McDonalds haalt standbeeld Michael Jackson weg

woensdag 3 april 2019 om 22:23
Wie langs Eindhoven reed en wilde weten hoe Michael Jackson er ook alweer uitzag voordat hij zijn gezicht verloor, kon bij Best van de snelweg af en daar bij de lokale McDonalds een 10 meter hoog standbeeld van Michael Jackson bewonderen.
Dit gaat helaas niet meer. McDonalds zou het vervelend vinden wanneer hun gasten zich ‘onprettig’ voelen en daarom is het beeld weggehaald. Uit onderzoek is gebleken dat ook happymeals en BigMac menu’s kunnen zorgen voor een onprettig gevoel bij gasten, maar hier heeft McDonalds vooralsnog niets aan veranderd.
https://www.nu.nl/binnenland/5821626/mc ... -best.html
Dit gaat helaas niet meer. McDonalds zou het vervelend vinden wanneer hun gasten zich ‘onprettig’ voelen en daarom is het beeld weggehaald. Uit onderzoek is gebleken dat ook happymeals en BigMac menu’s kunnen zorgen voor een onprettig gevoel bij gasten, maar hier heeft McDonalds vooralsnog niets aan veranderd.
https://www.nu.nl/binnenland/5821626/mc ... -best.html

woensdag 3 april 2019 om 22:49
YellowLemon schreef: ↑03-04-2019 22:47Ach als je het even los bekijkt van de hele media discussie past hij sowieso niet echt meer bij de doelgroep toch.

Ik vind het prima dat dat standbeeld weg is.

donderdag 4 april 2019 om 15:13
Dat standbeeld was van de franchisenemer, en dat oordeel van McDonalds Nederland. Blijkbaar kan elke verongelijkte groep daar aankloppen en McNL zal zich haasten om de omzet veilig te stellen. Een paar maanden terug werd het franchisenemers verboden om zwarte pieten in het filiaal te onthalen, nu is het MJ en er zal vast nog wel een groep zijn die aanstoot neemt aan het Marilyn Monroe beeld met opwaaiende rok wat binnen staat.
Je vraagt je af welke grenzen zij zélf hebben.
Ik vind het in ieder geval absurd. Dat beeld is niet van MCNL, dus ook niks over te zeggen....
Je vraagt je af welke grenzen zij zélf hebben.
Ik vind het in ieder geval absurd. Dat beeld is niet van MCNL, dus ook niks over te zeggen....