Entertainment alle pijlers

Meer dan verwacht

12-06-2025 20:46 133 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie kijkt ook (vooruit)?
hvm schreef:
14-06-2025 10:36
Ik heb net de eerste aflevering zitten kijken. En misschien is het geen populaire opvatting, maar het oorbellen 'opdringen' aan meisjes op jonge leeftijd, daar wordt ik erg iebelig van. Iets met lichamelijke integriteit en zo. Ze hebben hier zelf geen keuze in.

Huh, ze wilden dit toch graag zelf? Of heb je het niet over die drieling van 4 jaar?
mijniebelle wijzigde dit bericht op 14-06-2025 12:06
6.39% gewijzigd
Ik verbaasde me over de grote ‘BITCH’ tattoo op de buik van Tatiana. Hoe kunnen mensen dat móói vinden?
himalaya wijzigde dit bericht op 14-06-2025 12:16
1.83% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mijniebelle schreef:
14-06-2025 12:04
Huh, ze wilden dit toch graag zelf? Of heb je het niet over die drieling van 4 jaar?
Bij de meisjes had ik nog wel het idee dat ze het zelf min of meer wilden ja. Al leek de lolly een grote rol te spelen. Maar ik verbaas me verder wel over hoe alle meisjes (ook die jongere drie) de hele tijd in heel veel roze en "prinses" worden gestoken. Zelfs moeder trekt een prinsessejurk aan. Floris (daar heb je hem weer) wilde niet dat zijn jongens doopjurken zouden dragen. Tja.
meisje85 wijzigde dit bericht op 14-06-2025 12:18
5.17% gewijzigd
Mijniebelle schreef:
14-06-2025 12:04
Huh, ze wilden dit toch graag zelf?
In hoeverre kan een peuter/kleuter daar zelf een weloverwogen keuze over maken? Volgens mij werd hun een lollie in het vooruitzicht gesteld als ze gaatjes zouden laten schieten. En als beloning voor het droog blijven. Mijn kinderen zouden op die leeftijd alles doen voor een lollie. Dus nee, ik vind dat geen eigen keuze. En als het nu een medisch noodzakelijke ingreep zou zijn. Dan vind ik het volkomen logisch. Maar vanwege esthetische redenen bij een kind gaatjes in de oren laten schieten vind ik toch echt een keuze die ze later zelf moeten kunnen maken, als ze de consequenties van hun keuzes kunnen overzien.
We hebben altijd de mond vol over piercings, tatoeages etc, dat dat pas vanaf 16/18 jaar mag. En op school altijd lessen over: Je lichaam is van jou, en een ander mag daar niet zomaar aankomen. Maar gaatjes in de oren, dat kan gewoon.
Ik denk dan: Het zijn de oren van het kind. Niet die van jou.
Maar goed, het zal wel een cultureel dingetje zijn.
hvm wijzigde dit bericht op 14-06-2025 12:14
4.38% gewijzigd
Sorry, dubbel
In het vorige seizoen gingen ze, als ik het me goed herinner, gaatjes laten schieten bij meisjes die echt nog baby waren. Dat vond ik niet oke inderdaad.

Maar ik kreeg wel het idee dat die meisjes van vier het zelf graag wilden en er al een tijdje om vroegen. Misschien nog een keer terugkijken? Die andere twee werden ook pas meegenomen toen ze er zelf om gingen vragen.
Dat ze dan een lollie kregen voor de pijn en de schrik, tja dat lijkt me niet zo gek.
Mijniebelle schreef:
14-06-2025 12:16
In het vorige seizoen gingen ze, als ik het me goed herinner, gaatjes laten schieten bij meisjes die echt nog baby waren. Dat vond ik niet oke inderdaad.

Maar ik kreeg wel het idee dat die meisjes van vier het zelf graag wilden en er al een tijdje om vroegen. Misschien nog een keer terugkijken? Die andere twee werden ook pas meegenomen toen ze er zelf om gingen vragen.
Dat ze dan een lollie kregen voor de pijn en de schrik, tja dat lijkt me niet zo gek.
Klopt, dat was het dochtertje van Fahishta. Ik vind oorbellen vanaf een jaar of 4 persoonlijk geen probleem als de meisjes het zelf willen.
Pluviofiel
Het viel mij ook op dat Cora en Floris de nieuwe kleertjes zonder te wassen aan doen bij de baby's..
Eerst bij de vluchtkoffer ging het al zo uit de verpakking in de koffer en bij de dooppakjes werden de kaartjes vlak vantevoren eraf gehaald..
Dat was je toch eerst...
hvm schreef:
14-06-2025 10:36
Ik heb net de eerste aflevering zitten kijken. En misschien is het geen populaire opvatting, maar het oorbellen 'opdringen' aan meisjes op jonge leeftijd, daar wordt ik erg iebelig van. Iets met lichamelijke integriteit en zo. Ze hebben hier zelf geen keuze in.
Nou inderdaad, echt zo zielig... chanteren met een lolly!!
Leuk dat hier ook een topic van is!

Ik verbaas me echt dat Tatiana de opvoeding zo laat varen, ze lijkt veel "op te lossen" met grapjes maar uiteindelijk is dat voor de lange termijn niet het beste voor die meisjes denk ik. Wat een ongelooflijke rotzooi maakten ze ervan bij de McDonald's, ik zou me kapot schamen! 5 kinderen op 2 volwassenen is natuurlijk pittig maar hier komt naar mijn mening toch weer dat stukje opvoeding kijken. Ik vind wel dat ze een positieve instelling heeft en knap dat ze toch maar zo even naar Italië rijdt.

Nicole met 40 setjes kleding, hoeveel kg bagage zouden ze geboekt hebben? Ik vind haar echt een enorme controle drang hebben, niet gezond. Kevin lijkt het allemaal wel prima te vinden..

Floris en Cora kan ik niet echt peilen, krijg een beetje het idee dat zij niks serieus neemt en hij gewoonweg geen idee heeft. Met 29 weken zwangerschap nog niks geregeld daar kan ik echt niet over uit.

Mieke en Nick vind ik heel leuk om te zien. Lijken het gewoon prima voor elkaar te hebben!
Ben benieuwd waarom Fahista niet meer zo dik is met de andere 3 moeders uit seizoen 1. Ze wordt zelfs weggelaten bij Tatiana in bepaalde posts, terwijl ze wel aanwezig was (bijvoorbeeld bij podcast). Eerder deden ze juist veel met zn vieren. Wat zal er gebeurd zijn?
Jenn-1806 schreef:
15-06-2025 20:03

Floris en Cora kan ik niet echt peilen, krijg een beetje het idee dat zij niks serieus neemt en hij gewoonweg geen idee heeft. Met 29 weken zwangerschap nog niks geregeld daar kan ik echt niet over uit.

Die hele zwangerschap is ze overvallen (spontaan na een ivf pauze) en bovendien was het ook best een gevaarlijke zwangerschap met drie jongetjes die één placenta deelden. Ik heb eerder het idee dat ze zoiets hadden van laten we eerst maar eens zien of alles goed gaat en dan zien we wel weer. Zij is echt verliefd op de mannetjes en hij moet (van wat ik tot nu toe gezien hen) nog landen.
Hellothere123 schreef:
15-06-2025 21:20
Ben benieuwd waarom Fahista niet meer zo dik is met de andere 3 moeders uit seizoen 1. Ze wordt zelfs weggelaten bij Tatiana in bepaalde posts, terwijl ze wel aanwezig was (bijvoorbeeld bij podcast). Eerder deden ze juist veel met zn vieren. Wat zal er gebeurd zijn?
Ik heb ergens gelezen dat zij niet meer mee doet met deze serie omdat de vader van de drieling geen toestemming heeft gegeven. Maar of dat ook de reden is dat ze niet meer bij het clubje van seizoen 1 hoort?
Ik kan me herinneren dat ze zelf desgevraagd iets heeft gezegd in de trant van “andere prioriteiten”. Er was volgens haar niks gebeurd, geen juice. Dat ze niet meer mee kon doen aan de serie stond in principe los van hun vriendschap.
hvm schreef:
14-06-2025 12:12
In hoeverre kan een peuter/kleuter daar zelf een weloverwogen keuze over maken? Volgens mij werd hun een lollie in het vooruitzicht gesteld als ze gaatjes zouden laten schieten. En als beloning voor het droog blijven. Mijn kinderen zouden op die leeftijd alles doen voor een lollie. Dus nee, ik vind dat geen eigen keuze. En als het nu een medisch noodzakelijke ingreep zou zijn. Dan vind ik het volkomen logisch. Maar vanwege esthetische redenen bij een kind gaatjes in de oren laten schieten vind ik toch echt een keuze die ze later zelf moeten kunnen maken, als ze de consequenties van hun keuzes kunnen overzien.
We hebben altijd de mond vol over piercings, tatoeages etc, dat dat pas vanaf 16/18 jaar mag. En op school altijd lessen over: Je lichaam is van jou, en een ander mag daar niet zomaar aankomen. Maar gaatjes in de oren, dat kan gewoon.
Ik denk dan: Het zijn de oren van het kind. Niet die van jou.
Maar goed, het zal wel een cultureel dingetje zijn.

Eens maar ik denk dat wij in de minderheid zijn.

Wat ziet die Floris er oud uit, ik dacht echt dat hij rond de 50 was.
Ik moet ook wel lachen om Floris, inderdaad ongemakkelijk om naar te kijken, ook met Cora zelf. Herken er overigens wel een beetje doorsnee christelijke man in hoor.

Nicole en Kevin... Ja zij is een controlefreak, maar heb het idee dat dat ook wel een beetje moet zo'n man. Kan helemaal niet tegen die dynamiek, vader als een soort debiele kleuter die half langs het gezin hangt.

Maar goed, ik doe het ze allemaal niet na met een drieling, wat een nachtmerrie lijkt me dat! Ze lijken allemaal op hun eigen manier lieve ouders.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Mimali schreef:
14-06-2025 17:14
Het viel mij ook op dat Cora en Floris de nieuwe kleertjes zonder te wassen aan doen bij de baby's..
Eerst bij de vluchtkoffer ging het al zo uit de verpakking in de koffer en bij de dooppakjes werden de kaartjes vlak vantevoren eraf gehaald..
Dat was je toch eerst...
Ik was nieuwe kleding ook nooit.
girasole3 schreef:
16-06-2025 11:05
Ik was nieuwe kleding ook nooit.
Ik spoel het altijd in de wasmachine voor mezelf, vind nieuwe kleding nooit lekker ruiken..

En voor baby's wordt toch altijd alles gewassen voor de bevalling sowieso of is dat inmiddels veranderd?
Mimali schreef:
16-06-2025 11:10
Ik spoel het altijd in de wasmachine voor mezelf, vind nieuwe kleding nooit lekker ruiken..

En voor baby's wordt toch altijd alles gewassen voor de bevalling sowieso of is dat inmiddels veranderd?
Nee, is nog steeds zo! Vooral vanwege die chemicaliën die in nieuwe kleding zit :@@:
Pluviofiel
Kidneybean schreef:
16-06-2025 11:12
Nee, is nog steeds zo! Vooral vanwege die chemicaliën die in nieuwe kleding zit :@@:
Dat was het ja!
Ik vind het een erg leuke serie! (Maar heb niet vooruit gekeken)

Nick en Mieke vindt ik het leukst, die maken zich niet gauw druk!

Tatiana is spontaan en soms grappig, maar het zou niet mijn opvoedstijl zijn. Ik verbaas me er vooral over dat die meiden nog aan de fles zijn met 2,5 jaar. Eentje liep in de speeltuin de hele tijd met de fles in de mond!

Wat Tatiana soms te veel heeft, heeft Nicole wat te weinig. Alles gepland en overal de controle over hebben. Maar Kevin lijkt zich er niet aan te storen. Gelukkig maar! Wat een hoop bagage mee op vakantie!

Floris en Cora, bijzonder zeg allerlei behandelingen en dan spontaan zwanger van een drieling! :-o Ze waren wat onvoorbereid misschien, maar hebben het denk ik wel goed voor elkaar. Moest wel lachen om alle make-up die in de vluchtkoffer moest, ik denk dat er de eerste dagen geen gebruik van is gemaakt :-D
Waar ik mij bij Cora en Floris over verbaasde is dat Floris niet mee is genomen in een positieve test e.d. Zij is alleen naar de gynaecoloog geweest en heeft hem daarna pas ingelicht. Hoeveel tijd zit daar tussen? Als je in een IVF-traject zit en dan alsnog spontaan zwanger bent, dan deel je dat toch samen?! Zijn 'grappige' vraag, bij de bekendmaking, of het wel van hem was, vroeg ik mij eigenlijk serieus af...

En inderdaad ongewassen babykleertjes...
Ik heb die ene aflevering niet gezien, (mijn NPO skipt er af en toe eentje als ik niet goed oplet), maar ik begreep in een latere aflevering iets als dat ze geen test had gedaan maar gelijk een echo had? En dus kennelijk al een tijdje overtijd was? Ook een rare methode en in mijn ziekenhuis was de eerste vraag altijd: 'heb je al een test gedaan?' Maar ok.

De lokatie van de vakantie van Nicole, haar man en de meisjesdrieling vond ik overigens ontzettend deprimerend. Stervensdruk, een verdrietigmakend buffet en het was ook ontzettend ingebouwd, het leek omringd te zijn door allerlei hoge flats.
Miamia schreef:
16-06-2025 16:02
Ik vind het een erg leuke serie! (Maar heb niet vooruit gekeken)

Nick en Mieke vindt ik het leukst, die maken zich niet gauw druk!

Tatiana is spontaan en soms grappig, maar het zou niet mijn opvoedstijl zijn. Ik verbaas me er vooral over dat die meiden nog aan de fles zijn met 2,5 jaar. Eentje liep in de speeltuin de hele tijd met de fles in de mond!

Wat Tatiana soms te veel heeft, heeft Nicole wat te weinig. Alles gepland en overal de controle over hebben. Maar Kevin lijkt zich er niet aan te storen. Gelukkig maar! Wat een hoop bagage mee op vakantie!

Floris en Cora, bijzonder zeg allerlei behandelingen en dan spontaan zwanger van een drieling! :-o Ze waren wat onvoorbereid misschien, maar hebben het denk ik wel goed voor elkaar. Moest wel lachen om alle make-up die in de vluchtkoffer moest, ik denk dat er de eerste dagen geen gebruik van is gemaakt :-D
Ze zijn nu ongeveer 3,5 en lurken nog steeds aan een babyfles :-? Ze krijgen daar ook van echt heel kleins af aan al siroop, dubbelfris enz. En cola, daar is Tatiana echt heel trots op!
Jenn-1806 schreef:
16-06-2025 18:12
Ze zijn nu ongeveer 3,5 en lurken nog steeds aan een babyfles :-? Ze krijgen daar ook van echt heel kleins af aan al siroop, dubbelfris enz. En cola, daar is Tatiana echt heel trots op!
Goed voor de tandjes ook die flessen…

Maar cola voor de drieling? o_o

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven