Entertainment alle pijlers

Married at First Sight

01-03-2016 17:07 2871 berichten
Ik kan mij van vorig jaar ook een programma herinneren van stellen die ook met elkaar gingen trouwen voor het altaar. Het programma werd niet zo goed bekeken. En de 2 stellen die bij elkaar kwamen door wetenschappelijk onderzoek, zijn uiteindelijk gescheiden.

Ik ben benieuwd in hoeverre dit programma nog vernieuwend is.

Ik ga wel kijken. Wie ook?

Hieronder meer uitleg:

Het nieuwe RTL 4-datingprogramma Married at First Sight is niet weggelegd voor types met bindingsangst. De singles passen wetenschappelijk gezien perfect bij elkaar, maar moeten wel meteen met elkaar trouwen als ze elkaar willen ontmoeten.

Voor iedere vrijgezel die wel eens wat anders wil proberen dan gewoon een afspraakje, is er nu Married at First Sight. Een groep single mannen en vrouwen heeft zich aangemeld voor dit nieuwe datingprogramma van RTL, gepresenteerd door Peter van der Vorst. Ze worden door wetenschappers aan elkaar gekoppeld. Niet op gevoel, maar op basis van grondig onderzoek.

Fysieke en mentale kenmerken

Een bioloog, een psycholoog en een seksuoloog lichten de kandidaten door op fysieke en mentale kenmerken. Op basis daarvan wordt een profiel gemaakt, waarbij de ideale partner wordt gezocht. Tot nu toe allemaal leuk en aardig, maar er zit een addertje onder het gras: de kandidaten krijgen op de testdagen te horen dat het gaat om een wettelijk huwelijk, waarbij ze hun partner pas voor het altaar ontmoeten.

Onderzoeken

Zodra de kandidaten van de eerste schrik zijn bekomen, onderzoeken de wetenschappers de vrijgezellen. Kunnen ze koppels vormen van degenen die bereid zijn mee te doen? Want als ze 'ja' zeggen, weten ze dat ze over een paar weken trouwen met een partner die ze nog nooit ontmoet hebben, maar die volgens de wetenschap wel de prins(es) op het witte paard is.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamien schreef op 11 april 2017 @ 22:51:

[...]

Ik vond het zo erg dat ze ook naderhand zei dat ze op dit punt zo ontzettend van mening verschilden. Maar dat was volgens mij helemaal niet het geval, alleen liep het toevallig zo. En het verbaasde me dan ook dat hij daar niet op reageerde, maar ook die psychologe niet! Heel frustrerend.

Ja heel raar allemaal.

Vooraf zag je al een korte vooruitblik, dat Renate Johan stond uit te kafferen dat hij haar privacy geschonden had. Ik dacht oh jee, is hij de badkamer in gelopen terwijl zij in haar nakie stond ofzo?? Of heeft hij toch geprobeerd haar te zoenen?

Later bleek in de uit de langere versie dat het dit stompzinnige incidentje was waar hij zelf niks aan kon doen. Had hij dan 30 mensen 20 minuten langer in de bus moeten laten wachten op Prinses Renate die even haar momentje nodig had?

Johan hield de eer aan zichzelf of is een soft ei (want hij had het nog steeds wel een kans willen geven).

Ook typerend hoe hij op die bank nog naar het midden schoof en Renate stug aan de zijleuning gekleefd bleef zitten, alsof ze anders ter plekke verkracht zou worden.

De psycholoog zei achteraf alleen dat ze wel wat flexibeler mocht leren zijn in relaties. Duh, understatement of the year. Ze is totaal verkrampt. Ze geeft niks en niemand ook maar een kleine kans. Ze is heeeeeel erg gekwetst in het verleden en dat gaat haar nooit meer gebeuren. Maar plezier en liefde beleven, daardoor ook niet.

"If you are careful enough, nothing bad or good will ever happen to you"
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:patsy--stone schreef op 11 april 2017 @ 21:44:

[...]

Hij viel als een blok voor het meisje waarmee hij mocht dansen tijdens zijn vrijgezellenavond. Die knappe brunette. Als je hoofd vol zit van z'n meiske, valt daarna natuurlijk alles tegen.

Maar ook raar dat ze zo'n a-sportief meisje aan hem hebben gekoppeld. Cola, sigaretten....

Zeg dat wel. Het straalt van haar af dat ze geestelijk en lichamelijk niet goed voor zichzelf zorgt. Er hangt geen fijne energie om haar.

Voelen die Experts zich nou niet hartstikke schuldig? Hoe kan je aan zo een programma meedoen en jezelf serieus nemen in je beroep, hebben ze geen eed moeten afleggen?

Zo niet integer!
quote:-NummerZoveel- schreef op 11 april 2017 @ 21:21:

[...]

Jeroen vind haar gewoon niet aantrekkelijk.

En ja, ik vind Nicolai ook erg druk en niet grappig.Ze is ook niet aantrekkelijk. Zo onverzorgd en labiel.
Ik denk dat er erg veel verborgen leed is voor veel mannen in hun huwelijk of relatie. Vrouwen lijken altijd het slachtoffer, maar dat geloof ik niet.
quote:tampontouwtje schreef op 12 april 2017 @ 05:24:

[...]

Ze is ook niet aantrekkelijk. Zo onverzorgd en labiel.

Dat onverzorgde viel me ook tegen! Tijdens de bruiloft zag ze er hartstikke mooi uit, direct daarna verslonsde dat.

Gaf zelf aan niet van sporten te houden en een colazuiperd te zijn (haar woorden, niet die van mij). En dan dat roken en klagen erbij maken haar niet aantrekkelijk. Ik snap ook niet hoe dat een match Kan zijn met zo'n sportieve vent!

Renate vond ik al tegenvallen zodra ze de ring om haar vinger had! Zij had duidelijk de broek aan! En ik denk dat deze te strak zat, wat een feeks zeg! Zij bepaalt hoe het gaat en anders niet. Haar gezicht oogt zo stralend, haar persoonlijkheid is 180 graden anders. Een wolf in schaapskleren.
quote:patsy--stone schreef op 12 april 2017 @ 01:33:

[...]

Ja heel raar allemaal.

Vooraf zag je al een korte vooruitblik, dat Renate Johan stond uit te kafferen dat hij haar privacy geschonden had. Ik dacht oh jee, is hij de badkamer in gelopen terwijl zij in haar nakie stond ofzo?? Of heeft hij toch geprobeerd haar te zoenen?

Later bleek in de uit de langere versie dat het dit stompzinnige incidentje was waar hij zelf niks aan kon doen. Had hij dan 30 mensen 20 minuten langer in de bus moeten laten wachten op Prinses Renate die even haar momentje nodig had?

Johan hield de eer aan zichzelf of is een soft ei (want hij had het nog steeds wel een kans willen geven).

Ook typerend hoe hij op die bank nog naar het midden schoof en Renate stug aan de zijleuning gekleefd bleef zitten, alsof ze anders ter plekke verkracht zou worden.

De psycholoog zei achteraf alleen dat ze wel wat flexibeler mocht leren zijn in relaties. Duh, understatement of the year. Ze is totaal verkrampt. Ze geeft niks en niemand ook maar een kleine kans. Ze is heeeeeel erg gekwetst in het verleden en dat gaat haar nooit meer gebeuren. Maar plezier en liefde beleven, daardoor ook niet.

"If you are careful enough, nothing bad or good will ever happen to you"

Dit allemaal.

Renate, met veel mensen had ze slaande ruzie gekregen want O my God hoe kun je je zo druk maken om helemaal niks?!

Maar goed, het was direct al bij die bruiloft duidelijk dat ze Johan niet zag zitten. Toen ze meteen over 'eigen ruimte' etc. begon net na het ja woord.

Ik hoop dat Johan een leuk, lief, warm mens tegen het lijf loopt.

Verder een erg ongemakkelijke uitzending.

Dat Richelle en Jeroen niet bij elkaar passen ziet een niet deskundige nog zonder bril.

Hoe dat ook een match heeft kunnen zijn volgens de dan wél deskundigen is me een raadsel.
Richelle onverzorgd? Dat valt toch wel mee? Op welke manier dan?
quote:minnimouse schreef op 12 april 2017 @ 07:08:

Richelle onverzorgd? Dat valt toch wel mee? Op welke manier dan?

Dat valt inderdaad best mee.

In feite is er niets op haar uiterlijkaan te merken behalve haar overgewicht.

Voor veel mensen staat dik blijkbaar gelijk aan onverzorgd en slonzig.
Die wetenschappers op de bank hadden aan Renate moeten vragen waarom ze zo ontzettend bitcherig deed tegen Johan en haar therapie moeten aanraden.

Maar misschien noemen ze haar een sterke vrouw om te voorkomen dat ze instort.

Als heel Nederland je er nare bitch noemt doet dat natuurlijk wat met je.

Nu kan ze zich zelf wijs maken dat de tv camera's haar verkeerd hebben neergezet.

Bij de rest van Nederland lukt dat niet meer.
Ik vraag me ook af waarom ze überhaupt aan zo'n programma meedeed. Waarschijnlijk omdat het haar op de normale manier niet lukt om een partner te vinden. Iedereen rent gillend weg.
Wat is die Renate een kreng zeg. Sommige mensen kunnen beter vrijgezel blijven, daar is zij er zeker één van.
quote:Miskotto schreef op 11 april 2017 @ 21:20:

Zijn er mensen hier die zich ook langzaam aan Nicolai beginnen te irriteren? Ik vind hem in gezelschap iets te dominant aanwezig, op hun trouwdag zat hij ook boordevol grapjes, leuke jongen om te zien maar niet mijn cup of tea.Ik denk dat Nicolai heel onzeker is (door zijn verlamde arm) en dat probeert te verbergen door zijn grapjes ed.
quote:vivamien schreef op 12 april 2017 @ 08:16:

Ik vraag me ook af waarom ze überhaupt aan zo'n programma meedeed. Waarschijnlijk omdat het haar op de normale manier niet lukt om een partner te vinden. Iedereen rent gillend weg.En nu dus ook, weliswaar niet gillend, maar toch. Nadeel is nu dat ze toch een beetje een bn-er is geworden. Dus ook bij de bushalte of in de kroeg heeft iedereen al een beeld van haar.
quote:sugarmiss schreef op 12 april 2017 @ 07:25:

[...]

Dat valt inderdaad best mee.

In feite is er niets op haar uiterlijkaan te merken behalve haar overgewicht.

Voor veel mensen staat dik blijkbaar gelijk aan onverzorgd en slonzig.

Hoeft helemaal niet maar ik denk dat het bijvoorbeeld ook met haar kapsel te maken heeft. Althans, dat zou ik kunnen bedenken.

Ze heeft een kapsel of eigenlijk haar wat schreeuwt om gestyled te worden omdat het er snel rommelig uitziet.

Ik heb ook van dat haar.

Gecombineerd met haar lossige vakantiekleding kan dat best onverzorgd gevonden worden denk ik.

En inderdaad, meer kilo's nodigt blijkbaar altijd uit om verzorggewijs te bashen.
quote:Stefke schreef op 12 april 2017 @ 06:47:

[...]

Dat onverzorgde viel me ook tegen! Tijdens de bruiloft zag ze er hartstikke mooi uit, direct daarna verslonsde dat.

Gaf zelf aan niet van sporten te houden en een colazuiperd te zijn (haar woorden, niet die van mij). En dan dat roken en klagen erbij maken haar niet aantrekkelijk. Ik snap ook niet hoe dat een match Kan zijn met zo'n sportieve vent!

Ze vindt flauwvallen het ergste wat er is. Ik denk dat Jeroen dacht 'een rokende, colazuipende vrouw' dat is pas erg!
quote:mienbillekesjeuken schreef op 12 april 2017 @ 08:26:

Wat is die Renate een kreng zeg. Sommige mensen kunnen beter vrijgezel blijven, daar is zij er zeker één van.

Eens.

Renate kan het beste lekker alleen blijven.

Ik zou me kapot schamen als ik mezelf zo terug zou zien.

Hardvochtig vond ik haar.

En die Johan maar zwijmelen over dat ze na tien jaar nog bij elkaar zouden zijn.

Dat was gewoon zielig.
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar voor mij heeft dat onverzorgde van Richelle niet eens zozeer met haar uiterlijk te maken, maar bedoel ik er echt mee dat ze gewoon heel erg slecht voor zichzelf zorgt. Ze eet ongezond, ze kookt niet, ze drinkt de hele dag cola, ze rookt, ze sport niet, ze wil direct bij de kennismaking met een wildvreemde naar bed en gaat vervolgens als een soort kleffe zwaan kleef aan aan hem hangen, ze zegt niet wat ze wil, ze trekt negatieve aandacht, ze gooit bij een wildvreemde direct al haar shit op tafel, allemaal signalen dat ze gewoon niet zuinig op zichzelf is en niet goed voor zichzelf zorgt. En dat zie je dus ook in haar uiterlijk terug, maar wat mij betreft is haar uiterlijk een gevolg van haar innerlijk.
Am Yisrael Chai!
quote:sugarmiss schreef op 12 april 2017 @ 07:31:

Die wetenschappers op de bank hadden aan Renate moeten vragen waarom ze zo ontzettend bitcherig deed tegen Johan en haar therapie moeten aanraden.

.

Inderdaad, haar reactie was belachelijk, onredelijk en buiten alle proportie. Als Johan haar `haar ruimte`dan maar had gegeven en zonder haar was gegaan was er ook herrie in de tent.

Bij Johan en Renate zie je duidelijk dat ze vergeten zijn in het goede vijver te vissen mbt de intentie van partner zoeken. Johan heeft simpelweg de tijd niet om zijn horizon te verbreden en daar een andere partner in te vinden. Renate wil een partner, liefst een jong knulletje die haar als optie ziet want op die positie zit ze graag met haar ruimte. Die hadden ze niet moeten matchen.
quote:Sophiever schreef op 12 april 2017 @ 09:13:

[...]

Inderdaad, haar reactie was belachelijk, onredelijk en buiten alle proportie. Als Johan haar `haar ruimte`dan maar had gegeven en zonder haar was gegaan was er ook herrie in de tent.

Bij Johan en Renate zie je duidelijk dat ze vergeten zijn in het goede vijver te vissen mbt de intentie van partner zoeken. Johan heeft simpelweg de tijd niet om zijn horizon te verbreden en daar een andere partner in te vinden. Renate wil een partner, liefst een jong knulletje die haar als optie ziet want op die positie zit ze graag met haar ruimte. Die hadden ze niet moeten matchen.

Vanwege de zogenaamde matches van Richelle en Jeroen en Renate en Johan, zou ik, als ik programmamaker was, dat hele team deskundigen de deur wijzen.

Het sloeg werkelijk nergens op.
Ik zit me echt af te vragen of er niet meer op die hotelkamer is gebeurd toen Johan aan Renate ging vertellen dat de bus te vroeg was en hij zijn eigen spulletjes bij elkaar scharrelde. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je anders zo buitenproportioneel reageert.
quote:fashionvictim schreef op 12 april 2017 @ 09:11:

Ik kan alleen voor mezelf spreken maar voor mij heeft dat onverzorgde van Richelle niet eens zozeer met haar uiterlijk te maken, maar bedoel ik er echt mee dat ze gewoon heel erg slecht voor zichzelf zorgt. Ze eet ongezond, ze kookt niet, ze drinkt de hele dag cola, ze rookt, ze sport niet, ze wil direct bij de kennismaking met een wildvreemde naar bed en gaat vervolgens als een soort kleffe zwaan kleef aan aan hem hangen, ze zegt niet wat ze wil, ze trekt negatieve aandacht, ze gooit bij een wildvreemde direct al haar shit op tafel, allemaal signalen dat ze gewoon niet zuinig op zichzelf is en niet goed voor zichzelf zorgt. En dat zie je dus ook in haar uiterlijk terug, maar wat mij betreft is haar uiterlijk een gevolg van haar innerlijk.Ja, hier ben ik het mee eens. En ook het feit dat ze zo jong al aan zo'n programma mee doet omdat ze bang is alleen te blijven, zegt wat mij betreft veel over haar psyche.
Viel me trouwens gister nog iets op; Chantal en Nicolai zijn de enigen die na de "honeymoon" in Nederland ook nog verder gingen. Vorig jaar moesten alle stellen in Nederland toch ook nog dingen samen doen?
Am Yisrael Chai!
Ik heb vorig jaar niet gekeken, dus zou het niet weten. Maar als je elkaar echt niets meer te vertellen hebt, waarom zou je dan?
Ik snap ook niet hoe ze Richelle en Jeroen hebben kunnen matchen!!!!!! Zouden ze het voor de kijkcijfers hebben gedaan?

Anthony en Simon daarin tegen vind ik zo leuk samen. Jammer dat de "tweede klik" er niet was.
Vorig jaar gingen ze inderdaad allemaal samen wonen. Nu alleen Chantal en Nicolai.

Terwijl vorig jaar ook de mensen met anti click toch gingen/moesten samen wonen.

Vond het wel jammer dat nu niet te zien.

Maar met die Friezen ook wel begrijpelijk, allebei kinderen in het spel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven