Entertainment alle pijlers

Pauw en Witteman

04-11-2011 00:38 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft vanavond ook Pauw en Witteman gekeken?

Ik moest erg lachen om ondernemers Olcay Gulsen van Supertrash en Harald Swinkels van de Nederlandse Energie Maatschappij.
Hier ook gekeken. Vond het echt tenenkrommend wat Olcay allemaal uitkraamde. Een zekere mate van realiteitsbesef ontbrak toch echt bij haar.
Ik vind die met die krullen wel lekker.
Flowerbombje, Wat vond je precies tenenkrommend?

Bacchus, Wie bedoel je?
Niet die hele oude, maar de ex-nieuwslezer
O.a de opmerking/vergelijking die ze maakte over de armoede in Griekenland en de "armoede" hier in Nederland. Ze beweerde dat haar moeder 10 jaar geleden ook moest rondkomen van 300/400 euro per maand terwijl ze drie kinderen had en dat dat ook wel ging. De Grieken moesten vooral niet miepen. Nou vraag ik je....enig inzicht in het Nederlandse sociale stelsel, de Nederlandse economie en de Griekse versies daarvan ontbreekt in het geheel.
Bacchus,

Bedoel je Jeroen Pauw, de linker van de 2 presentatoren? Als ik de media mag geloven ben je niet de enige.
Nee joh, Witteman is veel leuker!
Flowerbombje, de bewering van Olcay die je aanhaalt valt voor ons niet te verifiëren.

Ik vind Olcay een vrolijke Georgina Verbaan uitstraling hebben. Verder heeft Olcay wel een ondernemersmentaliteit.
ja die linker, die altijd zo scheefhangt
Hoe bedoel je dat precies Oudzuid?
Flowerbombje, is je vraag gericht op de eerste of tweede alinea van mijn post?
De eerste. Je tweede laat niks aan de verbeelding over hoor
Ha ha

We kunnen niet nagaan met hoeveel geld haar moeder 10 jaar geleden met 3 kinderen moest rondkomen. Ik denk trouwens dat het langer dan 10 jaar geleden zal zijn geweest want 10 jaar geleden was Olcay 21 jaar oud.
Belangrijker: 10 jaar geleden hadden we nog geen euro...

Ik vind dat altijd zulke nutteloze opmerkingen: het is appels en peren. Inderdaad, we kunnen het niet verifieren en bovendien zullen de omstandigheden wel compleet verschillend zijn.
Armoede is een relatief begrip.

Je bent arm als je je arm voelt.

Je voelt je arm als je substantieel minder te besteden hebt dan de mensen in je omgeving.

Dus, als je in een Vogelaar wijk woont, zul je je kleden en gedragen zoals de norm in die wijk is. Op het moment dat je inkomen hoger wordt dan dat van je buurtgenoten, en je een dikke auto gaat kopen, je huis oppimpt, en 5 keer per jaar op vakantie gaat, dan ben je rijk. Je buurtgenoten vinden je rijk, en je voelt je rijk. Maar vergeleken met de mevrouw met de villa in Wassenaar, ben je nog steeds een pauper. Een pauper met een dikke auto in ordinaire kleding.

Gaat alleen maar over uiterlijk. De mensen uit de Vogelaar wijk kunnen in Nederland nog steeds rijk worden. Meestal wordt er waarde aan gehecht om dat dan ook te laten zien.

Voor mij zit de échte rijkdom in het vermogen om zaken te overzien. In mentale capaciteiten. En die mensen lopen niet rond als die plastic Barbie's....
quote:47084 schreef op 04 november 2011 @ 07:56:

Armoede is een relatief begrip.

Je bent arm als je je arm voelt.

Hier ben ik het mee eens, nadat de basisbehoeften zijn vervuld:

* genoeg te eten

* dak boven je hoofd

* veiligheid
Helemaal offtopic maar wij zaten naar P&W te kijken toen mijn man zo uit het niets heel droog een opmerking over Olcay maakte: Tjee, wat heeft die vrouw een vreemde mond zeg en wat een lagen makeup. Wat ontzettend jammer. Ik ben blij dat jij dat nooit doet. Wat ben jij toch eigenlijk ontzettend mooi zoals je bent.

Nou mijn ego kan hier weer een hele tijd mee vooruit .
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
quote:StabiloBoss schreef op 04 november 2011 @ 08:48:

[...]

Hier ben ik het mee eens, nadat de basisbehoeften zijn vervuld:

* genoeg te eten

* dak boven je hoofd

* veiligheid

Dit vind ik het juiste statement.

In NL zijn er helaas ook mensen die echt arm zijn en honger lijden. Mijns inziens wordt daar vaak aan voorbijgegaan doordat NL over het algemeen als `rijk´ wordt gezien.
Ja de uitzending ook gezien.

Mevrouw Olcay Gulsen, is erg vol van haarzelf. Verkoopt fantastische kleding voor een goede prijs, waar je inderdaad 4 h&m tjes van kunt kopen. Emotie? Ja wat een gelul zeg. Vindt het geen goede spreekster nogal aggressief, "luister eens , maar luister eens" .. en ach je bent toch mijn doelgroep niet.

Goede onderneemster? Ja er zijn er meer hoor, maar die gooien hunzelf niet zo in de publiciteit.
Olcay zei eens iets dergelijks als dat ze haar onzekerheid achter zich heeft gelaten.

Tja, ieder heeft een eigen manier om ermee om te gaan. Ik ken het merk en ik weet dat ze zichzelf maandelijks op de cover van haar magazine plaatst. Voor de publiciteit? Waarschijnlijk wel.

Zelf vind ik het belangrijker of een product me wel of niet aanspreekt.

Supertrash heeft soms leuke kledingstukken, soms ook weer totaal niet.
@ Artpiraat, ja klopt ik ken het merk ook en ook het blad ergens gezien.

Ze houdt van aandacht en gaf aan dat die emotie zich vertaald in als iemand zegt ooh ik heb toch een leuk jurkje van Supertrash gekocht. Well, die emotie kan ook omslaan dat iemand zou zeggen van jeetje het merk is wel duur en erg letterlijke kopies van jurkjes die al bestaan. Zou ze dat aankunnen zulk kritiek? niet alles is positief
quote:Bizar2009 schreef op 04 november 2011 @ 23:28:

@ Artpiraat, ja klopt ik ken het merk ook en ook het blad ergens gezien.

Ze houdt van aandacht en gaf aan dat die emotie zich vertaald in als iemand zegt ooh ik heb toch een leuk jurkje van Supertrash gekocht. Well, die emotie kan ook omslaan dat iemand zou zeggen van jeetje het merk is wel duur en erg letterlijke kopies van jurkjes die al bestaan. Zou ze dat aankunnen zulk kritiek? niet alles is positief

Oh ja misschien huilt ze tranen met tuiten.

ik denk het niet, als je dingen op de markt brengt weet je dat niet iedereen ze mooi vindt, dat is logisch.
sommige willen dat niet zien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven