Entertainment alle pijlers

Muziek van R.Kelly en/of Michael Jackson

26-02-2019 18:08 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de media wordt het steeds weer genoemd. Die vervelende Ronald Molendijk was er van de week enorm stellig in, muziek van R. Kelly mag niet meer gedraaid worden.

Beide heren in de titel worden wederom verdacht van misbruik van minderjarigen. MJ is nooit veroordeeld, RKelly is nu op borgtocht vrij. Hij schijnt naar verluid tientallen minderjarige meisjes te hebben misbruikt. Hij is nog niet veroordeeld maar zoals het nu gebracht wordt, is veroordeling alleen een kwestie van tijd.

Volgens de media moet de media nu stoppen met het draaien van deze muziek.

Wat vind jij? Ik kan me niet voorstellen dat ik nooit meer naar MJ zou luisteren. Ook R Kelly vind ik echt qua muziek geweldig. Ik kan me echter totaal niet vinden in hetgeen ze vermoedelijk gedaan hebben.

Interessant onderwerp vind ik, en ik ben benieuwd naar hoe jullie erin staan!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
janena schreef:
26-02-2019 18:38
Die jongens waren tijdens de rechtzaak in 2005 al lang volwassenen.
De docu die je blik op Michael Jackson verandert
LEAVING NEVERLANDIn de documentaire Leaving Neverland komen twee mannen die popster Michael Jackson beschuldigen van kindermisbruik volkomen geloofwaardig over. Gisteren werd de film voor het eerst aan een klein publiek in ons land vertoond.

Stefan Raatgever 26-02-19, 07:00
‘Ik wil de waarheid nu net zo luid uitspreken als ik al die tijd met de leugen heb gedaan.’ De slotwoorden van choreograaf Wade Robson (36) dreunen na bij wie na ruim vier uur kijken naar Leaving Neverland de eerste Nederlandse voorvertoning verlaat.

Robson was tweemaal getuige in grootschalige kindermisbruik-rechtszaken tegen Michael Jackson. Twee keer – in 1993 en 2003 – vertelt Robson hetzelfde: Jackson heeft hem nooit een haar gekrenkt. De eerste rechtszaak eindigt in een schikking, bij de tweede wordt Jackson vrijgesproken.

De getuigenis van Robson was volgens velen doorslaggevend. Hij verkeerde immers van zijn zevende tot zijn veertiende vaak in een gezelschap van de superster, logeerde op zijn landgoed Neverland en sliep zelfs bij de zanger in bed. Allemaal vriendschappelijk, zegt aanvankelijk ook James Safechuck, het andere onderwerp van Leaving Neverland. Ook Safechuck (nu 40) getuigt in 1993 pro Jackson. Nu zegt hij bij het horen van een liedje van de King of Pop elke keer te worden teruggevoerd naar zijn trauma.

Samen beginnen de twee mannen in 2013 zelf een zaak tegen de Jackson Estate, die de nalatenschap van de in 2009 gestorven Jackson beheert. Er komt geen inhoudelijke behandeling, omdat de aanklacht te lang na het vermeende misbruik – dat in Robsons geval in 1996 eindigde – is ingediend.

In Leaving Neverland blijft echter geen steen meer op zijn plek. Robson en Safechuck verklaren tot in detail wat hen is overkomen, hoe Jackson hen dagelijks misbruikte en dwong te liegen tegen hun ouders, familie en uiteindelijk ook in de rechtszaal.

Leaving Neverland is een documentaire met het effect van een stomp in je maag. Een film die je de bioscoopzaal uitstuurt met een andere blik dan je bent binnengekomen. Allerminst een journalistiek product (aan wederhoor wordt niet gedaan), maar als getuigenis volkomen overdonderend.

Sinds de aankondiging van de documentaire, die op 8 maart door de VPRO in ons land wordt uitgezonden, is hij omgeven door controverse. De reactie van de familie Jackson kwam al snel: ‘Karaktermoord met geld als motivatie’. De Estate daagt producent HBO voor de rechter. Ook fans reageren woedend. De kern van hun boosheid: ‘Waarom de zanger na zijn dood nog aanvallen?’

Meer nog dan een nauwkeurige beschrijving van het misbruik is Leaving Neverland een antwoord op die vraag. De documentaire maakt aannemelijk waarom de mannen simpelweg niet anders konden. Gevangen in een web van loyaliteit, medelijden, angst en aanvankelijk ook diepe liefde. ‘Ik was simpelweg helemaal verliefd op Michael,’ zegt Robson over zijn 10-jarige zelf.

Als megafan komt hij al op zijn vijfde in contact met zijn idool als hij een wedstrijd wint waarin hij Jacksons danspassen imiteert. Op zijn zevende verricht hij voor het eerst seksuele handelingen bij Jackson. Robson: ‘Hij vertelde me dat wat wij deden de juiste manier was om je liefde voor elkaar te tonen. Ik voelde me speciaal, uitverkoren. Ook toen ik op mijn elfde in de rechtszaal moest getuigen, geloofde ik nog wat ik zei: ‘Dit was geen misbruik, dit was liefde.’ Maar: ‘Michael vertelde me wel altijd dat als iemand er achter zou komen, we allebei ons hele leven naar de gevangenis moesten.’

De verhalen van de Robson en Safechuck, bij wie het misbruik op zijn tiende begon, bevatten veel dezelfde details en komen ook overeen met het relaas van Gavin Arvizo die in 2003 zijn rechtszaak verloor. Het begint met logeerpartijtjes waarvoor ook andere gezinsleden worden uitgenodigd en mondt uit in privéovernachtingen in Jackons slaapkamer. Daar volgt hetzelfde patroon: Jackson zegt de jongens te willen leren masturberen en breidt zijn seksuele verlangens daarna steeds verder uit.

Ook de moeders van de twee komen ruim aan het woord. Met het ongeloof over hun eigen handelen in de ogen, vertellen ze hoe ze hun jonge zoons achterlieten in de slaapkamer van een volwassen man. Verblind door het klatergoud van Jacksons landgoed, verleid door het ineens toegankelijke paradijselijke universum der supersterren. ‘Ik weet niet of ik het mezelf ooit kan vergeven,’ snikt Robsons moeder, die haar Australische gezin begin jaren 90 opbreekt om met haar zoon in de buurt van Jackson te kunnen wonen. Robsons vader blijft achter, raakt aan de drank en pleegt zelfmoord.

Jarenlang blijven Robson en Safechuck tegen de klippen op zwijgen over wat hen overkwam. Tot ze zelf vader worden. ‘Ik begon in mijn gedachten beelden te zien van Michael die bij mijn dochtertje deed wat hij bij mij deed. Ik kon er niet meer tegen,’ zegt Robson. Hij voelt zich schuldig tegenover zijn leeftijdsgenoten tegen wie hij getuigde, raakt depressief en in zichzelf gekeerd. Tijdens therapiesessies openbaart hij uiteindelijk wat hem is overkomen. ‘Ik voel me er beter door. Maar nog steeds niet goed.’

Na vier uur kijken naar het wurgende verdriet van de twee mannen en hun families is er amper nog een reden te bedenken waarom ze hun verhaal zouden verzinnen. Het kan amper anders of deze documentaire zal de nalatenschap van Jackson voorgoed kleuren.

https://www.ad.nl/show/de-docu-die-je-b ... ~a02e19c9/

Elf jaar dus.
nessemeisje schreef:
Nou echt he? Ah joh, het zijn er maar twee. Die vast wel een dubbele agenda hebben.

Er zijn echt wel meer kinderen geweest waar dit soort verhalen waren, en afkoopsommen en geruchten en rare uitspraken van MJ zelf.

Deze 2 waar onwijze druk op stond. Schaamte, brainwashing ect. Maar joh. Als je maar liedjes zingt en wat geld doneert dan is het allemaal helemaal niet erg.

Tenminste dat lees ik uit dat soort berichten. Naar.

Bij MJ is er twijfel. Tuurlijk ook bij mij. Al neig ik naar schuldig.

Bij RK is die twijfel er niet en ik hoop dat ze hem heel lang kunnen opbergen. Nadat ze hem helemaal kapot kunnen maken met bewijs. Zodat er geen twijfel meer is. Bij niemand niet.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 26-02-2019 18:58
28.56% gewijzigd
Die man is nog niet veroordeeld. Hier blijkbaar wel.
Ik verbaas me meer over de zendtijd die een eikel als Molendijk krijgt. Zelden zo’n flapdrol gezien.
Damned if I don’t
Blondie456 schreef:
26-02-2019 18:12
Ik wil niet naar MJ luisteren want ik vind het bagger muziek.
Er is echt geen één nummer wat je goed vind van hem? Zijn muziek is zo goed in elkaar gezet.
Wade Robson is nu 36 (bouwjaar 1982}, een snelle rekensom.... In 2005 was hij 23.
Dat was een officiële rechtzaak.

Ik heb het niet over de Chandler zaak uit 1993 (die waarin de vader zich liet afkopen door verzekeraars van MJ)
Live long and prosper
2019 schreef:
26-02-2019 18:52
Die man is nog niet veroordeeld. Hier blijkbaar wel.
De slachtoffers anders ook. En die leven nog.
ViezeHond schreef:
Ik verbaas me meer over de zendtijd die een eikel als Molendijk krijgt. Zelden zo’n flapdrol gezien.

Ook dat. Nare man.
lucky82 schreef:
26-02-2019 18:53
Er is echt geen één nummer wat je goed vind van hem? Zijn muziek is zo goed in elkaar gezet.

Ze weet waarschijnlijk de helft niet van wat hij heeft gemaakt.
En om nog maar even over die R. Kelly te zwijgen. Echt groomingkelders voor seksslavinnetjes. Trouwen met 14/15 jarige Aaliyah.

Echt ook al jaren en jaren bekend. En mensen gewoon zijn muziekjes luisteren en bekende mensen maar leuk met hem werken. Om te kotsen.
ViezeHond schreef:
Nou, dat zeker. :-D
Michael Jackson is de meest talentvolle Jackson en heeft briljante liedjes geschreven qua tekst en muziek, heeft een heel vernieuwende weg ingeslagen en was een fantastisch zanger, danser en performer.
Neemt niet weg dat hij, juist door zijn bijzondere jeugd, geisoleerd en gedrild door papa Joe, heel jong volwassen moeten worden door het succes, de enorme prestaties die hij in de Jackson Five moest laten zien, een niet stabiele jeugd heeft gehad. Ik snap dat fans alleen de goede kanten van hem willen zien en verblind zijn voor zijn eigenaardige kanten. Men zou ook kunnen stellen; waar rook is, is vuur. En het gaat om zovele kinderen. De Jacksonfamilie wil zijn imago lelieblank houden. Met hun miljoenen is veel te koop. Helaas.
En ik vind het echter respectloos naar de mensen die beweren door hem misbruikt te zijn, dat dat maar "een verhaal is". En dat zij "niks voor de wereld hebben betekend". Ieder mens is waardevol, of je nu Michael Jackson bent die inderdaad miljoenen mensen heeft geinspireert met zijn muziek of een ander.
Ik denk dat de echte waarheid niet boven tafel komt. We zijn te zeer geneigd te ontkennen dat bepaalde vreselijke dingen door mensen van wie wij die kant niet kennen waarheid kunnen zijn.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
ViezeHond schreef:
Ik denk dat iedereen het dáár wel over eens is :sick:
Lucifer2018 schreef:
26-02-2019 18:55
En om nog maar even over die R. Kelly te zwijgen. Echt groomingkelders voor seksslavinnetjes. Trouwen met 14/15 jarige Aaliyah.
En haar ouders ontkennen het nog steeds. Die houden het perfecte plaatje in stand.

Onbegrijpelijk.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
watdachtjehiervan schreef:
Er wordt vaak vol afkeer over MJ gesproken. Daarin tegen wordt Andrè Hazes SJ altijd neer gezet als een of andere god. Ik snap dat niet. Die laatste was toch gewoon een ascociale alcholist die zijn vrouw sloeg?
Rachel was TWAALF toen hij achter haar aan ging. Twaalf dus he. Een kind.
Dat die man zo verafgood wordt begrijp ik niks van.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
26-02-2019 19:01

Was Celine Dion ook niet zo piepjong?
MJ heeft bij mij het voordeel van de twijfel, juist omdat hij zelf nog zo 'kinds' was, hij is volgens mij door zijn bizarre leven nooit echt volwassen geworden.

RK, daar zijn gewoon beelden van, dat hij met een kind dingen uitspookt die niet passen bij zo'n jong meisje. Zij noemt hem ook steeds daddy enzo, brrrr. Het zal vast wel dat zo'n grietje het wil vanwege zijn status, maar het is gewoon niet oke en ik hoop dat ze hem lang opsluiten. Zijn muziek was toch al geen toevoeging voor de wereld. I beliehieve I can flaaaaaai :pukey:
Maleficent schreef:
26-02-2019 19:01
Precies mijn punt.
watdachtjehiervan schreef:
26-02-2019 19:05
Precies mijn punt.
Over een paar weken staat de hele Ziggodome weer vol met mensen die mee willen lallen op zijn muziek.
Dat Roxanne en André Jr. ook die vader maar zo op blijven hemelen, onbegrijpelijk.
Ze zijn nu allebei ouder en kan me niet voorstellen dat ze zouden willen dat hun kind met 12 al interessant wordt voor een zieke geest.
Bill Wymann ging Mandy Smith daten toen ze 13 was. Hij was eind 50 of zo. Haar moeder vond het goed.
Maar goed, ik heb helemaal niks met de hele familie Hazes, dat moge duidelijk zijn.
SweetFirefly schreef:
26-02-2019 19:09
Bill Wymann ging Mandy Smith daten toen ze 13 was. Hij was eind 50 of zo. Haar moeder vond het goed.

Jerry Lee Lewis had ook een 13-jarige bruid.
Maleficent schreef:
26-02-2019 19:08
Dat Roxanne en André Jr. ook die vader maar zo op blijven hemelen, onbegrijpelijk.
Ze zijn nu allebei ouder en kan me niet voorstellen dat ze zouden willen dat hun kind met 12 al interessant wordt voor een zieke geest.
Ook zij houden het perfecte plaatje van "papa" in stand. Want zonder senior hadden wij nog nooit van deze twee talentloze mensen gehoord.
En katjing he. Zelfde met de Jacksons, alleen Janet heeft jarenlang hits gescoord. Jermaine had nog een hitje, maar de anderen? Noem eens een hit van LaToya of Tito? Ieder gesprek van hun gaat indirect over Michael net als bij Dre en Rox over Hazes senior.
Star² schreef:
26-02-2019 19:12
Jerry Lee Lewis had ook een 13-jarige bruid.
Klopt. Charlie Chaplin hield ook van tieners. Lopen zijn nazaten ook niet mee te koop.
MJ is een verhaal apart. Een man die zo enorm beschadigd is in zijn jeugd, tegen zichzelf in bescherming genomen had moeten worden en idd zelf nog een ontzettend jongetje was en altijd is geweest.
De waarheid zal nooit boven tafel komen, maar de rechtszaak was zo enorm grondig dat ik moeite heb om eea te geloven. Er zullen vast dingen gebeurd zijn waar afkeuring voor is, maar ik weet nog zo goed dat ik met ingehouden adem naar de uitspraak zat te kijken.

R Kelly is natuurlijk schuldig, dat is een ding dat als een paal boven water staat. Er is bewijs maar hij is nog niet veroordeeld. Zijn huwelijk met Aaliyah is gewoon walgelijk, en het is te bizar voor woorden dat haar ouders nu nog steeds volledig achter hem staan. Het staat voor mij wel los van het talent dat hij heeft.

En Ronald Molendijk is een walgelijk mannetje die volgens mij niet zo veel kan buiten commentaar op de hele wereld hebben.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven