Entertainment alle pijlers

Masterchef Australië 2019

20-08-2019 19:38 219 berichten
Maandag 26 augustus net 5 19.30

Wie kijkt mee?

( met daarvoor om 18.30 een nieuwe My kitchen rules!)
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 20-08-2019 19:56
36.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Larissa briljant met het kiezen van haar ingrediënten. Gewoon een pin gewonnen met drie zevens, hahahahaha.

ZIj heeft tot nu toe ook altijd gelijk als ze tegen het advies van de jury ingaat en gewoon haar eigen ding doet.

Ik vind Derrek wel aandoenlijk. Hij wilde geen petje op want hij was wel 10 minuten met zijn haar bezig geweest s ochtends.

Ik vond het ook volledig terecht dat Anoushka Larissa bedankte na de treinopdracht. Zij heeft haar er doorheen getrokken, daar ben ik van overtuigd.
Alle reacties Link kopieren
Derek eruit... te veel risico genomen. Jammer, want hij is heel goed en ik had hem wel gegund om tot de finale te komen.
Alle reacties Link kopieren
Dom om iets te maken wat je nog nooit gedaan hebt en dan in een eliminatie ronde
Maar inderdaad erg jammer want hij heeft laten zien dat hij mooie gerechten kan maken
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Ja ik had Derek wel de winst gegund, nu zet ik mn punten in op Tessa of Simon. Larissa is mijn favoriet trouwens dus hoop dat zij de top 3 redt.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Ik denk ook dat het tussen Simon en Tessa gaat, maar dat denk ik eigenlijk al een tijdje. Zij steken er duidelijk bovenuit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete finalisten zijn Larissa, Simon en Tessa en ik hoop dat Larissa wint, of anders Simon.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat was niet zo slim van Derek, ik kon van veraf al zien dat dat niet ging werken.
Wel bijzonder om te zien hoe zwaar Tessa het had, die was duidelijk nog geen eliminatie gewend. Wel bijzonder, ik vraag me af of het ooit zo lang heeft geduurd voordat iemand een eliminatie in ging.
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
totallyfree schreef:
27-11-2019 15:39
Ja dat was niet zo slim van Derek, ik kon van veraf al zien dat dat niet ging werken.
Wel bijzonder om te zien hoe zwaar Tessa het had, die was duidelijk nog geen eliminatie gewend. Wel bijzonder, ik vraag me af of het ooit zo lang heeft geduurd voordat iemand een eliminatie in ging.
Tegelijk zegt het iets over 'onder hoge druk kunnen werken', want ook dat is wel belangrijk. Ze heeft tot nu toe geboft én natuurlijk ook goed gekookt, maar wel goed dat ze zoiets ook een keer meemaakt. Ik was verbaasd dat ze zo van slag raakte door de eliminatieproef.
Alle reacties Link kopieren
Case-je schreef:
27-11-2019 15:42
Tegelijk zegt het iets over 'onder hoge druk kunnen werken', want ook dat is wel belangrijk. Ze heeft tot nu toe geboft én natuurlijk ook goed gekookt, maar wel goed dat ze zoiets ook een keer meemaakt. Ik was verbaasd dat ze zo van slag raakte door de eliminatieproef.
Ja klopt, want vorig jaar ws de winnaar toch ook een stuk of 8 keer in een eliminatie belandt? Dan kun je denken dat diegene niet goed genoeg is, maar als je ze overleefd kook je bijna een keer zoveel als de andere kandidaten en je leert om te gaan met die zware druk.
Ik had ook niet verwacht dat ze zo van haar stuk zou zijn, zag haar juist als iemand die goed tegen de druk kon.
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
totallyfree schreef:
27-11-2019 15:44
Ja klopt, want vorig jaar ws de winnaar toch ook een stuk of 8 keer in een eliminatie belandt? Dan kun je denken dat diegene niet goed genoeg is, maar als je ze overleefd kook je bijna een keer zoveel als de andere kandidaten en je leert om te gaan met die zware druk.
Ik had ook niet verwacht dat ze zo van haar stuk zou zijn, zag haar juist als iemand die goed tegen de druk kon.
In de eliminatie belanden zegt ook niet zoveel over de kookkwaliteiten van deelnemers, want je kunt daar ook in belanden na bijvoorbeeld een een verloren groepsopdracht . En wat jij zegt is ook belangrijk: deelnemen aan de eliminaties maakt ook dat je nog meer ervaring opdoet.
case-je wijzigde dit bericht op 28-11-2019 08:20
3.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
de winnares van de eerste mca, Julie, heeft volgens mij toen in bijna alle eliminaties gestaan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Wat een rommelige groepsopdracht gisteren, althans van het team Simon - Nicole - Larissa. Simon kwam er mooi vanaf, want hij was degene die de borden was vergeten, maar hij liet Larissa verontschuldigingen aanbieden. Vond ik niet netjes van hem.

Ik ben heel benieuwd naar de opdracht voor vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Schakel net in maar Larissa heeft zeker haar imunity pin ingezet? Slim denk ik. Knappe chef trouwens, versta alleen geen woord van wat ie zegt :-D
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Klopt.
Daar had ze het gisteren al over, dat ze die in zou zetten als ze naar de eliminatie ronde zou gaan.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Nou, daar komt Simon goed mee weg. Een onvoltooid gerecht en dan toch doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
03-12-2019 20:29
Nou, daar komt Simon goed mee weg. Een onvoltooid gerecht en dan toch doorgaan.
Ja, daar heeft hij mee gemazzeld. Maar Christina had én het recept niet goed gelezen én haar saus was niet goed.
De jury roept ook steeds dat als iets niet goed is, je het beter niet op kunt dienen.

Enfin... Simon door dus. Komende week wordt leuk... Finaleweek!
Alle reacties Link kopieren
:yes:
Anuska er eindelijk uit.
Op 1 of andere manier irriteert ze me.
Ze heeft een aantal goede dingen gemaakt.
Maar ook veel blunders begaan.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Apart was ze hè ? Ze leek me niet zo leuk, als persoon, maar ze werd overduidelijk enorm gewaardeerd door de andere deelnemers.

Ze heeft vaak geblunderd en kwam daar tot nu toe altijd mee weg. Ook omdat ze vaak meeliftte op de prestaties van haar teamgenoten. Maar zoals mijn man constateerde: Dat is óók een talent.
Ik vond haar ook niet leuk en ze liftte inderdaad vaak mee op de prestaties van anderen. Maar goed ze kwam op het eind wel heel sympathiek over ineens. Ik had liever Tim zien gaan, die vind ik nog irritanter.
Nicole deed het super goed weer. De underdog van dit jaar. Hoop dat ze gaat winnen maar ik denk dat het Larissa of Simon wordt. Of Tessa.

Ik vond het zo jammer dat Derek af viel. Maar ja toen ik zijn ingredienten zag vreesde ik er al voor. Daar kon je weinig mee.
Alle reacties Link kopieren
Ben nu die van gister aan het kijken. Raak een beetje geïrriteerd van de hulp van boven als ze zien dat het fout gaat!

Aansporing om sneller te werken oké, maar niet deelnemers behoeden van hun fouten.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik heb even zitten googelen waarom dat restaurant van George dicht moest en het blijkt niet echt een mooi verhaal te zijn. Hij heeft jarenlang zijn personeel onderbetaald en moest 8 miljoen dollar (!) aan achterstallig loon betalen plus een boete. Er is zelfs een petitie geweest om hem te laten ontslaan uit Masterchef, maar dat is niet gelukt.

Het verklaart wel meteen waarom George af en toe afwezig was dit seizoen en er niet zo goed uitziet.
Triest nooit achter hem gezocht, Ik dacht dat hij een nieuw restaurant zou openen omdat dit er behoorlijk oud uitzag.
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... andal.html

Echt triest of een goede acteur of idd geen idee en onervaren in het onderbetalen van zijn personeel.
Geen winnaars in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
11-12-2019 19:40
Ik heb even zitten googelen waarom dat restaurant van George dicht moest en het blijkt niet echt een mooi verhaal te zijn. Hij heeft jarenlang zijn personeel onderbetaald en moest 8 miljoen dollar (!) aan achterstallig loon betalen plus een boete. Er is zelfs een petitie geweest om hem te laten ontslaan uit Masterchef, maar dat is niet gelukt.

Het verklaart wel meteen waarom George af en toe afwezig was dit seizoen en er niet zo goed uitziet.
Ik was van plan om dat ook op te zoeken, maar dank dat jij dit al deed :)
Ik vond hem altijd de meest zeikerige van de drie juryleden, al vond ik hem gisteren heel sympathiek met de deelnemers, waar hij anders zo hard kan zijn.
Dom van zo'n man om zo slordig met zijn personeel en met geld om te gaan. Arrogant ook.
Ik vind Gary altijd het leukste jurylid. Matt het minst leuk maar na deze informatie stijgt Matt wel weer een plekje. Wat kansloos van George zeg. Zo ga je niet met je personeel om. Dat ze nog gekomen zijn die avond.
Hij zag er inderdaad niet goed uit dit jaar. Masterchef is sowieso een programma waarbij ik zomaar vermoed dat alles tien keer rooskleuriger word neergezet voor de camera dan het is.
Waarom denk je dat Gary elke keer als ze binnenkomen even benadrukt dat ze allemaal weer breed lachen ( zal wel een moetje zijn van de productie ) en waarom bepaalde kandidaten de ene keer arm in arm lopen en de andere keer juist elkaar niet willen aanraken.
Ik geloof nooit zo in dat gezellige familie gevoel dat er in dat huis heerst. Je wil toch winnen als je meedoet?
Het blijft TV he, alles word vaak verdraait en leuker gemaakt dan het is.

Het viel mij ook op dat ze bij de afgelopen pressure test ineens wel mochten helpen vanaf de galerij, normaal mag dat toch niet? Zeggen dat ze dingen vergeten enzo. Dat is normaal not done. Nu werd Tim toch meermaals gecorrigeerd en daardoor gered. Ik zou die constante aansporingen ook enorm irritant vinden trouwens, dat zou me compleet uit mijn focus trekken.
RikM schreef:
11-12-2019 19:40
Ik heb even zitten googelen waarom dat restaurant van George dicht moest en het blijkt niet echt een mooi verhaal te zijn. Hij heeft jarenlang zijn personeel onderbetaald en moest 8 miljoen dollar (!) aan achterstallig loon betalen plus een boete. Er is zelfs een petitie geweest om hem te laten ontslaan uit Masterchef, maar dat is niet gelukt.

Het verklaart wel meteen waarom George af en toe afwezig was dit seizoen en er niet zo goed uitziet.
Ik zit net die aflevering van gisteren te kijken en ik zat ondertussen ook te googlen naar de oorzaak. Niet fraai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven