Overleden in showbizzland - deel 3
woensdag 28 november 2018 om 22:49
...of overleden in andere publieke functies..
Nieuw topic dan maar? Sinds een half uur open!
Voor andere recent overledenen, check deel 2: entertainment/overleden-in-showbizzland ... ges/306633
Nieuw topic dan maar? Sinds een half uur open!
Voor andere recent overledenen, check deel 2: entertainment/overleden-in-showbizzland ... ges/306633
Such fun!1

woensdag 15 juli 2020 om 20:02
Het verbaast mij dat hij nog zo jong was. In mijn beleving was hij vroeger al heel oud, toen ik jong was. Maar dat zal ook wel met zijn baard te maken hebben gehad, bedenk ik me nuchocolol schreef: ↑15-07-2020 19:22Eindhovense stadsprediker Arnol Kox is overleden. Hij was 67.
https://studio040.nl/nieuws/artikel/ein ... an-de-stad
Rip Arnol, ik hoop voor hem dat er een hemel is

woensdag 15 juli 2020 om 20:04
Hij zat als kind op school bij mijn vader, dus ik wist wel dat hij ongeveer zo oud was.
Hij heeft toen in zijn jeugd een brommerongeluk gehad en is toen zo geworden.
woensdag 15 juli 2020 om 21:16
Vroeger ook vaak “ gezegend” door Arnol. Toen wij als pubers elke vrijdag door de stad wandelden maakten we vaak een praatje met hem.
Veel winkeliers hadden ook last van hem, vooral door het voeren van de duiven geloof ik.
Maar hij hoorde wel bij de stad, was er altijd. Nu kom ik de laatste jaren niet vaak meer in het centrum maar het viel altijd op als hij er niet was.
Veel winkeliers hadden ook last van hem, vooral door het voeren van de duiven geloof ik.
Maar hij hoorde wel bij de stad, was er altijd. Nu kom ik de laatste jaren niet vaak meer in het centrum maar het viel altijd op als hij er niet was.

donderdag 16 juli 2020 om 08:37
https://www.bd.nl/tilburg-e-o/in-memori ... ~ac64a233/
Willem, de stadskat van Tilburg is heengegaan.
Willem, de stadskat van Tilburg is heengegaan.
zaterdag 18 juli 2020 om 16:50
Prominente Democraat John Lewis (80) overleden
John Lewis, een prominent Democratisch lid van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden is vrijdag op 80-jarige leeftijd overleden. Dat melden Amerikaanse media. De zwarte Lewis streed decennialang voor de burgerrechten van minderheden in de VS.
Lewis was van 1987 tot zijn dood lid van het Huis namens de staat Georgia en diende in verschillende commissies van het Huis. Hij begon in de jaren 60 in de burgerrechtenbeweging aan de zijde van Martin Luther King. Afgelopen december meldde hij al dat hij ernstig ziek was.
In 2011 kreeg Lewis uit handen van president Barack Obama de hoogste Amerikaanse onderscheiding die een burger kan krijgen, de Presidential Medal of Freedom.
Lewis was zijn hele leven bezig om, zoals hij dat zelf zei, in ,,goede problemen” te komen. Hij doelde op de confrontaties die nodig waren om de Amerikaanse democratie te verbeteren en de discriminatie tegen te gaan.
Lewis was van 1987 tot zijn dood lid van het Huis namens de staat Georgia en diende in verschillende commissies van het Huis. Hij begon in de jaren 60 in de burgerrechtenbeweging aan de zijde van Martin Luther King. Afgelopen december meldde hij al dat hij ernstig ziek was.
In 2011 kreeg Lewis uit handen van president Barack Obama de hoogste Amerikaanse onderscheiding die een burger kan krijgen, de Presidential Medal of Freedom.
Lewis was zijn hele leven bezig om, zoals hij dat zelf zei, in ,,goede problemen” te komen. Hij doelde op de confrontaties die nodig waren om de Amerikaanse democratie te verbeteren en de discriminatie tegen te gaan.
,,Vandaag rouwt Amerika om het verlies van een van de grootste helden uit de Amerikaanse geschiedenis”, zei de Democratische voorzitter van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden, Nancy Pelosi. Mitch McConnell, de leider van de Republikeinse meerderheid in de Senaat, noemde Lewis een pionier op het gebied van mensenrechten die ,,zijn leven op het spel zette om tegen racisme te vechten”. En ook Barack Obama herdenkt Lewis in een bericht op Twitter.
https://www.ad.nl/buitenland/prominente ... ~a3d95b92/
John Lewis, een prominent Democratisch lid van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden is vrijdag op 80-jarige leeftijd overleden. Dat melden Amerikaanse media. De zwarte Lewis streed decennialang voor de burgerrechten van minderheden in de VS.
,,Vandaag rouwt Amerika om het verlies van een van de grootste helden uit de Amerikaanse geschiedenis”, zei de Democratische voorzitter van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden, Nancy Pelosi. Mitch McConnell, de leider van de Republikeinse meerderheid in de Senaat, noemde Lewis een pionier op het gebied van mensenrechten die ,,zijn leven op het spel zette om tegen racisme te vechten”. En ook Barack Obama herdenkt Lewis in een bericht op Twitter.
https://www.ad.nl/buitenland/prominente ... ~a3d95b92/
Relax we're all crazy, it's not a competition

zaterdag 18 juli 2020 om 19:12
Nou, inderdaad. Dat zou voor hem toch wat zijn als het er NIET is.
Ik dacht ook dat hij veeeeeel ouder was. Hij was een stuk jonger dan mijn ouders en hij leek wel 15 jaar ouder of zo.

zaterdag 25 juli 2020 om 19:21

zondag 26 juli 2020 om 19:11
Serieus elke keer als dit topic ophoog komt in mijn lijst, denk ik: als het maar niet Olivia de Havilland is wat ik lees.
Maar nu dan dus toch.
zondag 26 juli 2020 om 20:01

zondag 26 juli 2020 om 23:26
Ik had even gemist dat Regis Philbin is overleden.
En dat daarom deze clip weer voorbijkomt, als 'best moment in gameshow history, ofzo, erg sterk: https://www.today.com/popculture/regis- ... es-t187819
En dat daarom deze clip weer voorbijkomt, als 'best moment in gameshow history, ofzo, erg sterk: https://www.today.com/popculture/regis- ... es-t187819
Such fun!1
maandag 27 juli 2020 om 12:33
Actrice Olivia de Havilland is zondag op 104-jarige leeftijd overleden, meldt Hollywood Reporter. De ster speelde onder meer in Gone With The Wind, won twee Oscars en veranderde de geschiedenis van de filmindustrie met een rechtszaak.
De befaamde actrice uit de 'gouden eeuw van Hollywood' is een natuurlijke dood gestorven in haar huis in Parijs, zegt haar publicist volgens Hollywood Reporter.
De Havilland won de Oscar voor beste actrice voor de films To Each his Own (1946) en The Heiress (1949). Ze was de oudst nog levende actrice met een Oscar op haar naam, aldus ABC News.
Naast haar acteercarrière schreef De Havilland geschiedenis door in 1945 een belangrijke rechtszaak te winnen tegen filmstudio Warner Bros. De actrice vond dat ze na zeven jaar aan haar zevenjarig contract voldaan had. Warner vond destijds dat slechts de daadwerkelijk gewerkte tijd meetelde voor de contractperiode.
De rechter gaf De Havilland gelijk en daarmee werd een nieuw tijdperk voor Hollywood ingeluid, waarbij de macht verschoof van de filmstudio's naar supersterren. In de juridische wereld staat de uitspraak bekend als 'The Havilland Decision'.
De befaamde actrice uit de 'gouden eeuw van Hollywood' is een natuurlijke dood gestorven in haar huis in Parijs, zegt haar publicist volgens Hollywood Reporter.
De Havilland won de Oscar voor beste actrice voor de films To Each his Own (1946) en The Heiress (1949). Ze was de oudst nog levende actrice met een Oscar op haar naam, aldus ABC News.
Naast haar acteercarrière schreef De Havilland geschiedenis door in 1945 een belangrijke rechtszaak te winnen tegen filmstudio Warner Bros. De actrice vond dat ze na zeven jaar aan haar zevenjarig contract voldaan had. Warner vond destijds dat slechts de daadwerkelijk gewerkte tijd meetelde voor de contractperiode.
De rechter gaf De Havilland gelijk en daarmee werd een nieuw tijdperk voor Hollywood ingeluid, waarbij de macht verschoof van de filmstudio's naar supersterren. In de juridische wereld staat de uitspraak bekend als 'The Havilland Decision'.

Relax we're all crazy, it's not a competition
maandag 27 juli 2020 om 16:46
MosterdRouge__ schreef: ↑27-07-2020 12:33Actrice Olivia de Havilland is zondag op 104-jarige leeftijd overleden, meldt Hollywood Reporter. De ster speelde onder meer in Gone With The Wind, won twee Oscars en veranderde de geschiedenis van de filmindustrie met een rechtszaak.
![]()
Frankly my dear, I don"t give a damn

donderdag 30 juli 2020 om 22:41
https://nos.nl/l/2342309
Maarten Biesheuvel overleden op 81 jarige leeftijd.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
vrijdag 31 juli 2020 om 10:08
Ach toch. Hij was zo verknocht aan zijn vrouw die niet lang geleden is gestorven.pepexx schreef: ↑30-07-2020 22:41https://nos.nl/l/2342309
Nu zijn ze weer samen.

zaterdag 8 augustus 2020 om 13:03

zaterdag 8 augustus 2020 om 13:36
Wat ontzettend verdrietig dat ze zelf een einde aan haar leven heeft gemaakt...