Ons leven met 19 kinderen

woensdag 9 januari 2019 om 21:55
Dat gaat denk ik niet meer lukken.
Michelle had op Jessa’s leeftijd al 5 kinderen. En dan hadden zij en JimBob ook nog eens een paar bewust kindvrije jaren.

woensdag 9 januari 2019 om 22:00
Ze staan wel open voor adoptie dus in dat opzicht hoeft ze ze niet allemaal zelf te baren. En bij Michelle zat er natuurlijk ook tweeling bij eerste paar.AnAppleADay schreef: ↑09-01-2019 21:55Dat gaat denk ik niet meer lukken.
Michelle had op Jessa’s leeftijd al 5 kinderen. En dan hadden zij en JimBob ook nog eens een paar bewust kindvrije jaren.
woensdag 9 januari 2019 om 22:30
Sowieso hebben Joe/Kendra en Joy/Austin dat ook gezegd. Van de rest weet ik het niet.
Jessa zou nu nooit in aanmerking komen voor adoptie, niet zolang ze zelf kinderen aan het krijgen is en/of ze in zo’n klein huis woont. Ben benieuwd of ze nu gaan verhuizen of verbouwen trouwens.
woensdag 9 januari 2019 om 22:57
Ze krijgt nu 'pas' kind 3. In verhouding tot haar moeder zit er dan teveel tijd tussen. Ik denk van niet
woensdag 9 januari 2019 om 23:02
Hoe moeten ze dat überhaupt bekostigen? Veel werken doen ze niet, net als de meeste andere stellen. Joy en Austin knappen huizen op en verkopen, en Jeremy heeft zijn werk in de kerk, maar verder heb ik niet het idee dat de rest heel actief isAnAppleADay schreef: ↑09-01-2019 22:30Sowieso hebben Joe/Kendra en Joy/Austin dat ook gezegd. Van de rest weet ik het niet.
Jessa zou nu nooit in aanmerking komen voor adoptie, niet zolang ze zelf kinderen aan het krijgen is en/of ze in zo’n klein huis woont. Ben benieuwd of ze nu gaan verhuizen of verbouwen trouwens.
donderdag 10 januari 2019 om 00:40
Ze hebben toen ze net getrouwd waren, net als de meeste andere stellen, wel gezegd het over te laten aan God. Maar ik denk dat er nu toch wel wat planning in zit en denk niet dat ze meer dan 5 kinderen zal krijgen of willen.
Life is always rocky when you're a gem.

donderdag 10 januari 2019 om 06:09
.AnAppleADay schreef: ↑09-01-2019 22:30Jessa zou nu nooit in aanmerking komen voor adoptie, niet zolang ze zelf kinderen aan het krijgen is en/of ze in zo’n klein huis woont.
De VS is een raar land waar een stuk minder regels gelden rond adoptie (helaas) en veel meer kinderen beschikbaar komen voor adoptie. Alhoewel dat misschien anders is als ze enkel in eigen kringen zoeken.
Vraag me af wat voor wensen ze zouden hebben aan kind en ouders en hoe ze zouden staan tegenover alle zonde (in hun ogen) rond de zwangerschap. Buitenechtelijke seks

anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 08:17
0.17% gewijzigd
donderdag 10 januari 2019 om 08:48
Erizon schreef: ↑10-01-2019 06:09.
De VS is een raar land waar een stuk minder regels gelden rond adoptie (helaas) en veel meer kinderen beschikbaar komen voor adoptie. Alhoewel dat misschien anders is als ze enkel in eigen kringen zoeken.
Kan dat niet zijn omdat het land veel groter is? Europa is een stuk kleiner, Nederland is daar een paar mm van. Niet gek dat Amerika veel meer kinderen ter adoptie heeft dan een Europa, of zelfs Nederland denk ik..
Vraag me af wat voor wensen ze zouden hebben aan kind en ouders en hoe ze zouden staan tegenover alle zonde (in hun ogen) rond de zwangerschap. Buitenechtelijke seks![]()

donderdag 10 januari 2019 om 09:41
.Bolletje88 schreef: ↑10-01-2019 08:48Kan dat niet zijn omdat het land veel groter is? Europa is een stuk kleiner, Nederland is daar een paar mm van. Niet gek dat Amerika veel meer kinderen ter adoptie heeft dan een Europa, of zelfs Nederland denk ik..
Heeft niets met oppervlakte of bevolking te maken, maar met een veel hoger aantal tienerzwangerschappen. Dat heeft weer te maken met vaak bekrompen opvattingen over seks buiten het huwelijk, anticonceptie en abortus.
VS had 22,3 geboortes per 1000 meisjes tussen 15-19 jaar (2015), in Nederland kregen maar 3 per 1000 meisjes onder 20 jaar een kind (2016).
Klik CDC
Klik NJi
donderdag 10 januari 2019 om 12:45
Nee, Amish denken bijvoorbeeld wel zo.
Hier kun je lezen over Gorhard en adoptie:
http://www.recoveringgrace.org/2011/10/ ... -of-grace/
donderdag 10 januari 2019 om 13:20
Ik denk dat ze van mening zijn veranderd over adoptie toen ze zelf ouders werden. Mijn mening is ook veranderd over veel dingen sindsdien! Heb ze er nooit meer over gehoord, maar kan aan mij liggen..
Leuk voor ze dat ze een kindje erbij krijgen! Ze lijken me wel leuke ouders tot nu toe. Er valt niets te zeggen over eventuele planning van zwangerschappen tot ze tot een kind of 5 komen denk ik. Ik wil zelf ook graag 3 of 4 kinderen, plan de zwangerschappen wel, maar er zit ook maar 20 maanden tussen.. ik stop alleen als t genoeg geweest is haha, of zij dat ook doen?
Leuk voor ze dat ze een kindje erbij krijgen! Ze lijken me wel leuke ouders tot nu toe. Er valt niets te zeggen over eventuele planning van zwangerschappen tot ze tot een kind of 5 komen denk ik. Ik wil zelf ook graag 3 of 4 kinderen, plan de zwangerschappen wel, maar er zit ook maar 20 maanden tussen.. ik stop alleen als t genoeg geweest is haha, of zij dat ook doen?

donderdag 10 januari 2019 om 15:32

donderdag 10 januari 2019 om 15:36
Ben werkt voor JimBob en studeert.Bolletje88 schreef: ↑09-01-2019 23:02Hoe moeten ze dat überhaupt bekostigen? Veel werken doen ze niet, net als de meeste andere stellen. Joy en Austin knappen huizen op en verkopen, en Jeremy heeft zijn werk in de kerk, maar verder heb ik niet het idee dat de rest heel actief is
John-David is piloot en werkt bij de politie
Derrick studeert rechten (waar ze nu van leven weet ik ook niet)
Joe werkt voor Jimbob en doet ook iets met auto's
Josiah werkt ook voor JimBob en is bezig met zijn piloot brevet ect.
JimBob heeft wel een groot en vrij succesvol bedrijf in vastgoed en hun vermogen wordt toch wel geschat op een aantal miljoen dollar.
En ze krijgen ook geld van TLC natuurlijk voor hun tv show.
donderdag 10 januari 2019 om 15:42
Ah oke, niet gezien! Nouja wat ik bedoelde was; denk niet dat het per se iets betekent dat ze nu snel op elkaar kinderen krijgen. Doen zoveel mensenLAgirl82 schreef: ↑10-01-2019 15:32Jessa heeft eens gezegd in haar instagram stories (afgelopen zomer al) dat ze heel erg graag weer zwanger zou worden, maar dat het helaas dit keer langer op zich liet wachten en dat ze ervoor deden bidden zoiets.
Dus ik denk niet dat het echt bewust is dat er zoveel tijd tussen baby 2 en 3 zit.

donderdag 10 januari 2019 om 16:25
Zo veel geld heb je haast wel nodig met 19 kinderen.LAgirl82 schreef: ↑10-01-2019 15:36Ben werkt voor JimBob en studeert.
John-David is piloot en werkt bij de politie
Derrick studeert rechten (waar ze nu van leven weet ik ook niet)
Joe werkt voor Jimbob en doet ook iets met auto's
Josiah werkt ook voor JimBob en is bezig met zijn piloot brevet ect.
JimBob heeft wel een groot en vrij succesvol bedrijf in vastgoed en hun vermogen wordt toch wel geschat op een aantal miljoen dollar.
En ze krijgen ook geld van TLC natuurlijk voor hun tv show.
Maar leven sommige dan op de kosten van hun vader?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
donderdag 10 januari 2019 om 16:29
Ze wonen in ieder geval wel voornamelijk in huizen die in bezit zijn van hun familie of die ze van hun hebben aangekocht.Keuken1987 schreef: ↑10-01-2019 16:25Zo veel geld heb je haast wel nodig met 19 kinderen.
Maar leven sommige dan op de kosten van hun vader?
Dat scheelt natuurlijk wel een hoop.