moet opheldering krijgen!)



Als ik droom, droom ik van jou

(Dat zullen leuke dromen zijn!)

en zie je naast me als m'n vrouw

(Wil je met mij trouwen ofzo?)

ooohohohooohooho wat moet ik nou

(Mij ten huwelijk vragen of je mond houden)



Refrein:

Ik wil je elke dag een beetje, beetje meer

Mijn hartje gaat voor jou de hele dag tekeer

Je maakt me stapelgek, dat geef ik toe

Maar van dat wachten word ik wel een beetje moe

Ik wil je elke dag een beetje, beetje meer

Want als ik aan jou denk krijg ik de kriebels weer

Ik word er crazy (lekker gek, een Engels woord erin) van, maar ja wat moet ik dan

Ik wil je elke dag een beetje, beetje meer

(Hier heb ik maar één opmerking voor: dit is echt rijmelarij van het niveau lik me vesje!)



'T is mischien een rare vraag

(Rare vragen bestaan niet hoor!)

Maar 't liefste wil ik jou vandaag

(Dat kan niet, ik ben vandaag te druk. Boodschappen doen enzo en nog naar een verjaardag)

ooohohohooohooho ik kan niet meer wachten

(Een beetje geduld hebben kan geen kwaad hoor!)



Enzovoorts...
Alle reacties Link kopieren
quote:RosieRo schreef op 11 september 2008 @ 13:43:

[...]





de zingende geit (kane zanger) hoorde ik laatst. zingt alsof ie zn poep probeert op te houden.Hij klinkt niet alleen zo, hij loopt ook zo over het podium. Vaak is ie ook te laat volgens mij, dan is het al gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Je analyses zijn geweldig ring. Ik vind vooral Blof ook niks met de teksten. Ze zetten wat woorden achter elkaar gooien er een melodie onder en klaar is het liedje.



Wat is jou uitleg trouwens over "harder dan ik hebben kan"?

Dat is mij namelijk nog nooit gebeurd. (tenzij ik niet goed begrepen heb waar het over gaat natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
Je buien maken vlekken

(wat voor buien, PMS ofzo?)

Op mijn hagelwit humeur

Oke, mooi gezegd

Ik heb m'n handen op je heupen

Maar m'n hoofd is bij de deur

Wat hij wil zeggen is dat hij die man is met die lange nek van de Efteling, anders kan dat nooit natuurlijk

Ze zeggen dat het went

wat went??

Ik heb het geprobeerd

Maar hoe ik het ook wend of keer

mijn huis beschermt niet meer

tegen wat??? tegen haar PMS? Maar hij zit toch binnen in een huis? Vaag vaag.



Het regent harder dan ik hebben kan

Harder dan ik drinken kan

Het regent harder dan de grond aankan

Harder dan ik hebben kan

Nou ja, dat is een flinke plensbui dat kan niet anders



Je buien zijn de wolken

Aan mijn hemelsblauw humeur

hmmm dus toch PMS

Ik heb m'n handen op je heupen

Maar m'n hoofd is bij de deur

oke herhaling

Je ogen blijven grijs

ja, logisch toch want ogen kunnen niet verkleuren

Ontkennen elke kleur

Ogen die een kleur ontkennen... ja leuk gevonden maar het slaat nergens op natuurlijk

Het is alsof hier niemand woont

Alsof er niets gebeurt

?????? maar er zijn toch buien en dan gebeurt er toch wel iets? wat wil je hier nou mee zeggen



Kortom, weer een onbegrijpelijke tekst van Blof.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
hahahaha!geweldig die tekst verklaringen!





Ik zat gisteren trouwens door de eci gids te bladeren schrok me rot paginagroot marco borsato,ik moest spontaan poepen.



Gelukkig zat ik op de wc
Ik lach me gek hier, met die songteksten. Ik las ergens dat iemand de dijk een van de weinige hollandse band vond met goeie teksten en daar ben ik het wel mee eens, maar heb hier toch ook wel een scherpe gevonden van henny vrienten, geen ballade. Ik vind 'm mooi!



Kijk me verdomme niet zo woedend aan

Hou me niet tegen als ik weg wil gaan

Een tijger is geen tijger als 'ie tam is, tam is

Wil je me liever op m'n knieen zien

Moet ik je vragen of ik mag misschien

Een man is toch geen man meer als 'ie bang is, bang is

Nee nou niet schelden, noem me geen sexist

Als het om woorden gaat win jij beslist

't Gaat me niet om 't weten maar om 't voelen

refrain:

En dat ik geen ballade zing

Me niet in honderdduizend bochten wring

Niet als een hondje in je armen spring

Wil niet zeggen dat

Wil nog niet zeggen dat ik niet van je hou

'k Ben niet je witte ridder op z'n paard

Of iemand die jou over drempels draagt

Zoek valse romantiek maar ergens anders, anders

Moet je maar zorgen dat je iemand vindt

Die voor jouw katers in de bomen klimt

In aktie komt bij al jouw waterlanders, aah

Iemand die streelt en kust op jouw bevel

Als je blijft zoeken schat dan vind je 'm wel

Maar maak van mij geen Rudolf Valentino
Alle reacties Link kopieren
Blijft lachen hier.

Ik blijf meelezen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
In het midden van de kring

waar ze je helemaal omringen

Ja goh dat is het principe van een kring, maar wie zijn ze??

en op de toppen van je kunnen

staat ze op haar tenen in die kring of zo?

denk je soms opeens:

je doet het niet voor hun

wat niet?? in het midden van die kring staan buikdansen?? salsadansen? streetdancen?

je doet het niet voor mij

en zelfs niet voor jezelf

je bent de zin voorbij

ja ik ben de zin van dit nummer inderdaad al na 1 couplet voorbij......



Want,jij hebt een donker hart

voelt je vaak verward

vandaar dat ze misschien in die kring staat?? waarover? wat is er aan de hand met deze persoon??

maar dat wil niet zeggen

dat alles dan

alles dan

alles dan ook meteen zinloos is

jij loopt nog niet zo hard

maar een slechte start

wil niet altijd zeggen

dat alles dan

alles dan

alles dan ook meteen over is

nou het refrein kan er nog mee door, als we nou tenminste maar eens wisten wat ze nou precies in die f**king kring doet....



ze vroegen je ten dans

ze? wie zijn ze??

en het bood je alle kansen

en nu weer "het"? We hadden het toch over mensen? Wat is "het"?

om het beste dat je in je had

aan iedereen te laten zien

nou inderdaad, blijkbaar moet ze dan toch buikdansen in die kring

maar je doet het niet voor hun

nee

je doet het niet voor mij

nee

en zelfs niet voor jezelf

ook niet voor jezelf....dus eigenlijk staat dat arme kind daar in die kring te buikdansen voor niemand??

je bent de zin voorbij

ja dat kan je wel zeggen als je iets doet wat voor niemand zinvol is.... misschien heeft ze wel gewoon te veel Breezers op......



Want, jij hebt een donker hart

voelt je vaak verward

maar dat wil niet zeggen

dat alles dan

alles dan

alles dan ook meteen zinloos is

jij loopt nog niet zo hard

maar een slechte start

wil niet altijd zeggen

dat alles dan

alles dan

alles dan ook meteen over is
Veldhuis en Kemper (?) hebben afgelopen oudjaarsdag een analyse gegeven van de TOP2000. O.a. met een analyse van de meeste rare teksten, zowel Nederlands als internationaal.



Veldhuis en Kemper



Perfecte aanvulling op wat hier reeds geschreven is.
Alle reacties Link kopieren
Het is nu Marco Borsato week bij 538. Je kan een verblijf in een caravan voor de Arena winnen zodat je alle 8 de concerten kan bijwonen ........ Mijn ergste nachtmerrie



Ze draaien nu Binnen, dat vond ik vroeger een leuk nummer maar nu stoort het me opeens hoe lang hij in dat woord blijft hangen

"Binnuhhhhhhh huhhhhhhhhh" ".... van Binnuhhhhhh huhhhhh"
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nog wel even nadenken over Nederlandstalige teksten... Kom erop terug!
Alle reacties Link kopieren
Ring, misschien wil jij 'Heb me lief' van Frank Boeien voor mij vertalen in het nederlands?

============================================

Het was een onbekende weg

Die ik heb afgelegd

Na het licht

Op zoek naar het donker



Verlangen naar verlangen

Uit dat harnas van spijt

Jaloezie

En belangen



Onderweg spuwden stuurlui

Aan wal hun gal

Zij hebben nooit iets bereikt

Ik bleef eigenwijs



En toen zag ik jou

Je bent zoveel voor me geweest

Een moeder een dochter

De mooiste vrouw



Maar als altijd met iemand

Die nooit iets zeker weet

Won mijn twijfel van ons geluk

Maar vanavond ben ik hier terug



En ik vraag je



Heb me lief heb me lief

Heb dit lichaam lief

Bemin mij bevrijd mij

Van het duister in mijn hoofd

Mijn straat loopt hier dood



Wat achtervolgde mij hier naar toe

Was het de prijs van de roem

Of het verlangen voor één nacht

Iemand te vertrouwen



Of was het die hyena die jakhals

Die wacht tot ik neerval

En waarvan ik dacht

Dat het een vriend was



Maar zijn wij samen niet sterker

Dan alles wat mij bedreigt

Ik sta klaar voor de strijd

Met als wapen de waarheid
Alle reacties Link kopieren
Moravia, dat is idd een moeilijke zeg!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Misschien even een apart topic maken met verklaring songteksten want er gaan nu 2 dingen door elkaar lopen.



en misschien komen er dan meer mensen want ik kan me voorstellen dat er meer mensen Marco Borsato moe zijn en hier niet op klikken
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Zie het andere topic... Waar we verder zijn gegaan...



Klik hier!
Alle reacties Link kopieren
Dames, jullie zijn vast geinteresseerd in dit prachtige canvas voor in jullie woonkamer:



wie biedt?
Alle reacties Link kopieren
O prachtig Moravia! Ik ga meteen bieden!







hoewel, het is best leuk om als dartbord te gebruiken



O, gisteren de nieuwe clip gezien, jemig wat kijkt ie weer alsof hij nodig moet poepen zeg! Vreselijk. En wat is dat voor raar schreeuwtje/snikje aan het einde, moest ie zeker doen van Ewbank om het extra gevoelig te laten lijken. Wat een zeiknummer.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Haha die arme verkoper vraagt zich nu af waarom hij/zij opeens 1000 hits op zijn/haar advertentie heeft, maar 0 biedingen
Alle reacties Link kopieren
Aangeboden voor de échte fans:



Canvas doek van Marco Borsato 50 x 50 cm, zwart-wit uitgevoerd.



Hij is nog keurig in folie verpakt, in de originele doos (met Marco er op). Hoe moet ik me dit laatste voorstellen, zit Marco Borsato OP de doos?



Buiten de cancas zit er ook een poster bij met een dankwoord van Marco.



De prachtige doos en de poster krijg je er gratis bij.



Doe een mooi bod en binnenkort hangt het doek in jouw kamer. pfff alsjeblieft niet zeg, ik doe geen oog meer dicht





Nou er is al 1 bod! Zet hem op kaatje!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Jaja, en dan draagt je kersverse hubbie je over de drempel van jullie slaapkamer, jij in deze prachtige

jurk

...je werpt nog een laatste blik in je schitterende

spiegel

...en kijkt nog even naar de tijd op je kekke

horloge
Alle reacties Link kopieren
Haha Koefnoen heeft een clip nagemaakt van Monique Smit





klik hier
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 21 september 2008 @ 22:25:

Haha Koefnoen heeft een clip nagemaakt van Monique Smit





klik hierGeweldig!
Alle reacties Link kopieren
... en Carolo Smit want skuin achter ons... en mijn tante heeft op handbal gezeten met Maribelle
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven