Entertainment alle pijlers

Proef Eenzaamheid

23-10-2019 22:34 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zapte er toevallig langs. Wie kijkt er ook?

Ik zou de Annik best een schop onder haar kont willen geven.
Frankly my dear, I don"t give a damn
En in de tijd tussen kerst en oud en nieuw en vakantieperiodes heeft iedereen het weer druk met zijn eigen ding, behalve diegene die al alleen waren.
Wat ik altijd een rotvraag vind is: "En hoe was je weekend?" En dan hoor je mensen vertellen over hun heel drukke gezellige weekend en dan kom ik aan ja ik heb het hele weekend in m'n huispak wat gerommeld in huis, heb de hele dag series gekeken, lekker lang in bed blijven liggen of even de stad in om toch even buiten te zijn. "Oh, dat is toch ook wel eens fijn?" Ja klopt maar de meeste weekenden zien er zo uit.

Moet er niet aan denken om het hele weekend en iedere avond vol te hebben met allerlei afspraken, heb veel behoefte en rust. Alleen is het soms even te rustig...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat eenzaamheid ook betekent dat je je niet verbonden (meer) voelt met mensen om je heen. Misschien dat je dit in een weekje kan ervaren (dit format), maar daarna weet je dat je drukke en volle leven weer op je wacht en je wijntje bij vrienden al klaar staat.

Hooguit vergroot dit het begrip voor hoe eenzaamheid eruit kan zien iets.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
24-10-2019 12:31
Ik denk dat het programma niet bedoeld was om Annik te helpen of haar probleem op te lossen. Daar heeft ze hulp en therapie voor. Hopelijk helpt dat op lange termijn.

Maar hier in het topic werd letterlijk geschreven dat Annick nu aan een nieuw leven kan beginnen en dat haar probleem nu is opgelost.
bethweeter schreef:
24-10-2019 15:45
Maar hier in het topic werd letterlijk geschreven dat Annick nu aan een nieuw leven kan beginnen en dat haar probleem nu is opgelost.
Ze heeft inderdaad aan een nieuw leven kunnen beginnen, dat bleek toen ze 3 maanden later nog eens gingen kijken hoe het met haar is.

Ik geloof niet dat er iemand is geweest die heeft geschreven dat haar problemen nu zijn opgelost. Ik kan het me niet herinneren.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
24-10-2019 15:45
Maar hier in het topic werd letterlijk geschreven dat Annick nu aan een nieuw leven kan beginnen en dat haar probleem nu is opgelost.

Ja ach, er werd ook geschreven dat ze maar een schop onder d’r kont moest krijgen. :sigh: Ieder weldenkend mens snapt toch wel dat dit niet na jaren en jaren tobben zo even in een paar weken opgelost is.
.
De EO is geen sensatiezender. Je kan ze van voor alles betichten, behalve dat, dus ik vind het een beetje vreemd dat er op wordt gereageerd alsof het is uitgezonden door SBS6 en dergelijke intenties hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
Vind het behoorlijk knap dat ze zich kwetsbaar opstelt en dit durft te laten zien van haar zelf. En ik gun haar zeker wel een ander leven.
Mariejan schreef:
23-10-2019 23:10
Ik snap niet hoe iemand zo gepest en buitengesloten kan worden en er geen volwassene ingrijpt! Echt plaatsvervangende schaamte.
Ik heb hier helaas genoeg ervaring mee....
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
24-10-2019 13:39
En in de tijd tussen kerst en oud en nieuw en vakantieperiodes heeft iedereen het weer druk met zijn eigen ding, behalve diegene die al alleen waren.
En die dan waarschijnlijk, hoe goedbedoeld ook, reacties krijgen als "Oh maar ik ben jaloers op je hoor! Het lijkt me heerlijk om met zulke dagen lekker in je huispak op de bank te kunnen zitten en met niemand rekening te houden houden. Wij gaan dan naar mijn ouders, dan naar zijn ouders en verder zijn we nog druk met..." etc. Terwijl voor een eenzaam iemand die dagen op de bank doorbrengen wellicht wel symbool staat voor al die andere dagen waarop dat ook zo is.
Alle reacties Link kopieren
davo1979 schreef:
24-10-2019 15:51
Vind het behoorlijk knap dat ze zich kwetsbaar opstelt en dit durft te laten zien van haar zelf. En ik gun haar zeker wel een ander leven.
Daar ben ik het mee eens. Ik denk dat Annik zichzelf al een gigantische schop heeft gegeven om dit op tv te kunnen vertellen. Ik hoop ook dat haar leven nu blijvend veranderd is.
Timetraveler schreef:
24-10-2019 16:04
En die dan waarschijnlijk, hoe goedbedoeld ook, reacties krijgen als "Oh maar ik ben jaloers op je hoor! Het lijkt me heerlijk om met zulke dagen lekker in je huispak op de bank te kunnen zitten en met niemand rekening te houden houden. Wij gaan dan naar mijn ouders, dan naar zijn ouders en verder zijn we nog druk met..." etc. Terwijl voor een eenzaam iemand die dagen op de bank doorbrengen wellicht wel symbool staat voor al die andere dagen waarop dat ook zo is.
Ja precies, het is dat we in de familie wat tradities in ere willen houden zo lang het gaat dus ik heb het op een kerstdag druk met familie dingen en op 1 januari een nieuwjaarsborrel. Had ik dat niet dan zat ik waarschijnlijk alle dagen op de bank. 31 december stelt hier ook niks voor, is gewoon een normale avond met wat oliebollen. En dan wacht je tot het 12 uur is, en als het dan 12 uur is geweest wacht je wanneer de herrie is afgelopen en ga je slapen. Ben ook wel eens gewoon vroeger gaan slapen want er kwam niks bijzonders op tv.
[quote=TsumTsum post_id=30534752 time=1571919029 user_id=370211]
Wat ik altijd een rotvraag vind is: "En hoe was je weekend?" En dan hoor je mensen vertellen over hun heel drukke gezellige weekend en dan kom ik aan ja ik heb het hele weekend in m'n huispak wat gerommeld in huis, heb de hele dag series gekeken, lekker lang in bed blijven liggen of even de stad in om toch even buiten te zijn. "Oh, dat is toch ook wel eens fijn?" Ja klopt maar de meeste weekenden zien er zo uit.
anoniem_204755 wijzigde dit bericht op 29-10-2019 15:58
Reden: prive
27.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
24-10-2019 15:45
Maar hier in het topic werd letterlijk geschreven dat Annick nu aan een nieuw leven kan beginnen en dat haar probleem nu is opgelost.
Dat heb ik niemand hier zien schrijven
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
24-10-2019 15:49
Ja ach, er werd ook geschreven dat ze maar een schop onder d’r kont moest krijgen. :sigh: Ieder weldenkend mens snapt toch wel dat dit niet na jaren en jaren tobben zo even in een paar weken opgelost is.
Dan heb je het verkeerd begrepen wat ik schreef.
Ik kreeg tijdens het kijken het gevoel dat ik haar wel een schop onder haar kont zou willen geven. Zo zonde vind ik het dat zo'n leuke vrouw haar leven aan zich voorbij laat gaan.
Misschien kwam het niet duidelijk over. Ik typte het tijdens het kijken.


Zouden klasgenoten zich er bewust van zijn dat zij haar leven hebben verpest?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
24-10-2019 18:43
Dat heb ik niemand hier zien schrijven
Moet je pagina 1 nog maar eens lezen. Het staat er letterlijk.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
24-10-2019 18:46
Dan heb je het verkeerd begrepen wat ik schreef.
Ik kreeg tijdens het kijken het gevoel dat ik haar wel een schop onder haar kont zou willen geven. Zo zonde vind ik het dat zo'n leuke vrouw haar leven aan zich voorbij laat gaan.
Misschien kwam het niet duidelijk over. Ik typte het tijdens het kijken.


Zouden klasgenoten zich er bewust van zijn dat zij haar leven hebben verpest?

Ja dag, hier lul je je niet uit hoor. Ook je opmerking over slachtofferrol, beneden alle peil.
.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-10-2019 15:48


Ik geloof niet dat er iemand is geweest die heeft geschreven dat haar problemen nu zijn opgelost. Ik kan het me niet herinneren.
Je schrijft nota bene zelf om 23.52 “de eenzaamheid is nu opgelost”.
bethweeter schreef:
24-10-2019 18:52
Je schrijft nota bene zelf om 23.52 “de eenzaamheid is nu opgelost”.
Ja klopt, zij heeft aan Sharon een hele goede vriendin overgehouden die veel met haar afspreekt. Annick heeft ook een hele leuke baan gevonden, waar ze heel blij mee is, dus ze zit niet meer 24/7 thuis of ligt hele dagen op bed, maar is weer actief, maar ik heb nergens gezegd dat al haar problemen voorbij zijn.

Maar goed, in plaats van ontopic iets zinnigs te melden over het programma, over Annick en Sharon ben je liever overkritisch op anderen, die wel iets van dit topic willen maken. Ieder zijn meug.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
24-10-2019 08:09
Ja dat klopt, dat is ook onzin.
Alleen en eenzaam zijn twee heel verschillende dingen. Ik hou ervan om alleen te zijn, ga ook gerust alleen ergens lunchen of koffie drinken (en geniet daarvan), maar eenzaam zijn is nooit leuk (denk ik).
Eens, ik ben vaak alleen en vind dat echt heerlijk. Maar zet mij op een feestje met voornamelijk relatief onbekende mensen, en man wat kan ik me dan eenzaam voelen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-10-2019 19:03

Maar goed, in plaats van ontopic iets zinnigs te melden over het programma, over Annick en Sharon ben je liever overkritisch op anderen, die wel iets van dit topic willen maken. Ieder zijn meug.
Dit topic gaat toch over dat programma? En ja, ik hou niet van deze zogenaamde ‘we lossen het wel op’-programma’s. En dat is dan opeens dat ik overkritisch ben en niets van dit topic wil maken? Prima joh. Ik hoop voor jou dat er alleen maar hallelujah-wat-een-goed-programma-reacties komen. Ik ben er wel weer even klaar mee.
bethweeter schreef:
24-10-2019 20:32
Dit topic gaat toch over dat programma? En ja, ik hou niet van deze zogenaamde ‘we lossen het wel op’-programma’s. En dat is dan opeens dat ik overkritisch ben en niets van dit topic wil maken? Prima joh. Ik hoop voor jou dat er alleen maar hallelujah-wat-een-goed-programma-reacties komen. Ik ben er wel weer even klaar mee.
Het wil maar niet tot je doordringen dat de EO dit programma niet heeft gemaakt om zichzelf op de borst te kloppen, maar om de kijker een beetje inzicht te geven in het leven van iemand die door en door eenzaam is. Je zit echt in de SBS6 modus en dat is jammer.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
24-10-2019 18:52
Ja dag, hier lul je je niet uit hoor. Ook je opmerking over slachtofferrol, beneden alle peil.
Wat jij wil
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-10-2019 20:37
Het wil maar niet tot je doordringen dat de EO dit programma niet heeft gemaakt om zichzelf op de borst te kloppen, maar om de kijker een beetje inzicht te geven in het leven van iemand die door en door eenzaam is. Je zit echt in de SBS6 modus en dat is jammer.
Dit dus
Het is helemaal geen sensatieprogramma
De titel zegt het al: PROEF eenzaamheid :lightbulb:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Liv8 schreef:
24-10-2019 19:14
Eens, ik ben vaak alleen en vind dat echt heerlijk. Maar zet mij op een feestje met voornamelijk relatief onbekende mensen, en man wat kan ik me dan eenzaam voelen.
Heel herkenbaar.
geneet van 't laeve

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven